אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #19389 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19389   
henry
חבר מתאריך 3.12.14
30 הודעות
יום ראשון כ''ט בכסלו תשע''ה    13:53   21.12.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''דיסקין, בוא תחזיר את ישראל למה שהייתה - מדינה שפויה''  

 
   הטור של בן כספית

בואו נחזור רגע ל"מצב האומה". ציפי לבני נורתה אל השידור הזה מלועו של תותח. על כנפי האיחוד המוצלח עם הרצוג, הסקרים המחמיאים, האדרנלין שהוזרק לעורקים, היא ריחפה כפרפר כצרעה, בעיקר את נתניהו. כהופעת סטנד-אפ, זה היה מעולה. לבני הוכיחה כישורי אלתור, לשון חדה, טיימינג מצוין. גם ספגה שם לא מעט, והמחישה לספוג.

הכל טוב ויפה, אבל לא עושים כזה בטלוויזיה פופולרית, בחירות. לבני הגזימה. היא הבקיעה שער עצמי. זה קורה בקמפיין. כל צד עושה שגיאות, כל מועד, כולם מנצלים את שגיאות זה חלק מהמשחק. אני בטוח שאם היה אפשרי, לבני הייתה נמנעת הבדיחות המיותרות שסיפרה על נתניהו.

כל זה רחוק מלהצדיק את שהושק נגדה עוד באותו לילה. זה בציוצי טוויטר, נמשך בפוסטים הגיע לשיא למחרת בערב בכתבה במהדורת החדשות הנצפית בישראל (ערוץ 2), כתבה מגמתית, קטלנית, לא טרחה חברת החדשות החזקה להביא אפילו קול מסויג אחד, ולו בודד שיגיד משהו לזכותה של לבני.
משהו כמו "חבר'ה תרגיעו, זו סאטירה, כולם יורדים על כולם, מה קרה".גם לרגולטור הגדול של המרכז־שמאל, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, מה להגיד על זה. הוא נמצא בכלל במדבר, ומביט עלינו ועל חיינו בחמלה מסוימת. הנה קטע קצר שהעלה השבוע לפייסבוק על של לבני ב"מצב האומה": "אפשר ואף מותר ורצוי. זו בין השאר הדמוקרטיה. גם לי באופן אישי רבה על התנהלות ראש הממשלה ועל מנהיגותו והיעדר הדוגמה האישית אולם יש קו דק שברגע חוצים אותו, הם הופכים למה וחבריו היו כשהסיתו או התעלמו של תומכיהם כנגד ראש הממשלה רבין ז"ל. אני קורא לציפי לבני כמו רבים אחרים מחברי להתנצל ללא על דבריה".

אין לי מושג מה עבר על דיסקין המדברי שלו. יכול להיות שהתחרפן? ששתה משהו שנעקץ על ידי עקרב? הוא משווה שלושה פאנצ'ים מטופשים (אם כי
מצחיקים) בתוכנית סאטירה, שאין נגיעה לנושאים בליבת המחלוקת, שהוביל נתניהו והובילו רבים ורבניו ערב רצח רבין? דווקא דיסקין? השב"כ לשעבר? מה עובר עליך, יובל? נסגר איתך? התבלבלת קצת, לא?

אני מעריך מאוד את דיסקין. איש איכותי מהמעלה הראשונה. היה ראש מעולה. אמיץ, ישר, נוקב, יעיל, ענייני. יש לו מניית בכורה בהתייצבות האמיצה של ראשי זרועות הביטחון (רמטכ"ל, ראש שב"כ, ראש מוסד, ראש אמ"ן) בעשור הקודם נגד הרפתקאות מסמרות שיער ומעשים לא לכאורה שזממו בנימין נתניהו ואהוד ברק. אני עוקב אחריו כבר לא מעט שנים. צנוע, שורשי, ערכי, מפוכח. מלח קטן עליו בכמה מספרים. הייתי נותן כדי שיצטרף למערכת הפוליטית ועכשיו. אני מניח שאילו היה עושה את הייתי מצביע בעד הרשימה שבה שמו מתנוסס. בסקר שערכנו כאן בשבוע הוא קיבל ציונים גבוהים מאוד בתחום הזה
גם מהציבור.

אז אחרי כל זה, איך יכול דיסקין כמה ציוצים של לבני בתוכנית סאטירה למסע השיסוי השטני שנעשה ביצחק בחודשים שקדמו לרציחתו? לבני דין רודף על נתניהו? פולסא פעילי לבני ממתינים לנתניהו ורעייתו יום שישי ליד הבית עם צרחות, והבטחות ש"נתלה אתכם כמו שתלו את וסוליני ואהובתו?". האם לבני הובילה נגד נתניהו הפגנות הסתה ושנאה עם ארונות מתים וקריאות "בוגד"? האם היא כינתה את נתניהו "בוגד"? האם היא משתמשת ברטוריקה של הסתה? האם היא שיתפה פעולה עם רבנים שהתירו את דמו של נתניהו? האם אתה באמת חושב שאם היא נשאלה בתוכנית סאטירה על הזוגיות החדשה עם בוז'י ואמרה ש"החלטנו להוריד ביחד את הזבל", זה מהווה הסתה לרצח? הרי היית ראש השב"כ, דיסקין. מי בשמאל אמור לרצוח עכשיו את נתניהו? דב חנין? זהבה גלאון? מתי השמאל רצח כאן מנהיגים? אם היית עכשיו ראש השב"כ היית מגביר את האבטחה על נתניהו שידור הסאטירה ההיא? היית אוסף את עורכי העיתונים, כפי שעשה בזמנו כרמי גילון, ומזהיר ש"צפוי רצח ראש ממשלה בישראל"?

כמה חבל. דיסקין מתעטף בחודשים האחרונים בסוג של הילה מוזרה. מצד אחד, הוא אומר וכותב דברים נכונים (באמת). הוא לא מתבלבל. הוא היה שם, בתוך החדר. הוא יודע על נתניהו כל מה שצריך לדעת, ואף יותר מזה, כדי להגיע למסקנה שהאיש אינו כשיר להוביל את ישראל. אני הגעתי למסקנה הזו אחרי עשרות שנים של מעקב עיתונאי רצוף. לדיסקין זה לקח פחות, כי הוא היה ראש שירות הביטחון הכללי ונחשף לכל, כולל הכל. הוא גם מבין את גודל השעה. את מה שמונח על כף המאזניים. הוא מסתובב הרבה במדבר ויודע שאין בשום מקום מדינה חלופית. אין לנו עוד מקום עלי אדמות. אסור לוותר ואין את הפריבילגיה להמתין להזדמנות הבאה.

אז אחרי כל זה, מה שדיסקין עושה זה מגדיר את השמאל כ"חלול", מטיף מוסר לכולם, וכמאמר המשורר, "מתנשא מעל העיר ומפציץ מן האוויר" (מילים יהונתן גפן, לחן אריאל זילבר, "ככה את רצית אותי" של להקת תמוז). זה מיותר. דיסקין לא רוצה להפשיל שרוולים עכשיו, זה לא בא לו טוב, אז הוא משיא עצות ותוחב מקלות בגלגלים. כאילו יש לנו גלגלי ספייר.

דיסקין חייב וצריך לקפוץ למים. ואם הוא באמת לא יכול, אז לתמוך ולסייע מבחוץ. במקום זה הוא מדביק שמות ל"שמאל", שנסוג ונעלם בתוככי מרצ
(וטוב שכך). עכשיו כולם מדברים על מרכז, ובצדק. כמעט כל הציבור הישראלי נמצא על אותה בלטה, פחות או יותר. מוכנים לוויתורים כואבים ולהסדר, רק
בתנאי שיש בצד השני מי שמסוגל לחתום על הסדר כזה, לעמוד במחיריו, ולוותר את ויתוריו. ובכן, כרגע אין שם פרטנר כזה. יודעים את זה גם הרצוג וגם לפיד וגם כחלון ואפילו לבני ונדמה לי שגם ליברמן. מצד שני, הציבור ונבחריו יודעים שאין לנו פריבילגיה להמשיך להתנהל כאילו אנחנו לבד בעולם. אסור לנו להרוס את הברית עם ארה"ב. אנחנו צריכים ליזום, לפעול בחוכמה, להפגין קשיחות במאבק בטרור ונדיבות בדיבורי השלום. חשוב: אנחנו צריכים להגיד אמת. לא לשקר, לא למרוח, לא לטייח, לא להבטיח הבטחות שווא ולא למכור את המדינה למיליארדרים זרים עם אינטרסים זרים עוד יותר.

זה עוד לא מאוחר, דיסקין. אתה נהנה, בצדק, מאמון ציבורי רב. אין לנו באנשים מסוגך. אתה צריך לנער מעליך את גינוני הדיווה, לשכוח את האדירה שהייתה ברשותך כראש להבין שהמערכת הפוליטית היא משהו שונה לגמרי וכרגע אין פטנט אחר לניהול המדינה הזו. בוא תעזור לישראלים שמנסים עכשיו להתעורר ולהחזיר ישראל למה שהייתה, למה שאמורה להיות: מדינה שפויה.

מקור, מעריב אונליין - http://goo.gl/ZTO0IM


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ה ג י ג מארץ הדמיונות uz7 21.12.14 13:54 1
  מה שנקרא תקשורת שבאה נקיה mek2 21.12.14 13:55 2
  מצמרר תושב הארץ 21.12.14 14:00 3

     
uz7
חבר מתאריך 13.12.09
45915 הודעות
יום ראשון כ''ט בכסלו תשע''ה    13:54   21.12.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ה ג י ג מארץ הדמיונות  
בתגובה להודעה מספר 0
 

כג בסיוון ה'תשע"ב (12.6.2012) היום העצוב ביותר שידע רוטר.נט.עזיבתו בטרם עת של הרב ישעיהו רוטר זצ"ל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mek2
חבר מתאריך 10.2.07
60103 הודעות
יום ראשון כ''ט בכסלו תשע''ה    13:55   21.12.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מה שנקרא תקשורת שבאה נקיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

| היונה העייפה תביא עלה של זית


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תושב הארץ
חבר מתאריך 2.5.12
12754 הודעות
יום ראשון כ''ט בכסלו תשע''ה    14:00   21.12.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מצמרר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות