אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #10852 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 10852   
יורד
גולש אורח
אור ליום שני י''ח בתמוז תשס''ח    19:11   20.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אישתו של ברגותי נכנסת לישראל  

 
   תחת אבטחה כבדה פעם בחודש כדי לבקר ולהתייחד עם בעלה.
כמה כסף עולה לנו משלם המיסים הישראלי כל כניסה כזאת?
משהו כמו 50.000ש"ח.
נו מה אתם אומרים על זה?
רוצח שפל שרצח יותר מבן אדם אחד שלא בחמת זעם רגעית אלא במחשבה קרה ובמטרה לרצוח כמה שיותר יהודים מקבל יחס של VIP .
ראש ממשלה שפוי ונורמלי ולא מושחת היה נואם לאומה ואומר ! היום הורתי לשרות בתי הסוהר של מדינת ישראל להפסיק לאלתר.
א. טלויזיה אצל הבטחוניים.
ב. חליפת מכתבים.
ג. ביקור הצלב האדום.
ד. לימודים.
ה. ביקורי קרובים.
ו. טלפונים.
החלטתי לבודד את כל המחבלים מהעולם החיצון ממשפחותיהם ומהצלב האדום כאות הזדהות עם החייל גלעד שליט שיושב בבור שביו.
עד שלא נקבל אינפורמציה מלאה על מצבו הבריאותי קבלת ביקורים מהצלב האדום הוכחות שיש לו תא מסודר ונקי עם קשר לעולם החיצון לא נאפשר זאת לאסירים הבטחוניים הכלואים אצלנו.

במצב הזה את מעבירה את הכדור למגרש של משפחות האסירים הכלואים בישראל והם ילחצו על החמאס והחמאס יהייה חייב לשפר את התנאים של גלעד שליט.
למשל כותבים שמצבו הרפואי לא טוב אז ישראל צריכה לשים את התנאי הזה שכל עוד וגלעד שליט לא יקבל טיפול רפואי עיי הצלב האדום ישראל תמנע טיפול רפואי מהאסירים.
צריך שכל בלי שכל זה לא ילך.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אתה צודק, ללא ספק. אך להזכירך, עזרא הסופר 20.07.08 19:18 1
  זאת לא פעם ראשונה ולא רק לכלא לבקר את בעלה, אלא... פילוביץ שחף 20.07.08 21:06 2
     מי זה הפוליטרוק הידוע? יורד 21.07.08 16:55 3
         בנו של.... אנדר 21.07.08 17:28 4
         הבן של....................... פילוביץ שחף 21.07.08 17:36 5

       
עזרא הסופר
גולש אורח
אור ליום שני י''ח בתמוז תשס''ח    19:18   20.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אתה צודק, ללא ספק. אך להזכירך,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   "שלום עכשיו" כרגע בשלטון בישראל. אז אין לצפות לשום דבר הגיוני.

עם ישראל מזכיר לי את החתול של השכנים... מסורס


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 304 מדרגים, 567 נקודות.  ראה משוב
אור ליום שני י''ח בתמוז תשס''ח    21:06   20.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. זאת לא פעם ראשונה ולא רק לכלא לבקר את בעלה, אלא...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 20.07.08 בשעה 21:06 בברכה, פילוביץ שחף
 
במסגרת מרכז פרס לשלום, פעילות ושת"פ עם קיבוץ מצר
בחג השבועות - שתילת שתילי זית, היא עברה בשער חקלאי
430 ק.ד בגזרת ריחן ומי שליווה אותה בסך הכל נציג המנהל,
והפולטיטרוק הידוע......תנחשו


_____



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יורד
גולש אורח
יום שני י''ח בתמוז תשס''ח    16:55   21.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מי זה הפוליטרוק הידוע?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   תעדכן אותי בבקשה?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנדר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
גולש אורח
1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בתמוז תשס''ח    17:28   21.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בנו של....  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 304 מדרגים, 567 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בתמוז תשס''ח    17:36   21.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הבן של.......................  
בתגובה להודעה מספר 3
 
יואל מרשק, הבן של בני מהרשק, שהיה הפוליטרוק (קצין החינוך והתרבות) של הפלמ"ח, זוכר את אביו לא נפרד מסיכת הפלמ"ח. "אפילו בבית על הפיג'מה ראיתי אותו עונד את הסיכה", הוא אומר. הערב בטקס בבית הפלמ"ח, יזכה נכדו, נינו של בני מרשק, לקבל סיכה זהה משלו.
http://www.motke.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=3235


התנועה מחזקת את ידיו
מאת מירון רפופורט

שני מזכירי התנועה הקיבוצית (ולוולה וגברי) חזרו בהם ממכתב ההסתייגות ששלחו ליואל מרשק בענין התגייסותו לעזרת אנשי הכפר סאלם שמתנחלים התנכלו לזיתים שלהם


יואל מרשק, ברקע חוות סקאלי

"קיבוצניקים נגד קיבוצניקים", קראו לזה בתקשורת. בצדק מסוים. בתמונות ששודרו בערוץ 2 לפני כשלושה שבועות נראו יואל מרשק ואורי פינקרפלד, שניהם קיבוצניקים ואחד מהם "בן של" (מרשק הוא בנו של בני מרשק, הפוליטרוק של הפלמ"ח), מתעמתים עם שני קיבוצניקים אחרים, שאחד מהם גם הוא "בן של" (אהוביה טבנקין, בנו של יצחק טבנקין, מנהיג אחדות העבודה). פינקרפלד ומרשק באו לעזור לחקלאים פלשתינאים מכפר סאלם שליד שכם, שעצי הזית שלהם הושחתו בהתנכלויות של השכנים המתנחלים. טבנקין וחברו צפריר רונן באו לעזור למתנחלים מחוות סקאלי, מאחז לא חוקי שהצווים לפינויו כבר נחתמו, להיאבק ב"פרובוקטורים" היהודים. זה נגמר בצעקות, בדחיפות ובחבלות ברכב של פינקרפלד.

"קיבוצניקים נגד קיבוצניקים" אפשר לקרוא גם למערכה השנייה בפרשה. "לאור ההתפתחויות התקשורתיות והביטחוניות מסביב לפעילות שמרכז אגף המשימות בנושא עזרה לחקלאים פלשתינאים, ומבלי להביע עמדה בנושא עד שנלמד אותו כנדרש" - כתבו שני מזכירי התנועה הקיבוצית למרשק, שתפקידו הרשמי הוא מזכיר אגף המשימות בתנועה, ימים ספורים אחרי העימות באדמות סאלם - "אנו מבקשים שתיפסק כל פעילות בנושא מטעם אגף המשימות עד שיתקיים דיון בפורום רכזי אגפים, בו יילמדו כל האספקטים הקשורים למבצע ויוחלט על המשך הפעילות ובאילו דרכים". חבריו של מרשק הבינו את המכתב כפשוטו. מזכירי התנועה הקיבוצית, כך הבינו, יוצאים נגד הפעילות למען החקלאים הפלשתינאים. בושה וחרפה.

אך מסתבר שבעצם מדובר בקיבוצניקים בעד קיבוצניקים. שני מזכירי התנועה, גברי ברגיל וזאב (ולוולה) שור, מעידים בשיחה ל"הארץ" שהם בעצם תומכים תמיכה מלאה בפעילות למען החקלאים הפלשתינאים המותקפים. מרשק אומר שהוא מאוד גאה בשני המזכירים שנותנים "רוח גבית" לפעילותו. טבנקין אומר שהוא שמח מאוד על ההחלטה שהחליטו שני המזכירים לעצור בינתיים את הפעילות של מרשק, ופינקרפלד אומר שכל המושג הזה - קיבוצניקים נגד קיבוצניקים - הוא לא במקום, כי התמיכה בקיבוצים בפעילותו בסאלם היא גורפת וההתנגדות לה קיימת "רק בשוליים". המכתבים וההשמצות ההדדיות הם פשוט דרכם של הקיבוצניקים להגיד שהם מחבבים זה את זה.

טבנקין כותב מכתב

פינקרפלד הוא לא ילד. הוא הספיק להיות בפלמ"ח, לשמש מזכיר הקיבוץ הארצי, ועכשיו הוא חי בקיבוצו, רבדים. לפני כארבע שנים, יחד עם קבוצה של ישראלים, לאו דווקא חברי קיבוץ, הוא יצר קשר עם תושבי סאלם. הצבא הטיל מעין מצור על הכפר ועל שני הכפרים הסמוכים לו, ופינקרפלד וחבריו עזרו בהבאת מזון ותרופות לכפרים הנצורים. באוקטובר בשנה שעברה סיפרו לו ידידיו בסאלם על הפגיעה הקשה בעצי הזית שלהם ליד חוות סקאלי, ששמעה יצא לרעה בקרב הפלשתינאים באזור. פינקרפלד, שנושא הזיתים קרוב ללבו, ראה את המראה ונחרד. הוא החליט שצריך לצאת לעזרת החקלאים בסאלם ופנה למרשק.

מרשק הוא לא בדיוק האיש שקם בבוקר ושואל מה שלום הפלשתינאים. פעם, לפני שהם נעלמו מהמפה הפוליטית, קראו לאנשים מסוגו "אנשי אחדות העבודה". מאמינים בהתיישבות כדרך חיים, משוכנעים בתפקידם המחנך של הקיבוצים, מאמינים בשוויון עם הערבים, אבל במידה. אמונתם בצה"ל גדולה יותר. באינתיפאדה הראשונה, כשהמזכיר לעתיד גברי ברגיל החליט להצטרף לשלום עכשיו, יזם מרשק גיוס של 120 קצינים, אנשי קיבוצים, כדי להתנדב לשרת בטול כרם. הוא היה משוכנע אז, וגם היום, שקצינים מצפוניים יכולים לשמש דוגמה לחיילים ולמנוע התעללות בפלשתינאים.

מרשק הוא איש מעשה. סיכום הפעילות שלו עד כה מרשים: עזרה לוויקי קנפו, סיוע בהקמת הגדר בגלבוע, הקמת אכסניה לעובדים זרים, הקמת קבוצות שיתופיות חדשות, גיוס מתנדבים למילואים למקרה של סרבנות ימין בזמן ההתנתקות, גיוס אלפים לסיוע בפירוק החממות בגוש קטיף. הכל בתקופה האחרונה, הכל נעשה כמעט במקביל. במטה התנועה הקיבוצית אומרים שלא תמיד הם יודעים על מה מרשק עובד. הם מספרים, למשל, שהופתעו לגלות כי החליט להקים קיבוץ בנגב לכושים העבריים. "לא שאנחנו נגד. רק שיגיד לנו קודם, שלא ייצא שזו העמדה של התנועה הקיבוצית".

הפנייה של פינקרפלד למרשק הוכחה כיעילה. מרשק התחיל לשלוח משלחות שבועיות לסייע לחקלאי סאלם לתקן את נזקיהם. חשוב יותר: המשלחות עזרו לפלשתינאים לעבד חלקות מרוחקות מהכפר, שהמתנחלים לא איפשרו להם להגיע אליהן. הקשרים של מרשק, מג"ד במילואים, בהחלט סייעו להשיג מהצבא אישורים לפלשתינאים לעבוד ליד חוות סקאלי. גם היכולת של מרשק להגיע לתקשורת עזרה. רוב המתנדבים אינם קיבוצניקים. ארגוני שמאל, כמו רבנים לזכויות אדם או תעאיוש, עובדים באזור כבר שנים. אבל מרשק, עם האנרגיות הבלתי נדלות שלו, האפיל עליהם במידה רבה.

ייתכן שהנוכחות התקשורתית של מרשק היא זו שגררה את טבנקין לחוות סקאלי. בשנות ה-50, ואפילו בשנות ה-60, אנשים כמו טבנקין ומרשק היו מוצאים עצמם באותו צד של המתרס. אבותיהם אכן השתייכו לאותה אחדות העבודה. אלא שטבנקין הבן, כמו אביו, נהפך אחרי מלחמת ששת הימים לאיש ארץ ישראל השלמה. כמו עוד כמה מאנשי קיבוצו, עין חרוד, הוא רואה במתנחלים את ממשיכי דרכם של החלוצים הראשונים - "אלון מורה היא המשך של עין חרוד". צפריר רונן, איש עין חרוד שבינתיים עבר למושב מולדת, חושב כמוהו.

רונן סיפר לעיתון "הקיבוץ" כי הם הגיעו לחוות סקאלי אחרי שהתברר להם ש"פורעים יהודים", כלומר אנשי שמאל, חורשים בשדה המרעה של סקאלי. "הגעתי לשם וראיתי את התפוח", מספר טבנקין. "התפוח" הוא כינויו של מרשק בפיו של טבנקין - משום שנפל רחוק מהעץ של אביו. "שאלתי את הצבא מה הוא עושה פה", מספר טבנקין, "הם אמרו לי שהוא בא מטעם התנועה הקיבוצית. תיכף התקשרתי לוולוולה ושאלתי אותו ממתי אנחנו מתערבים בעניין הזה. ולוולה אמר לי לכתוב מכתב. כתבתי מכתב, אבל כשהתקשרתי לוולוולה לשאול אם המכתב הגיע, הוא אמר לי שאין צורך, כי הם כבר אמרו למרשק להפסיק את הפעילות שלו".

המזכירים מקנאים

שני מזכירים יש לתנועה הקיבוצית. אחד מייצג את הקיבוץ הארצי, הזרם שזוהה עם מפ"ם, השני את "איחוד הקיבוצים", הזרם שזוהה עם מפלגת העבודה וקודם לכן עם מפא"י ואחדות העבודה. ולוולה שור מייצג את הזרם הזה, והוא גם יו"ר מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה. ברגיל מייצג את הקיבוץ הארצי. שור לא מזכיר את השיחה עם טבנקין כסיבה לכך שהוא וברגיל הוציאו את המכתב המבקש ממרשק להפסיק את מעורבות אגף המשימות בסיוע לחקלאים הפלשתינאים "עד שנלמד את הנושא כנדרש". אבל העובדה היא שהמכתב יצא זמן קצר אחרי השיחה של שור עם טבנקין.

שור מעתיר שבחים על מרשק. "יואל הוא איש נפלא", הוא אומר. אבל גם איש נפלא כמוהו, מסביר שור, צריך לפעול לפי הנהלים. הוא מכחיש בתוקף שהמכתב הוא תוצאה של לחץ מכיוונם של אנשים כטבנקין. "קשקוש בלבוש. איזה לחץ יכול להיות אם אנחנו בעד הפעילות בסאלם", אומר שור. בימים הקרובים ייערך הדיון המתאים, מסביר שור, והוא משוכנע שהפרויקט יקבל תמיכה פה אחד מצד כל ראשי המחלקות. ברגיל בדעה דומה. "מביך אותי בכלל להתייחס לטענות כאילו אני בולם פעילות כזאת", הוא אומר, "אני, שהייתי מזכ"ל שלום עכשיו, שנעצרתי בכמה הפגנות מהסוג הזה. הרי רק לפני כמה חודשים לקחתי את כל העובדים במרכז התנועה הקיבוצית ונסענו לסייע במסיק זיתים בגדה".

מרשק העדיף שלא להתראיין לכתבה. ידידיו מפנים למכתב ששלחו ברגיל ושור לפינקרפלד בינואר, שבו כתבו כי הם מאשרים את פעילות התנועה למען החקלאים הפלשתינאים שעצי הזית שלהם נפגעו וכי "נציג התנועה לעניין זה הוא מרשק". על מכתבם האחרון של שני המזכירים הגיב פינקרפלד במכתב נזעם. "האם יעלה על הדעת, וגם על דעתכם, שנפסיק את פעולתנו עד שאתם ?תלמדו כנדרש ועד שיתקיים דיון בפורום'?" כתב. "אני מציע לכם שתיקחו בחזרה את מכתבכם ליואל ובמקומו תיתנו הצהרה חזקה וברורה, התומכת ומעודדת את המבצע וקוראת לחברי הקיבוצים להצטרף".

תמיכה כזאת מצד ברגיל ושור אכן הובעה בראיונות לעיתונות הקיבוצית שנתנו השניים לפני כשבועיים. אבל אנשיו של מרשק אומרים שהיא באה רק אחרי שכמה פעילי ימין קיצוני הגיעו באמצע הלילה לביתו של מרשק בקיבוצו גבעת השלושה ותלו בקיבוץ כרוזים חריפים בגנותו. אמרי רון, לשעבר ח"כ מטעם מפ"ם, אומר שבמצב הזה, אחרי האיומים על מרשק, "זה היה אבסורד" לאסור עליו להמשיך את פעילותו רק בגלל הלחץ של כמה קיבוצניקים מהימין הקיצוני. רון בכלל תולה את כל ההתרחשויות האלה בקנאה. "יואל נמצא כל הזמן בתקשורת, כי הוא נמצא בשטח. המזכירים יושבים במשרד, יש להם דוברים, אבל הם לא מגיעים לתקשורת. הם מקנאים". במטה התנועה הקיבוצית מסכימים עם חלק מהניתוח, אבל הופכים אותו: "יואל הולך לסאלם רק משום שהוא יודע שיש שם תקשורת".

ייתכן שלריב הזה יש רקע נוסף. אמרי רון עומד בראש הזרם השיתופי בתנועה הקיבוצית - אותם 100 קיבוצים מתוך 270 שלא עברו הפרטה. מרשק קרוב אליו. שניהם חושבים שהתנועה הקיבוצית צריכה לקבל עליה פרויקטים לאומיים, למשל פרויקט עצי הזית הפלשתיניים. ברגיל חושב שהזמנים השתנו. התנועה הקיבוצית אמנם מקצה כ-50% מתקציבה לענייני ציבור, 10 מיליון שקל מתוך כ-22, אומר ברגיל, אבל יותר ויותר קשה להעביר את התקציבים האלה. ההנהגות המקומיות של הקיבוצים, מסביר ברגיל, רוצות שנתעסק בעניינים היום-יומיים, קרקעות, פנסיות, ולא בעניינים לאומיים. הוא נאבק במגמה זו, אבל בניגוד לרון, ברגיל חושב שצריך להתפשר.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=710526&contrassID=2&subContrassID=4&sbSubContrassID=0

קרבות הפלמ"ח

בחזית המאבק סביב המאחז חוות סקאלי, בין שדות ירוקים למטעי הזיתים שבלב השומרון, ניצבים שני נסיכי התנועה הקיבוצית. לצד הפלשתינים: יואל מרשק, שאביו היה הפוליטרוק של הפלמ"ח. לצד המתנחלים: אהוביה טבנקין, בנו של מנהיג אחדות העבודה. מרשק: "אין לי דיבור איתו. היהודי חי לפני מאה שנה". טבנקין: "התפוח נפל רחוק מאוד מהעץ"
קלמן ליבסקינד, מוסף שבת | 27/4/2006 16:54

המקום: חוות סקאלי, מאחז מבודד בלב השומרון. התפאורה: עמק זרוע אספסת, מטעי זיתים וגבעות טרשים. האירוע: קרב בני הדינוזאורים. המשתתפים: מצד אחד יואל מרשק, בן 61, בנו של בני מהרשק, הפוליטרוק וקצין החינוך והאידאלוגיה המיתולוגי של הפלמ"ח. מנגד, אהוביה טבנקין, בן 76, בנו של יצחק טבנקין, ממקימי הקיבוץ המאוחד והמנהיג הרוחני של אחדות העבודה. הרקע: קבוצת פלשתינים, בראשותם של מרשק ואורי פינקרפלד, לשעבר מזכיר הקיבוץ הארצי, מגיעה מהכפר סאלם בדרך לעיבוד אדמות שלטענת אנשיה שייכות לערביי הכפר. טבנקין וצפריר רונן, אנשי עין-חרוד, ממתינים להם בשדה שאותו מעבד בעל החווה יצחק סקאלי, מגוננים על גידוליו החקלאיים.

קצת בלתי צפוי, צריך להודות, למצוא את הקיבוצניקים מנהלים התגוששות אידאולוגית דווקא כאן, סמוך לחווה קטנה בשומרון, המרוחקת ארבעה קילומטרים מהיישוב הסמוך. בעשורים האחרונים היה סביר הרבה יותר למצוא את הוויכוחים המרים הללו מתקיימים, אם בכלל, על כוס קפה
וצלחת עוגיות ברמת-אפעל או מעל דפי עיתון "הקיבוץ".

הרבה איבה יש בין השניים הללו, טבנקין ומרשק. הם מסרבים לשוחח זה עם זה, בקושי מבטאים האחד את שמו של השני. מבחינת טבנקין, מרשק הוא לא יואל אלא "תפוח". "למה תפוח? כי אפילו אבא שלו, שהייתי איתו בפלמ"ח, אמר עליו פעם באיזה עניין שהוא תפוח שנפל רחוק מהעץ". מרשק, שלא נשאר חייב, מעניק ליריבו את הכינוי "משיח". "אין לי דיבור איתו. היהודי חי לפני מאה שנה. מבחינתו הארץ ניתנה רק לנו וכל האחרים נמצאים פה בטעות".

בעימות הזה נראה שאי אפשר בלי לערב הורים. טבנקין משוכנע שהאב הפלמ"חניק של יואל מתהפך בקבר. "טוב שהוא מת ושהוא לא רואה את הביזיון הזה, איך התפוח הידרדר כל כך רחוק עד שהוא היום מוביל את הפורעים", הוא יורה.

מרשק, כמה לא מפתיע, משוכנע שההורים היו חושבים אחרת היום. "אבא שלו ואבא שלי, שהאמינו בארץ ישראל השלמה, היו משנים היום את דעתם לו היו חיים, כי חיי אדם יותר קדושים מאדמה".
http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/078/697.html


קיבוצניק לא משתמט יואל מרשק
http://www.ynet.co.il/Ext/App/TalkBack/CdaViewOpenTalkBack/1,11382,L-3158866-2,00.html



_____


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות