אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16584 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16584
הכורדי
חבר מתאריך 27.11.14
399 הודעות
אור ליום רביעי ה' בשבט תשע''ג    20:17   15.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ועדת הבחירות הורתה לבית היהודי לא לגייס מוסדות חינוך לפעילות פוליטית  

 
   יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, הורה היום (שלישי) למפלגת הבית היהודי שלא לעשות שימוש במוסדות חינוך, כגון ישיבות הסדר לצורכי הבחירות. זאת, בעקבות הפרסום ב"הארץ" שלשום כי המפלגה ניסתה לרתום את מוסדות הציונות הדתית ותלמידיה.

שלשום פורסם כי ליאור שטול, מנהל מטה יום הבחירות של המפלגה, פנה למוסדות הציונות הדתית, וביקש את עזרתם בהעמדת עמדות מחשב, טלפונים ומתנדבים. כל מוסד קיבל טופס אלקטרוני למלא ובו פירוט כיצד יוכל לסייע למפלגתו של נפתלי בנט.

בעקבות הפרסום פנו יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, וח"כ יואל חסון (התנועה), לוועדת הבחירות המרכזית כדי למנוע את הדבר, בטענה כי חל איסור על מוסד הנתמך בידי המדינה לפעול למען מפלגה פוליטית. בתשובה לפנייה ציטטו בבית היהודי את תגובתם ל"הארץ" בנושא בו נמסר כי העמדות יאוישו בידי מתנדבים. עוד הוסיפו כי המפלגה "תתקשר, אם וכאשר תתקשר, עם כל גוף בהתאם לכללים החלים עליו. אין שימוש אסור בכספי גוף מבוקר, אין קבלת תרומה אסורה וגם אין שימוש בחיילי ישיבות הסדר".

בנט. צילום: רויטרס


בחירות 2013: לכל הסקרים, המדורים והפרשנויות בעמוד המיוחד

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית רובינשטיין פרסם היום את החלטתו בעניין. בהחלטה כתב כי "בהצהרתה של המפלגה כי לא ייעשה שימוש בחיילי צה"ל ובתלמידי ישיבות ההסדר במסגרת פעילותה ביום הבחירות, די על מנת לסיים את הטיפול בהיבט זה". לגבי עניין התרומה האסורה כתב רובינשטיין כי "בהצהרתה כי עם כל בית עסק שיסכים להעמיד את שירותיו ייחתם חוזה וישולם לו תשלום, יש כדי לסיים את הטיפול גם בהיבט התרומה, ובכל מקום סוגיות הקשורות למימון מפלגות אינן בגדר סמכותו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית".

עם זאת, רובינשטיין הזהיר את המפלגה שלא להשתמש במוסדות החינוך. לדבריו, "ככל שמדובר בפניות לעניין מיקום מטות הבחירות, תגובת המפלגה אינה מפרטת לאילו מוסדות פנתה לעניין מטות הבחירות. לא הוכחש כי היתה פניה למוסדות חינוך וישיבות הסדר. ככלל, הדעת נותנת שמוסדות חינוכיים אינם יכולים לשמש למטרות מפלגתיות. כדי להסיר מכשול מראש אנו מטעימים דברים אלה באזני המפלגה וכל גורם אחר. החלטה זו תועבר גם לידיעת באי כוח הרשימות, היועץ המשפטי לממשלה, מבקר המדינה ומנכלי"ת משרד החינוך".

בתגובה להחלטה אמר יריב אופנהיימר כי "השופט רובינשטיין מוציא כרטיס צהוב לבית היהודי על הניסיונות החוזרים ונשנים לגייס לטובתה מוסדות ציבור ומסגרות ממלכתיות. באופן בלתי פורמלי התופעה תימשך ומוסדות החינוך של הציונות הדתית ימשיכו לקדם תפישת עולם פוליטית ימנית בלבד".

מהבית היהודי נמסר: "נמשיך לפעול אך ורק על פי החוק, אך אנו חוששים שמתוך האובססיה של יריב אופנהיימר נגדנו הוא בסוף עוד יצביע בטעות לבית היהודי


http://www.haaretz.co.il/news/elections/1.1907865




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות