אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #15738 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15738
מסתנן החדשות
חבר מתאריך 7.8.12
1253 הודעות
אור ליום ראשון י''ז בטבת תשע''ג    22:55   29.12.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

התלות של כלכלת אריתריאה בכספי מסתנניה במדינות בחו''ל...  

 
   מאי גולן כתבה הערב מידע מעניין מאד באתר הקהילתי של שכונות דרום תל אביב.
הנתונים בכתבה חושפים את החלק הנכבד שתופסים הכספים של מסתנני אריתריאה בכלכלת המדינה.
כך נכתב בכתבה:

כלכלת אריתריאה חוותה צמיחה ניכרת בשנים האחרונות, שצוינה על ידי שיפור (תמ"ג – תוצר מקומי גולמי) באוקטובר 2012 של 7.5 אחוזים לעומת 2011. עם זאת, העברות כספי עובדים מחו"ל נאמדו בחשבון עבור 32% מתמ"ג!

בשנת 2011, שירותים היוו 55% מתמ"ג שהם בעיקר שירותים פיננסיים הניתנים על ידי הבנק הלאומי של אריתריאה (הבנק המרכזי של האומה), כאשר מגזר הבנקאות המסחרית הוא רווחי ביותר כתוצאה מעסקות מט"ח.

שחיתות באריתריאה היא שיטתית ברמות הגבוהות ביותר של ממשלה וכוללת שחיתות על ידי מפלגות פוליטיות מפלגתיות ואנשי צבא ומודיעין. הם מנהלים את העניינים באמצעות מנגנונים פורמאליים ולעתים קרובות בלתי חוקיים שכוללים – אנשי הברחות, סחר בנשק, הלבנת הון וסחיטה באיומים. נהלים כספיים חריגים כאלה כוללים הטלה של "מס פזורה" על נתינים זרים ממוצא אריתראי המתגוררים בחו"ל – זה עוזר להסביר כיצד מדינה ענייה כמו אריתריאה מצליחה לקיים תמיכה במגוון של קבוצות אופוזיציה חמושות ברחבי האזור!

בעיקרון, 32% מהכלכלה של מדינת אריתריאה נובעת מאזרחים שעבדו בחו"ל ושולחים כסף הביתה ישירות לבנקים בבעלות הממשלתית. אבל תרומת התמ"ג הכוללת היא בעצם רבה הרבה יותר בשל רווחי מטבע חוץ מעסקות אלה – בתוספת מס מיוחד שהם גובים, כאשר הכסף נשלח הביתה לאריתריאה – כך בעצם התוצר הריאלי מעובדים בחו"ל הוא סה"כ 55%, מה שמוכיח שממשלת אריתריאה בוודאי לא רוצה שהתרומה הכספית לעושר הזה תיפסק! ממשלה שגם ככה כבר מושחתת ומעורבת בהברחת אנשים, סחר בנשק, הלבנת הון וסחיטה באיומים – מקבלת למעשה רווח עצום מהאנשים – שהעולם רוצה להגדיר כ"פליטים" שנכנסים לישראל דרך סודאן. מדינת ישראל וממשלתה עוזרות למסתנני עבודה לא חוקיים מאריתריאה לתרום לשחיתות בבית באריתריאה ולטרור שבחלקו הגדול מופנה כלפי אותו עם ישראל!

אני חושבת לעצמי… ביטחונה של מדינת ישראל אמור להיות מאוד חשוב לא?! משטרת ישראל הרי, כל כך עסוקה ברדיפה אחרי אינספור פושעים מכל מיני סוגים – איך זה יכול להיות שנכנסים למדינת ישראל אנשים שהעבר הפלילי שלהם לא נבדק – ממדינת אויב מוסלמית שחוקי השריעה שולטים שם, שאחוזי – הפשיעה, האונס, האלימות כל כך גבוהים – שלא נספרים כלל – מכיוון ששם זוהי דרך החיים בעצם.

באריתריאה על פי רוב, גיל הנישואין לבנות הוא 8-15 ולנערים 12-15. נישואין מוקדמים בכפייה הם דבר נפוץ. בסקר דמוגרפי ובריאותי של שנת 2002 נמצא כי 9% מהנשים הנשואות כיום באריתריאה היו באיחוד פוליגאמי (נישואין עם בני זוג רבים) לעומת 7% בשנת 1995. אונס ע"י גבר/ בן-זוג/בעל – אינו בלתי חוקי! מילת נשים – חיתוך איבר המין הנשי, הוא דבר נפוץ ומקובל באריתריאה!

את האנשים האלה אנחנו מכניסים למדינתנו – לערינו – לשכונותינו – ומקווים לטוב, בזמן שרמת הפשע בכל מקום שבו הם נמצאים – עלתה פלאים ובמקום שקט, שורר הפחד והאימה!

"אין כל ספק שאנו כפופים למניפולציה ברורה על ידי מהגרי עבודה מאריתריאה שמנצלים את חוסר יכולתנו להבחין בין הולכי הדרך בשערינו ושלפחות אלה שעזבו את ארצם באופן חוקי ניתן לגרש מייד! האם אנו מצפים ממסתננים לומר שהכול טוב במדינה שלהם או להודות שהם הגיעו כדי להתפרנס ולשלוח כסף הביתה? " – כך נכתב במאמר ב-YNET ע"י גל לוסקי שקיבל אות הוקרה מנשיא ארה"ב ביל קלינטון על הצלת חיי אדם.

עוד מסופר (עם תמונות) פעילות טרוריסטית של אנשי צבא אריתראים ! ומתועד ארוע של שריפה בבניין השבוע בדרום העיר שנגרמה בעקבות מעשה שטות של מסתנן שיכור.

מקור:

http://www.south-tlv.co.il/article6770




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות