גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #30224 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 30224   
פסגה
חבר מתאריך 16.5.21
1098 הודעות
יום חמישי א' בתמוז תשפ''ב    14:14   30.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

רק טראמפ יכל לגרום להפיכת רו נגד וייד - אחרי רו, אנשי Never Trump צריכים להודות שהם טעו  

 
  
סיעת Never Trump כל כך מחויבת לשנוא את טראמפ, שהיא לא יכולה לחשוב בבהירות על סופו של רו, ולתת קרדיט היכן שצריך לתת אותו.

מאת ג'ון דניאל דייוידסון

תגובת השמאל להחלטה ההיסטורית של בית המשפט העליון בשבוע שעבר לבטל את רו נגד ווייד הייתה מחרידה באופן אחיד אך לא מפתיעה כלל: אלימות , קריאות לאלימות נוספת , קריאות לארוז את בית המשפט , להתעלם מהחלטותיו, לפזר אותו . במילים אחרות, מה שהיית מצפה מאנשים שרוצים להרוס כל מוסד שהם לא שולטים בו.

בימין, התגובה הייתה מעורבת יותר, בעיקר בגלל הפחדנות וחוסר היושר האינטלקטואלי של סיעת Never Trump, שהמנהיגים המובילים שלה לא יכולים להביא את עצמם לתת קרדיט לנשיא לשעבר דונלד טראמפ על שהשיג את מה שהממסד הרפובליקני לא הצליח .

שלא תהיה לכם טעות: בלי טראמפ, הלכת רו עדיין היתה בספר החוקים. אף מועמד רפובליקני אחר לא יכול היה לנצח את הילרי קלינטון ב-2016, ואף נשיא ממשלתי אחר לא היה מניב את התוצאות שטראמפ עשה פעם אחת בתפקיד.

טראמפ לא סתם מינה שלושה שופטים מקוריים מוצקים לבית המשפט העליון, הוא עשה זאת למרות לחץ עצום מצד הדמוקרטים והתקשורת - לחץ שכל פוליטיקאי אחר כמעט ודאי היה נכנע לו. האם כל נשיא רפובליקני אחר היה עומד לצידו של ברט קוואנו בתוך מסע ההכפשות המתוזמר נגדו, או מציע מישהי כמו איימי קוני בארט להחליף את רות באדר גינסבורג פחות משישה שבועות לפני הבחירות לנשיאות ב-2020? כמובן שלא, וכולם יודעים את זה.

טראמפ היה מסוגל לעשות את הדברים האלה בדיוק בגלל שהוא מחזיק בתכונות שמבקריו מתנועת "לעולם לא טראמפ" הכי מערערים עליהם: קרביות, זלזול בתקשורת, אינסטינקטים פוליטיים שאמרו לו שבית המשפט העליון הוא בעל חשיבות עליונה לבסיס השמרני שלו ושהוא צריך לקיים ההבטחות שהוא הבטיח.

ואכן, לתת קרדיט לטראמפ על תפקידו המרכזי בהפיכתה של הלכת רו לא אמור להיות נטל כבד, אפילו למי שאינם מעריצים של הנשיא לשעבר. אתה יכול לחשוב עליו כמעין אתונו של בלעם, אם תרצה, ועדיין לזהות את התפקיד המהותי שמילא.

עבור Never Trumpers כמו ביל קריסטול, הדרך הקלה ביותר להימנע מהחשבון הזה היא צביעות פשוטה. פשוט כתוב ההפך ממה שכתבת בעבר, והאשים את טראמפ בחוסר היושר האינטלקטואלי שלך.

אבל עבור כמה אנשי Never Trumpers, כל העניין הוא... מסובך . כך ניסח זאת בשבוע שעבר טימותי קרני ממכון האנטרפרייז האמריקאי בטור ב Washington Examiner, שהיה בעיקר ערימה של כחכוחי גרון על כמה רע טראמפ ל"מותג GOP" וכמה הוא פגע בתנועה השמרנית.

לא משנה שהתנועה השמרנית שטראמפ כביכול פגע בה פועלת כבר עשרות שנים כדי להפיל את רו נגד ווייד , ואכן הגדירה את עצמה במידה רבה באמצעות התנגדות להפלות בעידן שבו כל מוסד מרכזי בחיים האמריקאיים היה ערוך נגדה.

קרני לא עוסק בטיעון הזה, או בכל טענה אחרת, כי אין לו טיעון להעלות. הוא מודה בכך כשהוא אומר, "שום נושא בפוליטיקה לא חשוב יותר מהפלות, כי שום סיבה לא צודקת יותר מהגנה על תינוקות חפים מפשע משחיטה. אף נשיא לא עשה יותר טוב בהפלות מאשר טראמפ. אז זה הופך את הדברים למסובכים".

לא, זה לא. זה רק מסבך את העניינים אם אתה נשוי לרעיון שהעיצוב חשוב יותר מניצחונות ממשיים למען המטרה השמרנית, או אם אתה שואב משכורת ממעוז Never Trump כמו AEI. אולי אז זה מסובך. אבל בחוץ בעולם האמיתי, שבו ילדים שלא סופרו יימלטו מהשחיטה ברחם, בין היתר כתוצאה מנחישותו של טראמפ, זה לא מסובך בכלל.

המשך הכתבה -

https://thefederalist.com/2022/06/28/after-roe-never-trumpers-should-just-admit-they-were-wrong/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  טראמפ קיים הבטחות! התקשורת הישראלית כרגיל תומכת בעמדה הדמ' תוך סילופים והסתרת העמדה הרפ' אקטואלי 30.06.22 16:08 1

     
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
78062 הודעות
יום חמישי א' בתמוז תשפ''ב    16:08   30.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. טראמפ קיים הבטחות! התקשורת הישראלית כרגיל תומכת בעמדה הדמ' תוך סילופים והסתרת העמדה הרפ'  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות