אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16163 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16163   
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
123430 הודעות
יום שלישי כ''ו בטבת תשע''ג    08:15   08.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

סופו של כל בלון || קרב החנונים והקניבליזם של לבני  

 
   הועבר בתאריך 08.01.13 בשעה 08:43 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
 

72 שעות לאחר שהופרחה לאוויר, התפוצצה יוזמת האיחוד וכעת מתנפלות המפלגות על קרעי בשרה של לבני הנחלשת, ממש כפי שהיא עשתה ב-2009

יוסי ורטר 08.01.2013 05:2413הוסף תגובה

הבלון שהפריחה ציפי לבני בליל שבת התפוצץ לה בפרצוף בדיוק 72 שעות לאחר שנולד באולפן טלוויזיה. "האווירה הטובה", "המאמץ המשותף" ויתר הסיסמאות הריקות שליוו את המופע החלול של מפגש הפסגה הלילי בין שלושת מנהיגי מפלגות המרכז-שמאל התחלפו בן רגע במטחי השמצות ועלבונות הדדיים. לא שקודם חשבנו שיש אהבה גדולה בין השלושה - אגו, והרבה, זה מה שמשותף להם - אבל הטינה והאיבה שהתפרצו להן לפתע, כמו לבה רותחת שנורית מלועו של הר געש, הפתיעו במידת מה את ותיקי המערכת.

"היינו תפאורה של ספין מחושב", זעקו שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד ההמומים, והאשימו את לבני בשקר לאחר שגילו, לטענתם, כי גרסתה הפומבית למה שנאמר במפגש אינה תואמת את מה שזכור להם. היא מצדה אמרה שהם אלימים ושמלכתחילה לא באו בתום לב. ויכוח בין חנונים.

יכול להיות שבמקרה דנן שני הצדדים צודקים. ברור ששיתוף הפעולה בין לפיד ויחימוביץ' נובע משיקול קר לגמרי: הם זיהו את התנועה מטה-מטה במדרון של "התנועה" בראשות לבני. כמו חיות טרף בלהקה, הם מתנפלים בשיניים חשופות ובלי סנטימנטים על החוליה החלשה ומנסים לקרוע נתחים, במקרה זה מנדטים, מהבשר המדמם.

סקר חדשות ערוץ 10 שפורסם אמש מצביע על הנתונים הבאים: לבני כאמור, נחלשת מאוד. היא מאבדת 30% מכוחה ויורדת ל-7 מושבים. לפיד מנגד מתחזק (11), וקולט לרשימתו 2 מנדטים שאבדו ללבני. גם מרצ (5 מנדטים) מצליחה לנגוס ב"התנועה". ירידת העבודה נבלמת והיא מתייצבת על 17 מושבים. גם ירידת הליכוד-ביתנו נעצרה (35). ואילו עליית הבית היהודי-האיחוד הלאומי נבלמה אף היא (14 מנדטים). בגושים אין שינוי - 67 לימין-חרדים. 53 למרכז-שמאל, כולל 11 ח"כים משלוש הסיעות הערביות, ובהן חד"ש שנחלשת ויורדת ל-3 מנדטים.

מסכן נתניהו. הוא כל כך קיווה שיקום לו יריב דמה בדמות הסכם בין שלוש המפלגות כדי שיוכל לנופף בו כדחליל מול מצביעי הימין ולהפציר בהם לשוב הביתה. אין, אין על מי לסמוך אצל השמאלנים האלה.

מה שחווה לבני שבועיים לפני הבחירות זה בדיוק מה שחוו העבודה ומרצ מידיה ערב בחירות 2009. אז היא שיגרה לאוויר את הקמפיין המבריק: "זה ציפי או ביבי". מצביעי השמאל התפתו וערקו אליה בהמוניהם - והסוף ידוע. את מעשה הקניבליזם הזה מעוללים לה כעת חבריה לגוש.

הסיבה המשוערת להתחזקותו של לפיד ולעצירת הירידה אצל יחימוביץ' היא זו: יו"ר יש עתיד קורץ למצביעי גוש המרכז ואומר להם, קולכם לא יהיה אבוד. אני לא אפקיר את הממשלה הבאה לידי הימין הקיצוני. אהיה חבר בה על תקן "ש"ס של מעמד הביניים". קול ללפיד נחשב לכן כקול אפקטיבי לתומכי החבירה לביבי.

יחימוביץ' נוקטת אסטרטגיה הפוכה: היא אופוזיציה. אנטי-ביבי. נקודה. ואילו לבני נראית כמי שלא פה ולא שם. 14 ימים לבחירות, השאלה היא האם מה שאנו רואים בסקר הנוכחי זו תחילת מגמה, או הלך רוח חולף. אם האפשרות הראשונה היא הנכונה, הרי שלבני על מסלול התרסקות. אין לדעת איך והיכן הנפילה הזו תסתיים.

כדאי לשים לב ל"ארץ חדשה" של אלדד יניב, המפלגה שמבטיחה להילחם בהון ובשלטון כפי שהמורדים בסוריה נלחמים באסד. היא עדיין לא עוברת את אחוז החסימה, אבל בתוך שבוע כמעט הכפילה את כוחה: מ-0.7% ל-1.2%. שוב, צריך להמתין ולראות אם זו תחילתה של מגמה.

מקור: http://www.haaretz.co.il/news/elections/1.1902565




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אה, מריצים את אלדד יניב מחפש בנרות 08.01.13 08:29 1

       
מחפש בנרות
חבר מתאריך 3.5.04
4782 הודעות
יום שלישי כ''ו בטבת תשע''ג    08:29   08.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אה, מריצים את אלדד יניב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מ-0.7% ל-1.2%. במושגים של 500 נשאלים זה "זינוק" מ-3.5 אנשים שתומכים בו ל-6. אכן, מגמה מטורפת. עלייה של 70%. פחחחח... זה הכל בתוך טעות הדגימה. יש עוד 5 רשימות כאלה לפחות שמגרדות את הסף ולא הוזכרו - קדימה, עוצמה לישראל, ירוקים, עלה ירוק, כח להשפיע וכו'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות