גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24714 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24714
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום רביעי ט' בסיון תשע''ח    01:59   23.05.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ח''כ מוטי יוגב: ''האיום בצפון חמור יותר פי עשר מהאיום ברצועת עזה''.  

 
  
חברי ועדת הכספים בדיון על מוכנות העורף על פי מסמך שהציגו בפניהם ארגון ''לב בגליל'' וראשי פורום קו העימות

בישיבת ועדת הכספים אשר התכנסה השבוע ודנה בנושא תקציב מוכנות העורף, הביטו במסמך עבודה שהציגו בפניהם ארגון ''לב בגליל'' בראשות אופיר שיק, ושחובר יחד עם ראשי פורום קו העימות, והבינו את חומרת המצב. ח''כ אייל בן ראובן: ''המערך האזרחי בצפון הוא הפקרות''. ח''כ עומר בר לב: ''בצפון הרבה יותר תושבים מבעוטף עזה, ולכן התקציבים צריכים להיות גדולים יותר משהשקיעו בדרום''. ח''כ עודד פורר הבהיר: ''לעצור כל העברת תקציב בועדת הכספים עד שיימצא פיתרון לצפון''.

בועדת הכספים שהתכנסה השבוע הביעו חברי הועדה את מורת רוחם מהמצב הקשה בצפון ואי מוכנות העורף, כפי שעולה ממסמך שהכינו בארגון ''לב בגליל'' בשיתוף עם ראשי פורום קו העימות.
ח''כ אייל בן ראובן, אלוף במיל', אמר: ''המצב בצפון היום הוא מצב של ניצוצות. הוא לא אש אבל ניצוצות שיכולים להפוך למדורה גדולה, למערכה גדולה שצריכים להיות ערוכים אליה.
צהל ערוך היטב. המערך האזרחי בצפון מופקר. בחג השבועות באתי לברך בקיבוץ אלרום על גבול רמת הגולן . בשנה וחצי האחרונות היו שם זליגות. 85 בתים שם אינם מוגנים. ויש מקלטים שנבנו לפני עשרות שנים. היום זה משהו אחר. צריכים לתת לאזרח היום עשר שניות להיות תחת מיגון רלוונטי. אצל גיורא זלץ במועצה אזורית גליל עליון יש איקס גנים שאינם ממוגנים. התינוקות שלנו צריכים לשכב על הארץ ואז להריץ אותם למקלטים תחת אש. ואנחנו יודעים היום מה האיום. לצערי אנחנו מגמגמים. לא סביר ולא יכול להיות. צריך להתחיל להיערך למערכה שסבירותה גדולה. העורף עושה עבודה נפלאה אבל אין לו משאבים." אמר ח''כ בן ראובן.
ואילו ח''כ מוטי יוגב הוסיף: ''האיום בצפון חמור יותר פי 10 מהאיום ברצועת עזה . הפגיעה תעלה למדינת ישראל פי עשר ממה שנשקיע במיגון. יש תמימות דעים לגבי תכנית רב שנתית. 4-5 מיליארד בדרכים כאלו או אחרות. ח''כ יוגב אף התייחס לכל סוגיית הפינוי בעת מלחמה, ואמר: פינוי כפי שתוכנן פחות רלוונטי. חלק יברחו חלק לא יספיקו לברוח. במקביל לפינוי חייבים תכנית מיגון לפחות ברמה של עוטף עזה. מדובר במיליארד שקל בשנה למשך ארבע או חמש שנים. אני מזכיר שבאזור עוטף עזה גם המרחב הציבורי מוגן. לעובד התאילנדי בשדה יש פעמון. זה הסטנדרט שצריך להיות לצפון. אני סבור שצריך לכנס וועדה מצומצמת יותר. להתחיל להניע ולראות תקציבים כבר ב – 2018.''
ואילו ח''כ עודד פורר אמר כי צריכה להתקבל בוועדה החלטה להפסיק העברות תקציבים עד אשר ימצא פיתרון לצפון. גם ח''כ לאה פדידה התריעה בוועדה בפני ועדת חקירה צפויה באם לא יעשה הדרוש''.
כזכור, במסמך שהוציא ארגון ''לב בגליל'' נחשפה הבטן הרכה של העורף בעת חירום. וכך נכתב בו: ''עמידתם האיתנה של תושבי הצפון כמו תמיכתם המתמשכת בנוכחות הצבאית בשטחים, הינם עובדות הידועות לכל, אך מצב ההיערכות כיום גובל בהפקרת האוכלוסייה ויש לשנותו מן היסוד ובאופן מיידי. יש להוביל לגיבושה של תוכנית למיגון הצפון בחמש השנים הקרובות, על בסיס עודפי ההכנסות הגדולים בקופת המדינה, אשר תכלול מענה ראוי לביה''ח ''רבקה זיו'' בצפת, המשרת את האזור כולו, למוסדות ציבור, מוסדות חינוך, מרפאות, גני ילדים ובתים פרטיים. פורום יישובי קו העימות קיים עבודה יסודית יחד עם המל''ל בו פירטו את עיקרי הנקודות הבאות, כפי שעלו גם בסקירה של פקע''ר בוועדת המשנה של ודעת חוץ וביטחון לעניין מוכנות העורף. במסמך מפורטים נתונים מטרידים כמו: נכון להיום כ-40% מתושבי קו העימות חסרים מענה מיגון סביר. חוסר מוכנות במקלטים ובאזור בכל הנוגע לתפקוד יומיומי בעת מלחמה. תכניות פינוי התושבים הקיימות שלדיות בלבד וללא יכולת ביצוען לאחר פתיחת הלחימה – התכנית לא תוכננה מספיק לפרטים ולא תורגלה באופן ראוי.
בריאות – בשעת מלחמה או אירוע בטחוני משמעותי, מערכת הבריאות בצפון, המתקשה לתת לתושביה מענה ראוי בעת שגרה, תידרש לספק רפואת חירום לא רק לאזרחי הצפון, אלא גם לכוחות הביטחון, וזאת מבלי שהוקצו המשאבים החיוניים ומבלי שיושמו הצעדים המתחייבים על מנת להבטיח זאת. מקצת הפתרונות הקיימים כגון הכנסת בטונדות כנגד הדף לביה''ח זיו בצפת שאיננו ממוגן, ייאלצו להתבצע בשעת חירום, תחת אש.
השקעה כספית במיגון הצפון שאינה מספקת.
ארגון ''לב בגליל'' יחד עם פורום קו העימות ובשם תושבי הצפון, מבקשים ומתריעים: היו שותפים למניעת המחדל.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות