אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18440 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18440
קורלי
חבר מתאריך 19.10.12
6678 הודעות
יום רביעי ט''ז בניסן תשע''ד    16:26   16.04.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מחכה למשיח: נתניהו שלא הכרתם  

 
   אם לא ידעתם שראש ממשלת ישראל עושה הכל כדי להכין את השטח לבוא הגאולה, וגם סבור שצריך ללמד את מורשת הרבי מלובאביץ' בכל בתי הספר בארץ - אתם פשוט לא קוראים את העיתונים הנכונים

אורי משגב, הארץ


היום אני רק על תקן קשבנו. הקרדיט מגיע למוסף "עולמות" של השבועון "בית משיח", ולכתב יהודה הלוי מהאתר המשובח "בחדרי חרדים". "בית משיח" מייצג את הפלג המשיחיסטי של חב"ד. פלג שנחשב שולי וסהרורי גם במפה החרדית הפנימית. זה בסדר אם השבועון לא נמנה עד היום על רשימת הקריאה שלכם, אבל ייתכן שכדאי להכניס אותו לשם. אחרי הכל, אנשיו השיגו חתיכת הישג עיתונאי לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה: ראיון בלעדי עם ראש ממשלת ישראל. כן-כן, אותו בנימין נתניהו שממעט כל כך להתראיין.

ובכן, אנשי התקשורת של המשיח בהחלט עשו עבודה טובה. הם יצאו ידי חובה אפילו בשאלה על הגרעין האיראני ("נתניהו: אין יום שאינני פועל להרחיק את הסכנה הזו מעל לראשנו"), אבל על פי דיווחו של הכתב הלוי ניצלו את הבמה בעיקר כדי לברר סוגיות עקרוניות ודחופות הקרובות ללבם. בין השאר חילצו מנביא הסייבר והסטארט-אפ הכרזה פדגוגית: "אני אהיה שמח אם ילמדו את מורשתו של הרבי מליובאוויטש ואת סיפור חייו בבתי הספר. ראוי שכל תלמיד ותלמידה - ולא רק בבתי הספר הדתיים - יכירו את מעשיו ופועלו של הרבי". חבל שהוא לא ציין את זה גם בנאומו האחרון בדאבוס.

כל מראיין יודע שלשאלת הפתיחה בראיון יש משמעות רבה. גם הראיון עם נתניהו נפתח בשאלת מפתח - כיצד הוא מכין את העולם לקראת ביאת המשיח. נתניהו השיב כי הוא פועל לשם כך כמיטב יכולתו, והוסיף בחיוך ש"זו משימה לא קלה". עם זאת, הוא הקפיד לשמור כמה קלפים קרוב לחזה, גם אל מול מראיין שעשה שיעורי בית. זה קרה כשבן שיחו הזכיר שלנתניהו יש ייחוס אריסטוקרטי, ושאל: "בקרוב יבנה בית המקדש ואתה הרי לוי אז תזכה אולי לנגן שם, על איזה כלי תרצה לנגן?". ראש ממשלת ישראל בשנת 2014 השיב לשאלה הזו במילים: "קודם כל בוא נגיע לשם ואחר כך נראה, אתן לך תשובה אז".

האמת שנתניהו הקדיש בשבוע החולף זמן ומאמץ ניכרים לרומן הלוהט שלו עם החב"דניקים. זה קרה כשביקר ביום שלישי בכפר חב"ד ובמפעל המצות המקומי, במסגרת הכנותיו האסטרטגיות לפסח. כשציינתי כאן באחד הפוסטים הקודמים את דבר הביקור, התייחסתי אליו כאל פוטו-אופ שטחי אופייני. אלא שמתברר שהיה בו עומק רב יותר. על פי אתר הבית של חב"ד, נתניהו "ניסה את כוחו ברידוד המצות ובהכנסתן לתנור, ולאחר מכן ישב לשיחה ממושכת עם רבני חב"ד, צפה בווידאו מדברי הרבי מליובאוויטש והאזין לדברים על משמעותו הנצחית של חג הפסח המתקרב... הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים של צעירי חב"ד, הנחה את המפגש והזמין את הרב אשכנזי לשאת דברים. הרב אשכנזי דיבר על משמעות ביקורו של ראש הממשלה ועל המסר היוצא מהביקור לעם ישראל, עם התוכן של החג ומצוותיו. לאחר מכן הוקרנו קטעי וידאו של הרבי על מהותו של יהודי ועל החובה לשמור על ארץ ישראל.הרב גלוכובסקי דיבר על משמעותו של חודש ניסן, חודש הניסים, המעניק את הכוח לא להיבהל מענייני הטבע, אלא להאמין בכוח הניסי שהקב"ה נותן לעם ישראל".

בסיום הביקור נשא ראש הממשלה דברים. וכה אמר, בין השאר (ההדגשות שלי):"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם. אנו זוכרים את זה בפסח, עם מצה ומרור, חוגגים את חג החירות.מאוד מרגש אותי להיות כאן, בין אחים. בכל שנה, זה עשרות שנים, אני מקבל מחב"ד את המצה הזאת. עכשיו בפעם הראשונה אני בא ועושה את המצה שאקבל.

"אני מתרגש פעמיים, ואני באמת מודה לכם משום שהרבי מליובאוויטש היה דמות. עבורי הוא דמות יוצאת מן הכלל, שנוגעת ביסודות הנצח של העם שלנו, באמונה שלנו, בקשר לארץ שלנו, למולדת שלנו, לפזורת עם ישראל, לשאיפה לחזור לארצנו. כל הדברים האלה היו חרדת קודש עבורו, והם מפעמים בתוכי. אלה לא דברים שאומרים מן השפה ולחוץ.

"יש העולם הגשמי, שבו אנחנו נאבקים מול כוחות גשמיים, כמיטב יכולתנו, בדרכים כאלה ואחרות, אבל השאלה היא למה אתה מחובר. העץ יכול לנוע ברוח, השאלה למה הוא מחובר, מה הם השורשים שלו. השורשים שלנו, של כולנו זהים. הענפים גדלים ומתפתחים לכיוונים שונים, אבל השורשים נטועים עמוק באדמה, הרוחנית והגשמית.אני מצוּוה לשמור עליה, גם היום וגם להבטיח שעם ישראל ישכון לבטח, יהודה תשכון לבטח. ואנחנו עושים את זה.

"אבל נעים לי שמעת לעת אני יכול לבוא ולהיות עמכם, ולשאוב מהבאר של המים החיים האלה, כפי שעשיתי זאת בכל מפגש עם הרבי. כל מפגש עם הרבי היה כמו לשאוב מים מבאר מים חיים. ממש כך. לא רק להדליק את נר האמת, לא רק להאיר לגויים, אלא גם להתחזק מבפנים. ואני בטוח שהעוצמות שלכם יהוו לי מקור השראה גם בהמשך. אני מאוד מאוד מודה לכם.

"אני יודע שאתם הולכים לקיים את חג הפסח ברחבי העולם. אני שמתי לב שחב"ד לא שובתים. עובדים 24/7, 365 ימים בשנה. כל הזמן. זה גם מחמם את הלב. בכל מקום שאני הולך בעולם אני פוגש את חסידי חב"ד, את הנציגים, את הרוח, את אהבת ישראל, את הצד היפה ביותר של היהדות. ואני רוצה להודות לכם גם על כך.

"אנחנו לקראת ההגדה, יש בה את ארבעת הבנים – אחד חכם, אחד רע, אחד תם, ואחד שאינו יודע לשאול. אבל בכל בן ישנו הניצוץ היהודי. אתם מקיימים את הניצוץ היהודי. זה דבר כביר, דבר גדול. על כך באמת תודה לכם מקרב לב. גם בשם רעייתי וגם בשם בניי.אני מודה לכם על שאתם נותנים את הניצוץ לכל ילדי ישראל ולדורות הבאים שלנו".

ובכן, יש כמובן שתי דרכים להתייחס ליום כיף זה של נתניהו בכפר חב"ד. דרך אחת היא לקחת אותו ברצינות. ליישר קו עם טענתו ש"אלה לא דברים שאומרים מהשפה אל החוץ". אבל זו אופציה קצת מפחידה. משמעותה שבראש ממשלת ישראל עומד חב"דניק משיחיסטי. חסיד שוטה של הרבי מלובאביץ' ששואף "להתחזק מבפנים", מתחייב ש"יהודה תשכון לנצח" ומקדש הלכות אודות "עם ישראל" ו"ניצוץ יהודי" שניתנו ממרחק ביטחון בק"ק ברוקלין. פוליטיקאי שמאמין שחשוב ללמד את מורשת האדמו"ר במערכת החינוך כולה, ומדגיש: "לא רק בבתי ספר דתיים".

האופציה השנייה היא לא לקחת אותו ברצינות. להבין שמדובר בחנפן חסר תקנה, אדם לכל עת ולכל מקום. אחד שימכור אפילו את אבא שלו (בנציון נתניהו היה לאורך כל חייו לא-דתי במפגיע, בדיוק כמו על בנו בנימין) בשביל קצת פופולאריות זולה. אבל להכיר תודה וטובה הוא יודע: הרי הברית עם הרבי ועם חב"ד היא-היא המהלך שהביא לו את המפנה בימים האחרונים של מערכת הבחירות נגד שמעון פרס ב-1996. החב"דניקים הם אלו שהציפו את הארץ בשלטי "נתניהו טוב ליהודים", הם מי שעמדו בצמתים וחילקו סטיקרים, ובזכותם הושגו שברירי האחוזים שהנחיתו את נתניהו לראשונה בלשכת ראש הממשלה.

על פי האופציה הזו, יש רק דבר חשוב אחד ויחיד שצריך לשוב ולשנן אודות נתניהו: הוא יעשה הכל - הכל - כדי להישאר בשלטון. זה הניצוץ היהודי היחיד שמפעם בו. כך למשל, אם מעמדו הפוליטי בעולם החרדי נשחק באופן קיצוני אחרי שנכפתה עליו ממשלה בלי מפלגות חרדיות, הוא יחפש את דרכו חזרה גם דרך הפלג האזוטרי ביותר. ומי שרוצה להשליך מכאן הנחות עבודה בנוגע לפשר פעולותיו המזיקות בהווה בזירה המדינית, או פעולותיו המזיקות עתידיות בזירות קריטיות אחרות - עושה זאת כמובן על אחריותו בלבד. חג שמח.

http://www.haaretz.co.il/blogs/misgav/.premium-1.2295274


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות