אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #16682 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16682   
מנחם בן דב
חבר מתאריך 5.5.10
3590 הודעות
אור ליום חמישי ו' בשבט תשע''ג    21:42   16.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

איילת שקד: נתמוך בנישואין אזרחיים לפסולי חיתון  

 
   הועבר בתאריך 16.01.13 בשעה 22:09 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
 
מספר 5 ברשימת "הבית היהודי" לכנסת טוענת כי בכוונת "הבית היהודי" לקדם נישואין אזרחיים לפסולי חיתון. עוד ציינה כי מפלגתה תדרוש, במסגרת המו"מ הקואליציוני, שליטה מלאה במערך הגיור בישראל

אורי פולק, כיפה
ה שבט תשע"ג, 16/01/2013 18:28
http://www.kipa.co.il/now//50609.html

איילת שקד, מספר 5 ברשימת ”הבית היהודי“ לכנסת, חושפת לראשונה כי מפלגתה תפעל לקידומם של נישואים אזרחיים על מנת לאפשר למי שאינו רשאי להינשא באמצעות הרבנות הראשית לישראל, לעשות זאת באופן אזרחי - ולא בחו“ל. בחוג בית שהתקיים בשבוע שעבר, בו השתתפו בעיקר עולים מברית המועצות לשעבר, אמרה שקד כי היא קיימה בנושא שיג ושיח עם ח“כ דוד רותם ממפלגת ”הליכוד ביתנו“ וכי בכוונתם לקדם את הנושא במשותף.

”יש לי חברה שמתחנת בהוואי מפני שהיא יהודייה ובן זוגה לא - אביו יהודי ואמו התגיירה בגיור רפורמי“, סיפרה שקד במפגש, ”אנחנו רוצים לאפשר נישואין אזרחיים גם למקרים כאלה. אבל נישואין אזרחיים באופן גורף אנחנו לא יכולים לאשר באופן גורף מתוקף היותנו מפלגה דתית. אבל למי שלא יתחתן ברבנות - נתן לו אפשרות להתחתן באופן אזרחי, במקרים מסויימים“.


("הרבנות נמצאת בידיים חרדיות בלבד - אנחנו נשנה זאת". שקד. צילום: יחצ)
שקד ציינה כי בכוונת המפלגה לקדם, בנוסף, גם רפורמה משמעותית ברבנות הראשית לישראל. ”הרבנות היום נמצאת בידיים חרדיות בלבד“, אמרה, ”רבנים ציונים דתיים לא יכולים להתקדם שם. זה עניין של כוח פוליטי בלבד ולכן בהסכם הקואליציוני אנחנו נתעקש על שינוי מהותי ברבנות, לרבות במערך הגיור“.

עוד גילתה שקד כי בכוונת ”הבית היהודי“ לדרוש, כחלק מההסכם הקואליציוני, כי מערך הגיור יהיה בידי המפלגה. ”נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור ולפעול למען תהליכי גיור מזורזים כהלכה. גם על פי ההלכה אפשר לגייר באופן מהיר יותר ונוח יותר, בהתאם להלכה“, אמרה שקד.

נדגיש כי בעמדה רשמית של המפלגה, שפורסמה במסגרת מדורנו בכיפה ”האותיות הקטנות“, לא הוצגה האפשרות של נישואין אזרחיים לפסולי חיתון ובתשובה לפנייתנו, ציינו במפלגה כי ”הבעיה המרכזית בנישואין אזרחיים היא בכך שהמתחתן שלא כדת משה וישראל מאבד את הכלי המרכזי שיהיה לצאצאיו להוכיח את יהדותם. תוך דור או שניים ילדיהם של אותם זוגות לא יוכלו להוכיח את יהדותם כשירצו הם להתחתן כדת משה וישראל. נישואין אזרחיים הם סכנה גדולה להפיכה לשני עמים – יהודים על פי ההלכה, ויהודי על פי התודעה“.

בתגובה לדברים מוסרת איילת שקד כי "אני בהחלט סבורה שכאשר שני בני הזוג אינם יהודים על פי ההלכה יש לאפשר להם להתחתן על פי חוק במדינת ישראל. אלה המקרים להם כיוונתי, והם נתמכים בדעות הלכתיות".



הטרולים של דרעי חושבים שכאן זה פורום 'שׂקופים'..


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בחירות 2013: אילו מפלגות בעד נישואים אזרחיים? אנונימית 16.01.13 22:08 1

       
אנונימית
חבר מתאריך 2.4.12
7577 הודעות
אור ליום חמישי ו' בשבט תשע''ג    22:08   16.01.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בחירות 2013: אילו מפלגות בעד נישואים אזרחיים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הליכוד-ביתנו: לא הציגו את עמדתם.

העבודה: מפלגת העבודה רואה עצמה כממשיכת דרכם של מנהיגי הציונות ההיסטורית ומייסדי מדינת ישראל, אשר היו בטוחים וגאים בקיומה של מדינה יהודית דמוקרטית ונמנעו מחקיקה פרובוקטיבית שעניינה עריכת טקסי השפלה למיעוטים. לפיכך תפעל מפלגת העבודה לביטול התיקון המזיק לחוק האזרחות, המתנה הענקת זכויות אזרחיות באקט סמלי מיותר.

הבית היהודי: לא הציגו את עמדתם.

התנועה: לכל אדם יש זכות בסיסית להינשא ולהקים משפחה, אולם, במציאות המשפטית הנוהגת בישראל ישנו מספר גדול של אזרחים ותושבים שאין ביכולתם לממש, הלכה למעשה, זכויות יסוד אלה. יש לאפשר לאיש ולאישה המנועים להינשא זה עם זו לפי הדין האישי החל עליהם, לתת מעמד חוקי לחוזה התקשרות ביניהם (ברית זוגיות) ולהקים משפחה במסגרת הנותנת תוקף מחייב לברית זוגיות בין איש לאישה, דבר שיקנה להם מעמד רשמי בדומה לאיש ואישה שנישאו בישראל.

ש"ס: לא הציגו את עמדתם

יש עתיד: מפלגת "יש עתיד" תפעל לקידום מסגרת נישואין אזרחית ("ברית זוגיות") בישראל. זוגות שיבחרו להינשא במסלול האזרחי, יהיו זכאים לכל הזכויות מהן נהנים זוגות הנשואים כדת וכדין.

מרצ: מאז הקמתה תמכה מרצ ביצירת מסלול אזרחי לנישואים. שהרי לא ייתכן כי לבני זוג לא ניתנת האפשרות לבחור את הדרך בה הם מקדשים את זוגיותם ובאים בברית הנישואים. אולי לא ידעתם, אך ישראל היא אחת מהמדינות היחידות במערב בה לא קיימת אופציה אזרחית לנישואים. מאות אלפי ישראלים נאלצים לעלות על מטוס כדי להגשים זכות אזרחית בסיסית כל כך. זהו מס של כפייה דתית בלתי מוצדקת שחובה להביא לסיומה.

קדימה: קדימה מחויבת לפעול להסדרה מכבדת של סוגיית הנישואין האזרחיים במדינת ישראל.

בל"ד: לא הציגו את עמדתם.

יהדות התורה (עמדת ח"כ הרב ישראל אייכלר): נישואים אזרחיים לגויים בלבד.

חד"ש: חד"ש בהחלט בעד. זכותו של האדם להחליט באיזו מתכונת הוא רוצה להינשא, ואין סיבה לכפות עליו את המתכונת הדתית אם הוא איננו מעוניין בה.

רע"ם-תע"ל: לא הציגו את עמדתם.

עוצמה לישראל: רק למי שאינם יהודים על פי ההלכה.

עם שלם: כל אדם שאין לרבנות מענה בשבילו, יש לאפשר לו לממש את זכותו ולהינשא בדרך אחרת. כמפלגה שבראשה איש הלכה מובהק, אנו יודעים שישנם פתרונות מגוונים עליהם מסכימים רבנים רבים.

עלה ירוק: זוהי חירותו של כל אדם לבחור בעצמו את האופן בו יתחתן. כמפלגה ליברלית, עלה ירוק - הרשימה הליברלית תפעל בנחישות לאפשור נישואים אזרחיים פשוטים ונטולי בירוקרטיה שיקנו מעמד זהה לזה של נישואים דתיים. לבסוף, יש להפריד לחלוטין את מוסד הנישואים מהפוליטיקה ולסגור את משרד הדתות.

הירוקים: הירוקים מאמינים כי יש להפריד דת ומדינה בישראל. כל אזרח זכאי לממש את זכותו להינשא לאהוב/ת ליבו, בלי קשר לסגנון חייו והזרם ביהדות הדומיננטי מבחינה פוליטית בישראל. הירוקים יפעלו לקידום זכות הבחירה של כל אזרח ואזרח להינשא ולהיתגרש באופן אזרחי ופתוח ומוכר בחוק.

ארץ חדשה: לא הציגו את עמדתם.

מסתננים לאזרחי ישראל:"תחזרו לרוסיה,לתימן,למרוקו.זאת לא המדינה שלכם ואנחנו נשאר פה ונתחזק"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות