אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #15406 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15406   
בוקיבןיוגלי
חבר מתאריך 1.5.05
2351 הודעות
יום ששי ח' בטבת תשע''ג    07:36   21.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אחרי 47 שנות חברות חיים יואבי רבינוביץ עוזב את הליכוד  

 
   הועבר בתאריך 21.12.12 בשעה 07:50 מפורום חדשות על-ידי גלובל, (גלובל)
 
לכבוד

מר בנימין נתניהו - ראש ממשלת ישראל

ויו"ר הליכוד

בית ז'בוטינסקי

רח' המלך ג'ורג' 38

תל-אביב

לאחר 47 שנות חברות בתנועת החרות, בגח"ל ובליכוד. אני מצטער להודיעך על פרישתי מתנועת הליכוד.

לא הגעתי אל המחנה הלאומי כדי לקבל ג'וב. אבי לא היה באצ"ל ואני לא חונכתי בביתר. פליטי שואה אנחנו, ואני אזרח פשוט המתגורר בהתנחלות רמת גן.

בהגיעי למצוות קיבלתי במתנה את ספרו של מנחם בגין ז"ל - "המרד". וספר זה כבש את ליבי. מספר זה הגעתי אל כתבי ז'בוטינסקי, ונאומיו בורשה ערב השואה הרעישו את נפשי הצעירה, הבנתי שהיה רק מנהיג אחד שחזה מראש, והזהיר מפני השואה.

בשנת 1965, מיד עם שחרורי משירות בצה"ל, כמ"פ בנחל, הצטרפתי לתנועת החרות . אז נתקבלו לתנועה זאת, רק אנשים שחתמו שהם מאמינים, שמדינת ישראל צריכה להשתרע משני גדות הירדן, על פי החלטות ועידת סאן רמו.

במשך 47 שנה, הצבעתי לליכוד. ויעידו 18,000 המנויים, שמקבלים את מכתבי השבועי באינטרנט, איזה מאמצים עשיתי במשך עשרות שנים, לצרף אזרחים לליכוד, ולהצביע עבורו ולהיות פעילים בשורותיו.

הפעם החלטתי, שבבחירות הקרובות, לא אצביע לליכוד. לא בגלל הרשימה לכנסת שברובה עונה על ציפיותי, אלא בגלל העומד בראשה.

פעם בחוג בית, אמרתי לך, שאם אתה רוצה להיות ראש ממשלה טוב, קרא היטב את הספר "מקום תחת השמש". אמנם אתה כתבת ספר זה, אבל כנראה שלא קראת אותו.

יש לי הרבה ביקורת על פעילותך בקדנציה האחרונה, אבל אציין רק שלוש נקודות:

1. נאום בר אילן

בו הצהרת למעשה על הסכמת ישראל למדינה פלסטינית. מה שלא עשה שום ראש ממשלה לפניך. במזרח התיכון אין מתנות חינם, לצערי לא קיבלת שום תמורה מדינית, תמורת ויתור משמעותי זה, והנזק למדינת ישראל בלתי הפיך.

2. מנוי של ברק לשר הביטחון

מר ברק התעלל במשך 4 שנים בתושבי יהודה ושומרון, בעיקר באותם חלוצים נפלאים שנאחזים בצפורניים בגב ההר, ואתה שתקת. גם כאשר ברק יצג בכנסת 5 חברים הוא החזיק 4 תיקים חשובים, ולמעשה ניהל את המדינה.

3. מינוי של יהודה וינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה

מבין 55,000 עורכי דין בישראל, לא מצאת משפטן מעולה אחד בעל השקפת עולם

לאומית? המנוי של וינשטיין ועוד מינויים תמוהים בפרקליטות סירסו את פעילות

המחנה הלאומי.

המינויים של ברק ווינשטיין, מעידים שלא היתה לך שום כוונה ליישם את עקרונות מצע הליכוד. אנשי המחנה הלאומי אמנם ישבו בממשלה, אבל השמאל היה בשלטון.

יש לי תחושה שאתה מתכנן לאחר הבחירות להקים קואליציה עם השמאל, וכפי שנכנעת לברק ולצמרת המשפטית בקדנציה האחרונה, תקבל את דרישותיהם של שלי יחימוביץ ויאיר לפיד בקדנציה הבאה.

כל השנים רעדו ידיי כאשר הצבעתי לליכוד. עשיתי זאת לפעמים בחריקת שיניים ולפעמים בכאב לב, אבל תמיד הצדקתי את הצבעתי בכך, שזה הרע במיעוטו ו"עדיף ביבי על ציפי", אבל הפעם לא.

למרות קרבתי לשרי הליכוד ולחברי הכנסת של המפלגה, מעולם לא ביקשתי ג'וב, לא חיפשתי פרנסה, לא דרשתי טובת הנאה. לא הצעתי את עצמי לשום תפקיד, ביקשתי רק שיבחרו אנשים איכותיים, בעלי השקפת עולם יהודית לאומית.

במלוא הענווה והצניעות, אני יכול לומר, שרוב האנשים שיצגו את הליכוד בכנסת ובתפקידים בכירים, במשך 47 שנות חברותי, היו פחות מוכשרים ממני.

אמנם מקובל כיום, להיות חבר במפלגה אחת ולהצביע למפלגה אחרת, אבל אני איני יכול לעשות שקר בנפשי. איני יכול להיות חבר ליכוד ולהצביע למפלגה אחרת. נכון אני חבר פשוט בליכוד, לא חבר מרכז, לא חבר במועצת סניף, ועזיבתו של חבר אחר מתוך 120,000 חברים ודאי לא תזעזע את התנועה.

אבקש, איפוא, למחוק את שמי מרשימת חברי הליכוד.

בכבוד רב,

רו"ח חיים יואבי רבינוביץ

אזרח פשוט




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כואב -ויש בזה הרבה מן האמת!!! (ל''ת) jw 21.12.12 07:39 1
  זו האמת ואין בילתה: הליכוד הפך ממפלגת ימין למפלגת מרכז-שמאל ארי סטון 21.12.12 07:44 2
  ולכן לא ברור לי על מה מצביעים היום ליכוד כשברור שביבי בכלל לא היה ר''מ של הליכוד אשדודה 21.12.12 07:49 3
  יוֹאָבִי רָבִּינוֹבִיץ בְּצֵאתְךָ מִהַלִיכּוּד בְּצַעְדְּךָ מִשְּׂדֵה בֵּיתֵנוּ Big Joe 21.12.12 09:31 4

       
jw
חבר מתאריך 4.8.06
9780 הודעות
יום ששי ח' בטבת תשע''ג    07:39   21.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כואב -ויש בזה הרבה מן האמת!!! (ל''ת)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ארי סטון
חבר מתאריך 12.1.08
3981 הודעות
יום ששי ח' בטבת תשע''ג    07:44   21.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. זו האמת ואין בילתה: הליכוד הפך ממפלגת ימין למפלגת מרכז-שמאל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   דעה: פחדנים
מנחם רהט
הכותב עיתונאי עצמאי, לשעבר הכתב הפוליטי של עיתון "מעריב".
*
הפרשנים הפוליטיים כבר מזמן לא התאחדו סביב אותה תיזה, כפי שהתאחדו השבוע. מערכת הבחירות הוכרעה בטרם החלה, קבעו כולם, פה אחד. הפרשן הפוליטי של מעריב, למשל, שלום ירושלמי, טען השבוע, שהעובדה שהימין מתייצב זה שבועות אחדים על 70 מנדטים בכל הסקרים, והשמאל מגרד את ה-50 לאורך זמן, מבהירה שהמערכה כבר הוכרעה. נקודה.
אלא שהפרשנים לא שמו לב, שהמערכה לא תמה בתוך הגושים. בשמאל מתמודדות שלי, לבני וזהבה, לצד המַאמי הלאומי יאיר. ובגוש הימין (לצורך הדיון נצרף את מפלגת המרכז והנסיגות הליכוד-ביתנו לקטגוריה זו), מוותר הליכוד-ביתנו על המאמץ להעביר אליו קולות ממפלגות השמאל, וממקד מאמציו בבית היהודי.
בליכוד מבינים שהציבור הציוני דתי המאוכזב, שרק ספג יריקות בשנים האחרונות, חוזר הביתה. יש לו עכשיו מפלגה שלו, עם הנהגה רעננה, צעירה, משכילה וברובה עם רקע קרבי מרשים; הכי רלבנטית והכי אטרקטיבית. פתאום הפך הליכוד למשהו של אולד פֵש'ן. מה גם שלליכוד נסתפח סרח עודף מדאיג: מפלגתו 'הדמוקרטית' של ליברמן, זולל השרצים והרמשים, שמשווה בהבל פיו את מוסדות הרבנות לכנסיה קתולית ("ברוסיה היו אומרים", כך התבטא ביחס לרבנות ולרבנים בישראל, "שככל שמתקרבים לכנסיה, האוויר יותר מסריח").
גירושים אלימים
הליכוד עם ליברמן אינו אופציה. רק מזוכיסט יתמוך במפלגת מרכז שבארבע השנים האחרונות איכזבה את נאמני ארץ ישראל על כל צעד ושעל. איך יכול יהודי אמוני להצביע למפלגה שהובילה את הגירושים האלימים במיגרון (2011) וחוות גלעד (2011) והרס גבעת האולפנה (2012), ושיותר ממחצית המועמדים (עד המקום ה-40) ברשימתה לכנסת הבאה, הרימו יד נגד כל הסדר סביר למניעה צודקת של הגירוש הלא אנושי, וחלק לא קטן מאנשיה תמך בפשע ההתנתקות? איך אפשר לחזק מדיניות אנטי-לאומית, שבפי השופט שטרוזמן הוגדרה: "דין שונה למחבל ולמתנחל"?
רק מזוכיסט יכול להצביע למפלגה שגירשה יהודים בימית וצפון סיני (1987), הסגירה את חברון לערבים (1998), הקפיאה בניה ביו"ש ובירושלים (2010), אחראית לייסוד החמסטאן בעזה, למטחי הטילים על תל אביב וירושלים, ולהפקרת חיי האזרחים בכל הדרום? מי יתן קולו למפלגה שראשה ניסה פעמיים למכור לאסאד'ים, רוצחי ההמונים, את הגולן, וכמעט הושיב שם את מרצחי אל קאעידה, בטווח ירי לעבר טבריה וצפת? מי יצביע למפלגה שמנהיגה נכנע לתכתיבי עו"ד מייק בלאס, אוייב ההתיישבות, והודיע השבוע לבג"ץ כי יפנה את המשפחות היהודיות מבית עזרא בחברון?

בליכוד קוראים סקרים ומתחלחלים. מתחילים להבין שהחיבור עם ליברמן, והאכזבה הקשה, מונעים סיכוי לשחזר את מספר המנדטים בכנסת היוצאת – 42. מה שבאמת מטריף אותם, היא זליגת מאוכזבי הליכוד לבית היהודי. איך כתב השבועון החדש 'סופהשבוע' בגליונו הראשון? - "השבוע איבד הליכוד כל יום מנדט נוסף, לטובת הבית היהודי".
מיתקפה עקָרה
לא פלא שאמירתו של נתניהו כלפי יריביו בהזדמנות אחרת: הם מ-פ-ח-ד-י-ם, חוזרת אליו כבומרנג. והפחד הוא יועץ רע. בעטיו מפריחים דוברי הליכוד טענות שווא: אם נתניהו לא יהיה מספיק חזק, הוא ייאלץ לצרף לקואליציה את השמאל הקיצוני ולהעניק לו את תיק הבטחון. בדיחה טובה. ברור שהטענה הזו לא רצינית: באף אחת ממפלגות השמאל, אין אייקון בטחוני מתאים, פרט לעמרם מצנע, שעמדותיו הנטועות בשמאל הכל כך קיצוני, מחסלות כל סיכוי שיקבל את הבטחון. מי נשאר? יאיר לפיד? ציפי? בקיצור, סיפורי מעשיות.
השבוע הגדיל נתניהו לעשות, וברוב אימתו מחמת המשך התחזקותו של נפתלי בנט על חשבון הליכוד, הוא הצהיר קבל עם ועולם על
הליכוד עם ליברמן אינו אופציה. רק מזוכיסט יתמוך במפלגת מרכז שבארבע השנים האחרונות איכזבה את נאמני ארץ ישראל על כל צעד ושעל. איך יכול יהודי אמוני להצביע למפלגה שהובילה את הגירושים האלימים במיגרון (2011) וחוות גלעד (2011) והרס גבעת האולפנה (2012)?
בניה בירושלים ובמקומות אחרים. אלא שבליכוד עצמו הודה שר בכיר (מעריב, 19.12.12) שכל ההצהרות הללו אינן מחזיקות מים, וכולן לא נועדו אלא להחזיר מצביעים שזלגו לבנט, אל חיק הליכוד.
אבל התרגיל הנתניהו'תי הטיפוסי הזה לא יעבוד הפעם. כולם זוכרים עדיין את הצהרתו החגיגית לבנות מאות דירות כפיצוי על הרס הבתים בגבעת האולפנה. במציאות לא הוחל אפילו בתיכנונן. הכל נועד רק לצרכי בחירות. הכל דיבורים. המצביע הסטנדרטי כבר למד שזה העקרון שמנחה את נתניהו. רק דיבורים. כך היה עם הבניה במקום בתי האולפנה, וכך יהיה, למרבה הצער, עם הצהרות הבניה בירושלים. אפילו לשכת ראש הממשלה טרחה להבהיר השבוע (קול ישראל, 18.12.12), ששום בניה חדשה אינה על הפרק ומדובר בסך הכל בפעילות תכנונית בלבד.
אפשר לעבוד על חלק מהאנשים כלהזמן. אפשר לעבוד על כל האנשים בחלק מהזמן. אבל אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. זה שנים שהמצביע הסרוג והמסורתי למד שהפער בין הדיבורים למעשים הוא 100%. המצביע הזה, למורת רוחו של הליכוד-ביתנו, חוזר הביתה. המצביע הממוצע כבר היה בסרט הזה, כשהצביע ליכוד וקיבל שמאל, וכשראה בעיניים כלות כיצד נתניהו וחבריו חסידי 'דת המשפט', נעשים עם מערכת המשפט, קבלני ביצוע נרצעים של בצלם, מרצ ויריב אופנהיימר, בפעילותם העויינת כנגד ההתיישבות. המצביע הלאומי כבר מאס במכירת מיניסטריונים חשובים והשליטה על הרבנות ובתי הדין – כלומר, המוסדות המעצבים את דמותה היהודית של המדינה – למפלגה המיגזרית ש"ס, שרואה הכל מבעד למשקפיים הסקטוריאליות, והינה פודל כנוע לחרדים האשכנזים מ'יהדות התורה'.
מעריב גילה השבוע כי הליכוד הקים, כנראה מחמת הפאניקה, צוות מיוחד לתקיפת והחלשת הבית היהודי, בראשות זאב אלקין וציפי חוטובלי, ובהשתתפותו הפעילה של משה פייגלין. פייגלין, אגב, מנהל כבר מזמן מיתקפה עקָרה נגד הבית היהודי. לפני 3 חודשים הוא כינה את מצביעי הבית היהודי פראיירים, אבל ראו זה פלא: מאז רק גובר ועולה כוחה של הבית היהודי. הציבור מסתבר מבין טוב יותר ממנו, מי באמת לנו ומי באמת לצרינו. לו אני נפתלי בנט, הייתי שולח זר פרחים ענק לפייגלין.
פייגלין, שהוא עצמו נבחר לרשימה לכנסת תודות לדילים מפוקפקים שהכניסו לכנסת את אוייבי ההתיישבות, טען השבוע כי רק הליכוד יכול: "רק כוח אמוני משמעותי בתוך מפלגת השלטון, הוא ברור וחד משמעי, וכבר הוכיח את עצמו היטב במציאות ארבעת השנים האחרונות". ציטוט מדוייק, שאם לא היה עצוב, היה מצחיק.
באמת, מר פייגלין? ההיפך הוא הנכון. ההיפך ממש. בסיעות הליכוד וישראל ביתנו ישבו בכנסת היוצאת ששה ח"כים סרוגים, ומה היו הישגיהם? אפס. כלום. נאדה. אז או שפייגלין מרכיב משקפיים ורודות שמסתירות ממנו את המציאות הריאלית, או שהוא שהה בארבע השנים האחרונות בחו"ל.
שמאלה מרות גביזון
הנה מה שעולל לנו "כוח אמוני משמעותי במפלגת השלטון": החרבת מיגרון, חוות גלעד וגבעת האולפנה; התנגדות נמרצת לחוק ההסמכה המוצדק שעשוי היה להציל מפני חרפת ההרס; הכרזה חגיגית על 'שתי מדינות לשני עמים'; הקפאת בניית מרפסת או חדר ילדים נוסף בהתנחלות נידחת; עצירת הבניה היהודית (לא הערבית) בבירת ישראל הנצחית; התגייסות בכל הכוח למניעת סילוק עברייני העבודה הזרה וילדיהם.
רק הליכוד יכול היה לסכל יוזמת ח"כים נאמנים לתרבות ישראל, שאימצו את יוזמת אשת השמאל פרופ' רות גביזון, לקבוע בחוק כי השפה העברית היא השפה הרשמית היחידה בישראל. רק ח"כים בליכוד יכולים לאבד כל חמלה כשמדובר בילדי המתנחלים ולהתנגד להארכת הליכי חקיקה למחיקת רישומים פליליים של נערים ונערות עצורי ההתנתקות. ורשימת הקלון הזו, שחתומים עליה 6 אלקינים וחוטובלים, עודנה ארוכה, כואבת ומאכזבת. אז למה שנאמין שששת הפייגלינים והחוטובלים ששובצו הפעם ב-40 המקומות הראשונים, יוכלו לעשות יותר מששת קודמיהם בכנסת היוצאת? הרי כבר היינו בסרט הזה, וכבר הבנו שהשפעתם מתחת לאפס.
גם ראש הצוות להכפשת הבית היהודי, ציפי חוטובלי, החלה למכור 'לוקשים': "ההכרה באריאל כאוניברסיטה", התפארה השבוע, "חרף התנגדות נחרצת של גורמים בעלי אינטרסים זרים". היי, ציפי, לא התבלבלת? מתי אושרה אוניברסיטת אריאל? הרי נתניהו, שיכול היה לעשות זאת בהינף אצבע, לא עשה אפילו את המחווה הזו.
חוטובלי ממשיכה להתבלבל: "כמו כן הוקם צוות אדמונד לוי, במטרה להחליף את דוח המאחזים של טליה ששון". שוב התבלבלת, במחילה, הגב' חוטובלי. מתי אוּמץ דו"ח לוי? מדהים שהליכודניקים מבקשים קרדיט – על אי עשיה.
מה מסוגל לעולל לציונות הדתית ליכוד חזק, כבר ראינו. עכשיו המשימה היא לנגוס בו חזק לטובת הבית היהודי, ולא להתרשם מנוכחות הפייגלינים והחוטובלים והאלקינים בסיעת הליכוד בכנסת הבאה, שהשפעתם על נתניהו ומדיניותו, כבר אמרנו, פחותה מהשפעת העציץ שבפינת לשכתו.
באחרונה נמצאים אנו למדים שהציבור אינו מטומטם כפי שחושדים בו, ואינו הולך שולל אחרי תיאורים הזויים שנאמרים לצורך גניבת קולות. הציבור האמוני מבין, שהברירה היא אחת: או קואליציית נתניהו עם שלי יחימוביץ ויאיר לפיד, שיסיטו את ההגה שבידי נתניהו חזק שמאלה; או קואליציה עם בית יהודי חזק, שיגן על נתניהו מפני עצמו, ויעזור לו להסיט את ההגה ימינה, בדיוק לכיוון שאליו שולחים המצביעים את הקואליציה הבאה.
*
מקור: שבועון מצב הרוח לפרשת ויגש
וכן: http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/10867


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אשדודה
חבר מתאריך 25.5.11
11505 הודעות
יום ששי ח' בטבת תשע''ג    07:49   21.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ולכן לא ברור לי על מה מצביעים היום ליכוד כשברור שביבי בכלל לא היה ר''מ של הליכוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יש לשחרר את הסמול הקיצוני מלשרת בצה"ל מהטיעון "בגידתו אמנותו"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
129229 הודעות
יום ששי ח' בטבת תשע''ג    09:31   21.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. יוֹאָבִי רָבִּינוֹבִיץ בְּצֵאתְךָ מִהַלִיכּוּד בְּצַעְדְּךָ מִשְּׂדֵה בֵּיתֵנוּ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
אֶרֶץ רָעָשָׁה גַּם שָׁמַיִם נָטָפוּ גַּם עָבִים נָטְפוּ מָיִם:


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות