מטרת הניתוח היא לנסות להבין שאת השתייכותם האתנית והאידיאולוגית של המפגעים.
במקום התגלו 2 כתובות: "יחי המלך המשיח" ו "נקמה"
ברור כי הכתובות נכתבו ע"י אנשים שונים. זה שכתב נקמה הוא אדם מוקפד ורגוע יותר. האותיות בשורה ישרה, באותו גודל וניכר בו שהוא מתייחס ברצינות למיני משימה של כתיבת המילה. הכתיבה הייתה איטית עד כדי כך שקשה לדעת מה היה כיוון הכתיבה. יחד עם זאת, אני נוטה לחשוב שהכיוון באות מ הוא משמאל לימין, דבר המרמז שהאיש דובר שפה אירופית כשפה ריאשונה. רבות נאמר על מוזריותה של האות ק, אבל אני נוטה שלא להסכים עם הטענה שיש לה מאפיינים של כותב ערבית. יחד עם זאת, אני טוען שאם האדם הזה נמצא בחברה (בניגוד למאחז קטן, למשל) של דוברי עברית, יש אנשים שזיהו את "חתימתו". האות ה אף היא נראית קצת מוזר. ולסיכום, אני משער שהמדובר ביהודי שעלה לארץ מארה"ב או צרפת, לאחר גיל 15.
הכתובת השניה מוזרה אף יותר. המילה המשיח נראית כאילו נכתבה ע"י אדם אחר מזה שכת את החלק הריאשון. האות מ נראית כמו N באנגלית, אולי מרמזת על מאפיינים דומים לאדם מהכתובת הריאשונה, אבל מדובר על אדם אחר. האות ה שונה מאד בשני החלקים, והאות ח אמנם נראית דומה אבל במילה משיח היא נוטה שמאלה. מכיוון שלא סביר ששני אנשים ישתתפי בכתיבת משפט בן 3 מילים, ניתן לשער כי אדם אחד כתב אותה והוא אינו מורגל בכתיבת עברית. יחד עם זאת הלשיכה של האות ל מראה שיש לו ביטחון מסויים ואולי בגלל שהוא שולט בעברית מדוברת. מסקנות ברורות אין לי אבל סימני שאלה יש ויש.
עניין אחרון הוא החב"דניקיות של הכתובת. כל מי שמכיר קצת את התנועה הזאת יודע שאין סיכוי שהמבצעים חב"דניקים. אבל הכתובת והכתר הם מאד אופייניים, אז מה קורה פה? האם יתכן כי ערבי העתיק את הכתובת ממקום אחר ובבורותו חשב כי היא תואמת לאירוע? אני מטיל בכך ספק מכיוון שהכתובת כתובה בכתב יד ואם ראה אותה על חומר מודפס היא ודאי הייתה בדפוס.
לסיכום, אני סבור כי הכותבים יהודים משום שגם אם כל כתובת ניתן בסבירות מסויימת לייחס לערבי הכותב עברית, 2 כאלה באותו אירוע זה לא סביר.בתור חובבן, המסקנות שלי הן בעלות ערך לא רב, אבל סימני השאלה רציניים.
אשמח להערות