אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16436 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16436   
yio
חבר מתאריך 1.4.12
19628 הודעות
יום ראשון ב' בשבט תשע''ג    12:22   13.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הבית היהודי מגייסת מכינות וישיבות הסדר למען בנט - בניגוד לחוק  

 
   הועבר בתאריך 13.01.13 בשעה 14:02 מפורום חדשות על-ידי Noam, (גלובל)
 
הבית היהודי מגייסת מכינות וישיבות הסדר למען בנט - בניגוד לחוק
חיים לוינסון
13/01/2013 | 09:02
על מפלגות נאסר לקבל תרומה מעמותה או מתאגיד אלא רק מאדם פרטי, וכן נאסר על מוסדות הנתמכים על ידי המדינה לפעול למען מפלגה פוליטית
מפלגת הבית היהודי, בראשותו של נפתלי בנט, פועלת לגייס את מוסדות הציונות הדתית, שחלקם ממומנים מתקציב המדינה, וכן חיילים תלמידי ישיבות הסדר, שיעזרו לה ביום הבחירות. פעילות זו מנוגדת לחוק, האוסר על מפלגות לקבל תרומה מעמותה או מתאגיד אלא רק מאדם פרטי, וכן אוסר על מוסדות הנתמכים על ידי המדינה לפעול למען מפלגה פוליטית כזו או אחרת.

בראשות מטה הבחירות של הבית היהודי עומד ניר אורבך, ותחתיו פועל מטה יום הבחירות, בראשות ליאור שטול. שטול, תושב עלי ומנכ"ל המכינה הקדם צבאית בני דוד, הוא עסקן מוכר בציונות הדתית המקורב למוסדות הציבור, כגון מכינות, ישיבות גבוהות, ישיבות הסדר, מדרשות לבנות וכיו"ב.

ביום רביעי האחרון הפיץ שטול דואר אלקטרוני לכל מוסדות החינוך העל-תיכוניים של הציונות הדתית. "על מנת שנוכל להביא לקלפי ביום הבחירות את מירב מצביעי ‘הבית היהודי', ובעיקר את המתלבטים, אנו, במטה יום הבחירות של הבית היהודי, נרכז את מירב המאמצים בהבאת מצביעים לקלפי, ויכולת מעקב אחרי אחוזי הצבעה. כחלק ממאמץ זה, נרתמים כל מוסדות הציונות הדתית לעזרה ביום הבחירות".


יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט (מימין) ומספר 6 ברשימה אורי אורבך
צילום: אלון רון
שטול פירט בפני ראשי המוסדות את הסיוע הנדרש ביום הבחירות. "נבקש את עזרת המוסד החינוכי אותו אתה מנהל ביום הבחירות ב: א. הקמת מערך טלפוני - ביום הבחירות; ב. העמדת בין 7 ל-10 עמדות מחשב + טלפון קווי; ג. איוש כל עמדה בבחור/ה ביום הבחירות החל משעה 09:00 בבוקר ועד 21:00 בערב". למייל לווה קישור לטופס פנימי של המפלגה, בו כל מוסד נדרש למלא כמה מחשבים הוא יכול להעמיד ופרטי איש קשר.

עוד באותו נושא

נפתלי בנט מתראיין בעברית ובאנגלית: מצאו את ההבדלים
פנייה זו הועברה גם על ידי איגוד ישיבות ההסדר לכל ישיבות ההסדר בארץ. הפנייה ורשימת המכותבים לה נמצאת בידי "הארץ".

איגוד הישיבות פועל רבות לסייע לבית היהודי בבחירות, והיה מעורב בהחתמת רבנים על תמיכה במפלגה. איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, שלח ב-24 לדצמבר מכתב לישיבות ההסדר עם מכתב תמיכה בבית היהודי, וביקש את תשובתם אם הם מסכימים לחתימה. תמיכה זו ניתנת כמובן גם בתמורה לאתנן פוליטי: ביום חמישי היה אמורים להיפגש ראשי האיגוד ולדון בדרישות קואליציוניות שעל הבית היהודי להציב לליכוד, אך הפגישה נדחתה.

פעילות זו מעלה חשש כבד לעבירה על החוק. ראשית, גם מתן שירותים למפלגה, כגון מחשב וטלפוניה, נחשבים תרומה, ועל תאגידים ועמותות אסור לתת תרומות. שנית, ישיבות ההסדר, המכינות והמדרשות ממומנות בעשרות מיליוני שקל על ידי המדינה, והמימון לא יכול לשמש לפעילות פוליטית. היבט חוקי נוסף הוא הקריאה להתנדבות תלמידי ישיבות ההסדר - חיילים גם כאשר הם בתקופת הלימודים בישיבה. במכתב ששלח באוקטובר אל"מ אבי ברוך, הממונה על הבחירות בצה"ל, הוא התריע כי "נאסר על חיילי ם לקחת חלק פעיל בתעמולת הבחירות". כעת נראה כי בבית היהודי, יחד עם איגוד הישיבות, מנסים לרתום את החיילים לפעילות פוליטית.

מהבית היהודי נמסר בתגובה כי "מטה יום הבחירות פנה לבעלי עסקים ולמוסדות היכולים להעמיד עמדות מחשב וטלפון ביום הבחירות. עם כל בית עסק או מוסד ייחתם חוזה וישולם תשלום. העמדות יאוישו על ידי מתנדבים ולא על ידי תלמידי ישיבות הסדר".

מישיבות ההסדר נמסר כי "האיגוד לא ביקש מישיבות לתמוך או לפעול למען מפלגה כלשהי. יצאה הנחיה לישיבות המבהירה כי פעילות פוליטית אסורה על תלמידים בשירות פעיל ובשל"ת"

http://www.haaretz.co.il/mobile/1.1905728

תקע"ג-תשע"ג, 200 שנה להסתלקות(פטירת)בעל התניא




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אחחח.. משהו כואב ל''הארץ''. דרוש רופא טוב לכתוב להם מרשם למשכך כאבים.. אופטלגין shan 13.01.13 12:37 1

       
shan
חבר מתאריך 14.6.11
3994 הודעות
יום ראשון ב' בשבט תשע''ג    12:37   13.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אחחח.. משהו כואב ל''הארץ''. דרוש רופא טוב לכתוב להם מרשם למשכך כאבים.. אופטלגין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לא יספיק. אולי מורפיום עם הרדמה כללית עד לאחר הבחירות.
ואחרי הבחירות הם יתעוררו ויעשו כבר לבד חרקירי..
-
-
-
-


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות