אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #19939 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19939
איסוף מודיעין
חבר מתאריך 18.10.09
24673 הודעות
יום חמישי ב' באלול תש''ע    03:36   12.08.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מה רוצה התקשורת הישראלית מחנין זועבי?  

 
  

מה רוצה התקשורת הישראלית מחנין זועבי?

עודכן 19:28 11/08/2010
נמרוד צוק
אתרי החדשות הישראליים כשלו בחוסר דייקנות שגובל בהכפשה באופן בו פירסמו את הוידאו של צה"ל המתעד את ח"כ חנין זועבי על סיפון המרמרה. דעה

פרסום

"זועבי ידעה שפעילי המשט חמושים", הצהירה היום כותרת שפורסמה באתר גלי צה"ל, כאשר הידיעה שבעקבותיה, עליה חתום הכתב ספי עובדיה, מבשרת כי "בניגוד גמור לטענותיה, חברת הכנסת חנין זועבי ידעה כי פעילי ארגון IHH על הספינה מרמרה היו חמושים באלות ומוטות". באתר גלובס היו אפילו נחרצים יותר, וקבעו בכותרת הידיעה האנונימית כי "ח"כ זועבי מגבה את האלימות ומעכבת פינוי פצוע", כשבטקסט הידיעה מופיעה לאורך שעות התייחסות מוטעית לחלוטין לאותו פצוע שפינויו עוכב, כביכול, כאל "חייל צה"ל פצוע קשה" - בשעה שהיה מדובר בכלל באחד מפעילי IHH.

את מהומת העולם המתוזמרת היטב הזו, שגררה פנייה של יו"ר הכנסת רובי ריבלין ליועץ המשפטי לממשלה ואת מטח התגובות הצפוי של ח"כים מהימין לסילוק זועבי בבבושת פנים מהכנסת בפרט וממדינת ישראל בכלל, יצר סרטון וידאו ש"הגיע לידי גלי צה"ל", בלי לציין מאיזה מקור, שמקבץ צילומי וידאו שטרם נחשפו מסיפון הספינה מאווי מרמרה לקטע באורך שתיים וחצי דקות, שאמור להפריך את טענותיה של זועבי כי לא ידעה שחלק מהפעילים שעל הסיפון מתכננים לקבל את פניהם של חיילי צה"ל שהגיעו להשתלט על המשט במוטות ברזל ובסכינים, וכי לא ראתה פעילים מכים חיילים.

אין הוכחה? העיקר שיש כותרת

חנין זועבי על המרמרה
צילום : גלי צה"ל
גם ב-nrg ("תיעוד: חנין זועבי ידעה על אלימות במשט") ב-nana10 ("תמונות מוכיחות: חנין זועבי ידעה על הנשק על סיפון המרמרה") ובמאקו ("צפו בהוכחה: זועבי ידעה שהפעילים על ה"מרמרה" חמושים") מיהרו הכותרות להפוך את קטעי הוידאו המוצגים בסרטון להוכחה חד משמעית בנוגע לידיעתה של חברת הכנסת על הכוונות וההיערכות של הפעילים שעל הספינה. חלק מהידיעות אף ייחסו לזועבי, בכותרות המשנה ובגוף הידיעות, נסיון לעכב פינוי פצוע קשה מהספינה.

רק שכל אותן "הוכחות" פשוט לא מופיעות בסרטון, או מהוות לכל היותר פרשנות מרחיקת לכת ומגמתית למה שכן רואים בו: בפתיחת הסרטון ניתן לראות אדם אוחז במוט על סיפון הספינה החשוך. המצלמה מסתובבת, מצלמת אנשים לא חמושים בחליפות הצלה מבצעים פעולות שונות, ולאחר כחצי דקה (מי שעומד מאחורי הסרטון אף טרח לסמן אותה בעיגול אדום ולהקפיא את התמונה למשך שלוש שניות, כדי לודא שהצופים לא מפספסים את הראיה החותכת), רואים את זועבי חולפת לרגע קצר בקצהו השני של הסיפון. בקטע נוסף ניתן לראות פעילים אוחזים במוטות במעלהו של גרם מדרגות, ולאחר מספר שניות של טלטולי מצלמה וחיתוכי עריכה ניתן לראות את זועבי ניצבת על גרם מדרגות דומה, לא ברור אם אותו אחד או אחר, ומשוחחת עם פעילי המשט (הלא חמושים) שמתרוצצים בחלל הספינה. בקטע השלישי זועבי מסבירה לקצין צה"ל כי אחד הפעילים הפצועים (בניגוד לטקסטים שליוו את הוידאו באתרים השונים, לא נאמר בשום שלב כי מדובר בפצוע קשה) מבקש שלא יפנו אותו לטיפול בבית חולים ישראלי, אלא ישאירו אותו על הספינה - פעולה שפורשה באתרי גלי צה"ל, במאקו ובגלובס באופן "יצירתי", כאמור, כנסיון לעכב או למנוע מהחיילים להעניק לו טיפול.

תגובה? בגלי צה"ל מאמינים בתמצות

לזכותם של אתר "הארץ" ושל וואלה יש לומר כי התאפקו ולא נתנו דרור לדמיון בטקסטים שליוו את הוידאו. במאקו וב-nana10 שילבו בטקסט תגובה מפורטת של זועבי לטענות, במסגרתה היא חזרה על טענתה כי לא היתה עדה לאלימות של פעילים כלפי חיילים, האשימה את צה"ל בעריכה מגמתית וברדיפה, ודרשה כי הצבא ישחרר את כל חומרי הוידאו שברשותו (שצולמו על ידי פעילי הספינה והוחרמו מידיהם), שמוכיחים לדבריה את טענותיה ומראים כי דווקא פעלה להרגעת הבהלה בקרב הפעילים ולזירוז הפינוי שלהם לטיפול רפואי. ב-nrg הקדישו לתגובה ידיעה שלמה בה מתייחסת זועבי באופן נרחב לכל אחת מהטענות, ובאתר שהחל את גל הפרסומים, זה של גלי צה"ל, הקדישו לתגובתה שלוש שורות בלבד, ציטוט מתוך ראיון שערך עמה רזי ברקאי.

גם אם חשוב לפרסם את הוידאו הזה, וגם אם טענותיה של זועבי כי לא ראתה, במהלך כל הפעולה, אף פעיל מכה חיילים לא נשמעות מציאותית במיוחד לאור העדויות המצולמות מאירועי המשט שפורסמו בחודשים האחרונים - האופן בו פורסם הוידאו, העריכה הלא שקופה ובעיקר הכותרות והטקסטים הלא מדייקים עד מסולפים לחלוטין שליוו אותו, הם מעשה עיתונאי מגונה שנראה כמאמץ מיוזע ולא הגון של מערכת הבטחון להכפיש את זועבי, מאמץ שזכה לשיתוף פעולה נטול ביקורת מרוב כלי התקשורת המקוונים בישראל, שמאיר את רובם באור לא מחמיא. אין דבר קל יותר, במיוחד בתקופה הנוכחית, מלשגר אל דעת הקהל ההולכת ומקצינה ימינה עוד "הוכחה" לבוגדנותו של ח"כ ערבי או איש שמאל כזה או אחר, ולגרוף חשיפה קלה ומהירה - אבל ראוי שהתקשורת, במיוחד לאחר שדובר צה"ל נתפס מספר פעמים ב"בישול" קטעי וידאו ואודיו במטרה לאשש את גרסתו לאירועי המשט, תקדיש תשומת לב מעט יותר גדולה להבדלים שבין הוכחה להשערה, בין תיעוד אמין לעריכה מגמתית ובין חייל צה"ל לפעיל IHH.

http://media.nana10.co.il/Article/?ArticleID=738609



אחי הזמר שלומי אלפר בשיר חדש (12.9.2014) :https://www.youtube.com/watch?v=z4lMGNuVhXo


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות