אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16566 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16566
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
יום ראשון כ''ז בתשרי תשס''ט    19:29   26.10.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גם ליומרנות של ציפי לבני יש גבול  

 
  
מאת:
חיים משגב

מפליא שלאחר כל הטעויות שביצעה לבני כשהיתה חלק ממערכת השלטון, היא חשבה שתוכל לכהן כראש ממשלה

פורסם: 26.10.08, 14:01

במבט לאחור נראית לעיתים שאיפתה של ציפי לבני לכהן כראש ממשלה - פאתטית. במיוחד אם ניזכר בעובדה שהיא נבחרה לכנסת רק ב-1999 ושלפני כן שירתה ברשות החברות הממשלתיות – תפקיד שאותו קיבלה מבנימין נתניהו, כפיצוי על שלא נבחרה לכנסת.

היא הייתה צריכה להבין שאף אחד לא יגיש לה את הכהונה הנחשקת על מגש של כסף. ייתכן אמנם שהיא הורגלה לקבל מתנות במרכז המפלגה שממנה פרשה ב-2006, בגלל הכבוד הרב שרחשו שם לאביה, איתן לבני ז"ל, איש מרכזי באצ"ל. אבל כאשר מבקשים להנהיג את מדינת ישראל זה לא מספיק. צריך הרבה יותר מזכות אבות – ואת זה אין לה.


הבחירות הצפויות להתקיים בתוך כמה חודשים, יניבו ללא ספק כנסת אחרת, אבל הן גם ייתנו לציבור אפשרות לבחור בראש ממשלה שעליו הוא יכול לסמוך – ואת זה אסור לשכוח. זאת במיוחד נוכח בחירתו הצפוייה של ברק אובאמה לנשיאות ארה"ב, שתהפוך את המזרח התיכון למקום שונה מאוד. האיראנים יחזיקו כנראה ביכולת גרעינית וארגוני הטרור הנתמכים על ידם יהיו הרבה יותר מיליטנטים. החיזבאללה והחמאס שלבני ללא ספק תרמה להתעצמותם, בוודאי לא יהיו פחות נוקשים לאחר שנותני החסות שלהם יתחמשו בטילים גרעיניים.

כשרת משפטים בממשלתו של אריאל שרון, תמכה לבני בהתנתקות מגוש קטיף, מה שאיפשר את עליית החמאס לשלטון ואת הפיכתם של עשרות אלפי תושבים לבני ערובה של יורי הקסאמים משם. בנושא זה ודאי שאין לה במה להגאות.

היא גם הייתה היוזמת והדוחפת של ההסכם, שיכול להיחשב בקלות להסכם כניעה עם החיזבאללה בתום מלחמת-הפיאסקו, וגם זה בוודאי לא מעיד על שיקול דעת שמצדיק את תביעתה למישרה הרמה ביותר במערכת השלטונית.

אם לבני לא הבינה מבעוד מועד שנסיגה מעזה ללא הסכם היא רעה למדינת ישראל, ואם לא עמדה בזמן אמת על כך שאהוד אולמרט דוחף למבצע של "שיפור עמדות" ב-48 השעות האחרונות של המלחמה, מה שגרם ללא מעט נפגעים, למה היא חושבת שבאמת ובתמים היא ראוייה להיות ראש הממשלה?


גם קריאתה ל"פוליטיקה נקייה" נשמעת כמשהו נבוב ולא אמיתי. כלום באמת חושבת לבני שהבחירות המקדימות בקדימה הציגו פוליטיקה מסוג אחר? האם שאול מופז לא סיפר לה דבר או שניים על מה שקרה שם? והאם לא היה צריך להתעורר אצלה חשש כלשהו שמשהו בכל זאת לא תקין במיוחד במה שמתרחש אצלה בחצר האחורית?

בנוסף, התנהגותה הקפריזית לאחר שמשה טלנסקי העיד בבית המשפט נראתה מחוסרת חן. לבני הרי הייתה צריכה לדעת שלעדות מוקדמת בטרם הוגש כתב אישום, יש משמעות ראייתית דלה מאוד. מה בער לה לצאת בהכרזות פומביות מיד לאחריה? האם ייתכן שהתאווה לשבת על כיסא ראש הממשלה העבירה אותה על דעתה? כלום לא הייתה צריכה לומר בפומבי שעד שבפרקליטות המדינה לא יגבשו עמדה סופית היא איננה נוקטת כל עמדה? כך היה ניתן להציג אותה כמי שאינה נחפזת לתפוס משרה לא-לה.


מכל מקום דווקא בחירות כלליות הן הדבר הנכון ביותר לעת הזאת. קדימה הוקמה בחופזה בידי אריאל שרון כאקט של מחאה נגד אלה שהצביעו נגדו בליכוד. אהוד אולמרט נבחר כברירת מחדל לתפקיד שאותו מילאו לפניו טובים פי כמה ממנו, כשבראש העבודה עמד עמיר פרץ. כל זה היה לפני המבול. עכשיו יש להתחיל הכל מההתחלה. כמו אחרי המבול ההוא.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3613157,00.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות