|
|
|
|
|
|
|
רנה דקארט
חבר מתאריך 1.6.09
47214 הודעות, 178 מדרגים, 305 נקודות. ראה משוב | אור ליום ראשון ט' באדר א' תשע''א
21:22 12.02.11 |
|
6. יש הבדל בין לאומיות ללאומנות
בתגובה להודעה מספר 5
|
במדע המדינה נוהגים לערוך השוואה בין הלאומנות של טרייטשקה ללאומיות של מאציני. שני אלו מציגים שני סוגים שונים ללאומיות. האחד, מאציני, מדבר על לאומיות המבוססת על אהבת הארץ, והשני,טרייטשקה, מדבר על לאומנות המבוססת על שנאת האחר גזענות, פאשיזם (אגב, הוא גם היה אנטישמי וטען שהיהודים הם אסונה של האומההגרמנית כבר במאה ה19). הליכוד זו תנועה לאומית, שטיעוניה מתבססים על אהבת המולדת וטענות ביטחוניות. לא על שנאת הערבי. מי שטוען אחרת, ועוד על סמך זאת שהליכוד הוא אינו סוציאליסטי, חייב להיות בור לגמרי. מה גם שאנו זוכרים איזו תנועה בהיסטוריה שילבה סוציאליזם ולאומנות...
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
שלמי5
חבר מתאריך 14.3.09
4211 הודעות, 54 מדרגים, 81 נקודות. ראה משוב | אור ליום ראשון ט' באדר א' תשע''א
21:39 12.02.11 |
|
7. אהבת הארץ טעונה ביסוס אידיאולוגי/פילוסופי,
בתגובה להודעה מספר 6
|
ושיקולי ביטחון אינם יכולים, כמובן, להוות לה בסיס. דת יכולה להוות לה בסיס, אך הליכוד (יותר נכון: התנועות ממנו הוא מורכב, מי זוכר?...) אינו תנועה דתית. מה שנשאר זה פאשיזם, לא במובן השלילי הגורף של מוסוליני אלא במובן רך יותר. פסיכולוגית (או נוירולוגית, על פי גישתו של הגולש yggy), זו הזדהות עם הדומה לעומת השונה, שאין הבדל גדול בינה ובין פאשיזם. לדעתי, אהבת הארץ היא פיקציה. מדובר באהבת הלאום בצירוף טענה (הזויה לחלוטין, אם אינה מבוססת על דת) שחבל ארץ מסוים שייך ללאום מסוים. ושוב חזרנו לפאשיזם.זאת מלבד הטענה (הנכונה, לדעתי) ששימוש באהבה זו כטיעון פוליטי ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו רציונאלי, ואף אינו מוסרי. זה הזמן, זה היום, זה הרגע - החופש קורא לי... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
שלמי5
חבר מתאריך 14.3.09
4211 הודעות, 54 מדרגים, 81 נקודות. ראה משוב | יום ראשון ט' באדר א' תשע''א
09:09 13.02.11 |
|
9. אתה מדבר על פאשיזם כצורת משטר, אני מדבר על
בתגובה להודעה מספר 8
|
מה שעומד מאחורי צורת המשטר הזו (על הרעיון הפילוסופי שמביא לפאשיזם מעשי). ההבדל בין אהבת הלאום לשנאת הזר אינו כה גדול, זו צורה רכה יותר של אותו רעיון. אינני טוען שהליכוד דומה במשהו לפאשיזם כצורת משטר, אלא שהרעיון שעומד מאחורי הלאומית החילונית הוא פאשיזם רך ולעיתים לא מורגש.לאומיות כמו שלך, שהיא על בסיס ביטחון, בעיני אינה לאומיות. ביום שתשתכנע שמסירת שטחים היא מעשה התורם לביטחונך האישי תתמוך בזה בכל ליבך, מה שאומר שההבדל בין ימין כמוך לשמאל הוא מחלוקת ביטחונית ואין לה כלום עם לאום (רבין, למשל, שמזוהה כיום כשמאל קיצוני, למעשה תמך ברוב שנותיו בפוליטיקה בעמדה ימנית ביחס למסירת שטחים, אם אינני טועה). הביסוס על התנ"ך הוא לדעתי חוסר יושר מוחלט. אני מעריך את פרופ' זנד על יושרתו ועקביותו, וחושב שכל חילוני ישר אמור להגיע למסקנה דומה. למעשה, זה מה שקורה בשטח, כמעט אין ימין חילוני, ואם ישנו הוא רק בטחוני ולא לאומי, או שהוא פועל מכח האינרציה ועדיין לא התעורר מהחלום הציוני. לדעתי, פוסט-ציונות זו תוצאה מתבקשת של חילוניות פוסטמודרנית. זה הזמן, זה היום, זה הרגע - החופש קורא לי... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
שלמי5
חבר מתאריך 14.3.09
4211 הודעות, 54 מדרגים, 81 נקודות. ראה משוב | אור ליום שני י' באדר א' תשע''א
21:32 13.02.11 |
|
12. ענין הדרגות בחילוניות ידוע לי, אני מדבר על אדם
בתגובה להודעה מספר 10
|
שכופר בכל. לא על אדם מאמין שההרגל והסביבה הביאו אותו לחיים שאינם כוללים הקפדה על מצוות (ויש כאלו הרבה מאד). אדם שמבחינתו התנ"ך הוא גיבוב של חצאי אמיתות ושפע של מיתוסים, כמו פרופ' זנד וחביריו, והוא גם אדם ישר, מודה בכך שאין לנו שום זכות על ארץ ישראל, ודאי שלא יותר מהעמים האחרים שישבו כאן במהלך ההיסטוריה, וודאי שזכות כזו - גם אם היא קיימת - אינה יכולה להוות צידוק למעשים בלתי מוסריים (כמו "גזילת" קרקעות על ידי השלטון הכובש עבור העם הכובש, ועוד).לגבי אדם הרואה עצמו כנצר לעם שישב פה לפני כך וכך שנים: א. לא צריך בשביל זה את התנ"ך. יש כיום די והותר ראיות היסטוריות וארכיאולוגיות לשליטתינו בארץ ישראל אי שם בעבר הרחוק. ב. לדעתי, זהו טיעון בעייתי מאד בויכוח הישראלי-פלסטיני. בענין הפאשיזם אני חושב שהבהרתי את עצמי, ולא הוספת טענה שתגרום לי להבהיר את עצמי יותר... זה הזמן, זה היום, זה הרגע - החופש קורא לי... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
שלמי5
חבר מתאריך 14.3.09
4211 הודעות, 54 מדרגים, 81 נקודות. ראה משוב | אור ליום שני י' באדר א' תשע''א
22:54 13.02.11 |
|
14. הבעייתיות של הטיעון ההיסטורי נובעת מכך
בתגובה להודעה מספר 13
|
שההיסטוריה לא ממש תומכת בזכותינו על הארץ. השליטה האוטונומית של העם היהודי בכל חלקי ארץ ישראל התקיימה כמה מאות שנים בלבד. בשליש האחרון (או יותר. אינני זוכר במדויק) של תקופת בית ראשון רוב הארץ נשלטה על ידי האשורים/בבלים/אחרים. גם בתקופת בית שני שלטו כאן בתחילה הפרסים ולאחמ"כ היוונים (בתחילה אלכסנדר מוקדון, אח"כ בית תלמי, אח"כ הסלוקיים וכו'). בתכל'ס, היינו כאן בערך 1000 שנים, מתוכם שליטה של 300-400 שנים. (תסלח לי אם ישנם אי דיוקים בזמנים. אני כותב מהזיכרון, והוא עמוס...) לעומת זאת, בין אם יש אומה פלסטינית ובין אם היא המצאה, ערבים מוסלמים חיו כאן יותר שנים מיהודים. זה א.ב. תיאורטית, אם מתגלה היום שבט שהוא צאצא ודאי של הכנענים/חיתים/פלישתים וכדומה, שלכל הדעות חיו כאן לפנינו, האם תכיר בזכותם על הארץ? אם כן, הציונות הזו מפוקפקת מאד. האם בגלל שערגנו וכספנו אל הארץ אלפיים שנים זה נותן לנו זכות כלשהי? לדעתי לא. ג. גם אם יש לנו זכות כזו, בפרט לאחר השואה שמזרח אירופה הקיאה אותנו, האם זה מתיר לנו ליטול את זכותינו על חשבון אלו שחיו כאן דורות רבים? לדעתי לא. וזה הטיעון העיקרי מבחינתי. דוד בן גוריון, לאחר נאומו בפני ועדת פיל, נשאל על ידי הלורד פיל על העובדה התמוהה שכל הנכבדים הערבים שהעידו בפני הועדה היו פלסטינים שורשיים, ואילו היהודים שהעידו בפני הועדה באו כולם ממזרח אירופה. אם כן, שאל הלורד פיל, אם יבוא אדם לביתך ויטען שזה ביתו, מה תטען כלפיו? שיראה לך את ה'קושאן' שלו על הבית, נכון? היכן ה'קושאן' שלך, מיסטר בן גוריון?! בן גוריון לא היסס, הרים את התנ"ך המונח על דוכן העדים (עליו נשבעו העדים היהודים), ואמר: "זה ה'קושאן' שלי"! אני ממליץ מאד לצפות בהרצאה זו של הרב ישראל מאיר לאו, שמספרת על פגישתו עם דוד בן גוריון לאחר שנים רבות, וטענתו על אותו 'קושאן' שבן גוריון מסתמך עליו. http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=10681 (באופן כללי, באתר הזה יש גם הרבה שטויות, אך אפשר לברור את המוץ מן התבן...) לגבי הפאשיזם, משום מה אתה רואה אותו כשיטת משטר ותו לא, אבל אני מניח שמאחורי כל שיטה יש רעיון. הרעיון של שנאת הזר, לדעתי, אינו רחוק מהרעיון של אהבת הלאום. זהו בעצם אותו רעיון, בגירסא רכה ובגירסא קשה.
זה הזמן, זה היום, זה הרגע - החופש קורא לי... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
רנה דקארט
חבר מתאריך 1.6.09
47214 הודעות, 178 מדרגים, 305 נקודות. ראה משוב | יום שני י' באדר א' תשע''א
00:27 14.02.11 |
|
16. לא עושים מאזן מי שלט פה יותר שנים ועל פי זאת קובעים
בתגובה להודעה מספר 14
|
למי שייכת הארץ הזאת. אני חושב שהעובדה שאבותינו היו כאן לפני דורות רבים מאפשרת לנו להילחם עם המקום הזה, מה גם שלפי דיווחים רבים רוב הפלשתינים הגיעו לכאן ממדינות ערב באמצע המאה ה19, יחד עם הציונים הראשונים. בכל מקרה, אני לא אוהב את הויכוח הזה, ולא בגלל שהוא לא נוח לי. אני חושב שכבר עבר זמנו. אנחנו כאן וזהו. זה כמו שפתאום יאמרו לאוסטרלים או לאמריקאים שהמדינה שלהם לא שייכת להם. שטויות.
רוב האינטלקטואלים השפוים מבחינים בין לאומיות ללאומנות, או בין שמרנות לפאשיזם. תמיד הייתה אבחנה ביניהם. עובדה שכל הממשלות השמרניות מקבלות לגיטימציה בעולם הפוליטי הבינלאומי, וכל ממשלה שתיתפס כפאשיסטית (כמו זו של יורג היידר , למשל) לא תיתפס כלגיטימית. עובדה גם שבמציאות הפוליטית שלנו רוב האזרחים יצביעו לליכוד, ולא למפלגה שנתפסת כפאשיסטית-האיחוד הלאומי. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
שלמי5
חבר מתאריך 14.3.09
4211 הודעות, 54 מדרגים, 81 נקודות. ראה משוב | יום שני י' באדר א' תשע''א
00:57 14.02.11 |
|
17. בדיוק מהגישה הזו נובע הימין הביטחוני.
בתגובה להודעה מספר 16
|
בא נפסיק להתעסק עם הזכויות. עובדה. אנחנו כאן. כל אדם רוצה לחיות, וגם אנחנו, ולכן נילחם על הארץ הזו כי אנחנו כאן. אני לא חושב שזו גישה שמעידה על מוסריות גבוהה, אבל אני מוכן לקבל אותה. הבעיה היא שבעבר השני של המיתרס עומד לאום/דת שעובד במרץ לשכנע את העולם כולו שאין לנו זכות להיות כאן, וצורת ההתמודדות שלך מרגיעה אותך, אבל היא בהחלט אינה משכנעת, ובאמת אין לנו מה להציג מול העולם מלבד העובדה שאנחנו כאן והסיפור ההיסטורי שהיינו כאן פעם.לגבי הפאשיזם, ההבדל היחיד שאני רואה הוא ביחס לדמוקרטיה (ולדעתי זה הבדל מלאכותי), וזה ההבדל שגורם את היחס השונה. המערב מוכן לקבל כל רעיון בתנאי שאינו פוגע בדמוקרטיה. זה הזמן, זה היום, זה הרגע - החופש קורא לי... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תגלית
גולש אורח
| יום רביעי י''ב באדר א' תשע''א
04:04 16.02.11 |
|
27. קבל דוגמה איך אדאולגיה מלטון פרדמנית עשויה לגלוש לפשיזם
בתגובה להודעה מספר 0
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.02.11 בשעה 04:09 בברכה, תגלית רנה דקארט חבר מתאריך 1.6.09 30939 הודעות אור ליום רביעי י''ב באדר א' תשע''א 23:02 15.02.11 52. זה כבר שיקולים של האוניברסיטאות, שמעדיפות לפתח בתגובה להודעה מספר 51 ערכתי לאחרונה בתאריך 15.02.11 בשעה 23:09 בברכה, רנה דקארט מסלולים בחקר המגדר, פרשנות תרבותית ושאר קשקושים הזוים במקום להתעסק בדברים רציניים. בשל כך אני לא מאמין בחופש אקדמי, במיוחד בכל הקשור לתקצוב. העברת תקציבים מהמדינה למערכת להשכלה גבוהה צריכה להיות בהתאם לצרכי המשק כפי שהממשלה קובעת אותם. צרף את זה לדעתך שאין עוני(העניים "מתחזים" עובדים בשחור וכד') את דעתך על החרדים ומקבלי קיצבה(פרזיטים) את דעתך על מספר ילדים במשפחה. דעתך על ההסתדרות, על העיתונות, על השמאל. בנוסף להתנהגותך(כתבתי לך עליה כבר) כלפי כל מי שלא מקבל את דעתך, "טמבל, כסיל, טיפש, אתה לא מבין, אתה סתום אתה ..." והאובסיסה תמיד להגיד את המילה האחרונה תקבל דוגמה חייה, איך אדאולוגיה מלטון פרדמנית מביאה אדם לפשיזם. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
רנה דקארט
חבר מתאריך 1.6.09
47214 הודעות, 178 מדרגים, 305 נקודות. ראה משוב | יום רביעי י''ב באדר א' תשע''א
04:36 16.02.11 |
|
28. LOOLLL מתי תפסיק עם הכסילות הזאת?
בתגובה להודעה מספר 27
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.02.11 בשעה 04:41 בברכה, רנה דקארט אם אני משקיע, בתור ריבון, באוניברסיטאות 9 מיליארד שקלים בשנה מכספי הציבור, אני רוצה לפחות שהכסף הזה יעזור להתפתחות המדינה כפי שאני כריבון נבחר בבחירות דמוקרטיות רואה זאת.לשם השוואה, אני לא אתערב במיליגרם, בתור ריבון, במה שקורה באקדמיה פרטית כמו המרכז הבינתחומי או המכללה למנהל. שם הם יכולים לפתוח מה שהם רוצים. זם כספם. וזאת מבלי לדבר על אי הסדרים אשר מתרחשים שם במחשכים. ואגב, נראה לי שמילטון פרידמניסט היה מציע לא לממן את האוניברסיטאות בגרוש. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|