קבוצות דיון
גילוי מסמכים
נושא #26219
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
145943 הודעות | יום ראשון ל' בשבט תשע''ג
08:24 10.02.13 |
|
הערכה: הרכבת לאילת תגרום לנזק של מילארדי שקלים למשק
|
הועבר בתאריך 12.02.13 בשעה 13:35 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל) דוח שהזמינה רשות הטבע והגנים, אשר נמנע לרוב לצאת כנגד הממשלה, מתריע בפני נזק סביבתי אדיר וחור תקציבי גדול. פרופ' סדן: "פרויקט ממין זה מוליך, כמעט בוודאות לכישלון כלכלי – אין לו תכלית" עדי חשמונאי "בסופו של יום, כינון מסילת ברזל לאילת הוא פרויקט כלכלי מובהק. כאשר פרויקט ממין זה מוליך, כמעט בוודאות, לכישלון כלכלי – אין לו תכלית" במילים הללו פתח פרופ' עזרא סדן, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר את דו"ח הייתכנות הכלכלית לרכבת שממשלת ישראל החליטה לפני כשנה לסלול לאילת. הדו"ח החדש של פרופ' סדן שבדק את הייתכנות הכלכלית של הרכבת לאילת הוזמן על ידי רשות הטבע והגנים לקראת הדיונים המכריעים שיחלו מחר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום לאישור קטע התוואי שבין ממשית (ליד דימונה) לבין הערבה אליו מתנגדת רשות הטבע והגנים ואותו מבקשת מנגד חברת נתיבי ישראל לקדם. הדו"ח של פרופ' סדן למעשה מחזק את העמדה אותה הציגה לכל אורך הדרך החברה להגנת הטבע המתנגדת באופן גורף לפרויקט הרכבת לאילת לא רק בגלל ההיבטים הסביבתיים הקשים שלה אלא גם בגלל ההיבטים הכלכליים. מהדו"ח עולה כי בין אם המדינה תפקיד את הפרויקט השאפתני בידי סין או כל מדינה אחרת, או חברה בינלאומית חיצונית ובין אם היא תקים את הפרויקט בעצמה ייווצר הפסד למשק הלאומי. על פי תכנית הממשלה הרכבת לאילת שעלותה מוערכת כרגע ב 25 מיליארד ש' צפויה להיות דו תכליתית והיא הוגדרה כתוכנית אסטרטגית גיאופוליטית. מצד אחד המסילה תשמש רכבות משא שיתחרו בתעלת סואץ באמצעות העברת סחורות מאניות שיגיעו מאסיה לנמל תעלה שייחפר באילת (עלותו פרויקט הרכבת אינו כולל את נמל התעלה) לנמל אשדוד. מצד שני תשמש המסילה לנוסעים ותקצר את זמן הנסיעה מתל אביב לאילת לשעתיים בלבד כשמהירות נסיעתה תהיה 250 קמ"ש. על פי הדו"ח של פרופ' סדן ישראל לא תוכל להציע מחירים אטרקטיביים יותר מאלו שמציעים המצרים בתעלת סואץ ולכן ספק אם היא תצליח לעמוד במטרה השאפתנית שממשלת ישראל הציבה לעצמה. בעניין רכבות הנוסעים הפערים בין הרצוי למצוי נראים אף דמיוניים יותר. היום ומאז שנת 2000 נשאר מספר הטסים לאילת (רובם תיירים) על מספר יציב של כ 700,000 נוסעים בשנה (הלוך ושוב). פרופ' סדן כותב כי על פי תרחיש "החלום הסיני" להגדרתו בו הסינים יבנו ויתפעלו את הרכבת לאילת, מספר הנוסעים המינימאלי שיידרש על מנת לכסות את עלויות התפעול, יעמוד על 2,800,000 נוסעים בשנה הלוך ושוב. על פי תרחישים מחמירים יותר שבהם ישראל תבנה ותפעיל בעצמה באופן חלקי או מלא את הרכבת לאילת כמות הנוסעים לשנה תצטרך לעלות ל 4-5.1 מיליון בשנה. פרופ' סדן בוחן גם את היכולת של עיר התיירות הדרומית לקלוט את כמות הנוסעים הנדרשת כדי לתת הצדקה כלכלית לפרויקט וגם כאן המספרים נראים דמיוניים ביותר. כיום מספר חדרי המלון באילת עומד על 11,000 , אבל על מנת לקלוט את כמות הנוסעים המינימאלית הנדרשת כדי להצדיק כלכלית את הרכבת לאילת דרושים כ 25,000 חדרי בתי מלון, כאשר התרחישים המחמירים יותר מדברים על כמות של כ 31-38 אלף חדרים. במשרד האוצר לא הופתעו מהנתונים המוצגים בדו"ח. גורמים במשרד האוצר אומרים בצורה חדה וברורה כי פרויקט הרכבת לאילת הוא אינו כדאי כלכלית למשק הישראלי. "עדיף להשקיע ברכבות מטרופוליניות ואם המטרה היא פיתוח הפריפריה, אז יש דרכים טובות יותר לעשות את זה. למשל: השקעה בחינוך ובתעסוקה" אמרו הגורמים. רשות הטבע והגנים הזמינה כאמור את הדו"ח הכלכלי מפרופ' סדן לקראת הדיונים שצפויים להתקיים מחר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על תוואי הרכבת. חברת נתיבי ישראל טוענת כי אם הוועדה המחוזית תבחר באפשרות שרשות הטבע והגנים מבקשת לקדם לתוואי הרכבת, עלות הפרויקט תתייקר ב 5 מיליארד ש' ולמעשה תביא לביטולו של הפרויקט. רשות הטבע והגנים מנגד תנסה להוכיח בין היתר באמצעות הדו"ח של פרופ' סדן כי התוספת הנדרשת על מנת להציל ערכי טבע ונוף נדירים ביותר גם ברמה העולמית, היא מזערית ביחס לעלות הכוללת הנדרשת לפרויקט השאפתני. "הבעיה שהתכנית הזאת כבר נמצאת בוועדת התכנון והם עובדים עליה כמו משוגעים, אבל אף אחת מהוועדות לא שואלת את עצמה למה בכלל לקדם פרויקט כזה והאם בכלל צריך אותו" אומר פרופ' ערן פייטלסון מהחוג לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית "הוועדות שואלות רק איך לקדם את התכנית והאם יעשו פה או שם עוד מנהרה כדי להציל פיסת נוף בראשיתית או לא. הוועדה קיבלה את הפרויקט כמצב נתון שהממשלה הכתיבה לה לקדם כזרוע מבצעת אבל הממשלה יכולה להחליט גם שכדור הארץ הוא שטוח". ממשרד התחבורה ומחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה כי: "המסילה לנגב ולאילת היא פרויקט בעל חשיבות אסטרטגית הלוקח בחשבון את השינויים החלים במזרח התיכון בשנים האחרונות, ואת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל לחזק את העצמאות הכלכלית ואת קשרי המסחר דרך הים עם מדינות העולם. ההתעניינות של מדינות רבות בעולם בביצוע הפרויקט ומימונו היא עדות לכדאיותו הכלכלית וחשיבותו האסטרטגית. "סין, ספרד וצרפת אף יגישו בקרוב את הצעותיהן למימוש הפרויקט. ממשלת ישראל, הגוף היחיד הנבחר להתמודד עם השינויים הגיאופוליטיים ולהבטיח יציבות כלכלית , החליטה לפני שנה על ביצוע הפרויקט. לרשות הטבע והגנים אין את הכלים או הידע הדרוש להתערב ולהשפיע על החלטת הממשלה ועליה להתמקד בהיבטים הסביבתיים בלבד". מקור:http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/435/228.html?hp=1&cat=873&loc=4
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
מה הקשר בין רשות הטבע והגנים לכלכלה? |
A_G |
10.02.13 08:28 |
1 |
להוכיח כי עלות שינוי התוואי ע'פ רשות הטבע, זניחה ביחס לעלות האמיתית הכוללת |
פיסטוק |
10.02.13 09:11 |
12 |
זאת התנגדות ''לודיטית'' |
JackAren |
10.02.13 11:29 |
31 |
ההתנגדות אינה לרכבת עצמה אלא לתוואי |
inature |
10.02.13 12:07 |
39 |
אידיוטיזם |
givoni |
10.02.13 08:42 |
2 |
1+ |
The_Wiz |
10.02.13 09:40 |
19 |
חלקים גדולים מכביש הערבה שודרגו ועוד אחרים בתהליך שדרוג לדו מסלולי עם הפרדה. |
dudi_du2 |
10.02.13 09:44 |
20 |
החכמתי. |
The_Wiz |
10.02.13 10:07 |
28 |
+1 תגובה עניינית וראויה |
Gseidman |
10.02.13 13:11 |
55 |
שיקולים דומים הועלו בעניין היורוטאנל |
בר עם |
10.02.13 16:37 |
85 |
הרכבת מיותרת. אילת עושקת את תייריה |
qm |
10.02.13 08:52 |
3 |
בשביל זה צריך רגולציה חזקה של משרד התיירות |
givoni |
10.02.13 08:55 |
4 |
ונראה לך שיהיה משהו? תראה את יוקר המחייה ויוקר הדיור, למישהו איכפת מהציבור? |
qm |
10.02.13 08:57 |
5 |
אבל הממשלה נגד רגולציה.. כוחות השוק היד הנעלמה יעשו את העבודה |
495 |
10.02.13 08:58 |
6 |
כן בטח... תשאל את הזוגות הצעירים על מחירי הדיור ש''היד הנעלמה'' סדרה להם. |
qm |
10.02.13 08:59 |
7 |
די עם החובבנות שלכם. אתה בכלל לא מכירים את התחום ולכן זורקים שטויות |
רנה דקארט |
10.02.13 09:07 |
10 |
הגזור הדבק שלך לא משנה את העובדה שתקופת נתניהו |
qm |
10.02.13 09:08 |
11 |
הנזק אפסי לעומת הנזק שגרמה כלכלה כמו שאתה שואף אליה ביוון, ספרד ואירלנד. |
זלמן |
10.02.13 09:15 |
13 |
תעזוב את הבולשיט. המצב חרא - ראית מישהו שמנסה לשפר? |
qm |
10.02.13 09:17 |
14 |
עזוב הבולשיט בעיני המצב טוב (יחסית כמובן) ומקווה שישפרו עוד יותר. |
זלמן |
10.02.13 09:54 |
25 |
שבוע טוב וחודש טוב. אנשים כמוך הם |
גולנציק |
10.02.13 17:38 |
87 |
מה הקשר לביבי? גם בזמן רבין היו מחירי דירות גבוהים. |
רנה דקארט |
10.02.13 09:19 |
16 |
אתה משווה לתקופות קודמות? היום מדובר בבועה מהגדולות בעולם המערבי |
qm |
10.02.13 09:28 |
18 |
למעשה, במונחי הכנסה המחירים היו גבוהים יותר אז |
רנה דקארט |
10.02.13 09:58 |
26 |
הפוך. רק היום התפרסמה עוד עשיה מעולה של ממשלת נתניהו |
dudi_du2 |
10.02.13 09:47 |
21 |
שטויות והבל רוח |
givoni |
10.02.13 10:50 |
29 |
תודה ידידי. לגזור ולשמור !! |
פילוביץ שחף |
10.02.13 09:03 |
8 |
מה אתה קופץ כל רגע עם הליגזור ולשמור שלך? |
qm |
10.02.13 14:39 |
67 |
יש כאלה שבטבע שלהם להתנגד לכל פרוייקט לאומי |
נשארים |
10.02.13 09:03 |
9 |
בוא נראה אותך מוצא ''בקלות'' מה שטענת... |
Big Joe |
10.02.13 12:05 |
37 |
מדינה עם חוב עצום וגרעון שמחייב הטלת מיסים מטפלת בדחופים ולא בחלומות מגלומניים |
פיסטוק |
10.02.13 09:18 |
15 |
החוב של מדינת ישראל קטן כבר שנים כולל בקדנציה האחרונה |
dudi_du2 |
10.02.13 09:51 |
23 |
כנראה שאתה לא מבין מה פרוש הפסד. אם ההשקעות אינו נושאות פרי - זה הפסד... |
Big Joe |
10.02.13 12:08 |
40 |
לא לכבודם של מקצוענים להיות מעורבים בדו''חות מטעם, תמורת בצע כסף |
Aitan Cohen |
10.02.13 09:27 |
17 |
הכסף הגדול נמצא ברכבות משא |
דבר צחות |
10.02.13 09:49 |
22 |
אכן יש תכנית חומש להגדיל את היקף רכבות המשא פי 2! |
dudi_du2 |
10.02.13 09:53 |
24 |
אין שום סיכוי להתחרות בתעלת סואץ. |
Big Joe |
10.02.13 12:04 |
35 |
רכבת צריך לבנות באמצעות חברות זרות. גם לאילת (אם רוצים) וגם בת''א. |
זלמן |
10.02.13 10:00 |
27 |
ולמה שהם יבואו להפעיל עסק מפסיד? |
Big Joe |
10.02.13 12:05 |
36 |
תכתוב בכותרת רשות הטבע |
פוסט |
10.02.13 10:55 |
30 |
סתם מעניין, מדוע מהירות נסיעתה היא רק 250 קמ''ש? |
מקשר |
10.02.13 11:29 |
32 |
גם בשביל שהיא תסע 250 קמ''ש המסילה תעלה כפול ממסילה רגילה... |
Big Joe |
10.02.13 12:07 |
38 |
תודה. חבל קצת שזאת המציאות .. |
מקשר |
10.02.13 12:15 |
43 |
תוואי הקרקע דורש השקעות ענק בגשרים ומנהרות לאפשר מהירויות כאלה. |
Big Joe |
10.02.13 12:17 |
46 |
חוות דעת מטעם, והתיימרות שמה שמעניין אותו זה הכלכלה... |
FiReBall |
10.02.13 11:42 |
33 |
לא תהיה רכבת לאילת. |
Big Joe |
10.02.13 12:02 |
34 |
מדוע רכבת לבאר שבע כן יש? |
אבא אבן |
10.02.13 12:10 |
41 |
אבא אבן צודק |
OferChina |
10.02.13 12:16 |
44 |
יש גם רכבת לחיפה. מה הקשר? |
Big Joe |
10.02.13 12:16 |
45 |
יוסק'ה, השרטרז הירוק עלה לך לראש? |
אבא אבן |
10.02.13 13:13 |
56 |
ואיך זה נקשר לרכבת לאילת? |
Big Joe |
10.02.13 13:32 |
57 |
לא, קח לגימה מהלאפרוייג רבע חבית שהוא אכן לא מלוח כמו הלאפרויג הבסיסי |
אבא אבן |
10.02.13 14:36 |
66 |
אני בכלל לא מתיחס לאוצר... |
Big Joe |
10.02.13 14:58 |
72 |
ובהמשך לתגובה ס''ו |
אבא אבן |
10.02.13 14:40 |
68 |
Now you are talking |
Big Joe |
10.02.13 15:00 |
74 |
ולא לשכוח גם אז מי שהכניס את הרכבת לבאר שבע היה נתניהו כראה''מ ושרון כשר תשתיות |
rabi jakob |
10.02.13 14:33 |
63 |
הוא לא ''הכניס את הרכבת לבאר שבע''. המסילה הייתה שם ופעלה באופן שוטף. |
Big Joe |
10.02.13 14:36 |
65 |
וואי וואי וואי כמה שאתה טועה |
אבא אבן |
10.02.13 14:46 |
70 |
אז במה בדיוק אני טועה? זה ביבי חנך את הרכבת ב-57? |
Big Joe |
10.02.13 14:59 |
73 |
צריך לשים לב לעובדה שתושבי באר שבע |
גולנציק |
10.02.13 17:49 |
89 |
בהמשך : המצאת הרכב פוגעת בעגלונים ולמה עדיף להפליג באוניה כשרוצים להגיע מהר לUSA |
OferChina |
10.02.13 12:14 |
42 |
ההשוואה לסין פתטית. המספרים אחרים לגמרי. |
Big Joe |
10.02.13 12:18 |
47 |
אין קשר לסין, תחבורה מהירה זה כורח המציאות |
OferChina |
10.02.13 12:23 |
48 |
אם אתה מסכים שאין קשר אז על תשווה... |
Big Joe |
10.02.13 12:29 |
49 |
המספרים מבוססים על מה שהיה ולא על מה שיהיה |
OferChina |
10.02.13 12:36 |
51 |
זה סתם קשקוש. כל ניתוח של כדאיות מתבסס על מה שיהיה. |
Big Joe |
10.02.13 13:09 |
53 |
הוא צודק בכך שצריך לתת לסינים לעשות את זה אם הם רוצים, בלי ערבויות מדינה |
רנה דקארט |
10.02.13 14:24 |
61 |
אם הם מסכימים - אני ''מסיר את התנגדותי''... |
Big Joe |
10.02.13 14:33 |
64 |
נו, על זה אני לא יכול לענות :-) |
OferChina |
10.02.13 15:16 |
75 |
לא יהיה מאושר ממני אם הסינים יקחו את זה במחיר זכיון התפעול. |
Big Joe |
10.02.13 15:30 |
77 |
מצריים היא לא מדינה יציבה. תעלת סואץ עלולה להיסגר יום אחד לסחורות מערביות |
איש_רוח_ימני |
10.02.13 12:33 |
50 |
בדיוק |
Eliahu73 |
10.02.13 13:03 |
52 |
לפנטז מותר. להסיק מסקנות שגויות - זה בעייתי. |
Big Joe |
10.02.13 13:10 |
54 |
אל תהיה יהיר כל כך |
Eliahu73 |
10.02.13 14:18 |
60 |
וכיוון שכל אחד רשאי להביע את דעתו - גם לי מותר. ודעתי היא ברורה |
Big Joe |
10.02.13 14:40 |
69 |
בהעברת מכולה דרך היבשה כמה זמן ייחסך? |
aba |
10.02.13 13:51 |
58 |
לא בטוח שיחסך זמן. |
Big Joe |
10.02.13 14:14 |
59 |
לא מדובר רק בחסכון זמן, העניין הוא אפשרות נוספת לשינוע סחורות ממזרח אסיה לאירופה |
OferChina |
10.02.13 15:28 |
76 |
ועל סמך מה אתה חושב שהובלה יבשתית יכולה להתחרות בתעלת סואץ? |
Big Joe |
10.02.13 15:32 |
78 |
כשהכל בסדר, הובלה ימית זולה מהובלה יבשתית |
OferChina |
10.02.13 15:44 |
80 |
אם אתה רוצה, תעשה את החשבון של הסינים :) - זה לא ממש יישפיע עליהם... |
Big Joe |
10.02.13 15:50 |
81 |
אם אתה מסתכל דרך החור בגרוש, או מבעד למילארדים שיוצאו לפרויקט הזה |
OferChina |
10.02.13 16:01 |
82 |
בקיצור אתה חוזר לאידיאולוגיה... :) שאלה אם תצליח 'להדליק' את הסינים בהתלהבותך.. |
Big Joe |
10.02.13 16:10 |
83 |
אני אידיאולוג אוהב את הארץ ואוהב את סין :-) |
OferChina |
10.02.13 16:32 |
84 |
אתה צודק במקרה זה ב100%. וגם אם לכאורה פרוייקט מסוג זה הוא הפסד |
זלמן |
10.02.13 16:53 |
86 |
ככה לא מנהלים מדינה... |
Big Joe |
10.02.13 17:40 |
88 |
רשות הטבע והגנים היא שופר פוליטי ממשלתי מובהק |
זיגי |
10.02.13 14:29 |
62 |
אתה מעוות ומסלף כדרכך.. |
bugy |
10.02.13 14:55 |
71 |
רציתי כבר לפני כמה ימים להתייחס לנושא הזה לאחר שלא זכה לאיזכור כאן |
להב אש |
10.02.13 15:36 |
79 |
נפתח אשכול חדש |
להב אש |
10.02.13 19:42 |
90 |
|
|
|
JackAren
חבר מתאריך 16.1.09
8549 הודעות | יום ראשון ל' בשבט תשע''ג
11:29 10.02.13 |
|
31. זאת התנגדות ''לודיטית''
בתגובה להודעה מספר 1
|
זאת התנגדות "לודיטית".לפני יותר מ-100 שנה, כשהמכוניות התחילו להופיע בעולם המערבי, היתה תנועת התנגדות למכוניות. חברי התנועה נקראו "Luddites" - "לודיטים". הם טענו שהמכוניות יזיקו לציביליזציה, ויגרמו לתאונות ואבדות רבות, והן אינן נחוצות. ההתנגדות לרכבת מהירה לאילת - דומה מאד. בתחילת שנות ה- 80, כשהתחילה "מהפכת המיחשוב" (אבל עדיין לא מהפכת המחשבים האישיים), אזי בחברת "דיגיטל" בארה"ב המציאו את המחשב האישי הראשון (כן, ב"דיגיטל", מספר שנים לפני פיתוח ה- "IBM - PC" ב- "IBM"). מנכ"ל החברה ומייסדה האגדי, קן אולסן, גנז את הפרוייקט - הוא אמר (והדבר נהפך להיסטוריה): "מדוע שאדם יצטרך מחשב על שולחנו"? ב- 1985 חברת IBM יצאה לשוק עם ה- "IBM-PC", ו- "And the rest is history". ההתנגדות לרכבת מהירה לאילת - דומה מאד. היא נובעת מאינטרסים לא עיניניים - רצון פוליטי לנגח ולהביך את הממשלה ואת שר התחבורה. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
givoni
חבר מתאריך 28.9.09
6341 הודעות | יום ראשון ל' בשבט תשע''ג
08:42 10.02.13 |
|
2. אידיוטיזם
בתגובה להודעה מספר 0
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 10.02.13 בשעה 08:50 בברכה, givoni פרופסור סדן אומר שכיום טסים לאילת 700 אלף בשנה, אבל הוא לא לוקח בחשבון כמה אנשים נוסעים כל שנה (כל השנה) לאילת. להערכתי עוד כמה מליוני נסיעות. אם היום, אתה צריך לבוא לנתב"ג שעתיים כדי לטוס לאילת, לעבור ביקורת מעצבנת וכדו' ועוד שעה טיסה, הרי שעדיף פי 10 לעלות על רכבת ובתוך שעתיים להיות באילת. במקרה כזה גם עדיף לוותר על נסיעה ארוכה במכונית (אלא אם רואים בזה טיול בפני עצמו).יוצא איפוא שההשוואה של סדן אינה נכונה. כמו כן, נמל סחורות שישנע מכולות מאילת לאשדוד (ולהיפך), יכול בהחלט להוות תחרות משמעותית לתעלת סואץ. במצב בו המצרים נמצאים היום, כדאי להתחיל לבנות כי הארץ הזו (מצרים) בדרך לאבדון ולאנרכיה. שינוע והובלת קונטיינרים מאילת לאשדוד יכול להיעשות בתוך יממה עד שתיים בלבד, זה רק עניין של לוגיסטיקה. מכאן שפיצול הובלה מאסיה לים התיכון דרך אילת, והטענה בנמל אשדוד, יכולה להגדיל את הנמל פי כמה וכמה (בגלל נפח התעבורה שיילך ויגדל). גם את זה הפרופסור הנכבד לא לוקח בחשבון (לא רק את הרווח לאילת אלא גם את הרווח לנמלים האחרים). נכון הוא שתהיה קניבליזציה בין חברות ההובלה לבין הרכבת, תהיה ירידה במס' הנוסעים באוטובוס לאילת (לעומת הרכבת), אבל כל זה יתגמד לעומת הנגישות הרבה שתהיה לאילת, דבר שאין לה עד היום. עצם זה שאני יכול לומר, אני קופץ לאילת וזה לוקח לי בדיוק כמו שאני קופץ לגליל (מבחינת זמן), זה פנטסטי ומשנה סדרי עולם. הנגישות תוביל למצב בו כמות הנוסעים לאילת תגדל באופן משמעותי ביותר. כמו כן, קניבליזציה של הרכבת תוביל לפריחה בדברים אחרים. כמות בתי המלון ואיכותם, הגדלת כמות המוניות, נותני השירותים באילת ובכלל. ייתכן והמונופול של "תעבורה" ייפגע במקצת, אבל כל העושר הזה יתפזר לטובת מאות בעלי עסקים אחרים באיזור אילת. במידה ויהיה לממשלה שכל וישתיתו את מסילת הרכבת לא דרך הערבה אלא דרך מצפה רמון, תהיה זו אחת המסילות היפות ביותר בעולם ומוקד תיירות אדיר לאיזור כולו, כולל מצפה רמון והעיירות הסמוכות. בכלל, מצפה רמון יכולה להפוך לעיר תיירות מדברית אדירה. לפתח שם מעבר לטיולים מדבריים ואתגריים גם דברים נוספים כמו צניחה וריחוף, כמו הליקופטרים מעל הקניון (כמו מעל הקניון הגדול בארה"ב), ועוד ועוד. אין גבול ליכולת לפתח את הנגב. Thats all folks |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אבא אבן
גולש אורח
| יום ראשון ל' בשבט תשע''ג
14:46 10.02.13 |
|
70. וואי וואי וואי כמה שאתה טועה
בתגובה להודעה מספר 65
|
המסילה הטורקית היתה מסילה צרה ולא רחבה (הרוחב הסנדטרי במרבית המערב הוא 1.45 מ' למסילה, באוסטרליה 1.5 מ' כמדומני. אבל מרבית אירופה וצפון אמריקה זה כמו בארץ 1.45מ').בתקופת המנדט הבריטים שדרגו חלק מהמסילות הטורקיות וכמובן הוסיפו המון קווים חדשים. אולם ממלחמת העצמאות ועד שנת 57' היה נתק רכבתי בין מרכז הארץ לבאר שבע. בשנת 57' נחנך הקו מת"א לב"ש ויש אפילו שיר מפורסם של הדודאים על כך. יום השרב, מלהט צהריו נגררים הגמלים בתפילה. ולפתע נשמע קול תרועה ברמה קול קורא במדבר בגילה. ותוהים הגמלים מול שיקשוק גלגלים אל אורחת הקרונות במסילה
דוהר הקטר ופוצח בשיר ועונה המדבר בהדו. ניצב אברהם בפיתחה של העיר ודגלון ירקרק בידו. עור מדבר! כי הזמר נושן. שב אליך עמוד העשן! "לבאר שבע!" קוראים גיא גבע אל מול החמה במרום טו - טו - טו - אה! עונה הרוח, פורצים הפסים לדרום! שר הקרון אל אדני הבטון אגדת בראשית עתיקה. שוב פוגשים הפסים גלגלים כועסים ומחדשים ברית אחים בנשיקה. כך רנים הגרונות מול שיקשוק הקרונות שיר הלל לשדמה מוריקה. דוהר הקטר ופוצח בשיר... מלים: הד"ר האולטרה שמאלני דן אלמגור.
בשנת 80' בשל חוסר אטרקטיביות ונפילה דרמטית במספר הנוסעים נסגר הקו לתנועת נוסעים ורק רכבות משא המשיכו להשתמש בו.
באמצע שנות ה-90 היתה כוונה של הנהלת רכבת ישראל לחדש את הקו אבל משרד האוצר התנגד ובכל זאת הקו חודש. משנה לשנה היתה עליה דרמטית בכמות הנוסעים וכיום נוסעים בו בכל יום מעל ל-10,000 איש! בכל יום. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OferChina
חבר מתאריך 17.1.09
297 הודעות | יום ראשון ל' בשבט תשע''ג
12:36 10.02.13 |
|
51. המספרים מבוססים על מה שהיה ולא על מה שיהיה
בתגובה להודעה מספר 49
|
כשתהיה רכבת מהירה וטובה, היא תעבוד. זה מסוג הדברים שרק כשהם קיימים מבינים כמה זה נכון וחשוב. ההשוואה לסין באה להראות שבסין לקחו החלטה ומבצעים אותה, גם אם ההחלטה לא כלכלית במיידי, בסופו של דבר היא נכונה והתוצאות מגיעות לידי ביטוי. בישראל יותר קשה לקחת החלטות לטווח ארוך בהשקעות גדולות, אני בטוח שיש פתרון לזה, תן לסינים להשקיע בזה, הם יאהבו את הפרויקט שיאפשר להם לשנע קונטיינרים לאירופה מבלי לעבור בתעלת סואץ, אפשרות נוספת זה טוב לעסקים והסינים יהיו מוכנים להשקיע בזה. הם משקיעים בתשתיות באפריקה, הם משקיעים בדרום אמריקה, אנחנו לא יותר טובים מהמקומות הללו..מותר לנו להעזר בגדולים. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OferChina
חבר מתאריך 17.1.09
297 הודעות | יום ראשון ל' בשבט תשע''ג
15:16 10.02.13 |
|
75. נו, על זה אני לא יכול לענות :-)
בתגובה להודעה מספר 53
|
אני לא יודע מה הניסיון שלך בהשקעות, אז קטונתי מלענות לך אישית. אני מבין קצת בסין וקצת בהשקעות זרות ואם יש פרויקט כזה. אני אומר לך בפה מלא שהסינים ישמחו לקחת אותו, לממן אותו ולקבל זכויות עליו לככה וככה שנים. הסינים יודעים דבר אחד או שנים על רכבות, על השקעות לזמן ארוך ועל חשיבות השליטה בתשתיות. תעלת סואץ זה דבר נהדר, רק שהיא לא שייכת לנו, רכבת סחורות מאילת לים התיכון, זה משהו ענק. יכול להיות שאולי לא רוצים להכניס את הסינים לזה, אולי לא רוצים לתת להם אפשרות כזאת, אני לא יודע מהם האינטרסים הגדולים באמת. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|