אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10050 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10050
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
78075 הודעות, 172 מדרגים, 261 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ב' בסיון תשס''ח    07:41   05.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חודשיים לאולמפיאדה:תזכורת לתמונה שצולמה היום לפני 19שנה  

 


"Tank man" blocks a column of tanks heading east on Beijing's Chang'an Boulevard (Avenue of Eternal Peace) near Tiananmen Square during the Tiananmen Square protests of 1989. This photo was taken from the sixth floor of the Beijing Hotel, about half a mile away, through a 400mm lens.
This photo was taken on June 5, 1989, by Jeff Widener (The Associated Press).


המורד האלמוני (ידוע גם כ"איש הטנק") הוא סטודנט סיני אלמוני אשר הונצח באחד הצילומים המפורסמים ביותר במאה ה-20 במהלך המחאות בכיכר טיאנאנמן בשנת 1989.

התמונה צולמה ב-5 ביוני 1989 על ידי מספר צלמים מכיוון מלון בייג'ינג ופורסמה בכלי התקשורת. היא הפכה בין לילה לאחד הסמלים של מחאות הסטודנטים בסין והשפעתה על המאבק למען דמוקרטיזציה בסין הייתה רבה. על אף שמספר צלמים צילמו את המורד האלמוני, גרסתו של ג'ף ויידנר (Jeff Widener) היא זו שפורסמה לרוב.

האירוע אירע למחרת היום בו החליטה ממשלת סין להשתמש ביתר כוח כנגד ההפגנות שאירעו בעיר הבירה בייג'ינג. אותו אדם אלמוני ניגש בהליכה אל שורת טנקי T-59 הסינים ובגופו מנע מהן מלהמשיך בתנועתם. הטנקים, שאיימו תחילה לדרוס אותו נעצרו בעוד הוא ניצב מולם ובשתי ידיו שני תיקים וניסה לנופף להם. לאחר מכן טיפס האיש אל צריח הטנק וניהל שיחה קצרה עם החייל שבראשו ועל פי הערכות שאל אותו מדוע הם עושים זאת וקרא להם להסתובב ולחזור בהם. בהמשך לקחו אותו מפגינים אחרים מהקהל והוא נבלע חזרה בהמונים. אותו מורד אלמוני השתמש במחאה מסוג אי-אלימות כנגד הטנקים והפך לסמל של שיטת מחאה זו.

מלבד נושא התמונה שהוא אדם בודד מול שורת טנקים, קומפוזיציית הצילום הפכה אותו לדרמתי במיוחד. העובדה שהתמונה צולמה מגבוה ומרחוק יוצרת מראה של טנקים גדולים וכבדים הניצבים מעל האיש ומגדילים את תחושת האיום. הקו האלכסוני בקומפוזיציית התמונה, המודגש גם על ידי נתיבי הכביש, מעצים את הסיטואציה הדרמתית והופך אותה למיוחדת.

ב-1998 הגדיר מגזין טיים את המורד האלמוני כאחד ממאה האנשים המשפיעים ביותר במאה ה-20 וב-2003 הוכתרה התמונה על ידי מגזין לייף כאחד ממאה התצלומים ששינו את העולם.

על אף שהאיש נשאר אלמוני והפך לסמל כה בולט בין השאר בגלל אלמוניותו, אשר נגעה לליבם של אנשים רבים בעולם שהשליכו על עצמם את נושא כוחו של האינדיבידואל האלמוני, קיימות מספר השערות לגבי זהותו. ביניהן נטען כי מדובר בסטודנט בן 19 בשם וואנג וויילי וכן מספר דיווחים לגבי פעילויות נוספות של האיש אך אף אחת מהן לא אוששה מעולם.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%93_%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99


לאתר הרשמי של אולימפיאדת בייג'ין, בו יש (בין השאר) מונה, הסופר לאחור עד לארוע הפתיחה: http://en.beijing2008.cn




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות