אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #20562 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 20562   
רנה דקארט
חבר מתאריך 1.6.09
47214 הודעות
יום שני כ''ו בתשרי תשע''א    11:19   04.10.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ההצהרה ההרסנית של ליברמן/  

 
איך מרגישים ערביי ישראל, חלק בלתי נפרד מהארץ הזו, לאחר ששר החוץ דיבר באו"ם על "החלפת אוכלוסיות"?

אני מרגיש חובה לכתוב את הדברים הבאים, אף שברור לי לחלוטין כי יהיו מי שיאמרו שהדבר אסור לי, משום שכמחנך ומנהל בית ספר עלי להישאר ניטרלי ולא לגעת בעניינים העומדים ברומה של הפוליטיקה.

ואולם, דברים שנאמרו לאחרונה בדרג ממלכתי רם עוררו בי דאגה אמיתית וכנה להשפעה שעלולה להיות להם על ההתפתחות המוסרית והחברתית של התלמידים במערכת החינוך בישראל, ובייחוד על יכולתם להבין את מהות הדמוקרטיה. לכן, כנגד ה"איזון הקדוש" שאני מצווה בו כביכול, עומד לנגד עיני תפקידי כמחנך להעמיד על חומרתם של הדברים את תלמידיי וגם את התלמידים האחרים, שמנהליהם לא קמו כאיש אחד להתקומם ולהתריע.

אני מתכוון לדבריו של שר החוץ בעצרת האומות המאוחדות בדבר תיקוני גבול והחלפת אוכלוסיות. דברים אלה יש בהם סכנה גדולה למרקם החיים העדין בחברה הישראלית, שיהודים וערבים חיים בה ובונים בה את חייהם ביחד. אביגדור ליברמן בוודאי לא התכוון בדבריו על החלפת שטחים ואוכלוסיות להחזרת אריאל ומעלה אדומים לידי הרשות הפלסטינית, שהרי ביישובים האלה חיה אוכלוסייה יהודית; הוא התכוון בלי ספק לאזורים שבהם חיים אזרחי ישראל הערבים בקרבה לרשות הפלסטינית. מהם הוא רוצה להיפטר, אחרי 62 שנים, על מנת לייהד את מדינת ישראל כמידת האפשר.

אבל אזרחי ישראל הערבים הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. ערבי ישראלי הקורא את דבריו של שר החוץ שלו, שמבקש להעבירו למדינה אחרת, מרגיש בוודאי נפגע ונבגד וקרוב לוודאי שיתקשה אף יותר מבעבר לחוש סולידריות עם המדינה בה שהוא נולד וחי. הדברים האלה נועדו להגביר את הניכור והתסכול בציבור הערבי שבלאו הכי מקופח לעומת הציבור לעומת הציבור היהודי.

חטא כלפי השותפים שלנו בבניית הארץ
תיקוני הגבול ששר החוץ מתכוון אליהם אינם חלים על אדמות וחפצים כי אם על בני אדם. על גברים, נשים וילדים. על ציבור שמשולב בפסיפס המגוון בחברה הישראלית, על אנשים שמתפקדים ופועלים בה.

קולו של ליברמן הוא קול זר למהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל. הוא זר ומנוגד לקולם של האבות המייסדים שחתמו על מגילת עצמאות והבטיחו בה שוויון לכל אזרחי הארץ, יהודים וערבים כאחד. קולו של ליברמן חוטא חטא גדול כלפי השותפים הטבעיים שלנו לבניית הארץ, כלפי אנשים שנטועים בה לא פחות מאיתנו.

המבקש לחנך בימים אלה בבתי הספר לערכים דמוקרטיים, המושתתים על שוויון אזרחי, סובלנות, הבנה, מתינות ודו קיום, יתקשה לעשות זאת בלי לפקוח את עיני תלמידיו להבין את משמעותם ההרסנית של דברי שר החוץ של מדינת ישראל בעצרת האומות המאוחדות.

אני קורא לשר החינוך גדעון סער לגנות את הדברים, גם בשל חובתו המוסרית כלפי מאות אלפי הילדים הערביים במערכת החינוך שהוא מופקד עליה, שבוודאי חשים בימים אלה שמקומם בתוכנו אינו מובן מאליו.

רם כהן

הכותב הוא מנהל תיכון עירוני א' לאמנויות תל אביב יפו
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/162/418.html?hp=1&loc=32&tmp=2175




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כשחוטבים עצים עפים שבבים אוריגמי 04.10.10 12:03 1
     איך אפשר לבצע את זה מבחינה חוקית? amit 04.10.10 13:22 2
         הסכם שלום ידרוש חקיקה אוריגמי 04.10.10 13:44 3

       
אוריגמי
גולש אורח
יום שני כ''ו בתשרי תשע''א    12:03   04.10.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כשחוטבים עצים עפים שבבים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אם יהיה שלום (שיהיה, במהרה בימינו), ואם הקו המנחה לשלום יהיה שתי מדינות לשני עמים (מה שנראה כיום מוסכם על הרוב בשני הצדדים), יעשה מאמץ להפריד בין שני העמים בקו גבול. מצידו הערבי עשויים להמצא כמה מישובי קו התפר (טייבה ואום אל פאחם נניח). מחיר סביר בשביל שלום בר קיימא המגשים את מאוויי הפלשתינים, הלא כן, מר כהן?

ליברמן חזר והדגיש שלטעמו אין מדובר בשום טרנספר של אנשים אלא רק בהזזת קו הגבול היכן שהדבר אפשרי. הרעיון מוכר כבר שנים, לא ליברמן המציא אותו, ואף פעם לא הבנתי למה אנשים מצויינים בשמאל האידאולוגי מתנגדים לו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
amit
גולש אורח
יום שני כ''ו בתשרי תשע''א    13:22   04.10.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. איך אפשר לבצע את זה מבחינה חוקית?  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   אני מבין את עניין תיקוני הגבול, אבל לא ברור איך אפשר לחייב את האוכלוסיה האזרחית שם לא לעבור לאיזור אחר בתוך שטחי ישראל.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוריגמי
גולש אורח
יום שני כ''ו בתשרי תשע''א    13:44   04.10.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הסכם שלום ידרוש חקיקה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   הזזת הגבול איננה אפשרית (אני חושב) בלי חקיקה נרחבת. הכנסת תשב ותחוקק. באותה מסגרת יתייחסו לשינויי גבולות ולאוכלוסיה שנמצאת בשטחים הרלוונטיים - חלקה ישאר במקום ורק יחליף את צבע תעודת הזהות, חלקה, אולי, יעבור למקום ישוב אחר (ואין הכוונה למי שחיים כיום בתחומי הקו הירוק). החוק יגדיר תאריך קובע וכל מי שרשום לו בתעודת הזהות שהוא תושב אותם מקומות, החוק יחול לגביו. תוקם גם וועדת חריגים עם קריטריונים ברורים. איחוד משפחות ערביות יתבצע לכיוון המדינה הערבית, איחוד משפחות יהודיות לכיוון המדינה היהודית.

זה כואב, זה בעייתי, זה קשה לביצוע... כמו כל תהליך השלום, אבל כך או אחרת הכרחי. כמה שפחות ערבים צריכים להדרש לשיר את התקווה ולערוך מסדרי בית ספר מול דגל כחול לבן. מה להם ולזה? מדברים על פשרות כואבות - ככה נראות פשרות כואבות. ויהיו עוד הרבה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות