אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18414 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18414
קורלי
חבר מתאריך 19.10.12
6678 הודעות
יום חמישי ג' בניסן תשע''ד    18:03   03.04.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

המשטרה היא מלשנה ציבורית  

 
   כשפרופ' אמנון רובינשטיין תוקף את המשטרה בפרשת סילבן שלום, כדאי להקשיב. וגם: כיצד זה קשור לג'קי מזוג מנצח

מנחם בן, וואלה!


1. אמנון רובינשטיין נגד היועץ המשפטי

אז המשטרה מחכה עד בוש לעוד שתי מתלוננות נגד סילבן שלום. והן עדיין מסרבות, ככל שהבנו מן העיתונות. אבל כל העניין מסריח מיסודו, ולא הייתי אומר את זה בבוטות כזו, אלמלא יכולתי להיתלות באילן גבוה מאוד, שר החינוך לשעבר אמנון רובינשטיין שאמר בראיון עם ליאת רגב בערוץ 1, שכל חקירת סילבן שלום בעניין שהתיישן היא בלתי מתקבלת על הדעת, וכל ההמתנה ל"מתלוננות נוספות" היא חריגה חמורה מסמכות המשטרה והיועץ המשפטי.

המשטרה הציבורית שלנו הופכת למלשנה ציבורית (את זה אני אומר) תוך חיפוש בכוח של מתלוננות פוטנציאליות, וכל זה מחפיר ומפחיד. ומזכיר סוג מסוים של משטרים טוטליטאריים – מן הדגם הסיני, נניח – שבהם נדרשו בני אדם להלשין על בני חיקם ובנות חיקם. מה שמופר כאן הוא הקדושה של ההחלטה העצמאית אם להתלונן על יחסי מין או לא. הרעיון שהמשטרה תגיע למישהי, שמישהי אחרת סיפרה שקיימה יחסים אסורים כאלה או אחרים עם מישהו, ותלחץ עליה כך או אחרת להגיש תלונה, מאיים להפר את הריבונות שלנו על חיינו. לא אנחנו נקבע על מה אנחנו מתלוננים. המשטרה תקבע לנו, או לפחות תלחץ עלינו. לא אנחנו נקבע מה הזמן ריפא ומה התיישן. המשטרה תקבע או לפחות תלחץ בכיוון.

המשטריזציה והמשפטיזציה של החיים יכולות להגיע לממדים אבסורדיים ומטורפים. לגמרי: הנה דוגמית מופרכת בכוונה, ורק לצורך המחשה: בתכנית "זוג מנצח וי-איי-פי" בערוץ 10, ראו בפרומואים את הבלונדינית הנמוכה השמנמנה והמקסימה ממאסטר שף, שכחתי איך קוראים לה (בינתיים בדקתי בגוגל: אני מתכוון לג'קי אזולאי), כשהיא מגיבה על הצעתו של בן זוגה לפרוש ואומרת לו: "עוד מעט אני נותנת לך כזו סטירה שתצטרך קילו פודרה כדי להסתיר את האדום על הלחי". הופה: אני אוהב את העסיס העממי הזה. אבל אם נאבד לגמרי את ההומור, עוד יכולה לקום לנו מין משטרה צפון-קוריאנית כזו, מגובה על ידי משרד משפטים, שתתהה: האם זה איום פלילי? כי הרי איימה באלימות והשיגה את מטרתה: בן הזוג לא פרש.

ורגע, איך היא נוהגת בילדיה אם היא מאיימת ככה על בעלה? הופה, בואו נשלח מדובב משטרתי לילדיה. וכו' וכו'. אתם מבינים? אין גבול. וכן, אני אומר, גם נערה שחטפה נניח סטירת לחי חס וחלילה מבן הזוג הצעיר שלה (אני מדבר על הווי נעורים), ובלי קילו פודרה, משום שבגדה בו נניח (הרי דברים כאלה קורים, כידוע, ומותר לבגוד, אבל אסור לתת סטירת לחי, בכלל וגם על פי החוק הפלילי), והיא מחליטה שלא בא לה להתלונן עליו, אז המשטרה תלחץ עליה בכיוון? ובגלל מריבה עתידית עם בן הזוג היא תחליט שהיא נענית ללחץ המשטרתי ותתלונן? הרי זה בלתי נסבל לגמרי שהמשטרה תיכנס לשיקולים הפנימיים הרגשיים והמעשיים שלנו.

אין לי מושג כמובן מה סילבן עשה או לא עשה, אבל אם מתחם התלונה הוא מה שמיוחס לו בתלונת המתלוננת הראשונה, אז אני נגד המשטרה והאינקוויזיציה המינית ובעד סילבן. אם נתניהו יצא נקי אחרי פרשת רותי בר, ואם קלינטון יצא נקי אחרי פרשת מוניקה לוינסקי (וכל השקרים הנלווים שנחשפו אצל קלינטון שהפך מאז לנשיא-לשעבר הכי פופולארי בארה"ב), אז מותר כנראה לסלוח גם לסילבן על מה שהיה או לא היה והתיישן בכל מקרה.

אבל לא מדובר רק על המשטרה. כל גוף ציבורי צריך לכבד באופן אמיתי ועקרוני את חלוף הזמן ואת הסליחה המסוימת שהמחוקק קבע לעבירות כאלה ואחרות בגבולות הזמן. אבל התקשורת הישראלית מעדיפה להיות ברובה אינקוויזיציונית ורודפת בעניינים מסוג זה. העיתונאי ספי רכלבסקי , למשל, מציע ב"הארץ" הצעות דרקוניות משלו, ועל פיהן לא תחול כל התיישנות על עבירות מין, לעולם! והוא מדגיש בעיקר עבירות מין שנעשו תוך ניצול יחסי מרות, כאילו זו החמורה בעבירות. כאילו לא יכול לקרות לאנשים ולנשים להתאהב במקום עבודתם, גם אם יש הבדלי היררכיה ביניהם (כמובן שלא זה המקרה החשוד הפעם כמקרה סילבן). עוד מציע רכלבסקי לקבוע שלא די שיחסי מין נעשו בהסכמה אלא שצריך לקבוע בחוק כי הם נעשו מתוך "רצון הדדי". אחרת אליבא דרכלבסקי ייחשבו לאונס. רגע, למה להיעצר ב"רצון הדדי"? למה לא לקבוע שיחסי מין צריכים להיעשות מתוך תשוקה הדדית? לא יותר עדיף?


2. נתניהו במיטבו. אין מה לעשות


גזענות הפוכה: רק ערבים שרצחו יהודים ראויים לשחרור מהכלא? וההיפך לא?

בשעה ששורות אלה נכתבות עוד לא ברור מה יעלה בגורל העסקה הנרקמת מול הפלסטינים. ברגע זה מדברים על נתק, אבל נראה לי שמדובר בהסכמה ידועה מראש, וכפי שזה נשמע, זה הטוב ביותר האפשרי בנסיבות הקיימות, כי חשוב מאוד לשחרר את פולארד וחשוב מאוד להמשיך במו"מ.

עם זאת, למען הצדק הבסיסי ולמען היראות הצדק, צריך לצרף לשחרור הסיטוני גם טרוריסטים יהודיים. לא תיתכן גזענות הפוכה בישראל: אם אתה ערבי ישראלי שרצח יהודים – תשוחרר, ואם אתה יהודי ישראלי שרצח ערבים, לא תשוחרר. לכן, אני חוזר ואומר, יחד עם פולארד צריך לשחרר גם טרוריסטים יהודיים מסוגם של עמי פופר ומחתרת בת עין. אחרת זה פשוט לא מתקבל על הדעת. ואם אני לא לגמרי טועה, ייתכן בהחלט שבג"צ יתערב בסוגיה, ויורה למדינה לשחרר באופן סימטרי עם ערבים ישראליים, גם יהודים ישראליים שהורשעו בטרור. אחרת, זו כמעט המלצה לרוצחים פוטנציאליים לרצוח יהודים בלבד (כי ישחררו אותך בסופו של דבר) אבל לא לרצוח ערבים (כי לא יהיה מי שיתבע את שחרורך).

ומיותר להגיד שכל רצח חפים מפשע הוא מתועב וזוועתי, וראוי לדעתי לעונש מוות מידי. אבל אם לא המתת מיד, יש לך , לכולנו, בעיה. וברגע מסוים תצטרך לשקול שחרור, כי זה כבר לא אותו רוצח שהיה. עברו עשרים שנה. זה כבר מישהו אחר.


לרמוס כאן ועכשיו את "תג מחיר"

הדבר היחיד שמצדיק את אי שחרורם של העמי-פופרים למיניהם היא האפשרות ששחרור מסוג זה ילבה את שמחת הימין המבחיל ואת החבורות הנוראות של תג מחיר. זה אחד ממחדלי ביבי. הטיפול החלשלוש בנערי תג מחיר, המבאישים את שמנו בעולם ובארץ, מעוררים מדנים ושנאה, ועלולים לסבך אותנו באינתיפאדה פנימית ובשנאה בינלאומית מוצדקת לגמרי (שהרי חבורות תג מחיר יוצאות גם נגד ישו והנצרות, מפגרים שכמותם, ומשוות את אובמה להיטלר).

מזמן הייתה הממשלה צריכה להקצות לכך הרבה מאוד כוחות. להתייחס לכך באותה עדיפות שניתנת למלחמה בטרור הערבי. אדרבא, שיקימו גדודי מסתערבים חדשים שיארבו בכפרים הפלסטינים לבוא המחבלים היהודיים הקטנים והנוראיים, ואז ילכדו אותם על חם וירחיקו אותם ככל האפשר מחיינו. ואם אפשר, אז על הדרך גם יכניסו אותם למעצר ממושך, שאחריו תתאפשר להם חזרה רק למקומות מגורים אחרים, ממש לא בשומרון. הם מזהמים אותו ואת חיינו.

הגיע הזמן לעשות מעשה דרסטי ומקיף בתחום נוראי זה. זה ממש לא פחות חשוב מבניית הגדר מול מצרים או ממבצעי טיהור דוגמת חומת מגן או עופרת יצוקה או עמוד ענן. יואיל לפיד להקצות לכך כספים גדולים. למשל, מן המיליארדים של הגז, שהתחילו לזרום. אל תאגרו כספים. תרפאו כאן ועכשיו את חוליי חיינו. "תג מחיר" הוא אחד החמורים שבהם.


בוז'י ויעלון? נו, באמת

אבל מעבר לזה צריך לומר: נתניהו ששכנע ב"מצב האומה" שהוא במיטבו, ממשיך לפעול בתבונה מרשימה גם בתחום המדיני. אחרי תקופה ארוכה שבה נהג באופן מביש למדי בכמה עניינים, החל מן הטיפול האכזרי בפליטים מאפריקה (מעבר לבניית הגדר הטובה בגבול המצרי), עבור בדרישה המנדנדת והמופרכת מאבו מאזן "להכיר במדינה יהודית" (אנחנו ישראלים, ביבי, עוד לפני שאנחנו יהודים, עוד לא הבנת את זה?) וכלה בהתעמרויות שרה בעובדיה. לא ייתכן שראש הממשלה יכסה על כך בבדיחות אשת ראש הממשלה עם ליאור שליין, ולא יביע איזשהו צער על התקלה ביחסי אשתו עם העולם.

אבל במצאי הקיים, אין לנו ראש ממשלה אחר. ואל תצחיקו אותי או תדאיגו אותי עם בוז'י, שבלעדיו לא תהיה לנו ארץ ישראל, ובסופו של דבר, אולי גם לא ישראל חס וחלילה. גם לא עם יעלון, שבלעדיו אולי לא תהיה לנו אמריקה.


הרי זה מה שאני מציע 26 שנה

בחדשות ערוץ 2 סיפרו זה לא כבר, כי נתניהו בודק כל מיני אופציות של ריבוניות אזרחיות כפולות, בלי לפנות התנחלויות ובלי להעביר חס וחלילה את המתנחלים לחסות אבו מאזן. והרי זה מה שאני מציע זה עשרים ושש שנה, כפי שסיפרתי וחזרתי וסיפרתי גם בטור זה. לא את הארץ צריך לחלק, ובטח לא לשני חלקים, אלא את הריבונות האזרחית. הישראלים, כולם, ימשיכו להיות ישראליים ריבוניים, תחת ריבונות ישראלית, ואילו הפלסטינים (כולל כל ערביי ישראל המעוניינים לזהות את עצמם כפלסטינים) יהיו פלסטינים ריבוניים ויחיו תחת הריבונות האזרחית הפלסטינית בכל יישוביהם בכל ארץ ישראל, כולל מערכת משפטית נפרדת, מערכת חינוך נפרדת וכו' וכו', כשכוחות בינלאומיים גדולים (צבא ארץ הקודש) מאבטחים את כל אזורי החיכוך הישראלים-פלסטינים.

אין טוב מזה. חלוקת ריבונות, עד המטר האחרון, אבל בלי רצף טריטוריאלי מטומטם ופשטני ובלי שתי מדינות טריטוריאליות. את האזרחות ואת הריבונות צריך לחלק, לא את הארץ. בהזדמנות אחזור לעניין זה, אבל זה שביבי בודק אפשרויות ריבונות ייחודיות זה טוב. זה יכול להיות כיוון המשא ומתן הבא.

http://news.walla.co.il/?w=/5109/2735003


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות