גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #29175 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 29175
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
39960 הודעות, 363 מדרגים, 696 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ח בשבט תשפ''ג    17:35   09.02.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ממתק לשבת פרשת יתרו  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 12.02.23 בשעה 05:23 בברכה, גבעתי
 
ממתק לשבת פרשת יתרו תשפ״ג

בשנים הראשונות לנשיאותו של הרבי מליובאוויטש הרבי היה הולך ברגל מביתו לבית המדרש 770 מרחק של כמה רחובות, בשכנות לרבי היה גר ילד שלא היה חבדניק והיה מתפלל בבית כנסת אחר בשכונה, כל שבת כשהיה הולך לבית הכנסת קרוב לשעה 8 היה פוגש את הרבי שבדיוק היה יוצא מביתו באותה שעה, הוא היה אומר לרבי שבת שלום והרבי היה עונה לו בחביבות גדולה שבת שלום, הילד היה מאוד מולהב ושמח מהפגישה השבועית עם הרבי, בשלב מסויים החלו בחורים מהישיבה ללוות את הרבי בדרכו מהבית ובחזור, וכשהגיעה שבת והבחורים חיכו ליד הבית ראו את הילד עובר ואומר לרבי שבת שלום והרבי עונה לו, כשהרבי המשיך לדרכו פנו הבחורים לילד ואמרו לו "הבית של הרבי זה המקום היחיד שיש לו קצת פרטיות וזה לא בסדר שאתה מפריע לו" הילד מאוד נבוך ולא ידע מה לעשות, אבל כשהמשיך בדרכו הרבי פתאום חזר, פנה אליו ושאל מה הם אמרו לך, כשהילד סיפר אמר לו הרבי תמשיך להגיע כל שבוע אני רוצה את השבת שלום שלך.
בשבת שאחרי, הילד הגיע לבית של הרבי כמה דקות לפני 8 הוא ראה שהרבי עומד כבר בחוץ ומחכה, מסתבר שהרבי יצא כמה דקות מוקדם יותר כי חשש שהילד יפחד לעצור ויעבור בלי לחכות להגיד לו שבת שלום.
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על יתרו שרואה את משה רבנו יושב מבוקר עד ערב ועונה לאנשים לשאלות, הוא פונה למשה ואומר לו "לא טוב הדבר אשר אתה עושה נבול תיבול גם אתה גם העם הזה אשר עמך" הוא מציע למשה למנות שרי אלפים ושרי מאות שהם ישפטו את העם ורק את הדברים הגדולים יביאו אליו.
והתורה מספרת לנו "ויעש משה כל אשר אמר" שזה דבר מאוד מיוחד ומלמד אותנו הרבה איך משה רבנו מקבל את הביקורת ועושה בדיוק מה שחמיו הציע, אבל נשאלת השאלה האם משה רבנו לא יכל לחשוב בעצמו על הדבר הפשוט הזה? האם לא הבין שיש גבול ליכולת של אדם אחד מול מליוני יהודים שצריכים את עזרתו? ולמה אהרון או מישהו אחר מעם ישראל לא חשב על הרעיון הגאוני הזה של יתרו?
כדי להבין את זה נתבונן בספר במדבר שם משה רבנו פונה לקב"ה ואומר לו "לא אוכל לבדי לשאת את כל העם הזה כי כבד ממני" והקב"ה מצווה עליו למנות 70 זקנים "ונשאו אתך במשא העם" ואז מספרת התורה שאלדד ומידד נשארו במחנה והרוח שהקב"ה אצל על הזקנים שרתה גם עליהם והם החלו להתנבא, יהושע מגיע מודאג למשה ואומר לו "אדוני משה כלאם" תסגור אותם כי הם מתנבאים וזה מסוכן, ואז משה אומר לו "המקנא אתה לי ומי יתן כל עם ה' נביאים", משה אומר ליהושע השאיפה שלי היא שכל יהודי יראה את עצמו כשליח ה' כמעביר המסר האלוקי והלוואי שכולם יהיו כך, וזו הסיבה שמשה רבנו מצדו רוצה לשבת מול כל עם ישראל כי משה רבנו אומר מבחינתי אין הבדל בין קטן לגדול, אני רוצה להעביר את המסר ישירות לכל יהודי כדי שכולם יוכלו לקבל בצורה הכי חזקה את דבר ה' ולכן משה לא חושב על הרעיון לעשות מערכת של שרים והירארכיה שתתחיל להבדיל בין יהודי ליהודי וגם אהרון או מישהו אחר מעם ישראל לא מציעים את זה, דווקא יתרו שבא מבחוץ יכל לתת את הרעיון הזה התורה מעבירה לנו מסר שזה לא הדבר האידיאלי, זו פשרה, משה היה רוצה לשבת אישית עם כל יהודי ללא הבדל, מגיע מישהו מבחוץ ואומר לו שזה לא פרקטי אז אין ברירה והוא ממנה שרי אלפים שרי מאות וכו' אבל במהות הדברים, במבט יהודי כולם שווים ומשה רבנו רוצה לשבת עם כל יהודי ויהודי באופן אישי.
אנחנו צריכים ללמוד ממשה רבנו לעשות את כל התלוי בנו כדי לסייע לכל יהודי מגדול ועד קטן בגשמיות וברוחניות, לזכור שממבט יהודי ובמצב האידיאלי אין הבדלי מעמדות ומי יתן כל עם ה' נביאים, שנזכה כולנו להיות שלוחים של הקב"ה להשראת השכינה כאן בעולם.
ובזכות זה שכל אחד מאיתנו ישקיע בלעזור לכל מי שאפשר נזכה שהקב"ה יעזור לנו ויביא לנו גאולה אמיתית ושלימה בקרוב ממש.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב״ד בנגקוק תאילנד



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות