אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16540 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16540   
דוידזון
חבר מתאריך 3.3.08
123430 הודעות
יום שלישי ד' בשבט תשע''ג    08:46   15.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נתניהו יכריע: גדעון סער או מינוי מקצועי לאוצר - חלוקת התיקים של הליכוד ביתינו  

 
   שבוע בדיוק לפני הבחירות, בליכוד לא מחכים לתוצאות ומתמקדים בחלוקת התיקים בממשלה הבאה. שר האוצר, יובל שטייניץ, לא ימשיך, אולם רה"מ עדיין לא החליט מי יחזיק בתיק. יעלון יגיע למשרד הביטחון, בעוד אהוד ברק כנראה יהיה השגריר בארה"ב. גם אקוניס, אלקין ויריב לוין כבר יכולים להתחיל לתפור חליפות
שלום ירושלמי | 15/1/2013 8:10

ההודעה על גירעון של 39 מיליארד שקל בתקציב המדינה הכתה את הציבור בהלם. כעת מבינים כולם שהקופה הציבורית ריקה, והמחיר שנשלם יהיה כבד. כדי לעמוד ביעד הגירעון של שלושה אחוזים, שנקבע בקיץ האחרון, על הממשלה לצמצם הוצאות או להגדיל הכנסות בהיקף אדיר של 20 מיליארד שקל.

הנתונים הללו עושים צחוק מההבטחות שפיזרו ראש הממשלה, ובעיקר שר האוצר, שלפיהן לא יוטלו מסים אחרי הבחירות. הגירעון עשוי לשנות גם את סדרי העדיפויות של נתניהו ברגע שיבוא להרכיב את הקואליציה הבאה.

בראיון לחדשות 2 אתמול אמר נתניהו: "אני יכול לומר שהתקציב ב-2013 הולך לגדול. בניגוד למה שחושבים, התקציב יעלה ואנחנו נצטרך להחליט מה לעשות עמו". נתניהו הסביר כי הגידול יגיע בשל תמלוגי הגז שתקבל המדינה. לדבריו, כבר לפני מספר חודשים קיבלה הממשלה החלטה על חבילת מסים חדשה, ולכן הוא לא רואה מצב של העלאה נוספת.

ההערכה בצמרת הליכוד היא שנתניהו לא יוותר על השותפים הטבעיים שלו, הבית היהודי והמפלגות החרדיות. עם זאת, אם הליכוד-ביתנו יקבל למעלה מ-37 מנדטים הוא יוכל לתמרן טוב יותר ולהעניק עדיפות ל"יש עתיד", כדי שנתניהו יוכל להתמודד מול החרדים על הצורך בקיצוץ התקציב. יאיר לפיד, אם ישיג עשרה מנדטים בקלפי וינהל מו"מ חכם ונטול פומפוזיות, יכול לראות את עצמו יושב על כורסת שר החינוך בממשלה הבאה.

נלחמים על המקום, לא על מנדטים
ההודעה על הגירעון היא גם הודעת פיטורים מעודכנת אשר נשלחת לשר האוצר יובל שטייניץ. בקדנציה הבאה שטייניץ לא ישמש יותר כשר אוצר, וההחלטה לא התקבלה היום. שטייניץ לא נחשב לשר אוצר מוצלח במיוחד בעיניו של ראש הממשלה.

הסקרים שהזמין נתניהו לימדו גם שהוא מעורר אנטגוניזם בקרב הציבור. הפריימריז שהתקיימו בליכוד ב-25 בנובמבר הוכיחו ששטייניץ אינו אהוד במיוחד גם בתוך הליכוד. הוא הידרדר לעשירייה השנייה, ותופס היום את המקום ה-24 בלבד ברשימה המשותפת של הליכוד וישראל-ביתנו.

בשיחות פרטיות אמר שטייניץ לא מזמן: "אני אהיה שר אוצר או שאהיה חבר כנסת פשוט". עכשיו הוא מתכונן להתפשר על תפקיד של שר בכיר. גורלו נתון בידיו של נתניהו בלבד. שטייניץ הוא לא היחיד שמחלק לעצמו תיקים.

בשבועות האחרונים טוענים
שרי הליכוד-ביתנו ובכירי ליכוד אחרים כי הם לא עוסקים בתיקים שיקבלו עד שייוודעו תוצאות הבחירות. למעשה הם עוסקים רק בזה, ואולי זו הסיבה לפעילות האפסית שעושה המפלגה הזו בשטח. מי שנלחם על מקומו בממשלה לא פנוי להילחם על מנדטים.

כל אחד מהשרים וחברי הכנסת הבכירים התיישב כבר במשרד המיועד שלו, וכל תזוזה מהסוג של שטייניץ או משה כחלון מעוררת רעידת אדמה בלשכות השונות. אם להסתמך על מקורבי ראש הממשלה נתניהו, הנה הרשימה של הרצוי והמצוי בקרב הבכירים בליכוד ביתנו: ראש הממשלה יחזיק גם את תיק החוץ עד אשר אביגדור ליברמן יחזור לתפקיד, אם יחזור; גדעון סער מעריך בשיחות פרטיות שהוא יהיה שר האוצר הבא. האפשרות הזו קיימת, אם כי בימים האחרונים מדברים בקרבת ראש הממשלה על מינוי מקצועי לתפקיד.

מה יהיה עם כחלון?
משה (בוגי) יעלון רוצה את הביטחון, וזה התיק שיקבל. האפשרות של מינוי אהוד ברק יורדת כנראה מהפרק, והיום מדברים על מינויו כשגריר ישראל בארה"ב; גלעד ארדן רוצה לחבר את התשתיות ואיכות הסביבה ולעמוד בראש המשרד החדש. ההערכה היא שיקבל את תיק המשפטים; ישראל כץ יישאר בתחבורה.

צחי הנגבי יהיה שר; יריב לוין יהיה שר; לימור לבנת וגילה גמליאל יהיו שרות. יולי אדלשטיין ימשיך להיות שר ההסברה. אם רובי ריבלין ייבחר כנשיא המדינה באמצע 2014, הוא יחליף אותו כיו"ר הכנסת.

יתאחדו בממשלה? נתניהו וליברמן בהודעה על איחוד הרשימות צילום: אורי לנץ
אופיר אקוניס יהיה, לפי ההערכות, שר במשרד ראש הממשלה; זאב אלקין יהיה השר המקשר עם הכנסת; חיים כ"ץ רוצה להיות שר התמ"ת, אבל יסתפק כנראה בתיק אחר; סילבן שלום עשוי להיות שר התמ"ת או השיכון.

במכסה של ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן יהיה יו"ר ועדת החוץ והביטחון עד שיחזור, אם יחזור, לתיק החוץ; יצחק אהרונוביץ' יישאר במשרד לביטחון הפנים; יאיר שמיר יקבל תיק בכיר; עוזי לנדאו יישאר שר האנרגיה והמים; סופה לנדוור תישאר במשרד הקליטה. ליברמן יצרף אליהם שרה חדשה: פאינה קירשנבאום שתקבל את תיק החקלאות. גם זה כבר סגור.

ויש עוד שחקן בשולי המגרש: השר משה כחלון. בעשירייה הרביעית ברשימת הליכוד מנהלים קמפיין לצירופו לממשלה הבאה כשר השיכון. הם משוכנעים כי שובו יבטיח למפלגה ארבעה-חמישה מנדטים נוספים בבחירות, וכך גם הם יהיו בפנים. לכן הם עושים מהלכים שלא מתואמים עם רה"מ או אפילו עם כחלון עצמו. אבל האפשרות שכחלון יחזור לתיק השיכון קלושה. הוא לא יפחית את מעמדו פעמיים.

מקור: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/428/995.html?hp=1&cat=404&loc=1




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  במה הפרשנות הזאת טובה מפרשנותם של משתתפי רוטר?..ואדרבא gva 15.01.13 09:45 1
  ''מינוי מקצועי'' לתפקיד שר אוצר הוא אסון. Big Joe 15.01.13 10:24 2

       
gva
חבר מתאריך 22.9.09
17275 הודעות
יום שלישי ד' בשבט תשע''ג    09:45   15.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. במה הפרשנות הזאת טובה מפרשנותם של משתתפי רוטר?..ואדרבא  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

יחי מלך המשיח..משיח נאו בשמחה טוב לבב עושר ואושר


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
129229 הודעות
יום שלישי ד' בשבט תשע''ג    10:24   15.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ''מינוי מקצועי'' לתפקיד שר אוצר הוא אסון.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
צריך להיות פוליטיקאי חזק.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות