קבוצות דיון
גילוי מסמכים
נושא #27743
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
פרש טורקי
חבר מתאריך 21.8.14
13796 הודעות | אור ליום שני כ''ז בשבט תשע''ה
19:52 15.02.15 |
|
חסד של אמת:לע״נ מאיר בן שפרה
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
שם אמו שרה או שלא ידוע? |
darwin |
15.02.15 19:56 |
1 |
פורסם ששם אביו חיים |
סולמית |
15.02.15 19:59 |
4 |
נכון. אצל ספרדים מקובל להגיד את שם האמא |
darwin |
15.02.15 20:01 |
6 |
שרה וחיים |
פרש טורקי |
15.02.15 20:03 |
7 |
תודה רבה |
darwin |
15.02.15 20:06 |
12 |
זכרונו לברכה, משניות, בלי נדר |
אריאלי |
15.02.15 19:57 |
2 |
זכות וכבוד לי ללמוד משניות |
יוסקה |
15.02.15 19:58 |
3 |
משניות זבחים |
gandalf |
15.02.15 20:00 |
5 |
בעבר עשו חלוקת משניות אינטרנטית לרב ז''ל |
yio |
15.02.15 20:03 |
8 |
שחף ענה לי שם בתגובה 2... :-( ואגב- אפשר עזרה בנוגע לתאריך ייעוד סיום הלימוד? |
מורשה |
15.02.15 20:14 |
14 |
רצוי עד 30 יום מהפטירה |
Noam |
16.02.15 09:47 |
55 |
לע''נ - משנה שבת |
jud |
15.02.15 20:03 |
9 |
כרגע אני בתהליכים של פתיחת סדר לימוד משניות דרך אתר באינטרנט שמרכז את זה |
מורשה |
15.02.15 20:04 |
10 |
תזכה למצוות |
פרש טורקי |
15.02.15 20:04 |
11 |
תלוי מתי הייתה הקבורה |
פרש טורקי |
15.02.15 21:18 |
32 |
אני מעריך שהקבורה היתה בכ''ג בשבט |
Noam |
16.02.15 09:48 |
56 |
משניות ברכות |
Abc |
15.02.15 20:08 |
13 |
אפשר עזרה לגבי תוגבה 10??? |
מורשה |
15.02.15 20:28 |
15 |
הגבתי ב-10. |
Noam |
16.02.15 09:49 |
57 |
נפתח אשכול עם לינק לתהילים,אני כבר קראתי...מנהלים שווה לנעוץ לחודש הקרוב. |
FARUK |
15.02.15 20:32 |
16 |
טוב, מישהו פתח לפני ב''ה (לינק בפנים) אם יתמלא, אפתח את מה שהתחלתי. |
מורשה |
15.02.15 20:36 |
17 |
''עולם חסד יבנה'':תהלים ביחד לע''נ מאיר בן שרה |
אשת חיל |
15.02.15 20:24 |
18 |
תודה רבה...מנהלים,אולי כדאי לנעוץ את האשכול לחודש הקרוב! |
FARUK |
15.02.15 20:28 |
19 |
אני מבקשת ממוקרי זיכרו לקחת חלק במצווה , |
אשת חיל |
15.02.15 20:31 |
20 |
אשריך ..... ב''נ אשתדל |
פליקס השועל |
15.02.15 20:36 |
21 |
חשוב,לימוד משניות מועיל במיוחד! |
shlomi |
15.02.15 20:37 |
22 |
עדיף משניות נראלי
אלמד לעילוי נשמתו. איש אהוב ויקר. |
סמי הכבאי |
15.02.15 20:40 |
23 |
רעיון יפה , קראתי תודה |
הנסיך הפרסי |
15.02.15 20:47 |
24 |
קראתי ואני בצער גדול . |
elib |
15.02.15 20:49 |
25 |
כולנו בצער אך יכולים לעשות לנשמתו נחת רוח. |
אשת חיל |
15.02.15 21:25 |
34 |
תזכי לשנים רבות ,טובות ונעימות |
יוסקה |
15.02.15 22:34 |
41 |
יישר כח לכולם. תזכו למצוות. |
me אני |
15.02.15 22:48 |
42 |
אשריך |
ABE oddworld |
16.02.15 09:20 |
50 |
תודה |
מאחיה |
16.02.15 09:35 |
51 |
אני רואה שלקחו את מסכת ברכות,מי מתנדב לעשות סדר? |
shlomi |
15.02.15 21:00 |
26 |
בלי נדר נלמד לעלוי נשמתו של האיש אוהב ישראל שעשה בכדי שיהיה פה מקום יותר טוב |
אלמוני |
15.02.15 21:03 |
27 |
חלוקת משניות לע''נ מאיר בן שרה וחיים משולם |
Noam |
15.02.15 21:09 |
28 |
נעם, איך ממלאים שם שם? |
אוריה |
15.02.15 21:11 |
29 |
עדכנתי את הלינק |
Noam |
15.02.15 21:14 |
31 |
לא מצליח לכתוב |
jud |
15.02.15 23:55 |
45 |
העברתי לגוגל דוקס - נסה כעת |
Noam |
16.02.15 09:40 |
52 |
אפשר להוסיף את זה בראש האשכול.. |
מבזקון |
15.02.15 21:14 |
30 |
לא עובד לי באפליקציה באיפון |
darwin |
15.02.15 23:02 |
43 |
שאלת תם: |
השחר_העולה |
15.02.15 21:24 |
33 |
בשמחה. עד כמה שאוכל.. |
מעיד_נאמן |
15.02.15 21:40 |
36 |
תודה לשניכם |
השחר_העולה |
15.02.15 21:58 |
38 |
תודה. |
me אני |
15.02.15 23:07 |
44 |
הטעם ללימוד משניות: |
אשת חיל |
15.02.15 21:54 |
37 |
לא מצליח לכתוב במסמך המצורף (אחרי EDIT) |
The-dragon |
15.02.15 21:30 |
35 |
החלפתי לגוגל דוקס, נסה כעת |
Noam |
16.02.15 09:41 |
53 |
'בור סוד שאינו מאבד טיפה', אבות, ב', ח |
ירושלמי ציוני |
15.02.15 22:26 |
39 |
ישר כח. יפה. |
גיא-אוני |
16.02.15 11:14 |
58 |
תהילים לפי שם הנפטר |
אכפתי |
15.02.15 22:31 |
40 |
משניות לפי שמו - מאיר (כמנהג הספרדים) |
מדרש |
16.02.15 01:08 |
46 |
מסכת תרומות בל''נ |
שלימזלניק |
16.02.15 02:29 |
47 |
משניות בלנ''ד |
yud-key |
16.02.15 08:19 |
48 |
עדכנתי את הקובץ - הוספתי את שמך |
Noam |
16.02.15 09:43 |
54 |
תפילת אֵל מָלֵא רַחֲמִים |
ABE oddworld |
16.02.15 09:00 |
49 |
מי שיכול בבקשה |
פרש טורקי |
17.02.15 09:47 |
59 |
שחף |
עוזי מזרחי |
18.02.15 13:23 |
60 |
כל הכבוד לכל מי שלקח על עצמו ללמוד, נותרו עוד מספר מסכתות!! |
אדם פשוט |
18.02.15 16:43 |
61 |
שחף אחי וידידי לעט היה חבר יקר שלי גם בפייסבוק.איש ענק למרות צניעותו. |
האציל היהודי |
18.02.15 19:54 |
62 |
גיטין בלי נדר |
tom613 |
19.02.15 10:14 |
63 |
יהי זכרו ברוך. |
בת ישראל |
20.02.15 08:08 |
64 |
מאיפה צצת? |
נחום |
04.03.15 01:37 |
65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
shlomi
חבר מתאריך 13.11.14
5320 הודעות |
20:37 15.02.15 |
|
22. חשוב,לימוד משניות מועיל במיוחד!
בתגובה להודעה מספר 18
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 15.02.15 בשעה 20:44 בברכה, shlomi משנה אותיות נשמה, להלן רשימת המשניות סדר זרעים: ברכות, פיאה, דמאי, כלאיים, שביעית, תרומות, מעשרות, מעשר שני, חלה, עורלה סדר מועד: שבת, עירובין, פסחים, שקלים, יומא, סוכה, ביצה, ראש השנה, תענית, מגילה, מועד קטן, חגיגה , ביכורים סדר נשים: יבמות, כתובות, נדרים, נזיר, סוטה, גיטין, קידושין סדר נזיקין: בבא קמא, בבא מציעא, בבא בתרא, סנהדרין, מכות, שבועות, עדייות, עבודה זרה, אבות, הוריות סדר קודשים: זבחים, מנחות, חולין, בכורות, ערכין, תמורה, כרתות, מעילה, תמיד, מידות, קינים סדר טהרות: כלים, אוהלות, נגעים, פרה, טהרות, מקוות, נידה, מכשירין, זבים, טבול יום, ידיים, עוקצים בלי נדר אני אלמד את מסכת ברכות לעילוי נשמתו
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
אשת חיל
חבר מתאריך 2.4.12
5484 הודעות | אור ליום שני כ''ז בשבט תשע''ה
21:25 15.02.15 |
|
34. כולנו בצער אך יכולים לעשות לנשמתו נחת רוח.
בתגובה להודעה מספר 25
|
מה שהכי יפה,ומנחם לא מעט,שבתוך זמן קצר מאוד,יוצאים החברים מגדרם לזכות את נשמת המנוח במצוות,תהלים,משניות(משנה אותיות נשמה)וקבלות של מעשים טובים,רק מראה אחדות ביננו,ונניח בצד איש איש את דעותיו,התלכדנו לעשות נחת רוח לבוראנו ולנשמת חברנו,שאין לי ספק שתקרב את הגאולה בזכות אהבת חנם וחסד של אמת,אשריכם ישראל. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
יוסקה
חבר מתאריך 31.7.14
12416 הודעות | אור ליום שני כ''ז בשבט תשע''ה
22:34 15.02.15 |
|
41. תזכי לשנים רבות ,טובות ונעימות
בתגובה להודעה מספר 18
|
בזכות נשים צדקניות ניגאלו ,ועתידין להגאל ;(,,,,,,,, למה בן השפחה אותי יירש ,ונשארתי עני אביון ורש |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מעיד_נאמן
חבר מתאריך 2.4.12
14096 הודעות | אור ליום שני כ''ז בשבט תשע''ה
21:40 15.02.15 |
|
36. בשמחה. עד כמה שאוכל..
בתגובה להודעה מספר 33
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 15.02.15 בשעה 21:47 בברכה, מעיד_נאמן אנו מאמינים שהאדם בא לעולם כדי לתקן, לעבוד ולזכך עצמו. והעולם הזה הוא ה פרוזדור לעולם הבא . מה הכוונה? הכוונה שמה שהאדם טורח בזמן חיותו בעולם הזה, זה המקום שנשמתו תשיג בעולם הבא, שבעולם הבא אין אכילה ואין שתיה ואין מיתה, יש רק אור אין סוף, והנאה מאור תורה, הכוונה, שאדם לפי דרגת ההישג שלו בעולם הזה, יכול להנות מהפרות של מעשיו, בעולם הבא.וככל שזיכך עצמו, ושיכלל עצמו בלימוד, כך ישיג יותר אור בעולם הבא. וככל ששמר עצמו מלדבר לשון הרע או לפגוע באחר, גם זה מועיל מאד. וכל עניני התאוות הגשמיות, גם על זה צריך לתת הדעת, שלא יכביד על האדם,ויזכך עצמו, בזה, שיקדיש כל חייו לידיעת ה', ומה היא ה"ידיעה" שיתמיד וישתכלל עד שידע: שלכל דבר יש משמעות, גם לדבר הקטן ביותר. שהכל מאת ה', והכל מדויק, ואין דבר שקורה לאדם שהוא לא מהשגחה. וזה תכליתו, שידע את ה'. לכן יובן מהו המושג עילוי נשמה, לימוד "לעילוי נשמת" תורה שאנו לומדים כאן או מצוות נוספות שאנו עושים כאן בעולם העשייה - העולם הזה, ואנו מקדישים אותם לנשמה מסויימת כמו עכשיו, אנחנו לומדים לעילוי נשמת מאיר,
הכוונה, שאת המעשים שלנו אנו זוקפים לזכות נשמות, ולמעשה אנו עוזרים מכאן, מעולם העשייה לנשמה להשיג יותר אור ולהיות יותר קרובה. כמובן שאין זה דומה לאיש שעושה מצווה אחת פה בעולם העשייה, כשאדם עושה בזמן המתאים, ומזדכך, ומשתכלל, זה ההשיג הגדול, כמה מצווה שנוהגים לעשות לעילוי נשמה:
לימוד תורה ותפילה צדקה. לימוד תורה - משניות או זוהר או תהילים,
תפילה - קדיש למשל וצדקה- הכל מועיל לעשות נחת לנשמת הנפטר. הטמטום שמאחורי : בלי הבדלי דת גזע ומין. הוא ההרסני מכולם |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ירושלמי ציוני
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות | אור ליום שני כ''ז בשבט תשע''ה
22:26 15.02.15 |
|
39. 'בור סוד שאינו מאבד טיפה', אבות, ב', ח
בתגובה להודעה מספר 0
|
באשכול המציע ללמוד משניות לעילוי נשמתו של ידינו שחף, איש לא יופתע כי תכונה זו - והמשנה הרלוונטית - הן 'שקפצו' לי לראש.וכך שנינו:
חֲמִשָּׁה תַלְמִידִים הָיוּ לוֹ לְרַבָּן יוֹחָנָן בֶּן זַכַּאי, וְאֵלּוּ הֵן: רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן הֻרְקְנוֹס, וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן חֲנַנְיָה, וְרַבִּי יוֹסֵי הַכֹּהֵן, וְרַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן נְתַנְאֵל, וְרַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲרָךְ. הוּא הָיָה מוֹנֶה שְׁבָחָן: רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן הֻרְקְנוֹס, בּוֹר סוּד שֶׁאֵינוֹ מְאַבֵּד טִפָּה, רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן חֲנַנְיָה, אַשְׁרֵי יוֹלַדְתּוֹ, רַבִּי יוֹסֵי הַכֹּהֵן, חָסִיד, רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן נְתַנְאֵל, יְרֵא חֵטְא, וְרַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲרָךְ, מַעְיָן הַמִּתְגַּבֵּר. הוּא הָיָה אוֹמֵר, אִם יִהְיוּ כָל חַכְמֵי יִשְׂרָאֵל בְּכַף מֹאזְנַיִם, וֶאֱלִיעֶזֶר בֶּן הֻרְקְנוֹס בְּכַף שְׁנִיָּה, מַכְרִיעַ אֶת כֻּלָּם.
התכונה של רבי אליעזר בן הורקנוס, 'בור סוד' - הזכרון המעולה שלא מאבד דבר - התכונה שגם שחף ז"ל זכה בה - היא מעלה אדירה; ולא לחינם רבן יוחנן בן זכאי מציין שהיא שקולה כנגד יתר מידות תלמידיו. ונראה כי אין זו ההשוואה היחידה שניתן לעשות בן השניים. מה רבי אליעזר היה שמרן - כך גם שחף; מה רבי אליעזר היה תקיף - כך גם שחף. אך אולי ההשוואה המענינית ביותר תתגלה, עת נעיין בפלוגתא העקרונית שבין רבי אליעזר לבין רבי יהושע, בנוגע ליחס שבין התשובה לבין הגאולה. וכך מתחיל הדיון (סנהדרין, צז, ע"ב):
ר' אליעזר אומר אם ישראל עושין תשובה נגאלין ואם לאו אין נגאלין; אמר ליה רבי יהושע אם אין עושין תשובה אין נגאלין, אלא הקב"ה מעמיד להן מלך שגזרותיו קשות כהמן, וישראל עושין תשובה ומחזירן למוטב
לכאורה, הגישה האופטימית יותר היא גישתו של רבי יהושע, המבטיחה בכל מקרה גאולה, גם אם זו תכפה על עם ישראל; מאידך, דווקא גישת רבי אליעזר מדגישה את אחריותו של האדם למעשיו ולמעשי אחרים, לבחירותיו ולבחירות הציבור שהאדם הוא חלק ממנו -- ונראה לי שגם כאן, תפיסת עולמו של שחף משתלבת היטב בגישת רבי אליעזר. יהי זכרו של חברנו ברוך.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
אכפתי
גולש אורח
| אור ליום שני כ''ז בשבט תשע''ה
22:31 15.02.15 |
|
40. תהילים לפי שם הנפטר
בתגובה להודעה מספר 0
|
תהילים לפי שם נפטרשם: מאיר בן שרה מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי: מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי: מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִי: מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי: מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ: מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי: מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי: מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר: אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהֹוָה: אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ: אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ: אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד: אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ: אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ: אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ: אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד: יָדֶיךָ עָשׂוּנִי וַיְכוֹנְנוּנִי הֲבִינֵנִי וְאֶלְמְדָה מִצְוֹתֶיךָ: יְרֵאֶיךָ יִרְאוּנִי וְיִשְׂמָחוּ כִּי לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי: יָדַעְתִּי יְהֹוָה כִּי צֶדֶק מִשְׁפָּטֶיךָ וֶאֱמוּנָה עִנִּיתָנִי: יְהִי נָא חַסְדְּךָ לְנַחֲמֵנִי כְּאִמְרָתְךָ לְעַבְדֶּךָ: יְבֹאוּנִי רַחֲמֶיךָ וְאֶחְיֶה כִּי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי: יֵבֹשׁוּ זֵדִים כִּי שֶׁקֶר עִוְּתוּנִי אֲנִי אָשִׂיחַ בְּפִקּוּדֶיךָ: יָשׁוּבוּ לִי יְרֵאֶיךָ וידעו \{וְיֹדְעֵי\} עֵדֹתֶיךָ: יְהִי לִבִּי תָמִים בְּחֻקֶּיךָ לְמַעַן לֹא אֵבוֹשׁ: רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי: רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי: רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ: רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהֹוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי: רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי: רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ: רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהֹוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי: רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ: בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ: בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ: בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ: בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַּשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן: בְּפִקּוּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ: בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ: נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי: נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ: נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יְהֹוָה חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ: נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יְהֹוָה וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי: נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי: נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי: נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה: נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב: שָׂרִים רְדָפוּנִי חִנָּם ומדבריך \{וּמִדְּבָרְךָ\} פָּחַד לִבִּי: שָׂשׂ אָנֹכִי עַל אִמְרָתֶךָ כְּמוֹצֵא שָׁלָל רָב: שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי וָאֲתַעֵבָה תּוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי: שֶׁבַע בַּיּוֹם הִלַּלְתִּיךָ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ: שָׁלוֹם רָב לְאֹהֲבֵי תוֹרָתֶךָ וְאֵין לָמוֹ מִכְשׁוֹל: שִׂבַּרְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהֹוָה וּמִצְוֹתֶיךָ עָשִׂיתִי: שָׁמְרָה נַפְשִׁי עֵדֹתֶיךָ וָאֹהֲבֵם מְאֹד: שָׁמַרְתִּי פִקּוּדֶיךָ וְעֵדֹתֶיךָ כִּי כָל דְּרָכַי נֶגְדֶּךָ: רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי: רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי: רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ: רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהֹוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי: רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי: רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ: רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהֹוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי: רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: הוֹרֵנִי יְהֹוָה דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב: הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב: הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי: הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע: הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי: הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ: הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים: הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי: להדפסת דף
חזור |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
מדרש
חבר מתאריך 22.3.11
1261 הודעות | יום שני כ''ז בשבט תשע''ה
01:08 16.02.15 |
|
46. משניות לפי שמו - מאיר (כמנהג הספרדים)
בתגובה להודעה מספר 0
|
פרק משנה אות מ' (ברכות פרק א'): (א) מֵאֵימָתַי קוֹרִין אֶת שְׁמַע בְּעַרְבִית. מִשָּׁעָה שֶׁהַכֹּהֲנִים נִכְנָסִים לֶאֱכֹל בִּתְרוּמָתָן, עַד סוֹף הָאַשְׁמוּרָה הָרִאשׁוֹנָה, דִּבְרֵי רַבִּי אֱלִיעֶזֶר. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים, עַד חֲצוֹת. רַבָּן גַּמְלִיאֵל אוֹמֵר, עַד שֶׁיַּעֲלֶה עַמּוּד הַשַּׁחַר. מַעֲשֶׂה שֶׁבָּאוּ בָנָיו מִבֵּית הַמִּשְׁתֶּה, אָמְרוּ לוֹ, לֹא קָרִינוּ אֶת שְׁמַע. אָמַר לָהֶם, אִם לֹא עָלָה עַמּוּד הַשַּׁחַר, חַיָּבִין אַתֶּם לִקְרוֹת. וְלֹא זוֹ בִּלְבַד, אֶלָּא כָּל מַה שֶּׁאָמְרוּ חֲכָמִים עַד חֲצוֹת, מִצְוָתָן עַד שֶׁיַּעֲלֶה עַמּוּד הַשָּׁחַר. הֶקְטֵר חֲלָבִים וְאֵבָרִים, מִצְוָתָן עַד שֶׁיַּעֲלֶה עַמּוּד הַשָּׁחַר. וְכָל הַנֶּאֱכָלִין לְיוֹם אֶחָד, מִצְוָתָן עַד שֶׁיַּעֲלֶה עַמּוּד הַשַּׁחַר. אִם כֵּן, לָמָּה אָמְרוּ חֲכָמִים עַד חֲצוֹת, כְּדֵי לְהַרְחִיק אֶת הָאָדָם מִן הָעֲבֵירָה:
(ב) מֵאֵימָתַי קוֹרִין אֶת שְׁמַע בְּשַׁחֲרִית. מִשֶּׁיַּכִּיר בֵּין תְּכֵלֶת לְלָבָן. רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, בֵּין תְּכֵלֶת לְכַרְתִי. (וְגוֹמְרָהּ) עַד הָנֵץ הַחַמָּה. רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, עַד שָׁלֹשׁ שָׁעוֹת, שֶׁכֵּן דֶּרֶךְ בְּנֵי מְלָכִים לַעֲמוֹד בְּשָׁלֹשׁ שָׁעוֹת. הַקּוֹרֵא מִכָּאן וְאֵילָךְ לֹא הִפְסִיד, כְּאָדָם הַקּוֹרֵא בַתּוֹרָה: (ג) בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, בָּעֶרֶב כָּל אָדָם יַטּוּ וְיִקְרְאוּ, וּבַבֹּקֶר יַעֲמֹדוּ, שֶׁנֶּאֱמַר (דברים ו) וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, כָּל אָדָם קוֹרֵא כְּדַרְכּוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר (שם) וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ. אִם כֵּן, לָמָּה נֶאֱמַר וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ, בְּשָׁעָה שֶׁבְּנֵי אָדָם שׁוֹכְבִים, וּבְשָׁעָה שֶׁבְּנֵי אָדָם עוֹמְדִים. אָמַר רַבִּי טַרְפוֹן, אֲנִי הָיִיתִי בָא בַדֶּרֶךְ, וְהִטֵּתִי לִקְרוֹת, כְּדִבְרֵי בֵית שַׁמַּאי, וְסִכַּנְתִּי בְעַצְמִי מִפְּנֵי הַלִּסְטִים. אָמְרוּ לוֹ, כְּדַי הָיִיתָ לָחוּב בְּעַצְמְךָ, שֶׁעָבַרְתָּ עַל דִּבְרֵי בֵית הִלֵּל: (ד) בַּשַּׁחַר מְבָרֵךְ שְׁתַּיִם לְפָנֶיהָ וְאַחַת לְאַחֲרֶיהָ, וּבָעֶרֶב שְׁתַּיִם לְפָנֶיהָ וּשְׁתַּיִם לְאַחֲרֶיהָ. אַחַת אֲרֻכָּה וְאַחַת קְצָרָה. מְקוֹם שֶׁאָמְרוּ לְהַאֲרִיךְ, אֵינוֹ רַשַּׁאי לְקַצֵּר. לְקַצֵּר, אֵינוֹ רַשַּׁאי לְהַאֲרִיךְ. לַחְתֹּם, אֵינוֹ רַשַּׁאי שֶׁלֹּא לַחְתֹּם. וְשֶׁלֹּא לַחְתֹּם, אֵינוֹ רַשַּׁאי לַחְתֹּם: (ה) מַזְכִּירִין יְצִיאַת מִצְרַיִם בַּלֵּילוֹת. אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה, הֲרֵי אֲנִי כְּבֶן שִׁבְעִים שָׁנָה, וְלֹא זָכִיתִי שֶׁתֵּאָמֵר יְצִיאַת מִצְרַיִם בַּלֵּילוֹת, עַד שֶׁדְּרָשָׁהּ בֶּן זוֹמָא, שֶׁנֶּאֱמַר (דברים טז) לְמַעַן תִּזְכֹּר אֶת יוֹם צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ. יְמֵי חַיֶּיךָ, הַיָּמִים. כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ, הַלֵּילוֹת. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים, יְמֵי חַיֶּיךָ, הָעוֹלָם הַזֶּה. כֹּל (יְמֵי חַיֶּיךָ), לְהָבִיא לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ: פרק משנה אות א' (ברכות פרק ה'):
(א) אֵין עוֹמְדִין לְהִתְפַּלֵּל אֶלָּא מִתּוֹךְ כֹּבֶד רֹאשׁ. חֲסִידִים הָרִאשׁוֹנִים הָיוּ שׁוֹהִים שָׁעָה אַחַת וּמִתְפַּלְּלִים, כְּדֵי שֶׁיְּכַוְּנוּ אֶת לִבָּם לַמָּקוֹם. אֲפִלּוּ הַמֶּלֶךְ שׁוֹאֵל בִּשְׁלוֹמוֹ, לֹא יְשִׁיבֶנּוּ. וַאֲפִלּוּ נָחָשׁ כָּרוּךְ עַל עֲקֵבוֹ, לֹא יַפְסִיק:
(ב) מַזְכִּירִין גְּבוּרוֹת גְּשָׁמִים בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים, וְשׁוֹאֲלִין הַגְּשָׁמִים בְּבִרְכַּת הַשָּׁנִים, וְהַבְדָּלָה בְּחוֹנֵן הַדַּעַת. רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר, אוֹמְרָהּ בְּרָכָה רְבִיעִית בִּפְנֵי עַצְמָהּ. רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, בַּהוֹדָאָה: (ג) הָאוֹמֵר עַל קַן צִפּוֹר יַגִּיעוּ רַחֲמֶיךָ, וְעַל טוֹב יִזָּכֵר שְׁמֶךָ, מוֹדִים מוֹדִים, מְשַׁתְּקִין אוֹתוֹ. הָעוֹבֵר לִפְנֵי הַתֵּבָה וְטָעָה, יַעֲבֹר אַחֵר תַּחְתָּיו, וְלֹא יְהֵא סַרְבָן בְּאוֹתָהּ שָׁעָה. מִנַּיִן הוּא מַתְחִיל, מִתְּחִלַּת הַבְּרָכָה שֶׁטָּעָה בָהּ: (ד) הָעוֹבֵר לִפְנֵי הַתֵּבָה, לֹא יַעֲנֶה אַחַר הַכֹּהֲנִים אָמֵן, מִפְּנֵי הַטֵּרוּף. וְאִם אֵין שָׁם כֹּהֵן אֶלָּא הוּא, לֹא יִשָּׂא אֶת כַּפָּיו. וְאִם הַבְטָחָתוֹ שֶׁהוּא נוֹשֵׂא אֶת כַּפָּיו וְחוֹזֵר לִתְפִלָּתוֹ, רַשַּׁאי: (ה) הַמִּתְפַּלֵּל וְטָעָה, סִימָן רַע לוֹ. וְאִם שְׁלִיחַ צִבּוּר הוּא, סִימָן רַע לְשׁוֹלְחָיו, מִפְּנֵי שֶׁשְּׁלוּחוֹ שֶל אָדָם כְּמוֹתוֹ. אָמְרוּ עָלָיו עַל רַבִּי חֲנִינָא בֶן דּוֹסָא, שֶׁהָיָה מִתְפַּלֵּל עַל הַחוֹלִים וְאוֹמֵר, זֶה חַי וְזֶה מֵת. אָמְרוּ לוֹ, מִנַּיִן אַתָּה יוֹדֵעַ. אָמַר לָהֶם, אִם שְׁגוּרָה תְפִלָּתִי בְּפִי, יוֹדֵעַ אֲנִי שֶׁהוּא מְקֻבָּל וְאִם לָאו, יוֹדֵעַ אֲנִי שֶׁהוּא מְטֹרָף: פרק משנה אות י' (יומא פרק ח'):
(א) יוֹם הַכִּפּוּרִים אָסוּר בַּאֲכִילָה וּבִשְׁתִיָּה וּבִרְחִיצָה וּבְסִיכָה וּבִנְעִילַת הַסַּנְדָּל וּבְתַשְׁמִישׁ הַמִּטָּה. וְהַמֶּלֶךְ וְהַכַּלָּה יִרְחֲצוּ אֶת פְּנֵיהֶם. וְהֶחָיָה תִנְעוֹל אֶת הַסַּנְדָּל, דִּבְרֵי רַבִּי אֱלִיעֶזֶר, וַחֲכָמִים אוֹסְרִין:
(ב) הָאוֹכֵל כְּכוֹתֶבֶת הַגַּסָּה כָּמוֹהָ וּכְגַרְעִינָתָהּ, וְהַשּׁוֹתֶה מְלֹא לֻגְמָיו, חַיָּב. וְכָל הָאֳכָלִין מִצְטָרְפִין לְכַכּוֹתֶבֶת. כָּל הַמַּשְׁקִין מִצְטָרְפִין לִמְלֹא לֻגְמָיו. הָאוֹכֵל וְשׁוֹתֶה אֵין מִצְטָרְפִים: (ג) אָכַל וְשָׁתָה בְּהֶעְלֵם אֶחָד, אֵינוֹ חַיָּב אֶלָּא חַטָּאת אֶחָת. אָכַל וְעָשָׂה מְלָאכָה, חַיָּב שְׁתֵּי חַטָּאוֹת. אָכַל אֳכָלִין שֶׁאֵינָן רְאוּיִין לַאֲכִילָה, וְשָׁתָה מַשְׁקִין שֶׁאֵינָן רְאוּיִין לִשְׁתִיָּה, וְשָׁתָה צִיר אוֹ מֻרְיָס, פָּטוּר: (ד) הַתִּינוֹקוֹת, אֵין מְעַנִּין אוֹתָן בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, אֲבָל מְחַנְּכִין אוֹתָם לִפְנֵי שָׁנָה וְלִפְנֵי שְׁנָתַיִם, בִּשְׁבִיל שֶׁיִּהְיוּ רְגִילִין בַּמִּצְוֹת: (ה) עֻבְּרָה שֶׁהֵרִיחָה, מַאֲכִילִין אוֹתָהּ עַד שֶׁתָּשִׁיב נַפְשָׁהּ. חוֹלֶה מַאֲכִילִין אוֹתוֹ עַל פִּי בְּקִיאִין. וְאִם אֵין שָׁם בְּקִיאִין, מַאֲכִילִין אוֹתוֹ עַל פִּי עַצְמוֹ, עַד שֶׁיֹּאמַר דַּי: (ו) מִי שֶׁאֲחָזוֹ בֻלְמוֹס, מַאֲכִילִין אוֹתוֹ אֲפִלּוּ דְבָרִים טְמֵאִים עַד שֶׁיֵּאוֹרוּ עֵינָיו. מִי שֶׁנְשָׁכוֹ כֶלֶב שׁוֹטֶה, אֵין מַאֲכִילִין אוֹתוֹ מֵחֲצַר כָּבֵד שֶׁלוֹ, וְרַבִּי מַתְיָא בֶן חָרָשׁ מַתִּיר. וְעוֹד אָמַר רַבִּי מַתְיָא בֶן חָרָשׁ, הַחוֹשֵׁשׁ בִּגְרוֹנוֹ, מִטִּילִין לוֹ סַם בְּתוֹךְ פִּיו בַּשַּׁבָּת, מִפְּנֵי שֶׁהוּא סְפֵק נְפָשׁוֹת, וְכָל סְפֵק נְפָשׁוֹת דּוֹחֶה אֶת הַשַּׁבָּת: פרק משנה אות ר' (שבת י"ג):
(א) רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, הָאוֹרֵג שְׁלשָׁה חוּטִין בַּתְּחִלָּה וְאֶחָד עַל הָאָרִיג, חַיָּב. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים, בֵּין בַּתְּחִלָּה בֵּין בַּסּוֹף שִׁעוּרוֹ שְׁנֵי חוּטִין: (ב) הָעוֹשֶׂה שְׁנֵי בָתֵּי נִירִין בַּנִּירִין, בַּקֵּרוֹס, בַּנָּפָה, בַּכְּבָרָה וּבַסַּל, חַיָּב. וְהַתּוֹפֵר שְׁתֵּי תְפִירוֹת, וְהַקּוֹרֵעַ עַל מְנָת לִתְפֹּר שְׁתֵּי תְפִירוֹת: (ג) הַקּוֹרֵעַ בַּחֲמָתוֹ וְעַל מֵתוֹ, וְכָל הַמְקַלְקְלִין, פְּטוּרִין. וְהַמְקַלְקֵל עַל מְנָת לְתַקֵּן, שִׁעוּרוֹ כִּמְתַקֵּן: (ד) שִׁעוּר הַמְלַבֵּן וְהַמְנַפֵּץ וְהַצּוֹבֵעַ וְהַטּוֹוֶה, כִּמְלֹא רֹחַב הַסִּיט כָּפוּל. וְהָאוֹרֵג שְׁנֵי חוּטִין, שִׁעוּרוֹ כִּמְלֹא הַסִּיט: (ה) רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, הַצָּד צִפּוֹר לַמִּגְדָּל וּצְבִי לַבַּיִת, חַיָּב. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים, צִפּוֹר לַמִּגְדָּל, וּצְבִי לַבַּיִת וְלֶחָצֵר וְלַבֵּיבָרִין. רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל אוֹמֵר, לֹא כָל הַבֵּיבָרִין שָׁוִין. זֶה הַכְּלָל, מְחֻסַּר צִידָה, פָּטוּר, וְשֶׁאֵינוֹ מְחֻסַּר צִידָה, חַיָּב: (ו) צְבִי שֶׁנִּכְנַס לַבַּיִת וְנָעַל אֶחָד בְּפָנָיו, חַיָּב. נָעֲלוּ שְׁנַיִם, פְּטוּרִין. לֹא יָכֹל אֶחָד לִנְעֹל וְנָעֲלוּ שְׁנַיִם, חַיָּבִין. וְרַבִּי שִׁמְעוֹן פּוֹטֵר: (ז) יָשַׁב הָאֶחָד עַל הַפֶּתַח וְלֹא מִלְאָהוּ, יָשַׁב הַשֵּׁנִי וּמִלְאָהוּ, הַשֵּׁנִי חַיָּב. יָשַׁב הָרִאשׁוֹן עַל הַפֶּתַח וּמִלְאָהוּ, וּבָא הַשֵּׁנִי וְיָשַׁב בְּצִדּוֹ, אַף עַל פִּי שֶׁעָמַד הָרִאשׁוֹן וְהָלַךְ לוֹ, הָרִאשׁוֹן חַיָּב וְהַשֵּׁנִי פָּטוּר. הָא לְמַה זֶּה דוֹמֶה. לְנוֹעֵל אֶת בֵּיתוֹ לְשָׁמְרוֹ וְנִמְצָא צְבִי שָׁמוּר בְּתוֹכוֹ:
מִשְׁנָה - אוֹתִיוֹת "נְשָׁמָה" (ממסכת מקוואות סוף פ"ז): נָפַל לְתוֹכוֹ יַיִן אוֹ מֹחַל וְשִׁנּוּ מִקְצָת מַרְאָיו, אִם אֵין בּוֹ מַרְאֵה מַיִם אַרְבָּעִים סְאָה, הֲרֵי זֶה לֹא יִטְבּוֹל בּוֹ:
שְׁלשָׁה לֻגִּין מַיִם, וְנָפַל לְתוֹכָן קֹרְטוֹב יַיִן, וַהֲרֵי מַרְאֵיהֶן כְּמַרְאֵה הַיַּיִן, וְנָפְלוּ לַמִּקְוֶה, לֹא פְסָלוּהוּ. שְׁלֹשָׁה לֻגִּין מַיִם חָסֵר קֹרְטוֹב, וְנָפַל לְתוֹכָן קֹרְטוֹב חָלָב, וַהֲרֵי מַרְאֵיהֶן כְּמַרְאֵה הַמַּיִם, וְנָפְלוּ לַמִּקְוֶה, לֹא פְסָלוּהוּ. רִבִּי יוֹחָנָן בֶּן נוּרִי אוֹמֵר, הַכֹּל הוֹלֵךְ אַחַר הַמַּרְאֶה: מִקְוֶה שֶׁיֶּשׁ בּוֹ אַרְבָּעִים סְאָה מְכֻוָּנוֹת, יָרְדוּ שְׁנַיִם וְטָבְלוּ זֶה אַחַר זֶה, הָרִאשׁוֹן טָהוֹר וְהַשֵּׁנִי טָמֵא. רִבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, אִם הָיוּ רַגְלָיו שֶׁל רִאשׁוֹן נוֹגְעוֹת בַּמַּיִם, אַף הַשֵּׁנִי טָהוֹר. הִטְבִּיל בּוֹ אֶת הַסָּגוֹס וְהֶעֱלָהוּ, מִקְצָתוֹ נוֹגֵעַ בַּמַּיִם, טָהוֹר. הַכַּר וְהַכֶּסֶת שֶׁל עוֹר, כֵּיוָן שֶׁהִגְבִּיהַּ שִׂפְתוֹתֵיהֶם מִן הַמַּיִם, הַמַּיִם שֶׁבְּתוֹכָן שְׁאוּבִין. כֵּיצַד יַעֲשֶׂה? מַטְבִּילָן וּמַעֲלֶה אוֹתָם דֶּרֶךְ שׁוּלֵיהֶם: הִטְבִּיל בּוֹ אֶת הַמִּטָּה, אַף עַל פִּי שֶׁרַגְלֶיהָ שׁוֹקְעוֹת בַּטִּיט הֶעָבֶה, טְהוֹרָה, מִפְּנֵי שֶׁהַמַּיִם מְקַדְּמִין. מִקְוֶה שֶׁמֵּימָיו מְרֻדָּדִין, כּוֹבֵשׁ אֲפִלּוּ חֲבִלֵי עֵצִים, אֲפִלּוּ חֲבִילֵי קָנִים, כְּדֵי שֶׁיִּתְפְּחוּ הַמַּיִם, וְיוֹרֵד וְטוֹבֵל. מַחַט שֶׁהִיא נְתוּנָה עַל מַעֲלוֹת הַמְּעָרָה, הָיָה מוֹלִיךְ וּמֵבִיא בַּמַּיִם, כֵּיוָן שֶׁעָבַר עָלֶיהָ הַגַּל, טְהוֹרָה: אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל טְהוֹרָה, וּמִקְוָאוֹתֶיהָ טְהוֹרִים: |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
ABE oddworld
גולש אורח
| יום שני כ''ז בשבט תשע''ה
09:00 16.02.15 |
|
49. תפילת אֵל מָלֵא רַחֲמִים
בתגובה להודעה מספר 0
|
אֵל מָלֵא רַחֲמִים, שׁוֹכֵן בַּמְּרוֹמִים, הַמְצֵא מְנוּחָה נְכוֹנָה, תַחַת כַּנְפֵי הַשְּׁכִינָה, בְּמַעֲלוֹת קְדוֹשִׁים וּטְהוֹרִים, כְּזוֹהַר הָרָקִיעַ מַזְהִירִים, אֶת נִשְׁמַת מאיר משולם בן חיים שֶׁהָלַךְ לְעוֹלָמוֹ, בַּעֲבוּר שנדבו צְדָקָה בְּעַד הַזְכָּרַת נִשְׁמָתוֹ, בְגַן עֵדֶן תְּהֵא מְנוּחָתוֹ לָכֵן בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ. ה' הוּא נַחֲלָתוֹ, וְיָנוּחַ בְּשָׁלוֹם עַל מִשְׁכָּבוֹ, וְנֹאמַר אָמֵן. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|