אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17846 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17846   
NewsMan
חבר מתאריך 3.2.09
17842 הודעות
מוצאי שבת ה' בתמוז תשס''ט    18:53   27.06.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אובמה - כן, הוא יכול  

 
אחרי למעלה מ-100 ימים בתפקידו כנשיא ארה"ב, יכול ברק חוסיין אובאמה להצביע על רשימה של דברים שאליהם הוא אולי התכוון, כשלימד את סיסמתו להמונים: "כן, אנו יכולים"

▪ ▪ ▪
במהלך החודשים של מאבק הבחירות בארה"ב, מצאתי את עצמי נדהם שוב ושוב לנוכח מיליוני אזרחיה של ארה"ב, החוזרים שוב ושוב על סיסמת הבחירות של הנשיא הנבחר: "כן, אנו יכולים", וכל זאת מבלי לשאול את עצמם - מה בדיוק הם יכולים. באותה תקופה שמתי לב לכך שגם כאן, בארץ, החלו המוני אנשים לאמץ לעצמם את הסיסמה הזאת, ולמרות ששאלתי לא מעט מהם: "אתם יכולים מה?" - איש לא נתן לי תשובה.

עברו כבר למעלה מ-100 ימים מאז נכנס ברק חוסיין אובאמה לתפקידו כנשיא ארה"ב, וככל אזרח ישראלי, גם אני מודע לעובדה, שלקיומה של ארה"ב חזקה ואיתנה יש משמעות רבה לשרידותה של מדינת ישראל. וכיוון שמעט מעט מתחילות להצטבר תשובות לאותה שאלה, שאיש לא טרח להשיב עליה, הרי לכם רשימה קצרה של הדברים, שהנשיא אובמה לא רק יכול לעשות, אלא גם עושה:

כן, אני יכול - להיבחר, כי אני שחור וכי אני נראה כמו כוכב קולנוע, והחשוב ביותר - כי מצאתי סיסמה קליטה שאינה אומרת כלום (אז מה - הסיסמאות של מותגים אחרים כמו קוקה-קולה ונייק טובות יותר?).

כן, אני יכול - להדפיס כסף שמעולם לא הרווחתי, בכמויות כה גדולות, עד שהנכדים של אזרחי ארה"ב עוד יצטרכו לשלם את החשבון (מה אכפת לי, יש לי אהבה - לעצמי - והיא תנצח).

כן, אני יכול - לשאת נאומים מרגשים על זכויות אדם ואז להשתחוות לפני שייח' ערבי, שאפילו אינו טורח להסתיר את מצב זכויות הנשים בארצו (שלא לדבר על זכויות האדם, אבל הרי יש להם נפט, אז למי אכפת?).

כן, אני יכול - לדבר על פתיחת דף חדש עם אחמדינג'אד, מכחיש השואה המטורף, שמרמה את כל מדינות המערב זה שנים ומפתח נשק גרעיני כדי להשמיד את מדינת היהודים, וזה רק בתור התחלה.

כן, אני יכול - לחייך ולחבק את הוגו צ'אבז, המטורף האנטי-אמריקני מדרום אמריקה, שבמשך שנים שם למרמס את כבודה הלאומי של ארה"ב ולא חדל מלהעליב באופן אישי את קודמי בתפקיד (טוב, שעד שאסיים את תפקידי, בוודאי לא יהיה דבר חשוב יותר לעשות מאשר לכתוב את זיכרונותי ולתת הרצאות).

כן, אני יכול - להתחנף לדיקטטורה הרצחנית של צפון-קוריאה ולהעמיד פנים שהכל - אבל ממש הכל - בסדר שם, במדינה שבה מתים מאות אלפי אנשים ברעב, והנותרים בחיים נתונים לשטיפת מוח ולפולחן אישיותו של המנהיג, שסטאלין יכול היה רק לחלום עליהם.

כן, אני יכול - לנסות להכשיר את חמאס, ארגון הטרור הרצחני והקנאי ביותר במזרח התיכון, על חשבון הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון. ואולי, עם קצת מזל, בשנה הבאה כבר נוכל לכנות את מנהיגי חמאס "לוחמי חופש מדוכאים".

כן, אני יכול - להתנהג כאילו כל בעיה בעולם אפשר לפתור בחיוכים ובדיבורים, ואם זה לא מצליח,תמיד אפשר לדבר עוד יותר ולחייך רחב יותר, ואם גם זה לא מצליח - לדבר שוב.

כן, אני יכול - להראות לכולם, שאני יודע גם להיות קשוח כשצריכים. עובדה - אני עומד לתבוע בנחרצות ממדינת ישראל בשלב הראשון להתקפל, לוותר לאויביה ולהפוך מאות אלפי יהודים לפליטים בארצם שלהם.

כן, אני יכול - לנסות ולפרק את ישראל מנשקה הגרעיני. הרי כבר הצהרתי, שביטחונה חשוב לי וידידותה יקרה לי, לפחות בשבוע הקרוב.

כן, אני יכול - להצהיר שהאיסלאם תרם רבות לארה"ב (לא שזה נכון, אבל החבר'ה מאוניברסיטת קולומביה, או מהרווארד, כבר יארגנו כמה מחקרים פוסט-מודרניסטיים בנושא).
רק דבר אחד אני לא יכול לעשות, בינתיים, הוא להחליף את שמי לצ'מברלין, אך אני סומך על ההיסטוריה.

http://www.news1.co.il/Archive/003-D-38920-00.html?tag=18-51-55




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יפה ומדויק. mirush 27.06.09 19:00 1
  שכחת את הזבוב תמרה 27.06.09 19:33 2

       
mirush
חבר מתאריך 17.6.09
15673 הודעות
מוצאי שבת ה' בתמוז תשס''ט    19:00   27.06.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יפה ומדויק.  
בתגובה להודעה מספר 0
 

|קו|Don't Worry Be Jewish|סגור|


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמרה
גולש אורח
מוצאי שבת ה' בתמוז תשס''ט    19:33   27.06.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. שכחת את הזבוב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 27.06.09 בשעה 19:38 בברכה, תמרה
 
החבוב ש"בארץ, החלו המוני אנשים לאמץ לעצמם"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות