אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #17984 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 17984
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ח בחשון תשע''ד    12:36   01.11.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מה תעשה ישראל נגד תוכנית החימוש הנרחבת של חיזבאללה  

 
   נשק מתקדם זורם מאיראן לנסראללה דרך אדמת סוריה. ירושלים ניצבת בפני דילמה יומיומית באשר לשאלה מתי להתערב כדי למנוע העברת תחמושת, בידיעה שכל פעולה שכזו עשויה להצית אירוע נרחב

התקיפה אתמול בבסיס ההגנה האווירית ליד לטקייה בסוריה, עשויה להיות האחרונה בשורה ארוכה וחשאית של פעילויות ישראליות שמטרתן לשבש את תוכניתה של איראן לחמש את חיזבאללה דרך שטח ארצו של בשאר אסד.

איראן ממשיכה בנסיונותיה לספק נשק מתקדם לארגונו של חסן נסראללה במטרה שזה ישתמש בו נגד ישראל, בעוד משטר אסד, שחב את הישרדותו לטהרן ולחיזבאללה, צייתן מתמיד באשר לבקשותיה של איראן לספק ולהעביר נשק לארגון השיעי היושב בלבנון.

בידי חיזבאללה נמצאים כעת כ-80,000 טילים ורקטות, חלקם מסוגל להגיע ללא קושי לישראל. ירושלים ניצבת בפני דילמה יומיומית באשר לשאלה מתי להתערב במטרה למנוע את העברת הנשק, בידיעה שכל פעולה שכזו עשויה להצית אירוע בהיקף רחב יותר.

באופן עקרוני, תקיפות בפרופיל נמוך מאפשרות פגיעות מדויקות, המסכלות באופן חלקי את שטף העברת הנשק, וזאת ללא סכנת ההיגררות למערכה נרחבת. אם אכן נלקחת החלטה להתערב, היא מתבצעת כאשר במערכת הביטחון חשים שהנשק המועבר לחיזבאללה הוא בעל ערך טקטי רב, כזה שיאפשר לארגון לגרום נזק רב לצה"ל או לעורף הישראלי בעימות בין הצדדים.


נסראללה. ישראל מתלבטת, והנשק ממשיך לזרום

כלי נשק שכאלו עשויים לכלול טילי קרקע-אוויר, טילי קרקע-ים וטילי קרקע-קרקע מונחים. האחרונים עשויים לתת לחיזבאללה את האפשרות לפגוע במטרות אסטרטגיות חשובות בתוך ישראל.

על פי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, התקיפה הישראלית האחרונה שהתבצעה לכאורה בסוריה, ב-5 ביולי בלטקייה, כוונה לטילי קרקע-ים מתקדמים מסוג יאחונט. מקורות אמריקאים אנונימיים אמרו לניו יורק טיימס כי התקיפה לא השמידה את כל הטילים שאוחסנו במבנה שהותקף, כי אסד הורה לאנשיו להצית את האתר במטרה להסתיר עובדה זו, וכי תקיפה נוספת תידרש על מנת להשלים את המשימה. טרם התבהר אם הדיווחים על התקיפה בין רביעי לחמישי קשורות לכך.

עם זאת, מה שברור כשמש הוא שאיראן, משטר אסד וחיזבאללה פועלים יחד. עוד ודאי כי במערכת הביטחון יודעים שמאמצי חיזבאללה לשפר עמדות מול ישראל לא יוכלו לעבור ללא תגובה לנצח.

http://www.thepost.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=E&0r9VQ=EHEJI

That's how I look


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות