אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16287 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16287
DoronG
חבר מתאריך 24.5.10
54 הודעות
יום חמישי כ''ח בטבת תשע''ג    17:10   10.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ד''ר חיים שיין: מגיעות לנו בחירות אחרות  

 
   ד"ר חיים שיין, מומחה לפילוספיה של המשפט בשערי משפט אומר כי, "איני זוכר מערכת בחירות מבולבלת, שטחית ורדודה כמו זו שאנו מצויים בעיצומה. אוסף אודישנים לתוכניות ריאליטי בשיתוף ידוענים. אין עיסוק בבעיות היסוד של ישראל בתחומי החברה, הכלכלה והביטחון, המצעים נעלמו, התקשורת מנהלת מערכת בחירות וירטואלית, והפוליטיקאים עסוקים בהבהרות ובהכחשות של דברים שהם עצמם אמרו.
כך נראית מערכת בחירות המנוהלת בידי יועצים אסטרטגיים ומומחים לאינטרנט, לטוקבקים ולתדמיות. בכל בוקר היועצים מנתחים את סקרי דעת הקהל של אתמול, שספק אם הם עדיין רלוונטיים, משנים כיוון ומזיזים את הפוליטיקאים מעמדה לעמדה. לעיתים, יותר מפעם ביום. הספינים הפכו לליבת מערכת הבחירות, כאילו מדובר בגלגל של לונה פארק שעליו נעות בובות נחום תקום מחויטות.
ברוב שלבי מערכת הבחירות היה נראה כי שלי יחימוביץ', מתוך אחריות לאומית וראייה מפוכחת של המציאות, תסכים להצטרף לקואליציה של נתניהו כדי להנהיג חזית מדינית וחברתית בו בזמן. האיומים של עמיר פרץ לא הפחידו אותה. בימים האחרונים, כשהתברר שהסקרים של העבודה לא מחמיאים, היא החליטה, בעצת האסטרטגים, על שינוי כיוון והודיעה שלא תשב בממשלה עם נתניהו. יש רק בעיה קטנה: הציבור מאמין לה שתסרב לשבת בממשלה של נתניהו כמו שהוא מאמין לכוונות השלום של הפלשתינים.
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו הציגו לציבור איחוד מרשים ומבריק, אפילו שרית חדד התלהבה. ואולם בסקרים התברר כי מצביעים מעולי בריה"מ סוברים כי האג'נדה של ליברמן וישראל ביתנו נעלמת במפלגה המאוחדת, ומייד ליברמן הבהיר כי לאחר הבחירות יתקיימו שתי סיעות נפרדות.
נפתלי בנט, הכוכב הנולד של "מערכת הבחירות" הזאת, סיפר כי הוא מעריך את נתניהו ויישב בממשלתו. הוא יודע היטב כי מספר המנדטים שניתנים לו בסקרים שווה כמו הכותרות המבשרות על כך. כדי למנף את הסקרים הוא כבר מקיים מגעים עם המפלגות החרדיות, ואולי גם עם השמאל, על שיתופי פעולה, בתקווה לנשיאה משותפת בנטל. לא ירחק היום שהרב משה גפני יעשה לו בית ספר כמו שעשה לנציגים הקודמים של הבית היהודי בוועדת הכספים.
הרב עובדיה יוסף האמין לפנטזיה שמכרו לו אנשי ביתו על הצלחת ש"ס אם אריה דרעי יעמוד בראשה. יועציו הקרובים, הדואגים בעיקר לעצמם, לא סיפרו לו כי בחברה הישראלית חל מהפך דרמטי. איש כבר לא קונה שרים סוררים באצטלה של קיפוח על רקע עדתי. ש"ס במצוקה, מצביעיה נוטשים אותה בהמונים. בנסיבות אלה מחליטים להוציא את הסרט "סאלח שבתי" מהנפטלין. להטוט ישן שכבר לא מרשים אף אחד.
ציפי לבני, התקווה הגדולה של המרכז השמאלי, לאחר שקברה את קדימה, נמצאת בתנועה מתמדת. רק לפני ימים ספורים הבנו מה היא חושבת על המתמודדים מולה בשמאל ובמרכז. בגילוי מרשים של מנהיגות קראה למפלגות השמאל להתאחד. היא רק שכחה להגיד שהרעיון הוא שהן יתאחדו סביבה. ספין מבריק שהבליט את סוגיית האגו במחנה השמאל.
בישראל חיים אנשים מהחכמים ביותר בעולם. אנא מכם, הפוליטיקאים, תנו קצת יותר קרדיט לשכל ולזיכרון שלהם. אולי התשדירים יצליחו לשנות במשהו את כיוון מערכת הבחירות".




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות