אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10576 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10576   
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
אור ליום שבת ב' בתמוז תשס''ח    22:19   04.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

איראן מול המערב: מערכה ראשונה?  

 
  
מאת צבי מזאל, 04.07.08 | 12:09

ההדלפות וההכחשות על תקיפה ישראלית אפשרית באיראן הולכות ומתגברות, כך גם התגובות הנזעמות והמאיימות מטהרן. האם ניתן לומר כי נורתה יריית הפתיחה במערכה הנוכחית או שמא מדובר בפטפוטי סרק?

בימים האחרונים התרבו ההדלפות וההכחשות לגבי האפשרות שישראל תתקוף בקרוב את מתקניה הגרעיניים של איראן במטרה למנוע ממנה ייצורה של פצצה גרעינית. מקורות בפנטגון אמרו שישראל תבצע את התקיפה עוד לפני סוף השנה הנוכחית. דובר מחלקת המדינה הזדרז לדחות את הדברים ואמר שאין כל מידע שיתמוך בהשערות בלתי אחראיות כאלה. הרמטכ"ל האמריקאי אמר בביקורו בארץ השבוע כי תקיפת איראן תהיה מעשה קשה ומסובך. לעומת זאת הנשיא בוש חזר ואמר בנאומו ביום ד' כי הוא מעדיף את האופציה הדיפלומטית אם כי האופציה הצבאית בהחלט קיימת. כמה ימים קודם לכן חשף הניו יורק טיימס את פרטי התמרון הגדול של חיל האוויר הישראלי שהטיס צי אווירי מרשים עד ליוון - לטענת העיתון - במסגרת של אימון לפעולה משולבת במרחק גדול מישראל - כמרחק עד לטהרן. עוד קודם לכן איים שר התחבורה שאול מופז להפציץ את איראן - מה שהקפיץ את מחיר הנפט בשמונה דולרים. לסיום , ערך השבוע רה"מ אולמרט סיור מתוקשר בכור בדימונה.

כיצד ניתן לפרש את רצף ההצהרות, ההדלפות והכחשות הללו, ועוד לא הזכרנו את התגובות הנזעמות והמאיימות מטהרן? האם אין לראות כאן חלק ממהלך כפול שמטרתו: א. לזעזע את המערכת הדיפלומטית הבינלאומית שכשלה עד עכשיו במשימתה לעצור את העשרת האורניום ע"י איראן. ב. להפעיל לחצים על איראן ולהביאה למצב של בלבול ואי וודאות?

במידה מסויימת אפשר אף לטעון כי המלחמה התחילה וכי אנו נמצאים בשלב המוקדם שלה. אומנם זו רק מלחמת מילים אך תהודתה מהדהדת היטב באיראן ובכל מדינות העולם המתעסקות בנושא. נוצר הרושם שמשהו מתבשל וכי "העולם" נקרא להבין שיש צורך בהפעלת אמצעים דיפלומטים יעילים יותר לפני שיהיה מאוחר מידי. במיוחד אמורים הדברים לגבי רוסיה וסין, המהססות לתמוך בהפעלת סנקציות מכאיבות על איראן, וכן ביחס מדינות אירופה כגון גרמניה, אוסטריה, שווייץ ואחרות הממשיכות לסחור עם איראן תוך התעלמות מן המשבר הגרעיני ההולך ומחמיר ומשדרות מסר מוטעה ומרגיע לטהרן.

על מנת להבין יותר טוב את השלב המוקדם הנוכחי של המערכה כדאי להעמיק בתוכנם של דברי המקורות בפנטגון ששודרו בערוץ אי.בי.סי. האמריקאי. על פי מקורות אלה, גוברת הסבירות לתקיפה ישראלית עוד השנה מאחר ואיראן מתקרבת לשלב בו יהיה בידה מספיק אורניום מועשר כדי להרכיב פצצה גרעינית, דבר שיקרה כבר השנה או בתחילת השנה הבאה. לכן חייבת התקיפה להתבצע לפני כן.

עוד ציינו המקורות כי איראן עומדת לקבל מרוסיה מערכת מודרנית ומתוחכמת של הגנה אנטי - אווירית SA-20 שאם תופעל עלולה להכביד קשות על מטוסיה של ישראל ומכאן ההכרח בפעולה מהירה. המקורות אף טענו שהתמרון האווירי הגדול שביצעה ישראל היה אימון בסיסי לפעולה באיראן במטרה ללמוד את הבעיות וקשיים וכיצד לשפר את הביצועים. הם ציינו כי ישראל אינה יכולה להשמיד את כל מתקני הגרעין באיראן, אך בכוחה לשתק את פעולתם לתקופה מסויימת. היה זה תדרוך מפורט ומקצועי של משרד ההגנה האמריקאי. אומנם כאמור משרד החוץ האמריקאי דחה את הדברים, אבל ישראל לא הגיבה ובאותו יום מצא רה"מ אולמרט את הזמן לסייר בכור בדימונה. סביר מאד שכל הצדדים הבינו את הרמז העבה: המשחק ללא תוצאות אינו יכול להמשיך, הגיע זמן ההחלטה. ישראל מתכוננת לרע ביותר וכדאי לכם באיראן לקבל את ההצעות האחרונות הנדיבות של האירופים שמאחוריהם נמצאת ארה"ב. הצעות אלה מכילות שיתוף פעולה כלכלי מרחיק לכת עם איראן בתמורה להפסקת העשרת האורניום וחזרה לפיקוח מלא של כל המתקנים הגרעינים ע"י הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

באיראן בוודאי לא אוהבים לשמוע על אפשרות של תקיפה אפשרית קרובה, אך בינתיים אין שינוי בקו המדיני ההסברתי. אחמדינג'אד חוזר ואומר ששום כוח בעולם לא יוכל לשבור את נחישותה של איראן להעשיר אורניום. שר החוץ האיראני מנושהר מותקי אמר בתגובה ישירה לתדרוך של הפנטגון, כי לא ישראל ולא ארה"ב יכולות להרשות לעצמן להתקיף את איראן. ישראל, הוא טוען, שרויה במשבר פנימי עמוק וארה"ב, השקועה בבוץ העיראקי, עומדת בפני מערכת בחירות קשה. אלה גם נימוקים המקובלים על התקשורת המערבית.

הכול דיבורים

איראן עשתה בשנים האחרונות עבודה הסברתית מצויינת. מנהיגיה מכריזים ללא הרף כי התגובה להתקפה על איראן תהיה אפוקליפטית ותפגע קשה בישראל, בארה"ב וכוחותיה בעיראק ובכל מדינה אירופית שתשתתף בפעולה. הם גם דואגים להזכיר כי יסגרו את מיצרי הורמוז ובכך ימנעו את הזרמת הנפט דרכו ויפגעו קשות בכלכלת העולם. הכרזות אלה מלוות בשידורי טלוויזיה על פיתוח טילים איראניים בעלי טווחים גדולים ואף התגרויות בצי האמריקאי השוהה במפרץ הפרסי.

האומנם הפכה איראן - מדינה מתפתחת עם אחוז בערות גבוה - למעצמה עולמית היכולה לאיים על ארה"ב ולסכל את פעולותיה רק בדיבורים רמים ובתמונות מרשימות בטלוויזיה? האם איראן אינה חוששת מתקיפה על מתקניה שבוודאי יש בהם מקומות תורפה? האם איראן, אם תותקף, אכן מתכוונת להגיב בחריפות נגד ישראל וארה"ב? הרי יש להניח כי ארה"ב תגיב מצידה בגיוס כוחה האווירי העצום אשר יגרום נזק בל ישוער לאיראן. במקרה זה תתכן אפשרות להפלתו של משטר האייתולות ולכך האייתולות אינם מוכנים בשום אופן. השלטון והמשך המהפכה האיסלאמית חשובים למשטר השיעי הקיצוני הזה יותר מכל דבר אחר. כבר ראינו כיצד פעל חומייני - מקימו של השלטון השיעי הנוכחי - במהלך המלחמה עם עיראק בשנות ה-80, כאשר טילים עיראקיים התחילו ליפול על טהרן. חומייני, שהבין כי משטרו הולך ומתערער, הזדרז לבקש הפסקת אש וחתם על הסכם שלום עם סדאם חוסיין על אף שעיראק הייתה זו שיזמה את תקיפתה של איראן ללא פרובוקציות וגרמה לה נזקים כבדים ביותר. המשמעות היא כי התקפה על איראן אינה חייבת בהכרח להביא בעקבותיה תגובה קשה מאחר והיא עלולה לסכן את המשטר האיסלמי.

גם מעמדו של אחמדינג'אד אינו בטוח לתמיד. באיראן יש רבים המתנגדים למדיניותו הקיצונית ואף מאשימים אותו בניהול כושל של הכלכלה. אם יתברר כי מדיניותו מסכנת את שלטון האייתולות ניתן בהחלט לצפות כי המדריך הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, ישתמש בסמכותו וידיח את אחמדינג'אד.

עד שהמוות יפריד

שאלה נוספת העומדת לדיון היא מה יעשו בני בריתה של איראן. האם יצטרפו מיד למערכה ויפציצו את ישראל? לגבי סוריה – אומנם היא בת ברית קרובה לאיראן ואפילו מסרבת להעלות את האפשרות להיפרד ממנה, אבל מכאן ועד הצטרפות למלחמה לא שלה, העלולה לגרום לה הרס רב, המרחק עדין גדול. דברים דומים ניתן לומר לגבי חיזבאללה. אם יתקוף את ישראל יסבך את לבנון במלחמה נגד רצונה - זו הפעם השנייה - ויגרום לה לנזקים חמורים. מצב זה יכול להביא לקרע, למלחמת אזרחים ואולי אף לפרוקה של לבנון לקנטונים על בסיס עדתי. נשאר חמאס. יש סבירות גדולה כי הוא ישלח לדרומה של ישראל רקטות רבות ויפגע באוכלוסיה, אך ללא ספק 'יזכה' בתגובת נגד ישראלית שעלולה להביא לסיום שליטתו בעזה.

ניתוחים אלה מבוססים אומנם על האינטרסים הידועים של השחקנים בזירה, אך בדרך כלל המציאות מורכבת יותר והתנהגות הצדדים השונים אינה לחלוטין רציונלית, או שמתברר כי איננו מבינים את דרך חשיבתם. המציאות מכילה תמיד הפתעות ואין ברירה אלא להתמודד עימן במהלך המערכה.

ישראל עומדת כעת בפני אופציות שכולן קשות, אבל גם איראן נמצאת במצב לא קל שאליו היא תימרנה את עצמה. הפסקת העשרת האורניום תראה אומנם ככניעה, אך תביא לה הישגים כלכליים חשובים לפיתוחה. רגע ההכרעה הולך ומתקרב.

בזמן כתיבת שורות אלה נודע כי אתר אינטרנט איראני בלתי רשמי דיווח על האפשרות כי איראן תשהה את העשרת האורניום ותפתח בשיחות עם האירופים על בסיס הצעותיהם הנדיבות האחרונות כאמור לעיל. מספר פרשנים אף טוענים כי בהצהרותיו האחרונות של מנושהר מותקי כלולים רמזים על פתיחת צוהר לשיחות עם האירופים. עוד נודע כי עלי אכבר ויליאתי, יועצו של עלי חמינאי, העביר אגרת "בעלת טון מתון" לשר החוץ הצרפתי, שמדינתו היא הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי החל מהראשון ביולי ותהיה ממונה על המשך ניהול המשבר עם איראן למשך ששת החודשים הבאים.

האם אלה סימנים המבשרים על שינוי כלשהו? קשה לדעת. בעבר נתנה איראן רמזים חיובים שנתבררו לאחר מכן כניסיונות השהיה. נראה עם זאת שלא הכול נאמר ונשאר זמן מסויים לדיפלומטיה –תוקפנית - שישראל וארה"ב מנסות לנצל ככל יכולתן.

http://www.makor1.co.il/makor/Article.faces;jsessionid=3edb07f230d57d752cac32d847b192048e4b6a0bca3d.e34Mc3aTbNiTby0LaxmNbxqRchmMe0?articleId=32346&channel=1&subchannel=2




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  להערכתי, פטפוטי סרק... Mאור 04.07.08 23:01 1
  צבי מזאל הינו אחד מגדולי דיפלומטי ישראל מאז ומעולם kleizmer 05.07.08 00:02 2
  כתבה מעניינת Asterix 05.07.08 01:05 3
     השאלה היא לא אם אנחנו יכולים לספוג, אלא מה המסר שיועבר אהודברח 05.07.08 02:12 4
         אני לא כל כך רוצה לחשוב על הנזק שיגרם לישראל במישור Asterix 05.07.08 02:54 5
             רשמתי במפורש באיזה תנאים זו אופציה אהודברח 05.07.08 03:16 6
                 קשה להתנבא מה יהיה התסריט לאחר תקיפה ישראלית Asterix 05.07.08 03:33 7
  מאדירים את האיראנים,בדיוק כמו שהאדירו את סאדאם.. אשאשאש 05.07.08 07:50 8

       
Mאור
גולש אורח
אור ליום שבת ב' בתמוז תשס''ח    23:01   04.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. להערכתי, פטפוטי סרק...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אולי לא כל כך סרק כיוון שתוצר ישיר של פטפוטי סרק שכאלה זה עליית מחירי
הנפט, וכתוצאה מכך לחץ על האירופאים השאננים, אך פעולה, לא נראית בטווח
הקרוב.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kleizmer
גולש אורח
יום שבת ב' בתמוז תשס''ח    00:02   05.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. צבי מזאל הינו אחד מגדולי דיפלומטי ישראל מאז ומעולם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   גם הרס מיצג הזוי של ישראלי בשבדיה, גם היה שגריר ברומניה ובמצרים
וגם בוגר קורס צוערים עוד בשנות ה60.
כל הכבוד לו, הנני מצדיע לו!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Asterix
גולש אורח
יום שבת ב' בתמוז תשס''ח    01:05   05.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כתבה מעניינת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   השאלה הגדולה היא האם מדינת ישראל במצבה הנוכחי יכולה לספוג ירי של טילים על העורף שלה?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
יום שבת ב' בתמוז תשס''ח    02:12   05.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. השאלה היא לא אם אנחנו יכולים לספוג, אלא מה המסר שיועבר  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 05.07.08 בשעה 02:13 בברכה, אהודברח
 
לאיראנים לפני שהם ישגרו טילים.

ראשית, אני לא רואה מצב שבו ישראל תוקפת לבד באיראן, אלא אם יוחלט על שימוש בנשק לא קונבנציאלי, ואת אהוד את אהוד, אני לא רואה כמסוגלים לקחת החלטה כזו.
לדעתי , ללא שימוש בנשק לא קונבנציאלי אין לנו יכולת פגיעה אפקטיבית ועצירה ( להרבה שנים ) של פרוייקט הגרעין האיראני.

שנית, אם תהיה התקפה ( לבד או עם האמריקאים ) במהלך המתקפה, שגריר איראן בארה"ב צריך להיות מוזמן בבהילות לסטייט דפרטמנט ושם תועבר לו אזהרה חד משמעית וחריפה, שתגובת נגד איראנית שתפגע ביעדים אסטרטגיים בישראל, או לחלופין, תגרום להרבה נפגעים ( מעל 100 ), תגרום לתקיפה גרעינית אנושה ומיידית על איראן, כמו כן, אם האיראנים מפנטזים על פינג פונג של מהלומות טילי קרקע- קרקע קונבנציאלים, אז שישכחו מזה, ישראל מתכוונת להכריע את המערכה באופן מיידי וחד- משמעי.

בקיצור האיראנים צריכים להבין שאנחנו נהיה מוכנים לסבול לכל היותר מטח אחד, של עד עשרה טילים ( מיותר לציין קונבנציאלים בלבד ), שלא יפגעו ביעדים אסטרטגיים ושלא יגרמו ליותר ממאה נפגעים. כמובן שעל כל זה חייבת להתקבל הסכמה והחלטה מראש של מספר מצומצם של חברי ממשלה בכירים והם חייבים להיצמד לתוכנית ולקחת עליה אחריות, אם הם מהססים, שלא יתחילו בכלל מתקפה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Asterix
גולש אורח
יום שבת ב' בתמוז תשס''ח    02:54   05.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אני לא כל כך רוצה לחשוב על הנזק שיגרם לישראל במישור  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 05.07.08 בשעה 02:55 בברכה, Asterix
 
הבנ"ל כתוצאה מתקיפה גרעינית של ישראל לאחר תקיפה ראשונית של... ישראל!

לא מדובר פה בנזק תדמיתי או תקשורתי אלא במצב שרוב מדינות העולם מתנערים מישראל ומסרבים לכונן עימנו יחסים דיפלומטיים. במצב שכזה אנו עלולים למצוא עצמנו בודדים במערכה אל מול כל העולם הערבי.
שגרירויות יסגרו,נמלי הים והתעופה יסגרו שעריהם בפני ספינות ומטוסים ישראלים והסחר עם ישראל יפסק ובכללו עסקאות נשק. נחזור כמה שנים טובות אחורה ממש כאילו היינו קובה.
ומדינת ישראל במודל קובה החדש במזרח התיכון לא תתקיים מעבר ל-5 שנים.

אפשר לנהל מלחמה וניהלנו כאלו בעבר מבלי לשלוף במהירות מהארסנל את נשק יום הדין.
תקיפה בנשק גרעיני צריכה להיות בעיניי "ברירת שמשון" ולא משום הנזק שנגרום לפלישתים אלא משום הנזק שיגרם לנו.

הרי איננו עם של מתאבדים...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
יום שבת ב' בתמוז תשס''ח    03:16   05.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. רשמתי במפורש באיזה תנאים זו אופציה  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   המחשבה שנתחיל לנהל מלחמת התשה של טילים, כמו שעברנו במלחמה האחרונה, מופרכת לחלוטין, שלא לדבר על השלמה שיעדים אסטרטגיים במדינה מותקפים.

לכן אמרתי מפורשות, אם ההנהגה המצחיקה שלנו לא מסוגלת לקבל החלטות קשות, שלא תחשוב אפילו על התקפה באיראן.

אני גם לא מסכים עם ההערכה שלך שנהפוך למצורעים, בטח לא כאשר תגובה קשה שלנו, תגיע לאחר נזק כבד ( אבדות רבות בנפש, ו/או, פגיעה קשה ביעדים אסטרטגיים ) שייגרם לנו.

תאר לך למשל שהאיראנים מגיבים בטילים לעבר הכור בדימונה, ומצליחים לפגוע בו. הנזק הסביבתי יהיה קטסטרופלי כולל התפשטות של ענן גרעיני וזיהום שטחים נרחבים לשנים רבות. מבחינתי, זה שימוש בנשק לא קונבנציאלי, מצד האיראנים ומחייב תגובה גרעינית מיידית וקשה ביותר.

דוגמה נוספת, תאר לך שהם תוקפים יעדים אסטרטגיים במדינה, למשל במפרץ חיפה, מיותר לתאר את הקטסטרופה, האם תתחיל לנהל איתם פינג פונג של טילים, ואם כן, מתי זה ייגמר והאם אתה מסוגל לחשוב על הנזק המצטבר שייגרם לנו?

אסור, ובשום מחיר, שמה שקרה במלחמה האחרונה יחזור על עצמו ( הנזק האיראני יהיה הרבה יותר גדול ומשמעותי, ממה שהחיזבאללה גרמו ), לכן, או שמבינים את הסוגיה ומוכנים להתקיף במלוא העוצמה ולהכריע במהירות, או שלא מתחילים בכלל התקפה.

לדעתי, לאף אחד מאהוד את אהוד את ציפי, אין את הביצים לקבל החלטות כאילו ולכן ללא האמריקאים, לא תצא לפועל שום התקפה, וטוב שכך.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Asterix
גולש אורח
יום שבת ב' בתמוז תשס''ח    03:33   05.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. קשה להתנבא מה יהיה התסריט לאחר תקיפה ישראלית  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   ייתכן וההצהרות של האירנים הם בבחינת אורבע פרח וחוץ מכמה קטיושות של החיזבאללה אין להם ממש יכולת תקיפה.
התסריט ששרטטת פה איננו דמיוני אך הוא רק אחד מהתסריטים מיני רבים שעשוים לקרות במקרה של תקיפה ישראלית.

תסריט נוסף הוא שסוללות הפטריוט והחץ ינטרלו את מרבית הטילים המכוונים ליעדים אסטרטגיים ומספר האבידות בנפש יהיה נסבל ובמקרה שכזה אין שום תועלת בשימוש בנשק גרעיני שעשוי לגרום לנו ליותר נזק מתועלת.

ולמרות זאת אני מסכים איתך שמנהיגינו אמורים "להבין את הסוגיה ומוכנים להתקיף במלוא העוצמה ולהכריע במהירות, או שלא מתחילים בכלל התקפה."

ואני גם חותם על הסיפא של דברייך עם תוספת קטנה : לדעתי גם השלטון שיבוא אחרי השילטון הנוכחי לא יהיה מסוגל לקבל החלטה ללא האמריקאים...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אשאשאש
גולש אורח
יום שבת ב' בתמוז תשס''ח    07:50   05.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מאדירים את האיראנים,בדיוק כמו שהאדירו את סאדאם..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אתם תיווכחו,אנשים לא יאמינו,מדוע הפחידו אותם עם איראן אנמית
כל כך.
התקיפה(הקונבנציונלית),תהייה מסיבית על מאות יעדים,בינהם יעדי
שלטון.
אין ספק שאחמדינג'אד ואייטוליו,יפגעו במכה הראשונה.
קציני הצבא לא יעזו להורות לשלוח טילים לישראל.הם רוצים לחיות,
יש להם משפחות,אני בטוח שחלקם לא מאושר,מהפיכת איראן למדינה
מצורעת שמאיימת להשמיד מדינה אחרת(אני בטוח שהם יקבלו מסרים
בדרך כלשהי).
בספק אם נחטוף ולו טיל אחד.אני בטוח שהדיונים עם האמריקאים,
נסובים על היום שאחרי,מי לוקח את השלטון,והאם האופוזיציה שיושבת
כמדומני בארה"ב תהייה מוכנה לקחת את השלטון במהירות.


הולכים לקלפי-מגיע לנו יותר,כי אנו יכולים לאוייבנו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות