גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #18795 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18795   
nick80 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.15
2747 הודעות, 32 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    21:45   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אתר מידה מזכיר ותוקף: מחקר חשוב הוכיח שילדים לזוגות חד מיניים סובלים יותר ומצליחים פחות  

 
  
הועבר בתאריך 18.07.17 בשעה 23:09 מפורום חדשות על-ידי CarpeDiem, (גלובל)
 
בעקבות מתקפת הארגונים הלהט"בים על ממשלת ישראל על רקע תשובת המדינה לבג"צ לפיה לא יחול שינוי במדיניות לפיה ילדים ישראלים אינם נמסרים לאימוץ על ידי זוגות חד מיניים, אתר מידה העלה לעמודו הראשי כתבת ארכיון אשר פורסמה במקור בכתב העת הבריטי Public Discourse: Ethics, Law and the Common Good ועוסקת במחקר הקובע חד משמעית: שיעור הבעיות הרגשיות ולקויות הלמידה של ילדים הגדלים בבתים של זוגות חד-מיניים כפול מזה של ילדים הגדלים אצל שני הורים ביולוגיים.

להלן הכתבה המלאה:

מחקר חדש: ילדים לזוגות חד-מיניים סובלים יותר ומצליחים פחות

שיעור הבעיות הרגשיות ולקויות הלמידה של ילדים הגדלים עם זוגות חד-מיניים הוא כפול מזה של ילדים הגדלים אצל הוריהם הביולוגיים.

בפברואר האחרון פורסם מחקר חדש בגיליון כתב העת הבריטי לחינוך, חברה ומדעי ההתנהגות, המסתמן כמחקר המקיף ביותר שנערך עד כה בנושא מצבם הרגשי של ילדים הגדלים במשקי בית חד-מיניים. המחקר ניתח את מצבם של 512 ילדים להורים מאותו מין, אשר נבחרו מתוך סקר הבריאות הלאומי בארה"ב (National Health Interview Survey) הכולל למעלה מ-207,000 ילדים בחמש עשרה השנים האחרונות.

על-פי הממצאים, בשמונה מתוך שנים-עשר מדדים פסיכומטריים התברר כי הסיכון שילדים להורים חד-מיניים יסבלו מבעיות רגשיות, בעיות התפתחות, או יזדקקו לשירותי בריאות הנפש הוא כמעט כפול מאשר אצל זוג הורים רגיל (גבר ואישה). לפי ההערכה, שיעור הילדים עם בעיות רגשיות חמורות במשקי בית חד-מיניים עומד על 17 אחוזים, לעומת 7 אחוזים במשקי בית של הורים הטרוסקסואליים, אחרי התאמות בגין הבדלי גיל, גזע, מגדר, השכלת ההורים והכנסתם. השיעורים של הפרעות קשב והיפראקטיביות היו גם הם גבוהים יותר – 15.5% לעומת 7.1%, וכך גם לגבי לקויות למידה: 14.1% לעומת 8%.

מחבר המחקר, הסוציולוג פול סולינס, הציע מגוון השערות לגבי הגורמים לפערים אלה, כולל יציבות במקום המגורים, חוויות של סטיגמה או הצקות, בעיות רגשיות של ההורים (6.1% בקרב הורים בני אותו מין לעומת 3.4% בקרב הורים שאינם בני אותו מין), וכן קרבה ביולוגית. כל אחד מהגורמים הללו החמיר, כצפוי, את מצב החוסן הרגשי של הילדים, אך רק הגורם האחרון – הורות ביולוגית – נמצא כקשור כמעט לכל ההבדלים בשיעורי הבעיות הרגשיות. בעוד שילדים מאומצים מצויים בסיכון גבוה יותר לבעיות רגשיות באופן כללי, האימוץ כשלעצמו אינו מהווה הסבר מספק להבדלים בין ילדים ממשקי בית חד-מיניים לילדים ממשקי בית אחרים. ראוי גם לציין כי למרות העובדה שהצקות בילדות מעלה באופן מובהק את הסיכוי לבעיות נפשיות, אין הבדלים בשיעור הדיווח על חווית הצקות בין ילדים להורים חד-מיניים לאחרים.

האם יש כאן חידוש?

ללא ספק יופיעו בקרוב מבקרים קולניים שיערערו על מסקנות המחקר ויטענו כי הוא אינו מלמד בהכרח על חשיבותו של הקשר הביולוגי. אך ההפך הוא הנכון: המחקר מוכיח הרבה מאוד. בייחוד, שאין תחליף שווה-ערך למתנה המתמידה שיכולים אם ואב ביולוגיים הנשואים זו לזה להציע לילדיהם. אין בכך ערבות להצלחה, ולא תמיד ההצלחה אפשרית. אך בהיעדר הגורם של בני זוג, גבר ואשה, קיים סיכוי לפחות כפול שהילד יחווה קושי רגשי.

יהיו מבקרים שייחסו את ההבדלים בבריאות הנפשית להשפעות של "אימוץ על-ידי זרים", אך בקרב מרבית הזוגות בני אותו המין בסקר ה-NHIS היה הורה אחד שהיה קשור ביולוגית לילד.

גם מחקר נוסף שחקר משפחות "מתוכננות" מאותו מין – כאלה שנוצרו תוך שימוש בטכנולוגיות רבייה – גילה את המשמעות של קשרים ביולוגיים: סולינס מציין כי "מחקרים אלה הכירו מזמן בכך שההיעדר קשרים ביולוגיים משותפים יוצר קשיים ייחודיים במערכת היחסים. האם המולידה ובת זוגה נתונות לתחרות, התמודדות וקנאה על תפקידי האמהות השונים, דבר שעלול לגרום לילדים לחרדות ביחס לביטחון האישי ולזהות העצמית שלהם".

מחקר מבוסס אוכלוסייה זה יצר מאגר של למעלה מ-2,700 זוגות בני אותו מין, שהוגדרו כ"אותם אנשים שבן זוגם המדווח או החי יחד איתם כזוג נשוי היה מאותו מין כמוהם". זהו מדד הדומה לזה שבו נעשה שימוש במפקד האוכלוסין בארצות-הברית, אך יש לו יתרון של בהירות לגבי האופי המיני או הרומנטי של השותפות (בכך שהוא מחריג אנשים שהם פשוט שותפים לדירה ושניהם בני אותו מין). בקרב אלה, ל-582 היו ילדים מתחת לגיל 18 במשק הבית. 512 מתוכם השיבו על סדרה של שאלות.

http://mida.org.il/wp-content/uploads/2015/02/F150202YZ02.jpg
עדיף ככה. משפחה מסורתית בבילוי. צילום: פלאש90

שקרים וסטטיסטיקות

אין זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בנתוני סקר הבריאות הלאומי בארה"ב לניתוח משקי בית של הורים חד-מיניים ובריאות ילדיהם. כתב-יד שהוצג בכינוס השנתית של אגודת האוכלוסייה של אמריקה (Population Association of America) בשנת 2014 הראה נתונים דומים. אך באופן מוזר, מחקר זה התעלם מנושא הבריאות הנפשית. במקום זאת, המחברים בדקו רק מדד יחידי: דיווחים של הורים על "תחושתם לגבי הבריאות הכללית של הילד". מכיוון שמדובר במדד התלוי בעיקר בסוג משק הבית, ברמת הכנסה ומקום מגורים, אין להתפלא כי המחברים הגיעו בשמחה למסקנה ש"אין הבדלים".

אינני מופתע.

ההשוואה בין שני המחקרים, המתפרסמים בסמיכות, מספקת אשנב לבחינת מצבם של מדעי החברה בכל הנוגע לחקר משקי בית חד-מיניים. קיימת העדפה בקרב החוקרים ועורכי כתבי העת – ואולי אף שאיפה – להציג ממצאים אפסיים. ואכן, תוצאות המחקר משתנות בהתאם למחבר, ולא בהתאם לאוסף הנתונים. מדובר באופן הצגת הנתונים, היוצר את ההבחנה בין המחקרים מבוססי האוכלוסין שמנפנפים בהם כהוכחה לכך ש"אין הבדלים", לבין אלו שמקובל להוקיע כ"מדע זבל".

למעשה, סקרי אוכלוסין של משקי בית להורים חד-מיניים נוטים כולם להראות את אותו התוצאה, ללא קשר למקור הנתונים. יש בכך עדות למעלות של מדגם אקראי ולחסרונות של הסתמכות על מדגם לא-אקראי, שלטענת סולינס מעודד "הטיה חזקה שכתוצאה ממנה מתקבלות תוצאות חיוביות שקריות… במדגמים מגויסים של הורים בני אותו מין". הוא צודק. מחקרים הנשענים על חקר מבנים משפחתיים חדשים (NFSS), מחקר אורך על הגיל הרך (ECLS), מפקד האוכלוסין של ארה"ב, (ACS) מפקד האוכלוסין הקנדי, וכעת על סקר הבריאות הלאומי בארה"ב (NHIS) מציגים כולם נרטיב בסיסי בר-השוואה, שעיקרו מסתכם בכך שילדים הגדלים בבית עם אם ואב נשואים מגיעים לתוצאות הטובות ביותר.

חילוקי הדעות מתמקדים לעתים נדירות בתוצאות הנתונים. מה שעומד בבסיס חילוקי הדעות הם אופני ההצגה והפרשנות של הנתונים על-ידי החוקרים. ניתן להציג את הנתונים של ילדים חד-מיניים כטובים (אם לא עדיפים), בממוצע, אם מנטרלים סדרה של גורמים מתועדים שנפוצים בעיקר אצל בני זוג חד-מיניים: חוסר יציבות במערכת היחסים, חוסר יציבות במגורים, אתגרי בריאות ומצבים רגשיים, קשיים כלכליים (בעיקר בקרב זוגות של שתי נשים), וכן – ואולי באופן המשמעותי ביותר – ההיעדר של שני קשרים ביולוגיים עם הילד. אם תנטרל את הגורמים הללו, אכן תמצא ש"אין הבדלים" שנותרו. כשעושים זאת מתקבל הרושם ש"הילדים בסדר", למרבה הנוחות הפוליטית.

הפוליטיזציה של המחקר החברתי

נטייה זאת משקפת דפוס אפייני למדעי החברה המבקש לתור אחר השלכות "בלתי-תלויות" של משתנים, דבר המאפשר השמטה – או אף התעלמות – ממגוון הגורמים המסבירים כיצד פועלות תופעות חברתיות במציאות בפועל. באותה מידה, אפשר לומר בביטחון מלא שאחרי נטרול גורמים כמו בעלות על בית מגורים, חוסר יציבות בדיור, חד-הוריות, ורמות התעסוקה השכונתיות, לא נמצא קשר כלשהו בין משקי בית עניים לבין ההישגים החינוכיים של ילדיהם.

האקדמיה מעדיפה טיעונים בזכות נישואים והורות של בני זוג חד-מיניים, עד כד-כך שכל השקפה אחרת מלבד תמיכה מהדהדת – כולל מסקנות מחקריות – זוכה להוקעה פורמלית ובלתי-פורמלית. מי כמוני מודע לכך. התגובה טעונת חומר הנפץ למחקרי משנת 2012 אודות מערכות יחסים הוריות חד-מיניות והשפעותיהן על הילדים ממחישה שמה שקורה כאן קשור לתופעה רחבה הרבה יותר מאשר לתשובות על שאלות המחקר של מחקרים אמפיריים. תגובות חריפות אלה מציבות סימן שאלה לגבי עצם המטרה והרלוונטיות של מדעי החברה. האם המטרה היא להבין טוב יותר את המציאות החברתית, או רק לנצח בוויכוחים פוליטיים?

http://mida.org.il/wp-content/uploads/2015/02/F121217MA51.jpg
משטר הפוליטיקלי קורקט מונע דיון. צילום: פלאש90

האמת עדיפה

תוצר לוואי חשוב של הכרה בנתונים האמתיים, יכול להיות יושר אינטלקטואלי רב יותר בקשר למערכות יחסים כאלה. אכן, חוקרים מסוימים הודו בקיומה של "נטייה להמעיט בערכם של גורמים כלשהם של חוסר צדק בין בני זוג מאותו מין… במידה מסוימת עקב המנטרה הרווחת שזוגות בני אותו מין שוויוניים יותר מזוגות שאינם בני אותו מין".

אין זו ההודאה המשמעותית היחידה. יותר ויותר חוקרים מתקוטטים בגלוי על אופיה של הנטייה המינית עצמה, מה שמצביע על חוסר הבשלות של מדעי החברה בתחום זה. קיימים גם דיווחים רבים על החלפת הזהות המינית בקרב בוגרים צעירים, עובדה שאינה מתיישבת עם הנרטיב הנפוץ לגבי מצב קבוע ובלתי משתנה של זהות מינית.

אז האם ראוי שחוקרים יאמינו לדיווחים עצמיים לגבי אוריינטציה מינית? אם אנשים מדווחים על משהו שונה כעבור כמה שנים, האם עלינו לייחס זאת למיניותם המסתגלת, או שמא עלינו להתייחס אליהם כאל מעמידי פנים שמטרתם להתעמת עם מנהלי הסקרים? העובדה שחוקרים במדעי החברה נוהגים להשתמש בקונסטרוקטיביזם החברתי כמעט בכל נושא למעט בתחום האוריינטציה המינית, היא אירונית למדי.

ממיזם הסקר של הדמוגרף מיכאל רוזנפלד מאוניברסיטת סטנפורד 'כיצד נפגשים זוגות ונשארים ביחד' (How Couples Meet and Stay Together – HCMST), נמצא כי בעוד 3 אחוזים מהאנשים ההטרוסקסואלים הנשואים דיווחו על משיכה לבני המגדר השונה מבן זוגם הנוכחי, הרי שכ-20 אחוזים מהגברים ההומוסקסואליים דיווחו על משיכה כזאת, וכך גם 33 אחוזים מהנשים הלסביות.

בהתאם לנתונים, ניתן לצפות כי בשנים הקרובות יזנחו את הטיעונים המשפטיים הרווחים כיום, הנשענים על הנחת קביעותה של הנטייה המינית. למעשה סוציולוגים מעולם לא חיבבו גישה מהותנית-ביולוגית מסוג זה, אך סכרו את פיהם מתוך תחושת מחויבות פוליטית כלפי תנועה שהם סייעו בהולדתה. לא עוד.

במקום להעלים עין, אנשי מדעי ההתנהגות, יאלצו להתמודד עם הנתונים המובהקים של עוני קשה דווקא בקרב נשים לסביות משכילות באמריקה (כפי שמתגלה בסקרים מטעם ה-ACS, NFSS, NHIS ו-HCMST). עד עתה, בחרו החוקרים להשתמש בהכנסה כמשתנה בקרה במחקרים על ילדות, מה שאפשר להם להימנע מהתמודדות עם ההתאמה חסרת התקדים בין השכלה גבוהה להכנסה נמוכה בקרב אוכלוסיית הזוגות הלסביות. גם כאן, החוקרים הזניחו את השאיפה להבנת העובדות לטובת ניצחון במאבקים פוליטיים.

התמודדות עם הנתונים תוכל ללמד גם הרבה יותר על יציבותן של מערכות יחסים של זוגות הומוסקסואלים. על-פי מחקרים מבוססי סקרי אוכלוסין שטרם פורסמו, נמצא כי ניתן להשוות בהקשר זה רק בין זוגות חד-מיניים ורגילים ללא ילדים. כאשר מדובר בזוגות עם ילדים, שיעור הפירודים של זוגות חד-מיניים הוא יותר מכפול מזה של זוגות הטרוסקסואלים. מה שעדיין לא ידוע הוא האם הבדל הזה ייעלם עם קבלת זכויות נישואין על-פי חוק. אני מטיל בכך ספק, היות ומערכות יחסים חד-מיניות ייחודיות גםמבחינות אחרות. אך זוהי שאלה אמפירית.

כמסתבר, מחקר המבנים משפחתיים חדשים (NFSS) לא היה ייחודי. הוא היה פשוט יותר שקוף ממרבית מערכי הנתונים והציע תמונה ברורה יותר של המציאות המבלבלת של משקי בית רבים באמריקה. הוא עשה את העבודה שמדעי החברה אמורים לעשות – לתאר ולהאיר באופן מקיף את העובדות האובייקטיביות – אך בעשותו כן הזמין עוינות חסרת תקדים.

בבוקר יום חמישי אחד לקראת סוף יוני 2015 יפרסם בית המשפט העליון האמריקני את הכרעתו בנוגע לשינוי המוסד הוותיק ביותר שקיימה האנושות מאז החלה לרשום את קורותיה. אך מה שלא ישתנה באותו יום תהיה מציאות חייהם של ילדים הגדלים במשקי בית חד-מיניים. וכפי שמוכיחים המחקרים, הביולוגיה קובעת כי מצבם גרוע יותר מזה של ילדים למשפחות רגילות. לא משנה כמה חקיקה, התדיינות משפטית, או תרועות עידוד תישמענה, את זה לא ניתן לשנות.

_____

המאמר פורסם לראשונה בכתב העת המקוון Public Discourse: Ethics, Law and the Common Good. אנו מודים למערכת כתב-העת על הרשות לתרגמו לעברית.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  האבות סובלים בלילות, הילדים סובלים בימים צדק 18.07.17 21:48 1
  מצד שני שירי 18.07.17 21:59 2
     למה זה לא באשכול נפרד? זקי ושות 18.07.17 22:02 4
         האשכול הזה גם ככה ינעל עוד כמה דקות. שירי 18.07.17 22:02 6
             שכחת שאת ברוטר? עוד ינעצו אותו זקי ושות 18.07.17 22:03 7
     דעתי האישית: במצב הנוכחי בכל מקרה מדובר על ניסוי בבני אדם nick80 18.07.17 22:02 5
         דעתך לא רלוונטית. שירי 18.07.17 22:12 8
             אכן. רק דעתם של הבולשביקים הנאורים מעניינת. eli19 18.07.17 22:50 15
         ניסוי ועוד איך... Dark wings 18.07.17 22:41 10
     מצד שלישי יש דעה של אנשים לגבי מה הם חושבים שיקרה sumsum 18.07.17 22:49 12
     את קשורה לקהילה? צדק 18.07.17 22:52 16
         כן. אני לסבית המגדלת חמישה ילדים יחד עם אשתי. שירי 18.07.17 22:55 18
             חחחח זקי ושות 18.07.17 22:56 19
                 ;) שירי 18.07.17 23:02 22
             סחתיין עליך ועל אישתך Skymaster 18.07.17 23:00 20
                 תודה. שירי 18.07.17 23:02 23
                     גידלת את כולם משהם תינוקות ? Ancient 18.07.17 23:05 24
  ועדיין מדובר על מספרים קטנים ZioNLight 18.07.17 21:59 3
     המשפט הזה מוכיח כמה שהמאמר שהבאת שווה... משפט שלמה כשהפעם לא האמא זוכה... אניאנונימיאני 18.07.17 22:49 14
     אולי כדאי להזכיר 170 מדינות שאוסרות אימוץ כזה צללפון 18.07.17 22:54 17
  לא צריך מחקר חייא 18.07.17 22:40 9
  מי שרוצה Skymaster 18.07.17 22:45 11
  מה זה טובת הילד אל מול ה''נאורות והקידמה''? eli19 18.07.17 22:49 13
  100 מהילדים הננטשים הם ילדים להורים סטרייטים. חובב רדיו 18.07.17 23:00 21
     אתה מתכוון לומר שהורות חד מינית היא דבר חדש וחריג שיומרני מאוד לטעון שהשלכותיו ידועות? nick80 18.07.17 23:08 25
     ו 10 מליון חיים מאושרים עם הורים נורמליים ולא סוטים וחולי נפש. המנהיג הרחמן 18.07.17 23:09 26
         אין קשר Sidewinder 18.07.17 23:20 27

     
צדק
חבר מתאריך 7.11.21
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    21:48   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. האבות סובלים בלילות, הילדים סובלים בימים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שירי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.7.14
11482 הודעות, 155 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    21:59   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מצד שני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

מצורפת חוות הדעת העדכנית של ארגוני הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים הישראליים כמו גם המקבילים בארהב.


ועוד קצת:

מחקר מהמחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת ניו יורק
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2009.00678.x/abstract?deniedAccessCustomisedMessage=userIsAuthenticated=false

מאמר family research council
http://www.frc.org/issuebrief/new-study-on-homosexual-parents-tops-all-previous-research

כתבת ABC
http://www.abc.net.au/news/2014-07-05/children-raised-by-same-sex-couples-healthier-study-finds/5574168



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זקי ושות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
58932 הודעות, 375 מדרגים, 728 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:02   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. למה זה לא באשכול נפרד?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שירי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.7.14
11482 הודעות, 155 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:02   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. האשכול הזה גם ככה ינעל עוד כמה דקות.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זקי ושות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
58932 הודעות, 375 מדרגים, 728 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:03   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. שכחת שאת ברוטר? עוד ינעצו אותו  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nick80 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.15
2747 הודעות, 32 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:02   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. דעתי האישית: במצב הנוכחי בכל מקרה מדובר על ניסוי בבני אדם  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
מי שייטען שידוע בוודאות שהדבר איננו מזיק לילדים בשעה שמדובר בסה"כ בתופעה של עשרות השנים האחרונות - עושה שקשר בנפשו.

נכוו, יש כאן שיקולים ואידיאולוגיות נרחבים בהרבה שמתמודדים ביניהם, אך אם מבודדים נטו רק את נושא טובת הילד - מי שייטען שלא מדובר כאן בניסוי בבני אדם, לענ"ד איננו נוהג ביושר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שירי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.7.14
11482 הודעות, 155 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:12   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. דעתך לא רלוונטית.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
ומה עם לינק לכתבה, בטוח שזו הכותרת שפורסמה שם?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
eli19 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.10.13
16453 הודעות, 86 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:50   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אכן. רק דעתם של הבולשביקים הנאורים מעניינת.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dark wings לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.11.16
1383 הודעות, 35 מדרגים, 70 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:41   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ניסוי ועוד איך...  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
sumsum לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
2293 הודעות, 17 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:49   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. מצד שלישי יש דעה של אנשים לגבי מה הם חושבים שיקרה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
ויש סקר שבוחן את המציאות לאחר תקופה

יש כתבי חדשות שאומרים הילרי. יש מציאות שאומרת טראמפ

אותו הדבר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צדק
חבר מתאריך 7.11.21
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:52   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. את קשורה לקהילה?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שירי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.7.14
11482 הודעות, 155 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:55   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. כן. אני לסבית המגדלת חמישה ילדים יחד עם אשתי.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
כולם תלמידים מצטיינים ברוך השם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זקי ושות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
58932 הודעות, 375 מדרגים, 728 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:56   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. חחחח  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שירי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.7.14
11482 הודעות, 155 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:02   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ;)  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Skymaster לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.3.17
11065 הודעות, 134 מדרגים, 261 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:00   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. סחתיין עליך ועל אישתך  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שירי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.7.14
11482 הודעות, 155 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:02   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. תודה.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ancient
גולש אורח
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:05   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. גידלת את כולם משהם תינוקות ?  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  
יש לי תחושה שהתשובה היא לא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
57334 הודעות, 396 מדרגים, 424 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    21:59   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ועדיין מדובר על מספרים קטנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 18.07.17 בשעה 22:05 בברכה, ZioNLight
 
בניגוד למחקרים

לידי "הארץ" הגיעו המחקרים שהוצגו לחברי ועדת גרוס, הוועדה הממשלתית שבחנה את חוק האימוץ בשנה שעברה. לוועדה הוצגו עשרות מחקרים שניתחו הורות חד־מינית, שקבעו כי ילדים שגדלים אצל הורים מאותו מין אינם במצב פחות טוב מאשר ילדים שגדלים אצל אם ואב. לפי המחקרים, אין הוכחות לכך שעדיף לילד להימסר למשפחה הטרוסקסואלית ולא חד־מינית. עוד הוצגו בפני הוועדה מחקרים לפיהם ילדים הגדלים במשפחה עם שתי אמהות בממוצע מתפתחים טוב יותר מאשר ילדים עם אם ואב. 


את המחקרים הציג בפני הוועדה פרופ' צבי טריגר מבית הספר למשפטים במכללה למינהל, מרצה וחוקר המתמחה בנושא. לדבריו, כאשר הציג את המחקרים בפני הוועדה, אחת מטענות משרד הרווחה היתה שזוגיות חד־מינית היא פחות יציבה. בתגובה, נאמר לוועדה כי אין אף מחקר המוכיח קשר בין נטייה מינית ובין יציבות מערכת היחסים.

"אמרתי אז לרווחה שאם טוענים כי זוגות הומולסבים מתפרקים יותר מהר, אז צריך לתת להם דווקא את התינוקות שהמדינה מגדירה 'סוג א'', ולא את הילדים שחוו יותר קשיים בחייהם", אמר פרופ' טריגר. "המדינה מוסרת תינוקות שהיא מגדירה כסוג' א להורים שהיא מגדירה כסוג א', ולהורים מסוג ב' תינוקות מסוג ב'".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אניאנונימיאני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
32581 הודעות, 232 מדרגים, 372 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:49   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. המשפט הזה מוכיח כמה שהמאמר שהבאת שווה... משפט שלמה כשהפעם לא האמא זוכה...  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
אמרתי אז לרווחה שאם טוענים כי זוגות הומולסבים מתפרקים יותר מהר, אז צריך לתת להם דווקא את התינוקות שהמדינה מגדירה 'סוג א'', ולא את הילדים שחוו יותר קשיים בחייהם", אמר פרופ' טריגר. "המדינה מוסרת תינוקות שהיא מגדירה כסוג' א להורים שהיא מגדירה כסוג א', ולהורים מסוג ב' תינוקות מסוג ב'"...
כלומר שאם הילדים האלו סבלו אז עכשיו תור הילדים שלא סבלו לסבול... ואם הילדים שסבלו כבר נדפקו נפשית בוא ונדפוק את אלא שעדיין לא דפוקים...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צללפון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.8.13
12909 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:54   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אולי כדאי להזכיר 170 מדינות שאוסרות אימוץ כזה  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
או שמא דווקא הפרוגרסיבים מזלזלים פתאום בתרבויות לא אירופאיות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חייא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.4.17
4002 הודעות, 107 מדרגים, 191 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:40   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. לא צריך מחקר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פשוט הגיון...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Skymaster לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.3.17
11065 הודעות, 134 מדרגים, 261 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:45   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. מי שרוצה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לעשות ניסויים עם ילדים ולראות אם זה עובד או לא, סחתיין, זו זכותו.
אני דבק בדבר המוכח שעובד מימי הבריאה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
eli19 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.10.13
16453 הודעות, 86 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    22:49   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מה זה טובת הילד אל מול ה''נאורות והקידמה''?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על מזבח השוויון המזויף והערכים ה''נאורים'', יש להקריב את כולם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חובב רדיו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.5.04
13673 הודעות, 80 מדרגים, 139 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:00   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. 100 מהילדים הננטשים הם ילדים להורים סטרייטים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nick80 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.15
2747 הודעות, 32 מדרגים, 64 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:08   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אתה מתכוון לומר שהורות חד מינית היא דבר חדש וחריג שיומרני מאוד לטעון שהשלכותיו ידועות?  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
צודק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המנהיג הרחמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.14
6858 הודעות, 73 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:09   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. ו 10 מליון חיים מאושרים עם הורים נורמליים ולא סוטים וחולי נפש.  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
כל מי שחושב אחרת שידמיין לו שבמקום אימו שגדלה אותו והניקה אותו ודאגה לכל מחסורו. היה אבא מעוות בצורת אמא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Sidewinder לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.9.07
6366 הודעות, 79 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ד בתמוז תשע''ז    23:20   18.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אין קשר  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 18.07.17 בשעה 23:25 בברכה, Sidewinder
 
אני מכיר אישית 2 הומואים שאחד עשה ילדים עם אישה לסבית כשותפות , והוא אבא מדהים
, והשני אימץ 2 ילדים מחו"ל יחד עם בן זוג וגם הוא אבא מדהים.
מאידך אני מכיר כמה הורים סטרייטים לחלוטין אך מעורערים ומופרעים ,חסרי אחריות ואכפתיות , שאכפת להם מילדהם מעט מאד.
די עם ההכללות , תתקדמו .
אנחנו לא בסעודיה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות