ערכתי לאחרונה בתאריך 22.09.07 בשעה 22:23 בברכה, yggy
ומצד שני אתה מגן על הידע המדעי של חז"ל. יש לי יותר מספק שאין לך כ"כ מושג
על מה הויכוח כאן, ואתה סתם נובח לעבר עץ שהחתול לא נמצא עליו.אפילו הרמב"ם טוען שהידע המדעי של חז"ל אינו אלא הידע המדעי הרווח באותו הזמן.
הנה הציטוט (הלכות קידוש החודש פרק י"ז, כד):
-
"
וטעם כל אלו החשבונות, ומפני מה מוסיפים מניין זה, ומפני מה גורעין, והיאך נודע כל דבר ודבר מאלו הדברים, והראיה על כל דבר ודבר--היא חכמת התקופות והגימטריות, שחיברו בה חכמי יוון ספרים הרבה, והם, המצויים עכשיו ביד החכמים; אבל הספרים שחיברו חכמי ישראל שהיו בימי הנביאים מבני יששכר, לא הגיעו אלינו. ומאחר שכל אלו הדברים, בראיות ברורות הם, שאין בהם דופי, ואי אפשר לאדם להרהר אחריהם--אין חוששין למחבר, בין שחיברו אותם נביאים בין שחיברו אותם גויים: שכל דבר שנתגלה טעמו, ונודעה אמיתתו בראיות שאין בהם דופי--אין סומכין על זה האיש שאמרו, או שלימדו; אלא על הראיה שנתגלתה, והטעם שנודע.
"
-
רק מה, בעקבות ניוון היהדות, לומדיה ורבניה, אין היום מי שמסוגל להודות בזה ובעובדה שאם
חז"ל היו חיים היום הם לא היו למשל טוענים שכינים נולדות מזיעה, או שללב יש 3 חדרים,
או שלאריה יש שיני ארס, או שהשפן מעלה גירה, או שהשמש סובבת את כדור הארץ.
קיצורו של עניין: לא היה לחז"ל רוח הקודש, והתורה אינה אלא מעשה ידי אדם, ולא ירדה מהשמיים.