אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10547 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10547   
בוקיבןיוגלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.5.05
2351 הודעות, 29 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בסיון תשס''ח    08:15   03.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

סוף סוף דיון בכנסת ביחס של מדינת ישראל לאונר''א ולפליט  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 03.07.08 בשעה 08:16 בברכה, בוקיבןיוגלי
 
לפני חודש, בשלהי מאי, התכנסה בגבעת הקפיטול בוושינגטון ועידה ראשונה מסוגה של שדולות פרו-ישראליות מפרלמנטים שונים בעולם עם השדולה הישראלית לקשר עם העולם הנוצרי, בראשותו של ח"כ בני אלון. מארחי הוועידה בת היומיים היו השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני, בראשות אליוט אנגל ודייב וולדון, והמשתתפים באו מלא-פחות משלוש-עשרה מדינות באירופה, אסיה, אמריקה הלטינית ואפריקה.

אחד ממושבי הוועידה הוקדש לעתיד הסכסוך הישראלי-פלשתיני, בדגש על שיקום הפליטים הפלשתינים כמפתח לייצוב האזור. בדיונים נחשפה פעילותם של חברי הקונגרס האמריקני בהשפעתה של 'היוזמה הישראלית' - למען צמצום המנדט של אונר"א ולהעברת חלק מן הפליטים לטיפולה של נציבות האו"ם לפליטים (UNHCR), במטרה להפוך את בעיית הפליטים מפצצה מתקתקת לסוגיה הומניטארית שאותה יש לפתור בדרכים המקובלות, גם אם באיחור של עשרות שנים. קטעי וידיאו של דיוני הוועידה יועלו בימים הקרובים לאתר היוזמה הישראלית - www.hayozma.org.

כתוצאה מן הדיון החליטו גם חברי השדולות בפרלמנטים של קנדה ויפן, שיחד עם ארה"ב מעניקות את עיקר המימון לאונר"א, לפעול בפרלמנטים שלהם כדי לצמצם את המימון האוטומטי לארגון ולהתחיל לדחוף את הבעיה לקראת פתרון ריאלי והוגן, שיפסיק את החתירה תחת הלגיטימיות של קיומה של מדינת ישראל.

אבל גם בגבעת רם יש התקדמות. כפי שכבר דיווחנו בעבר, הוקמה בכנסת שדולה לפתרון בעיית הפליטים הפלשתיניים, מכוחה של 'היוזמה הישראלית'. חברת הכנסת עמירה דותן מ'קדימה' נרתמה לשדולה, ומתוקף תפקידה כיו"ר וועדת המשנה לחוץ והסברה של וועדת החוץ והבטחון כונסה ישיבה ראשונה מסוגה בכל תולדות הכנסת - לראשונה נידון יחסה של ישראל לאונר"א והתבקשו הבהרות

ממשרד החוץ בקשר לסוגיה זו. על פי המקובל בכנסת, לא ניתן לדווח על תוכנו של דיון מרתק זה, בו השתתפתי כאיש 'היוזמה' לצד ח"כ בני אלון. אך חברת הכנסת דותן לא נעצרה בזאת: בעוד שבועיים תתקיים בכנסת, הפעם במליאת וועדת החוץ והבטחון, דיון ראשון בתולדות מדינת ישראל (!) על תפקידו של אונר"א בטיפול בפליטים ועל יחסה של ישראל לארגון זה. בדיון חשוב זה תשתתף גם נציבת אונר"א הגב' קארן אבו זייד ובכירים ממערך הקשרים בין ישראל לאו"ם, והוא ייחתם ככל הנראה במסיבת עיתונאים.

פעילות חשובה זו היא תולדה של השדולה שהקים ח"כ בני אלון לפתרון בעיית הפליטים הפלשתיניים - ולהגשמת אחד משלושת עמודי 'היוזמה הישראלית'.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  טוב שנזכרו 495 03.07.08 08:28 1

       
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
51968 הודעות, 150 מדרגים, 280 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בסיון תשס''ח    08:28   03.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. טוב שנזכרו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות