אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10522 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10522   
שכל ישר
חבר מתאריך 22.4.04
14057 הודעות
אור ליום רביעי כ''ט בסיון תשס''ח    23:20   01.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שערוריית האגו של ציפורה לבני.  

 
  
יורם קניוק YNET

סרובה של לבני להישמע להמלצות ולמנות את אלון פנקס לשגריר ישראל באו"ם, מעיד על כך שהפכה לפוליטיקאית במקום למדינאית

פורסם: 30.06.08, 11:24

עד עתה אהבו רבים מאיתנו את שרת החוץ. יש בה חן ושכל וכוח. אבל משהו קרה לה והיא החלה לפחד. במבוך היכולות הגדולות שלה היא כשלה, כאשר ביטלה את האפשרות למנות את האיש המתאים ביותר להיות נציגנו באו"ם: היא לא נאותה לקבל את המלצותיהם של ראש הממשלה, שר הביטחון והנשיא פרס למנות את אלון פנקס לתפקיד הנכבד.

היא רצתה להגיד, חבר'ה, אני יודעת הכי טוב. מה שהניע אותה הוא לא הרצון למנות את האשה הטובה שבחרה, אלא הרצון לא למנות את פנקס מפני שהוא כה מתאים. אולי מפני שיש לו הרבה ניסיון. אולי מפני שהוא מכיר את אמריקה ואת האו"ם יותר משהם מכירים את עצמם. אולי מפני ששנים רבות לא היה מסביר טוב יותר לישראל מאלון פנקס.

אי הרצון של השרה הוא פחד, ופחד אינו מדריך טוב. הפחד שלה נובע מכך שהפכה לפוליטיקאית במקום למדינאית. לפנקס יש רגל חופשית בכל תחנת טלוויזיה בעולם. הוא מוכר על ידי מאות עיתונאים. הוא הוכיח את עצמו בהיותו הקונסול הישראלי בניו יורק שהוא אחד התפקידים היותר קשים והיותר חשובים במשרד החוץ הישראלי.

עתה, משמתחילה הדרך לשינוי פוליטי בארץ ובאמריקה, שגיאה כמו זאת תזיק לא רק לנו הישראלים אלא גם לשרה עצמה. היא אולי אינה מבינה שאדם פוליטי הנושא כמוה עיניו לשלטון צריך להיראות חזק. צריך להתעלות על מיתוג אישי. היא אולי אינה מבינה שעם איש כמו פנקס היה יכול להיות לה הרבה יותר קל להתחבר למוקדים עולמיים הנחוצים לה.

אם הפחד מברק, שפנקס מקורב אליו, כה מפחיד את שרת החוץ, הרי דברים קטנים מזה בהרבה יעשקו אותה מלקבל החלטות הרות גורל. בימים שמתחילה, הגם שבמעט צליעה, רגיעה בדרום - היא הופכת פתאום לאבו ג'ילדה ועושה שרירים למען פעולה צבאית נגד החמאס, דווקא עכשיו. אם אי מינוי של פנקס נראה לה כעשיית שריר, היא טועה.

לפנקס יש היכולת שהיתה לאבא אבן לדבר, יש לו ידע שלא יסולא בפז אבל יותר מהכל יש לו ניסיון. וניסיון, ידע וחוכמה הם מה שנחוץ היום לתפקיד הזה, שנה לפני הבחירות הבאות באמריקה.

אך מתברר שאין לשרה יכולת להביט מעבר לחולשתה. היא רק מבקשת לומר, 'אני יודעת הכי טוב'. אולי מה שחשוב לה עתה אינו מה טוב לנו אלא מעמדה בין בוחרים שרובם אינם בקיאים בעומק הסיפור הזה.

נכון שלכל אדם במערכת הפוליטית יש אגו ענק, אבל אמביציה בלבד אינה מובילה לשום דבר טוב. פנקס יכול היה להיות לשרה יועץ מצוין. מה שהוא כבר שכח על המערכת הפוליטית הבינלאומית המעשית, לא האידיאולוגית בלבד, ייקח לאחרים הרבה זמן ללמוד, ונדמה לי שלנו, בניגוד לדנמרק, אין כל כך הרבה זמן לשחק משחק של כוחנות בנוגע למינוי כה בעייתי.

כל מי שיתמנה יהיה שפן הניסיונות של עצמו, מין רבא געלט שלישראל אין יכולת רבה לשלם על התלמדותו. ולשרה לבני ייתלה מעתה ואילך על הצוואר שלט שיאמר: אני לא שונה מכל האחרים, יש לי כוח ואני עושה בו מה שאני רוצה




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ציפי ליבני היא פיקציה בלון עם אויר חם doko2006 01.07.08 23:42 1

       
doko2006
גולש אורח
אור ליום רביעי כ''ט בסיון תשס''ח    23:42   01.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ציפי ליבני היא פיקציה בלון עם אויר חם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות