גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #18946 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18946   
אלעדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות, 128 מדרגים, 248 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ב בחשון תשע''ח    16:58   01.11.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

דילוגי אותיות בתורה - הצופן התנכ''י  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 01.11.17 בשעה 17:10 בברכה, אלעדי
 
התורה ניתנת להידרש, כידוע, ב"פשט", "רמז", "דרש" ו"סוד". אחד מדרכי ה"רמז" שהתגלו בדורות האחרונים הוא עניין "דילוגי האותיות בתורה".
בשיטת "דילוגי האותיות", מתגלים בתורה מופעים מדהימים. אם היה זה אחד או שנים- היה אפשר לומר שיש כאן "צירוף מקרים" פלאי, אבל הכמות של הממצאים שהתגלתה (וממשיכה להתגלות) חורגת מכל הסתברות למקריות. חוקרים שבדקו את השיטה, ניסו להשוות את התורה מול ספרים אחרים. שם נמצאו דילוגי אותיות בתחומי המקריות הסטטיסטית, וכמעט לא נמצאו "מופעים קרובים" השייכים למופע המרכזי.
איך השיטה עובדת? ראשית כותבים את כל אותיות התורה ברצף, בלי רווחים ובהפיכת אותיות סופיות לאותיות רגילות. הפסוק הראשון בתורה, למשל, ייכתב כך: בראשיתבראאלהימאתהשמימואתהארצ
לאחר מכן מחפשים היכן מופיע ביטוי מסויים בדילוגים. כשנמצא מופע מסויים, אפשר לחפש סביבו (בדילוגים נמוכים) מופעים שקשורים אליו, וכן לבדוק אם יש קשר בין האישיות / המאורע לפסוקים שמרכיבים את המופע.
הראשון שכתב על תופעה זו, היה הרב חיים מיכאל דוב וייסמאנדל זצ"ל (יליד אירופה, לאחר השואה היגר לארה"ב ופתח בה ישיבה, התפרסם בזכות ספרו "מן המיצר" בו מפורטים מאמצי ההצלה שלו בשנות השואה). בספר "תורת חמד" (http://hebrewbooks.org/42028 עמודים 45 עד 62) מובאים כמה רמזים שגילה בשיטה זו, ומסיים "ואית (ויש) לי רמזים כמעט על כל ספרי הראשונים, ועל כל המסכתות, אלא שמלאכה גדולה היא אלי להזכירם".
התפתחות המחשב בעשורים האחרונים הזניקה את הענין קדימה. בזה אחר זה התגלו רמזים בתורה, ביניהם קוריוזים מעניינים, אישים מפורסמים בהיסטוריה היהודית (והכללית) עד זמננו אנו, וכן מאורעות שמופיעים עם פרטיהם בדיוק מעורר השתאות.
הדבר מוכיח את מה שאמרו חז"ל "ליכא מידי דלא רמיזא באורייתא" (אין דבר שאינו רמוז בתורה). הרמזים שמובאים בגמרא ובמדרשים, בראשונים ובאחרונים, הם בעיקר רמזי ראשי תיבות או גימטריות, ובדור האחרון זכינו לסוג נוסף של רמז. כמו כן הדבר מוכיח ש"תורה מן השמים", שהרי אין ביכולת בן אנוש לדעת את העתיד לקרות בעוד אלפי שנים, וכן שהתורה ניתנה בשלמות ולא חלו בה ידים ח"ו.
במאמר המוסגר: אם יבוא אי-מי ויאמר שהנוסח של התורה שבידינו הוא רק "נוסח הלכתי" ולא ה"נוסח המקורי" עקב שינויים (מינוריים) שחלו בהעתקות - אף אם כדבריהם, הלא מוכח ש"קורא הדורות מראש" ידע שזהו הנוסח ש"יתגבש"(?) כ"נוסח סופי של התורה", ובנה את "דילוגי האותיות" לפי הנוסח הזה.
אשמח אם מי מחברי הפורום יבנה תוכנה (או אפליקציה) בה יהיה ניתן לחפש בתורה בדילוגים- ושכרו כפול מן השמים (זכור לי מילדותי שהיתה תוכנה שנקראה "הצופן התנ"כי", עם דוגמאות לממצאים בדילוגים- אם אי-מי יוכל לאתרה ולהשמישה תבוא עליו ברכה), כיון שברור שעדיין לא נחשפו כל הצפונות, וכל אחד יוכל לחפש ולמצוא ממצאים מעניינים ולשתף את כולם.

נקודה חשובה: אין להתיימר "לקבוע עתידות" ע"פ ממצאים בתורה, אף שיתכן שהדברים יקרו (כמו שקרה ברצח יצחק רבין ז"ל), מכל מקום כל ניסיון לנבא את העתיד יכול להתברר כטעות, ויש לקחתו בעירבון מוגבל. אף שהדברים פשוטים, ראיתי לנכון להדגישם.

וכמו בכל דבר שנוגע להוכחה הקשורה לאמיתות התורה- גם בנושא הזה התעורר פולמוס. אפשר לקרוא את הערך בויקיפדיה שנכתב על הנושא https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99_%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94

פרופ' אליהו ריפס, מתמטיקאי ישראלי ואחד החוקרים הבכירים בארץ בנושא הצופן התנ"כי: "שיהיה ברור - ביטויים שונים אפשר למצוא כמעט בכל ספר. במחקר אנחנו מסתכלים בדרך כלל על הדילוגים הכי קצרים - כל שתי אותיות, כל חמש וכן הלאה. כשמסתכלים בצורה כזו - התמונה משתנה והאופציות הסטטיסטיות מצטמצמות באופן גורף. בנוסף לכך אנו מגלים בתורה תופעה שלא רואים בספרים אחרים: לוקחים קבוצה של מילים שמתייחסות לנושא מסוים, ופתאום מגלים שהן מתרכזות בפרק מסוים או בכמה פסוקים בודדים במקום להתפזר באקראי בכל מקום אפשרי בתנ"ך. למשל, במגדלי התאומים לקחו סדרה של מילות מפתח - 'מגדלי התאומים', 'מטוס', 'מתקפת', 'הרוגים', 'הריסות' ועוד, והתברר שאם לוקחים את הדילוגים האלה לפי אותו קריטריון של דילוג מינימלי מגלים שבספר 'במדבר', בקטע קצר, כל המילים האלה מופיעות ביחד. תופעה כזו, ברמה כזו, כבר לא מתרחשת בספרים אחרים".
איך בדיוק מחליטים לקחת אילו מילים לקחת? הרי גם כאן אפשר לנווט את התוצאות! "במקרה הספציפי של מגדלי התאומים עשינו דבר פשוט: לקחנו קטע מעיתונים ישראלים מהתאריך 12.9.2001, יום אחרי האסון, ומשם לקחנו את מילות המפתח בדיוק באותו אופן ובאותו כתיב, כדי להסיר טענה שהשתמשנו במילים שהיו נוחות לנו והשמטנו את אלה שלא".
"כשמחפשים את המילים 'השר זאבי' בתנ"ך, למשל, מוצאים אותן מופיעות בדילוג של 704 אותיות בסמיכות לפסוק 'ויהי בדרך במלון, ויפגשהו ה' ויבקש המיתו' - פסוק שנאמר על משה רבנו. כמה אחוזי הסתברות יכולים להיות שדבר כזה יהיה במקרה? גם המילה רצח מופיעה באזור, והמילה אש"פ מופיעה באותה טבלה בדילוג של 704 אותיות גם כן. באותה טבלה מופיעה גם המילה 'בבקר' בדילוג של 704 אותיות, וזאת מלבד המילים 'שני אנשים' המופיעות גם הן בטבלה. צירוף של כל כך הרבה פרטים מביא לידי המסקנה שאין סיכוי שכל זה קרה באופן מקרי".
ולטענה הנצחית: למה תמיד מגלים דברים אחרי שהם קרו? למה לא מגלים אותם לפני? "הממצא המפורסם של יצחק רבין התגלה דווקא לפני. כשנתיים קודם לרצח חיפשו ומצאו את שמו מצטלב עם פסוק המדבר על רצח, ולטענת העיתונאי האמריקני מייקל דרוז'נין הממצא אפילו הובא לידיעתו של רבין. אבל זה מקרה נדיר, כי את יצחק רבין חיפשו בתנ"ך משום מעמדו. אולמי ורסאי - מי חשב לחפש אותם בתורה לפני שהאולם קרס? רק לאחר שהאולם קרס בדקו ומצאו שהמילים האלה מופיעות בדיוק בטבלה שבה כתוב 'כי משחיתים אנחנו את המקום הזה', ושם החתן והכלה הופיעו בדילוג שווה בדיוק באותו מקום. אף אחד לא יכול לבוא ולומר שרק לאחר שאולמי ורסאי קרסו - מישהו בא וניסח את התורה - התורה כתובה אלפי שנים לפני. היה נדרש רק לחפש".
למה רוב הקהילה המדעית בארץ לא מקבלת את התקפות של הצופן המדעי?"יש ויכוח ארוך שנמשך 10-15 שנים", אומר פרופסור ריפס. "אני ודורון ויצטום ערכנו ניסוי על סדרה של רבנים עם תאריכי פטירה שלהם וניסינו למצוא אותם בתורה. פרסמנו את המחקר ב-94' בעיתון מדעי, וקבוצה של מדענים בדקה את זה מכל הכיוונים הסטטיסטיים ולא מצאה פגמים, לכן טענה 'זייפתם את הנתונים, עשיתם קונספירציה עם עוזר ראש המחלקה לספרנות בבר אילן כדי שייתן לכם את השמות'. הקהילה המדעית, שראתה את הפולמוס, קיבלה יותר את הטענה שלהם, ומאז הפסיקו להתייחס לצופן התנ"כי כמשהו רציני. הם פשוט לא מתעסקים בזה, ולכן לא מגלים את מה שהיו יכולים לגלות בקלות, בכלים מדעיים, עם קצת יותר עניין".
לרב זמיר כהן יש הסבר מעט שונה: "מתכחשים לצופן התנ"כי בדיוק מאותה סיבה שהמוסלמים טוענים שלא היה בית מקדש, בזמן שהם בידיהם הורסים ממצאים בהר הבית כדי לטעון כך. כלומר, ברגע שעניין רציני מאיים על המהות הקיומית של טיעון זכותם על הר הבית - הם מוכנים להיאבק בו בכל דרך. גם כאן הצופן התנ"כי יכול לחולל רעידת אדמה, כי אם באמת יש צופן תנ"כי זה אומר שכל האנושות צריכה לשנות כיוון וליישם את כל מה שכתוב בתורה. זעזוע כזה הוא כנראה חזק מידי עבורם - לא כל אדם מסוגל לחיות עם ידיעה כזו אז בוודאי שמי שיכול להיכנס לפתח מילוט של התכחשות - נכנס".
פרופ' ריפס - כשאתה, ששקוע כולך בנושא הזה ובטוח באמיתותו, רואה אנשים שרואים את הכל ולא משתכנעים - איך אתה מרגיש? "אני מסביר את העקרונות, מעלה את הטענות שכנגד ומוכיח איך הן לא צודקות, לא נכונות ולא מדעיות, אבל אדם שעוצם עיניים ולא רוצה לדעת - אין לי שום פיתרון לזה. אם בן אדם באמת מוכן להקשיב - אני מוכן שתפרסמו את הטלפון שלי, 02-5865542. נשב, הוא יטען את כל הטענות שבעולם, אני אענה לו, והוא יבין את הכל רק דרך הצד המדעי. לא ראיתי מישהו שלא משתכנע בצורה כזו, פנים מול פנים, כשכל ההוכחות פרושות לפניו".


אבל יודעים מה? אל תאמינו. פשוט תראו בעצמכם:
http://torah-codes.com/Home.htm



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הכל בדיעבד Budapest 09.11.17 22:03 1
     ++ קורא באספרסו 17.11.17 06:30 2

     
Budapest
גולש אורח
יום חמישי כ' בחשון תשע''ח    22:03   09.11.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הכל בדיעבד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קורא באספרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.17
1383 הודעות, 15 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ח    06:30   17.11.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ++  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
מאז ומתמיד האדם חיפש דרכים לשלוט בגורלו ולחזות את עתידו:
אסטרולוגיה, נומרולוגיה, דילוגי אותיות.
"נבואות" כפי שאמרת אמורות להינתן מראש ולא בדיעבד.
ובהקשר ל"דילוגי האותיות": אם הטקסט ארוך מספיק, תוכלו למצוא בו הכל. התנ"ך הוא טקסט ארוך ולכן הכלל הזה מתקיים בו

https://www.hofesh.org.il/religion_merchants/diloogim/skips.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות