גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24607 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24607   
Shark typhoon
גולש אורח
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:13   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תיקון מתבקש: הגיע הזמן להשיב את הכבוד האבוד של הכנסת  

 
  
הועבר בתאריך 15.04.18 בשעה 17:07 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
 
https://www.makorrishon.co.il/news/38003/
כשהכנסת תוכל להתגבר על פסילות מטעם בג"ץ יוחזר כבודה, ואין לחשוש מפגיעה ברשות השופטת - בקנדה ובבריטניה זה עובד היטב. אבל בפוליטיקה שלנו הכול מסובך

אין דבר מעשי יותר מתיאוריה טובה, אך בודדים התיאורטיקנים שהצליחו לייצר מומנט כה גדול מטקסט כה קטן. צ'זארה בקאריה היה בן 25 בלבד כשכתב ב־1764 את "על פשעים ועל עונשים", חיבור שהפך מקצה לקצה את מערכת המשפט הפלילי האירופי (התרגום העברי בהוצאת שלם). עד אז מערכת המשפט התנהלה בדפוסים גחמניים ואכזריים. נאשמים נידונו למוות על עברות קלות, וההוצאה להורג הייתה אכזרית במיוחד; הודאות נאשמים הוצאו בעינויי תופת; אנשים נכלאו ורכושם הוחרם גם ללא הליך משפטי; שופטים החליטו בעצמם גם מהן העבירות וגם מהם העונשים, והתוצאה המשפטית עצמה הייתה יכולה להיות תלויה בטיב ארוחת הבוקר של השופט לפני ההכרעה.
בקאריה לקח על עצמו את המשימה להכניס שכל למערכת. דוגמאות: הוא הבחין בין חטאים דתיים – שעליהם מעניש רק האל – לבין חטאים כלפי אדם או כלפי החברה. הוא הסביר שענישה אכזרית מדי איננה אפקטיבית שכן היא מקהה את רגישות הצופים לסבל הזולת ודווקא מגבירה אכזריות, והרשימה ארוכה. עד היום בקאריה נחשב לאחד המנסחים הרהוטים של ערכי הנאורות. הוא חתום על העקרונות היסודיים של המשפט הפלילי המערבי המודרני, ונחשב למי שיצק לתוכו את תפיסת זכויות האדם, שלפיה מערכת המשפט צריכה להיות הומניסטית, ולחתור להגדלת הרווחה והביטחון של מרב האזרחים.


מי שיקרא אותו יצפה אולי לקבל טקסט הומניסטי־ליברלי בנוסח אהרן ברק, אך בקאריה מפתיע. בפרק 4 הוא קובע חד וחלק: "הסמכות לפרש חוקים אינה יכולה להיות מופקדת בידי השופטים". והנה הנימוק: "אין דבר מסוכן יותר מהאקסיומה המקובלת שלפיה השופט צריך להתייעץ ב'רוח החוק'… לכל אדם יש נקודת מבט משלו ולכל אדם יש נקודת מבט שונה בזמנים שונים. רוח החוק תהיה אפוא תוצאה של ההיגיון הטוב או הגרוע של שופט אחד, ושל העיכול הקל או הקשה של ארוחתו… כך גוזרים בתי המשפט עונשים שונים על אותם פשעים עצמם בגלל הסתמכותם על פירושים הפכפכים ותועים במקום על הקול היציב והקבוע של החוק". תודו שזה יפה.

בפרק אחר הוא מסביר מדוע פסיקה המסתמכת על "שמירה על הכבוד" עשויה להיות גחמנית ורעה ("השאפתן רוצה כבוד בגלל התועלת שהוא מניב, וגאוותן כעדות לערכו שלו, גם גנב יהפוך למיסיונר כאשר הדבר ישרת את צרכיו"). הוא קובע כי "הכבוד הוא מעקרונות היסוד של מונרכיות שעריצותן מתונה". הפרק הזה הזכיר לי את פסק הדין האקטיביסטי של דליה דורנר בעתירה של אליס מילר נגד חיל האוויר, טקסט שהתבסס על פרשנות מרחיקת לכת לערך 'כבוד האדם'.
תחת הפרק 'מסקנות' מביא בקאריה את עיקרון הפרדת הרשויות של מונטסקייה וקובע "הסמכות לקבוע את החוקים אינה יכולה להימצא אלא בידי המחוקק המייצג את כלל החברה המאוחדת באמנה חברתית. אולם אין לשליט סמכות לקבוע כי אדם מסוים הפר את החוק, שכן אז תתפצל האומה לשניים: חלק אחד שהשליט מייצגו קובע שהחוק הופר. וחלק שהנאשם מייצגו כופר בכך. צריך שצד שלישי ישפוט ויקבע את העובדות. מכאן הצורך בשופט שפסיקותיו תהיינה בלתי מעורערות ויכללו רק את אישורן של עובדות המקרה או שלילתן". כמה פשוט וכמה הגיוני.
עוקף חוק יסוד
הבג"צוקרטיה שממנה סובלת מדינת ישראל נראית לפעמים כמו ההפך הגמור מעקרונות הנאורות והקדמה של בקאריה. החלטות הכנסת והממשלה הן לפעמים המלצה בלבד, חומר שאותו מעצב השופט כראות עיניו. חלק לא מבוטל מהמתחים החריפים הקורעים את החברה הישראלית נגרם בעקבות רמיסת הגדר שבין הרשויות ובשל הבלבול השורר אצלנו בנוגע לתפקידו של השופט בחברה דמוקרטית.
מהפכת ברק השפיעה עמוקות על הפסיקה והחקיקה הישראליות, אולם יש תיקון אחד קטן שעשוי לייצר מומנט חיובי ענק ולהשיב במידה משמעותית את השפיות למערכת. התיקון הזה הוא פסקת ההתגברות לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. בלי להפריז, זהו התיקון האסטרטגי החשוב ביותר שיכולה ממשלת ימין לעשות. מי שעוקב אחר היסטוריית הפסיקה האקטיביסטית של בג"ץ מגלה שהכלי המשמעותי ביותר המאפשר לשופטים לרמוס ולבטל חוקים של הכנסת או החלטות מנהליות אסטרטגיות של הממשלה, הוא אותו חוק יסוד שנחקק בידי קומץ חברי כנסת ב־1992. הכנסת יכולה לחוקק עוד עשרה חוקי מסתננים, אולם כולם יקרסו אל מול הבסטיליה הזו.

פסקת ההתגברות קובעת דבר פשוט: כאשר הכנסת רוצה לקדם חוק אסטרטגי היא תוכל לכתוב שהוא גובר על הוראות חוק היסוד. האם הפסיקה הזו תבטל את בג"ץ ותהפוך את הביקורת השיפוטית ללא רלוונטית? ממש לא. יש היום בעולם שני מודלים של התגברות, ושניהם מבטיחים דיאלוג עמוק ופורה בין הכנסת לבית המשפט בסוגיות של זכויות אדם.
המודל הראשון הוא הבריטי. בשיטה זו בג"ץ איננו יכול לפסול חוק אך יכול להוציא לפרלמנט "כרטיס צהוב". הוא מכריז שהחוק החדש איננו מתיישב עם ערך כלשהו המוגן בחוק יסוד ובכך מכריח את הפרלמנט לקיים דיון ציבורי נרחב בשאלת האיזון בין הערכים, ולהכריע. קולו של בג"ץ נשמע והכנסת חייבת לדון בכובד ראש בשיקולים שהוא מעלה, אולם ההכרעה הסופית היא דמוקרטית.
המודל השני הוא הקנדי: בית משפט יכול לפסול חוק אולם הפרלמנט יכול לחוקק אותו מחדש ברוב רגיל לתקופה מוגבלת. גם במתווה זה נשמר הדיאלוג בין הרשויות. כל מי שקרא פעם פסק דין חוקתי יודע שמדובר בסוגיות מורכבות עם שיקולים לכאן ולכאן הדורשות הכרעה ערכית, וההכרעה הזו צריכה להתבצע לאור ערכי החברה באמצעות נציגיה הנבחרים. בניגוד לסטיגמה, כל מי שהיה נוכח בהליכי חקיקה גדולים של הכנסת יודע כמה זמן ומאמץ מושקעים על כל תג ופסיק. כמה מחקרים מוצגים, כמה מומחים מגיעים לדבר וכמה דיונים מתקיימים לפני כל הכרעה. פסקת ההתגברות תחזיר לכנסת את הכבוד הממלכתי שהיא ראויה לו.
המדביר מתרשל
אבל בפוליטיקה הכול מסובך. ביום שלישי של חול המועד, עם שוך הדרמה הגדולה סביב הסכם המסתננים שעלה וירד, הודיעו נתניהו וכחלון שהם מוכנים לחוקק את פסקת ההתגברות כדי להתמודד עם אבן הנגף של בג"ץ. ההסכם הקואליציוני קובע ששינויים חוקתיים ייעשו רק בהסכמת כל הסיעות, והאישור של כחלון יצר הזדמנות אסטרטגית ובלתי חוזרת לתיקון ההיסטורי. השבוע, כצפוי, התחיל הבלגן.
בבוקר יום שלישי טענו בבית היהודי שהם רוצים בחוק וגם ביקשו אישור לכינוס מיוחד של ועדת השרים לחקיקה, אולם נתניהו חזר בו והודיע באמצעות צחי ברוורמן שכינוס הוועדה יידחה לעוד שלושה שבועות. בשיחות סגורות הביעו קברניטי המפלגה סקפטיות באשר להיתכנות של העברת החוק. גורם פוליטי שעמו שוחחתי טען כי צריך להסתפק בהחרגה נקודתית של סוגיית המסתננים, וכי יש שתי אפשרויות לעשות זאת: במסגרת חוק הכניסה לישראל, או באמצעות הוספת החרגה ספציפית על מסתננים במסגרת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
במאמר מוסגר, אני מאוד מסופק אם הדבר אפשרי: חוק הכניסה הוא חוק רגיל וההוראות הכלולות בו אינן יכולות לגבור על חוק יסוד. ההצעה להפוך את חוק הכניסה לחוק יסוד היא מהלך עקום ובעייתי מבחינה חוקתית. חוק יסוד אמור להיות ברמת הפשטה גבוהה ולא לעסוק בהסדרים ספציפיים. הוספת פסקת מסתננים לחוק יסוד כבוד האדם גם היא בעייתית למדי. היא עלולה ליפול בבג"ץ בטענה שמדובר ב'שימוש לרעה בחוק יסוד'. ובכלל, ההצעות הנקודתיות נראות כולן כמו מדביר שמסתובב בבית ודורך על נמלים במקום לחפש את הקן.

בחזרה להתרחשויות. בשעות אחר הצהריים פרסם נפתלי בנט פוסט תמיכה נלהב בפסקת התגברות רחבה, וכשעתיים לאחר מכן התרחש מהפך: גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו שבכוונת נתניהו להעלות את הנושא להצבעה למחרת בישיבת ראשי הסיעות (שנקבעה ליום רביעי). בתקשורת התגייסו לטרפד את המהלך באמצעות הפעלת לחץ אינטנסיבי על כחלון ועל הח"כים השמאלנים בסיעתו. פרשנים במהדורות קבעו שמדובר בספין של נתניהו במטרה לאלץ את כחלון לסרב ובכך להביא להקדמת הבחירות.
הישיבה האמורה התכנסה ביום רביעי בהיעדרו של כחלון. ראש הממשלה הצהיר על כוונתו להעביר פסקת התגברות רחבה אך סירב לבקשתו של בנט לכנס ישיבה מיוחדת של ועדת השרים לחקיקה עוד באותו היום, והודיע שהנושא יידון ביום ראשון. הנימוק היה טכני: אין עדיין נוסח מלוטש של פסקת התגברות במודל הבריטי, שבו תומך שר התיירות יריב לוין. המכשול המרכזי כרגע הוא השר כחלון, שנלחץ ומסר באמצעות מקורביו שהוא מסכים רק להתגברות מצומצמת לפתרון בעיית המסתננים. אם לא מדובר בספין פוליטי אלא בהחלטה אסטרטגית־מנהיגותית של ראש הממשלה, לא מן הנמנע שהוא יצליח לשכנע את כחלון לתמוך במתווה. ערב יום העצמאות ה־70 למדינת ישראל, אין מתנה גדולה יותר שנתניהו וכחלון יכולים לתת לה. אז יימלא שחוק פינו ויקויים בנו 'היינו כחולמים'

http://imagizer.imageshack.com/img922/2241/eHjYLp.jpg



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ראוי לציין את שם הכותב. טוויטי 15.04.18 13:18 1
     כותב: יהודה יפרח Shark typhoon 15.04.18 13:19 2
         אתה שואל ברצינות? פרה אדומה 15.04.18 13:23 4
         תשמע מר טייפון Mk Madison 15.04.18 13:57 16
             אני לא דיווחי ראשון אתמול צודק שהיה פה פייק.. Shark typhoon 15.04.18 13:59 17
  'היינו כחולמים' סביר שזה מה שיישאר מכל הבלון הזה Like 15.04.18 13:22 3
  צריך לתרגם את זה לכחלון ולהנגבי.... יאצק 15.04.18 13:28 5
  כמו כן עצמאות הכנסת וזכויות האזרח שהצבעתו הדמוקרטית תתממש בן ואב 15.04.18 13:31 6
  לא בהכרח מה שטוב ונכון למדינות כמו אנגליה וארצות הברית מתאים גם לנו Dalev 15.04.18 13:31 7
     הכוונה שלך שבכנסת יושבים ילדים (נציגי העם) ובבית המשפט המבוגרים האחראיים? פרה אדומה 15.04.18 13:34 9
         הכנסת אצלנו היא פלוס מינוס חותמת גומי של הממשלה ירושלמי ציוני 15.04.18 13:41 12
             יש אחלה בקרה שמופעלת כל 4 שנים, היא נקראת בחירות והעם אחראי עליה. טליה רמת גן 15.04.18 13:46 13
                 א. בהגדרה זו לא בקרה המונעת פגיעה לא מוצדקת במיעוט ירושלמי ציוני 15.04.18 13:53 15
                     אז כן יש בקרה, אבל לדעתך היא לא טובה מספיק. טליה רמת גן 15.04.18 14:42 22
                         לא קראת טוב את דברי או שלא הסברתי טוב. הנה במילים מוצלחות יותר: ירושלמי ציוני 15.04.18 15:15 23
                             אז בעיניך מספר מצומצם של משובטים אמור וראוי להכריע הכרעות פוליטיות עבור עם שלם? Manga31 15.04.18 15:28 24
                                 כנראה שגם מנחם בגין ז''ל לא הסביר טוב... ירושלמי ציוני 15.04.18 15:35 25
                                     מה אתה חושב לגבי ההתנתקות? הביקורת של אבירי זכויות האדם היתה מספיק אפקטיבית? Manga31 15.04.18 15:37 26
                                         א. אני חושב שההתנקות היתה מעשה לא מוסרי ואנטי-ציוני ירושלמי ציוני 15.04.18 15:44 28
                                             אל תברח לי לסעיפים טכניים. Manga31 15.04.18 15:47 30
                                                 קראת את סעיפים א' ו-ב'? או שדילגת ל'אגב'? ירושלמי ציוני 15.04.18 15:50 31
                                                     אני מעריך את הדעה הציונית שלך אבל לא ענית לי על השאלה שלי. Manga31 15.04.18 15:53 32
                                                         התשובה מורכבת; אנסה לתמצת- ירושלמי ציוני 15.04.18 16:01 33
                                                             אבל זה מה שהוא עושה בפועל בכל כך הרבה מקרים שלא קשורים ליהודים. Manga31 15.04.18 16:12 34
                                                                 כל מילה ! בבב 15.04.18 16:27 36
                                                                 נדמה לי שהתמונה העובדתית היא שונה ירושלמי ציוני 15.04.18 16:56 44
                                                                     מה לעשות שהמציאות רחוקה מאוד ממה שתיארת. Manga31 15.04.18 17:04 45
                                                                         התבטאתי בנימוס ובמתינות, ונענתי סיסמאות משוללות יסוד והשתלחות ירושלמי ציוני 15.04.18 18:36 47
                                                                             דווקא אני חושב שציינתי די הרבה עובדות, אז נסכים שלא להסכים. Manga31 15.04.18 19:55 49
                             תאורטית זה נכון... טליה רמת גן 15.04.18 15:42 27
                     ומה ימנע מבית המשפט העליון לבצע פגיעות דומות? משהו שהוא עושה כל הזמן... Mr W 15.04.18 16:35 40
             טיעון של בחירות אזוריות הוא טיעון ענייני, דיבור על 'מדינה צעירה ללא מסורת דמוקרטית', פחות. פרה אדומה 15.04.18 14:02 20
  עם רמה כזו של חברי כנסת על איזה כבוד אבוד מדובר? qm 15.04.18 13:33 8
  ''כי שם כחלון אקרא -- הבו גודל לכחלוננו...'' אבנר וולפסון 15.04.18 13:39 10
     הייתי משנה את הכותרת שלך. תקרא שוב את דבריך ותחוש את אי הנוחות בעצמך.. בבב 15.04.18 16:22 35
  בכנסת שלנו יש גם לא מעט ליצנים, ומושחתים וותרבות עלובה, ואי אפשר לסמוך עליהם אקטואלי 15.04.18 13:41 11
     בבג''ץ שלנו יש גם לא מעט ליצנים, ומושחתים ותרבות עלובה, ואי אפשר לסמוך עליהם. בבב 15.04.18 16:28 37
         אפילו בבית משפט לתעבורה אין שופט מתנהג כמו אורן חזן ודומיו אקטואלי 15.04.18 16:32 38
             תרבות עלובה, זה הרבה יותר 'לזלזל בזכויות ה-אחר', מאשר 'לצעוק אמירות כאלה או אחרות'. בבב 15.04.18 16:38 41
             לא... כי מישאל חשין היה עדין נפש... shabor 15.04.18 16:38 42
  מאמר דעה. ירבה דעת 15.04.18 13:48 14
  כחלון יזכר לדראון עולם בעניין הזה אלמוני 15.04.18 13:59 18
  בקנדה ובריטניה השיטה היא גם שונה לגמרי. בלי אלמנטים אפלים דתיים דיקטטוריים. אז בואו נלך ZioNLight 15.04.18 14:02 19
  גם אני יכול לומר משהו? תודה אהרון5 15.04.18 14:35 21
  שנו חכמים: ''מלך שמחל על כבודו, כבוד מחול'' עמוס 15.04.18 15:46 29
  טור דיעה, לא שייך לפורום סקופים Prodigy 15.04.18 16:33 39
  אמלק. לבג''ציונרים אין זמן לקרוא... הם רגילים רק לכתוב. shabor 15.04.18 16:40 43
  הכנסת איבדה את כבודה בגלל הרמה הירודה של נבחריה. לא בגלל הבגץ Big Joe 15.04.18 17:43 46
     הרמה הירודה של חה''כ, מוזילה את כבודה. הרמה הירודה של השופטים, מוזילה את כבוד בתי המשפט בבב 15.04.18 19:28 48
         זה נסיון עלוב ליצור הקבלה. רמת השופטים גבוה מאוד. Big Joe 15.04.18 23:54 50
             הרמה האקדמית אולי גבוהה. הרבה פחות חשוב. הרמה המוסרית - בהחלט נמוכה. בבב 16.04.18 11:53 51
                 לא דיברתי על השכלה. והמשך שלך מעיד שאינך מבין מהו המושג ''מוסר''. Big Joe 16.04.18 12:00 52
                     אין בתגובתך התייחסות עניינית לתוכן התגובה שלי. בבב 16.04.18 12:54 53
                         העדר השכלה משפטית אינו מהווה תרוץ מספיק לביקורת מתלהמת. Big Joe 16.04.18 14:50 54
                             לא דנתי במוסריות (או בהעדרה) של כללי השפיטה. בבב 16.04.18 16:54 55
                                 כל הדוגמאות שהבאת הן תוצאה של עקרונות החוק. הנסיון שלך להשמיץ אישית את השופטים Big Joe 16.04.18 16:58 56
                                     איפה בכללי השפיטה נקבע למשל שמחבל הדוקר אישה בסכין, אולי לא התכוון להרוג ? בבב 16.04.18 17:11 57
                                         את זה לומדים במשך שנים באוניברסיטה. כמו שאמרתי חוסר ההבנה שלך אינו מצדיק השתלחות Big Joe 16.04.18 18:35 58
                                             ברצינות ... בבב 16.04.18 18:47 59
                                                 פסדר. Big Joe 16.04.18 23:15 60

     
טוויטי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.11.16
1074 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:18   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ראוי לציין את שם הכותב.  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Shark typhoon
גולש אורח
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:19   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כותב: יהודה יפרח  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
מה הסיבה שצריך להדגיש?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
36212 הודעות, 255 מדרגים, 508 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:23   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אתה שואל ברצינות?  
בתגובה להודעה מספר 2
 

כי זה מאמר דעה.


עקפו אותך מימין בכביש? אתה לא בנתיב הנכון! שמור על הימין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mk Madison לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.3.17
748 הודעות, 6 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:57   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. תשמע מר טייפון  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
יש מצב אתה צריך לעבור על חוקי הפורום וללמוד אותן.
אני מודה לך על הידיעות שאתה מביא, אבל בהמשך לידיעות שהבאת הלילה שחלקן המכריע היו לא מהימנות תעשה ראה אירגון עם מקורותיך אחרת יוצא שפורום סקופים הופך לפח אשפה של כל אחד שמצייץ תרתי משמע.


ואף על פי שהתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Shark typhoon
גולש אורח
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:59   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אני לא דיווחי ראשון אתמול צודק שהיה פה פייק..  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
נקרא שוב תתקנון. תודה מראש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Like לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
1098 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:22   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. 'היינו כחולמים' סביר שזה מה שיישאר מכל הבלון הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הלוואי ואתבדה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יאצק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
8263 הודעות, 91 מדרגים, 164 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:28   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. צריך לתרגם את זה לכחלון ולהנגבי....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן ואב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.16
3296 הודעות, 21 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:31   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. כמו כן עצמאות הכנסת וזכויות האזרח שהצבעתו הדמוקרטית תתממש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dalev לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.12.08
8163 הודעות, 37 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:31   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. לא בהכרח מה שטוב ונכון למדינות כמו אנגליה וארצות הברית מתאים גם לנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אלו הן מדינות ותיקות עם היסטוריה חוקתית מפוארת וכללי משחק ברורים.
פה זו מדינה צעירה עם מעט קילומטרז׳ בתחום החוקתי, בלי כללי משחק ובלי מסורת דמוקרטית ארוכת שנים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
36212 הודעות, 255 מדרגים, 508 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:34   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. הכוונה שלך שבכנסת יושבים ילדים (נציגי העם) ובבית המשפט המבוגרים האחראיים?  
בתגובה להודעה מספר 7
 


עקפו אותך מימין בכביש? אתה לא בנתיב הנכון! שמור על הימין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:41   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. הכנסת אצלנו היא פלוס מינוס חותמת גומי של הממשלה  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
במקומות שיש בחירות אזוריות - זה הרבה פחות כך.

לכן, מי שרוצה לעבור למודל הבריטי - יתכבד ויעבור אליו לכל אורך הדרך; ולא יצור מצב בו אין כל בקרה אמיתית על הממשלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טליה רמת גן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.17
838 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:46   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. יש אחלה בקרה שמופעלת כל 4 שנים, היא נקראת בחירות והעם אחראי עליה.  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  


מה ההיגיון בלגייס למילואים עו"ד בכיר רק על מנת להושיב חייל בכלא? כמה זה עולה לנו ומי אחראי על המחדל?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:53   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. א. בהגדרה זו לא בקרה המונעת פגיעה לא מוצדקת במיעוט  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
ב. בבחירות בדרך כלל מצביעים על יסוד השיקולים המשמעותיים ביותר; ולכן עשיה לא ראויה בדברים פחות משמעותיים לא מקבלת ביטוי, ועליה לא תהיה שום בקרה.

ג. אגב, מה ימנע מהממשלה לחוקק חוק הקובע שיהיו בחירות כל 8 שנים או 12? או רק כשנתניהו יגיע ל- 120?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טליה רמת גן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.17
838 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    14:42   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. אז כן יש בקרה, אבל לדעתך היא לא טובה מספיק.  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
זה כבר התקדמות מההצהרה הבומבסטית מההודעה הקודמת שלך.
ובקשר לג', נראה לי שאתה קצת מגזים.


מה ההיגיון בלגייס למילואים עו"ד בכיר רק על מנת להושיב חייל בכלא? כמה זה עולה לנו ומי אחראי על המחדל?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:15   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. לא קראת טוב את דברי או שלא הסברתי טוב. הנה במילים מוצלחות יותר:  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
"...עליונות המשפט תתבטא בכך, שלחבר שופטים בלתי תלויים תוענק לא רק הסמכות לקבוע במקרה של תלונה, את חוקיותה או צדקתה של פקודה או תקנה אדמיניסטרטיבית מטעם מוסדות השלטון המבצע, אלא גם הסמכות לחרוץ משפט, במקרה של קובלנה, האם החוקים, המתקבלים על-ידי בית הנבחרים (המתקבלים, כפי שראינו, בהשפעה ניכרת או מכרעת של הממשלה) מתאימים לחוק היסוד או סותרים את זכויות האזרח שנקבעו בו".

מנחם בגין, השקפת חיים השקפה לאומית. עתון ’חרות‘, 23.3.51

אם הכנסת היתה גורם מבקר אמיתי על הממשלה - היתה פחות דאגה. ממשלה בלי בקרה עליה - היא מקור לסכנה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:28   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אז בעיניך מספר מצומצם של משובטים אמור וראוי להכריע הכרעות פוליטיות עבור עם שלם?  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:35   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. כנראה שגם מנחם בגין ז''ל לא הסביר טוב...  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  

אני רוצה שעל השלטון תהיה ביקורת אפקטיבית, שתמנע ממנו לפגוע בזכויות יסוד בלא הצדק. בלא ביקורת כזו הסכנה לחירות האישית היא גדולה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:37   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. מה אתה חושב לגבי ההתנתקות? הביקורת של אבירי זכויות האדם היתה מספיק אפקטיבית?  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:44   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. א. אני חושב שההתנקות היתה מעשה לא מוסרי ואנטי-ציוני  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  
ב. אני חושב שלא ראוי היה שבית המשפט יתערב לגבי עצם ההתנתקות. זה בוודאי נושא שצריך להיות במסגרת החלטת הכנסת. אז למרות סלידתי מהמעשה - טוב שבית המשפט לא התערב.

אגב, בכל הנוגע לחוק ההתנתקות - בית המשפט פסל חלק מהסעיפים שבו: סעיפים שביקשו להגביל ולהפחית את סכום הפיצוי למתיישבים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:47   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. אל תברח לי לסעיפים טכניים.  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
היכן היו מגני זכויות האדם והדמוקרטיה ומדוע קולם לא נשמע בזמן גירוש עשרות אלפי יהודים מבתיהם ומסירת שטחי המדינה לאויב הערבי הרצחני? אתה יודע טוב מאוד את התשובה ומתכחש לה.


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:50   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. קראת את סעיפים א' ו-ב'? או שדילגת ל'אגב'?  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
ממש לא ברחתי - השבתי לך דברים ברורים מאוד; גם על ההתנתקות עצמה, וגם על כך שבית המשפט לא ביטל אותה.
ה'אגב' באמת היה בדרך אגב...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:53   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. אני מעריך את הדעה הציונית שלך אבל לא ענית לי על השאלה שלי.  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  
למה בית המשפט לא ביטל את חוק ההתנתקות?


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:01   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. התשובה מורכבת; אנסה לתמצת-  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
לפעמים מותר בחוק לפגוע בזכויות יסוד. אין מישהו שטוען אחרת, ויש לכך דוגמאות לרוב. החוק מתיר למדינה להפקיע קרקעות (פגיעה בזכות הקנין). החוק מתיק למדינה לאסדר תחומי עיסוק כמו רפואה (פגיעה בחופש העיסוק). וכו'.
המכנה המשותף למקרים האלה הוא, שקיימים ערכים או אינטרסים נוגדים מספיק חשובים (למשל: שמי שלא למד רפואה - לא יעשה ניתוחים על אחרים).

בכל הנוגע לתכנית ההתנתקות, האינטרסים הנוגדים שהמדינה הציגה לפני בית המשפט (ושאני חולק עליהם מכל וכל) היו שיקולי בטחון (הטענה היתה שזה ישפר את המצב הבטחוני), שיקולי מדיניות בינ"ל (הטענה היתה שזה ישפר את מעמדה של ישראל בזירה הבינ"ל), וכד'.

אני חושב שאם בית המשפט היה קובע למדינה "אני לא מקבל את חוות דעתך הבטחונית או את ניתוח יחסי החוץ של המדינה" -- זה היה שערוריה. אלה החלטות מובהקות שלא ראוי שבית המשפט יעסוק בהם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:12   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. אבל זה מה שהוא עושה בפועל בכל כך הרבה מקרים שלא קשורים ליהודים.  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  
אז למה פה החליט לשתוק? והתשובה היא, שאתה יכול להתכחש אליה מפה עד הירח, שזה שירת את האג'נדה המעוותת והרדיקלית של שונאי היהודים והיהדות בבג"ץ. תחשוב על זה, הרשעים הארורים אישרו לגרש עשרות אלפי יהודים מבתיהם ולא נותנים לגרש אפילו פושע מסתנן אחד או להרוס למחבל אחד את הבית. ברגע שתבין שחבורת הרשע שונאת היהודים והיהדות מביאה את המדינה אט אט לסופה תפסיק לתמוך בה ותפסיק לנסות לתרץ ולהבין אותה.


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:27   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. כל מילה !  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:56   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. נדמה לי שהתמונה העובדתית היא שונה  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  
- בית המשפט אישר לגרש מסתננים למדינה שיש לנו עימה הסכם (המדינה לא ביקשה לגרש את האריתראים למדינתם; ולסודן - איננו יכולים מעשית. זו מדינת אויב).

- בית המשפט אישר את רוב הריסות הבתים שהמדינה החליטה עליהם (נדמה לי שרק השופט מזוז מחזיק בדעה הפוכה, ודעתו בוודאי לא מקובלת עלי).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    17:04   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. מה לעשות שהמציאות רחוקה מאוד ממה שתיארת.  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
בפועל יש בישראל עשרות אלפי פושעים מסתננים בחסות בית המשפט ואם אתה עוקב אחר "הריסות" בתי המחבלים אתה מבין את הרשעות של אותם משובטים בלוליינות המשפטית להגנה על זכויות החיות הרצחניות. הדרך היחידה שאולי תבין , וגם זה בספק, היא שהם יפגעו בך או במשפחתך אישית, ואל דאגה, גם אליך הם יגיעו.


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    18:36   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. התבטאתי בנימוס ובמתינות, ונענתי סיסמאות משוללות יסוד והשתלחות  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
חבל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Manga31 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.11.16
2946 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    19:55   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. דווקא אני חושב שציינתי די הרבה עובדות, אז נסכים שלא להסכים.  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  


גדי הכושל לא הרמטכ"ל שלי. היקום יבוא בחשבון עם המושחתים שסרחו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טליה רמת גן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.17
838 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:42   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. תאורטית זה נכון...  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  
בפועל לחבר השופטים הנ"ל אג'נדה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון המדינה ואזרחיה.
המצב האידאלי מבחינתי? לשנות את שיטת בחירת השופטים לשיטה בסיגנון הנהוג בארה"ב.
עד שזה יקרה, עדיף ממשלה עם בקרה מוגבלת של רשות שופטת כפי שיהיה אחרי שיעבור חוק בסיגנון הנ"ל ובקרה מוגבלת ע"י העם כל בחירות, מאשר בית משפט שעושה ככל העולה על רוחו בלי בקרה כלל.

אף אחד לא מדבר על סגירת בית המשפט העליון וקביעת בחירות חדשות רק במותו של ראש ממשלה מכהן. אתה מגזים.


מה ההיגיון בלגייס למילואים עו"ד בכיר רק על מנת להושיב חייל בכלא? כמה זה עולה לנו ומי אחראי על המחדל?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mr W לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.17
26515 הודעות, 263 מדרגים, 526 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:35   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. ומה ימנע מבית המשפט העליון לבצע פגיעות דומות? משהו שהוא עושה כל הזמן...  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
36212 הודעות, 255 מדרגים, 508 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    14:02   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. טיעון של בחירות אזוריות הוא טיעון ענייני, דיבור על 'מדינה צעירה ללא מסורת דמוקרטית', פחות.  
בתגובה להודעה מספר 12
 


עקפו אותך מימין בכביש? אתה לא בנתיב הנכון! שמור על הימין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
qm
חבר מתאריך 9.8.02
60214 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:33   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. עם רמה כזו של חברי כנסת על איזה כבוד אבוד מדובר?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבנר וולפסון
חבר מתאריך 11.12.08
36624 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:39   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ''כי שם כחלון אקרא -- הבו גודל לכחלוננו...''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ה"תודות" ו"הברכות" לאיש הממונה על האוצר המחזיק ברוב גאווה את הקואליציה בגרונה,
מעצים את דיקטטורת הבג"צ ומזרים דם חיוני לתאגיד השידורים העויין.
לתפארת קלונה של מדינת ישראל.

יישר כח כחלון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:22   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. הייתי משנה את הכותרת שלך. תקרא שוב את דבריך ותחוש את אי הנוחות בעצמך..  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:41   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בכנסת שלנו יש גם לא מעט ליצנים, ומושחתים וותרבות עלובה, ואי אפשר לסמוך עליהם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:28   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. בבג''ץ שלנו יש גם לא מעט ליצנים, ומושחתים ותרבות עלובה, ואי אפשר לסמוך עליהם.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:32   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. אפילו בבית משפט לתעבורה אין שופט מתנהג כמו אורן חזן ודומיו  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:38   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. תרבות עלובה, זה הרבה יותר 'לזלזל בזכויות ה-אחר', מאשר 'לצעוק אמירות כאלה או אחרות'.  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
תרבות עלובה, זה להטיל על זורק נעל 3 שנות מאסר ולשחרר בעל אינטרסים שהרג אנשים בנסיעה רשלנית.

ועוד ועוד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shabor לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.03
18519 הודעות, 122 מדרגים, 244 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:38   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. לא... כי מישאל חשין היה עדין נפש...  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
בהמה עם גלימה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירבה דעת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.7.17
22057 הודעות, 268 מדרגים, 518 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:48   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. מאמר דעה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


🇮🇱 עם ישראל חי 🇮🇱


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמוני
חבר מתאריך 2.4.12
11203 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    13:59   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. כחלון יזכר לדראון עולם בעניין הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    14:02   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. בקנדה ובריטניה השיטה היא גם שונה לגמרי. בלי אלמנטים אפלים דתיים דיקטטוריים. אז בואו נלך  
בתגובה להודעה מספר 0
 

בריטניה וקנדה 100% ולא נלך רק על 5% מהשיטה שיכולה להפוך את המדינה למדינה סטייל איראן (גם שם יש בחירות-).


וממתי מותר להביא מאמר דעה בפורום סקופים ועוד מאתר הכיפותס?



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
49541 הודעות, 216 מדרגים, 376 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    14:35   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. גם אני יכול לומר משהו? תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמי שמקדים את זמנו בכמה מאות שנים, אתם מנקודת מבטי עדר של גלמים, משום שטרם נודע לכם על חוק הטבע מספר 2.

אז מה נדע כשנדע? נדע שזה הרבה יותר עמוק מאשר באיזה צד קם השופט או מה אכל או האם אשתו הייתה נחמדה אליו. יש דבר נוסף שאתם כעדר של גלמים בתקופתנו עדיין לא מודעים אליו: תרבות.

עדר הנאורים עסוקים באונס הערכים שלהם. ולזה הם קוראים דמוקרטיה...


רוצה להציל את העולם? שאל אותי כיצד: https://t.me/realaharon5


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמוס
חבר מתאריך 5.5.02
22487 הודעות
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    15:46   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. שנו חכמים: ''מלך שמחל על כבודו, כבוד מחול''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כנסת בזויה ויו"ר הכנסת אדיוט.

אין ימין בשלטון - עובדה


נשיא מדינת ישראל: "בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
26036 הודעות, 144 מדרגים, 268 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:33   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. טור דיעה, לא שייך לפורום סקופים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


הליכוד זו המפלגה ששורפת הכי הרבה קולות לימין


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shabor לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.03
18519 הודעות, 122 מדרגים, 244 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    16:40   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. אמלק. לבג''ציונרים אין זמן לקרוא... הם רגילים רק לכתוב.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    17:43   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. הכנסת איבדה את כבודה בגלל הרמה הירודה של נבחריה. לא בגלל הבגץ  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    19:28   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. הרמה הירודה של חה''כ, מוזילה את כבודה. הרמה הירודה של השופטים, מוזילה את כבוד בתי המשפט  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  
ולא, לא מעניינת אותי הרמה האקדמית.

רמה מוסרית ירודה.

רמה נמוכה של אמות מידה.

רמה מוסרית נמוכה, שמאפשרת להם לשפוט בנושאים בהם יש להם דעה מוקדמת.

רמה מוסרית נמוכה המאפשרת להם לחיות במחשבה שהם נעלים.

ועוד כהנה וכהנה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ל' בניסן תשע''ח    23:54   15.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. זה נסיון עלוב ליצור הקבלה. רמת השופטים גבוה מאוד.  
בתגובה להודעה מספר 48
 

לדבר על רמה מוסרית נמוכה של שופטים זה מגוחך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    11:53   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. הרמה האקדמית אולי גבוהה. הרבה פחות חשוב. הרמה המוסרית - בהחלט נמוכה.  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  
רמה מוסרית נמוכה לא מתבטאת דווקא בגניבה מחנויות.

כששופט מטיל על זורק נעל עונש של שלוש שנים - הוא בעל רמה מוסרית נמוכה.

כששופט מתעלם מתחנוני נאשם לעוד הסבר קטן, בגלל שכבר קם מכסאו - הוא בעל רמה מוסרית נמוכה. מאוד נמוכה.

כששופט משתתף במשפט של אדם שהוא אינו סובל, לא אותו ולא את דעותיו - הוא בעל רמה מוסרית נמוכה מאוד.

כששופט מחליט החלטות כלפי אומה שלימה, בגלל שהוא ה'נאור' - כמה נמוך עוד אפשר לרדת.

'טיסת שוקולד' לא מבטאת רמה מוסרית נמוכה. שופטים - כן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    12:00   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. לא דיברתי על השכלה. והמשך שלך מעיד שאינך מבין מהו המושג ''מוסר''.  
בתגובה להודעה מספר 51
 

הניגוח הפוליטי הירוד שלך - בהחלט תואם את הרמה של חברי הכנסת. אבל אין לו שום קשר למוסר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    12:54   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. אין בתגובתך התייחסות עניינית לתוכן התגובה שלי.  
בתגובה להודעה מספר 52
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.04.18 בשעה 13:01 בברכה, בבב
 
תגובתי לא כללה כל התייחסות או הקשר פוליטי.

כללה בהחלט התייחסות למוסר (לטוב ורע, לנכון ולמעוות), אלא שעל כך לא ענית..

ועוד דוגמא: קביעת בית משפט צבאי ש"מחבל שהצליח לדקור פעם אחת בלבד - רק ניסה לפצוע".
קביעה שמשחררת הן את הרוצח בפוטנציה והן חקיינים שלו ומבטאת רמה מוסרית נמוכה במיוחד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    14:50   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. העדר השכלה משפטית אינו מהווה תרוץ מספיק לביקורת מתלהמת.  
בתגובה להודעה מספר 53
 

העובדה שפסק דין מסוים אינו מוצא חן בעיניך וגם אינו מובן לך אינה הופכת אותו לבלתי מוסרי. כל הקונספט של שפיטה ובתי משפט יכול להחשב "לא מוסרי", אם אתה לוקח בחשבון שהמערכת מיועדת לתת לנאשם להנות מכל ספק. במלים אחרות, שופט, ש"מרגיש" בכל רמ"ח שנאשם אכן ביצע את העבירה, יזכה אותו במקרה של ספק. כל למשל זוכה דמניוק מאשמת היות איבן האיום, אפילו שהיה ברור שהיה שומר במחנה הריכוז.

ה"אני מאמין" המשפטי אומר שעדיף שיהיו 10 פושעים משוחררים לחופשי, מאשר זכאי אחד במאסר. זה נכון בכל מערכת משפט בעולם במדינות חוק. השאלה אם זה מוסרי היא שאלה פילוסופית ולא נוגעת לאישיות השופטים שכפופים לחוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    16:54   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. לא דנתי במוסריות (או בהעדרה) של כללי השפיטה.  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  
דנתי במוסריות המפוקפקת, במסגרת כללי השפיטה. בכך עסקו כל הדוגמאות שהבאתי, אבל אתה החלטת להתעלם מן התוכן, ולהגיב בססמאות ותוך נסיון להתנשאות.

לתוכן - לא הגבת.

הבהרה - תגובתי שבכאן נרשמת למרות ההתלהמות המכוערת שבתגובתך. לא בשבילך, אלא בשביל גולשים אחרים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    16:58   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. כל הדוגמאות שהבאת הן תוצאה של עקרונות החוק. הנסיון שלך להשמיץ אישית את השופטים  
בתגובה להודעה מספר 55
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 16.04.18 בשעה 17:05 בברכה, Big Joe
 
אינו גרוע ואנו טוב מהשמצותיך נגדי. מה שברור שאין לך שום עניין בדיון ענייני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    17:11   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. איפה בכללי השפיטה נקבע למשל שמחבל הדוקר אישה בסכין, אולי לא התכוון להרוג ?  
בתגובה להודעה מספר 56
 
  
איפה נקבע כי זורק נעל על שופטת ייכלא לשלוש שנים, כנראה יותר מן המחבל הנ"ל...

המקרים הנ"ל מהווים דוגמא חדה וברורה למוסריות ירודה של השופטים, לא של הכללים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    18:35   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. את זה לומדים במשך שנים באוניברסיטה. כמו שאמרתי חוסר ההבנה שלך אינו מצדיק השתלחות  
בתגובה להודעה מספר 57
 

כל הדין הפלילי מבוסס על הוכחה - ללא ספק סביר - שמעשה הפשע נעשה, והאשמה הפלילי מותנית גם בכוונתו של הנאשם. עד שניתן יהיה לחבר אלקטרודות למוחו של אדם, המאבק המשפטי על הכוונה הוא אחד מהמרכזיים בכל דיון בבית המשפט.

החוק הפלילי אינו מאפשר להאשים רוצח רק בגלל ש"אולי" הוא התכוון לרצוח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
12638 הודעות, 47 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    18:47   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. ברצינות ...  
בתגובה להודעה מספר 58
 
  
אין כל ספק לגבי מחבל שרץ, צועק 'אללה אכבר' ודוקר אישה. אין ספק שמא רצה רק לפצוע אותה.
רק אדם חסר מוסר, עשוי לחשוב שלא התכוון להרוג.

ובדוגמא השניה, אדם קשה יום שזרק נעל תוך סערת רגשות, לא התכוון לכלום. אפשר היה לפטור אותו בעונש קליל.
רק אדם חסר מוסר ורב אכזריות, יטיל על איש אומלל שלוש שנות מאסר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
161902 הודעות, 358 מדרגים, 432 נקודות.  ראה משוב
יום שני א' באייר תשע''ח    23:15   16.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. פסדר.  
בתגובה להודעה מספר 59
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות