אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #18914 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18914   
תושב הארץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.5.12
12754 הודעות, 98 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ''ח בתמוז תשע''ד    18:47   26.07.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לקול רעמי היירוטים של כיפת ברזל הסבירו ראובן אדלר וליאור חורב, חברי פורום החווה,  

 
   הועבר בתאריך 26.07.14 בשעה 18:49 מפורום חדשות על-ידי Maya, (גלובל)
 
לקול רעמי היירוטים של כיפת ברזל הסבירו ראובן אדלר וליאור חורב, חברי פורום החווה, כמה נפלאה וחשובה הייתה תכנית ההתנתקות


אדלר. הבומים ברקע לא רגשו אותו במיוחד

ראובן אדלר, מי שהיה היועץ הבכיר הכי קרוב לראש הממשלה המנוח אריאל שרון, השתתף לאחרונה בערב עיון של יועצים פוליטיים יחד עם חבר "פורום החווה" נוסף ליאור חורב ועו"ד שמעון בטאט מי שהיה יועצו של אהוד ברק. באופן טבעי נשאלו משווקי תכנית העקירה מה עמדתם היום לאור מטחי הטילים שנופלים על תל אביב וכניסתם של חיילי צה"ל לרצועה. היועצים, אם שאלתם, עדיין סבורים, גם כאשר תוך כדי דבריהם נשמעו אזעקות במרחבי גוש דן, כי ההתנתקות הייתה "צעד מנהיגותי" של שרון.

איך חסלו את הפופלאריות של שלמה בן עמי? "נתנו לו לנהל מו"מ מול הפלסטינים"
האירוע שהתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה פתח חלון לעולמם של יועצי הסתרים שספרו כל אחד בתורו על עבודתם הסיזיפית של יועצי ראשי הממשלות. כך למשל סיפר עו"ד בטאט, יועצו של יו"ר האופזיציה בוז'י הרצוג היום ובעבר יועצם של אהוד ברק ושאול מופז, כיצד ניסה ברק לחסל את הפופולאריות הצומחת של אחד השרים בממשלתו, שלמה בן עמי. "יש סקר 'מדד הפופולאריות' של השרים", סיפר בטאט, "וברק שהיה גם שר ביטחון היה ממוקם באזור 6 או 7 כאשר יש שר אחד, שר לביטחון פנים, שמוביל במשך שבועות ארוכים את הסקרים ושמו שלמה בן עמי. זו בעיה, איך פותרים אותה?", שאל בטאט את הסטודנטים והשיב בחיוך, "ברק נתן לבן עמי לנהל את המו"מ מול הפלסטינים כאשר ברור לכולם שלא היה לו שום סיכוי שיצליח". בטאט אמר כי הפופלאריות של בן עמי צנחה פלאים.


למעשה "חוסל" על ידי העמדתו בראש צוות המו"מ. שלמה בן עמי

בטאט גם סיפר כיצד החליט אהוד ברק לצאת מלבנון. לדברי היועץ לשעבר, ברק היה אמור להופיע בתכנית של דן מרגלית אך הוא היה חולה ולכן ביטל את השתתפותו. באותו יום יצא סקר שלפיו רוב הציבור בעד יציאה מלבנון. בטאט סיפר כי לברק היה חשוב לקחת בעלות על הסקר הזה לפני שמפלגות אחרות ישתמשו בסקר לטובתם. ברק התקשר למרגלית באופן אישי וביקש להשתתף בתכנית ואז "בלי שמישהו שאל אותו בתוכנית, בלי התייעצות עם אף גורם, אמר ברק כי הוא יוציא את צה"ל מלבנון ונקב בתאריך. זה הפך להיות הבטחת בחירות". בטאט אמר כי למעשה היה מדובר בתעלול של בחירות שהתקבל על ידי ברק ללא אף התייעצות עם צבא, שב"כ וודאי שלא עם בעלי הברית של ישראל בדרום לבנון.

לא שווה למפלגת העבודה להשקיע בשדרות
ליאור חורב חבר פורום החווה הסביר לסטודנטים לתואר שני במרכז הבינתחומי כי קמפיינים של בחירות הם עניין מתמטי. לדוגמא, הסיבה שמפלגת העבודה לא משקיעה למשל בפריפריה למשל, היא העובדה שלא שווה להשקיע שם. עדיף לדבריו, לתת פוש חזק באזורי המרכז איפה שרוב האוכלוסייה ממורכזת.

"זה מקצוע מתמטי", הסביר חורב, "מי שלא רוצה להבין את זה לא מבין את האסנס של בחירות. המשחק האמיתי שלנו מתנהל במקום אחר על אחוז קטן של מצביעים, של 12-13 אחוז של מצביעים שהם סוויצ'רים, אנשים שהם ניידים ממערכת בחירות אחת לשנייה. כל התקציבים של המפלגות הגדולות הולכים לכיוון הזה. כאשר אנחנו מדברים על אסטרטגיה הרי שזה מונח מתמטי. כל מה שאנחנו עושים יחסי הציבור, התקשורת והקמפיינים מתבססים על המשוואה הזו.


למפלגת העבודה לא שווה להשקיע בשדרות. "זה מתמטי". חורב
"וכשאנשים רוצים להבין למה מפלגת העבודה לא נמצאת בחלק מיישובי הפריפריה זה לא בגלל שנאסרה עליה הכניסה אלא כשאתה גר בשדרות לדוגמא ואחד מכל עשרה תושבים מצביע לעבודה אז התפוקה השולית הפוחתת לעבוד שם היא לא כדאית. זה בסוף משחק מתמטי. אם תניע את אותו אחוז בדיוק בשיכון ברמת אביב ג' בתל אביב נומינלית אתה אתה מגיע לאותו מספר מצביעים מאשר כל המאמץ באותו מחיר בעיירת פיתוח", הסביר חורב את כשלונם הידוע מראש לדעתו של מפלגות השמאל בפריפריה.
ד"ר אורית גלילי ואלדד יניב "הפרו אמון בצורה גסה ופושעת"

בתוך כך ביקר חורב את התנהלותם של יועצים של בכירים שביום מן הימים בגדו בלקוחותיהם ולכלכו עליהם תחת כל עץ רענן. למשל ד"ר אורית גלילי ומר אלדד יניב. "התופעה הזו שאנחנו רואים בשלוש שנים האחרונות שאנשים שנהנו מאמון בלתי מוגבל של מנהיגים ומועמדים ואחר כך בוחרים ללכת ולצאת ולהפר את האמון בצורה גסה ופושעת שאין לה הצדקה בין אם זה ד"ר אורית גלילי שהתכבדה להתראיין ב-"7 ימים" ולספר מה היה בחדרי חדרים מה עשה הפציינט שלה ובין אם זה אללד יניב, חברי הטוב, שעושה היום דברים שבעיני הם לא לגיטימיים."

אגב, היועצים נשאלו אם יש להם קווים אדומים מבחינת בחירת לקוחותיהם. ליאור חורב אמר בצורה די מפורשת שהוא לא יעבוד עם מפלגות אנטי ציוניות ומפלגות דתיות. "הקו האדום שלי הוא שאני לא רוצה לעבוד נגד עצמי ובמקום שמסכן את התפיסה העולם המהותית שלי, בין אם זה התפיסה הציונית ובין אם זה התפיסה הליברלית חילונית יש לי בעיה". ראובן אדלר אמר שלא תהיה לו בעיה לעבוד עם דתיים ושמעון בטאט דווקא אמר שאין לו בעיה לעבוד עם לקוחות שרחוקים מהשקפת עולמו אך המטרה שלו תהיה להשפיע גם על הצד השני.


חורב: "גלילי הפרה אמון בצורה גסה ופושעת"

איך מועמד לבחירות מצליח להטיל מימיו במכנסיו תוך כדי נאום וגם לזכות בבחירות?
ליאור חורב רצה להדגים את התנאים המשתנים מקצה לקצה של יועצי התקשורת. הוא סיפר על נשיא קולומוביה לו יעץ בבחירות האחרונות. מסתבר שהנשיא חואן סנטוס בדיוק עבר ניתוח להסרת סרטן הערמונית. חלק ממההשלכות של הניתוח היא אי שליטה על הסוגרים. וכך תוך כדי נאום לאומה, סיפר חורב, "החל כתם שחור ורטוב להופיע על מכנסיו". סנטוס סירב לספר בהתחלה שהוא מחלים מסרטן והסרטון המרטיב הפך להיות אסון בחירות למועמד. ואז סיפר חורב הם הצליחו לשכנע את סנטוס לספר על הבעיה כאשר הוא ביקר ילדה החולה בסרטן לעיני המצלמות שם הוא אמר לה שהיא אמיצה והוא יודע בדיוק מה עובר עליה. אחוזי התמיכה בסנטוס עלו פלאים.

אבל התכנסו כאן לדבר על ההתנתקות.
חברי פורום החווה לא חוזרים בהם, לא מתנצלים, לא חושבים שהם טעו. הם צדקו, לדעתם מהתחלה ועד הסוף. הסטודנטים שנכחו בערב עיון רצו לדעת מה עמדתו של ראובן אדלר, אולי היועץ הקרוב ביותר לשרון, על התכנית שהוא שיווק בעמל רב. "אני לא מצטער על התכנית הזו", אמר אדלר לשאלת הסטודנטים, "הייתה פה החלטה מנהיגותית של אריק והוא הלך עם זה עד הסוף, הוא היה שלם עם זה. הוא לא ישן הרבה לילות בגלל הצד האיומי".

המדהים בכל הסיפור הזה היה האמירה הבאה של אדלר. המציאות לא מבלבלת אותו. אין לי מושג מאיפה הוא הביא את האמירה הבאה אבל לדבריו היו הרבה יותר פיגועים בעזה לפני ההתנתקות מאשר אחריה. כל זה הוא אומר כאשר ברקע שומעים את הדי הפיצוצים של היירוטים.

"בבדיקה שנעשתה לא מזמן", טען אדלר, "ובדקו כמה פיגועים וטילים היו על הרצועה לפני החלטה שהוא קיבל בעניין ההתנתקות ואחרי, אז היה יותר לפני ההתנתקות מאשר אחר כך. הדבר שהכי הפחיד את אריק, ובגלל זה הוא הלך על כל המהלך, זה ענין של מדינה דו לאומית, זה הפחיד אותו. הוא רצה שתי מדינות לשני עמים ומי ששכנע אותו בעניין הזה היו שני אנשים ז'ז'ינסקי (יועצו לביטחון הלאומי של הנשיא האמריקני קרטר י"פ) והנרי קיסינג'ר. הוא דן איתם באמריקה והשתכנע שאם ישראל לא תפעל אז התהליך של מנדלה יגיע לישראל. תהיה מדינה דו לאומית אם אנחנו רוצים או לא רוצים כי מספרית אלו המספרים. זה הדבר שהשפיע הכי הרבה. הוא אמר את זה וזה מה שגרם לו להחליף את הדיסק ללכת לקראת השלום".

חורב הוסיף שהפרויקט בה"א הידיעה של שרון לא היה תוכנית ההתנתקות אלא גדר ההפרדה שמטרתה לסמן את הגבול הסופי עם הפלסטינים, גבול שלשם חתר שרון. "שרון סלל למעלה מ-300 ק"מ של גדר הפרדה. המשמעות של הגדר לדור שלכם ולילדים שלי היא שאנחנו מתחילים להתרגל למה שיום אחד יהיה הקו המדיני בינלאומי", טען חורב.

לסיום נשאלו השלושה אם יש משהו שהם מצטערים עליו. חורב אמר כי החבירה של מופז לממשלת נתניהו הקודמת הייתה כישלון שלו. ראובן אדלר חשב שניה ואמר: "אני מצטער שלקחתי פחות כסף מכל מיני לקוחות". יועץ תקשורת אחר שישב בקהל, רוני רימון שמו, זרק לכיוונו של אדלר בחיוך מרושע קצת- "תגיד את זה לאהוד אולמרט".

"אני לא מוכן לדבר על האיש הזה", הסביר אדלר מה הוא חושב על ראש הממשלה לשעבר.
http://ishayfridman.blogspot.co.il/2014/07/blog-post_24.html


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  את הידיים ואת הרגליים אורן - אדרי 27.07.14 00:05 1

     
אורן - אדרי
גולש אורח
יום ראשון כ''ט בתמוז תשע''ד    00:05   27.07.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. את הידיים ואת הרגליים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   זה מה שצריך לשבור להם

נ.ב
לא באמת חלילה וחס
זו רק צורה התבטאות מטפורית

כמובן רצוי להעמידם למשפט צדק על פשעם על פי החוק במדינת ישראל
ושבכלא כבר ישברו להם את הידיים ואת רגליים (בצורה מטפורית)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות