אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #22310 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 22310
שארפ
גולש אורח
יום ראשון ל' באדר א' תשע''א    14:00   06.03.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

טור של גונן גינת(ישראל היום)- מומלץ לכל מי שפיספס :  

 
  
להלן טורו המצויין של גונן גינת מעיתון "ישראל היום" שהתפרסם ביום שישי האחרון.




בעזרת השם
האם עבריינים הוטסו למולדתם - או שמא היו אלה עובדים זרים שגורשו? ¬ האם הייתם יוצאים לחופשת סקי בגרוזיה? ובגיאורגיה? ¬ ומה ההבדל בין "מאחז לא חוקי" לבין "יישוב בלתי מוכר¬ ?" למען השם
גונן גינת
לא לעיתים קרובות קורה לאדם שהוא נוכח ברגע שבו מקום מקבל שם חדש. פעם אחת ראיתי איך זה קורה.
מי שמחזיק מפות מהסוג ששימשו לניווטים ולטיולים לפני ימי הג'י-פיאס והמפות הללו הן מהימים שלפני הקמת העיר מודיעין יכול למצוא באזור ליד מקום ששמו ברפיליה כיתוב קטן "גבעת שטאנק."
ובכן כך קיבלה הגבעה את שמה: לפני שנים היתה יחידת מודיעין שערכה אימונים בגבעות שעל חלקן קמה העיר מודיעין. בין החיילים שהתאמנו שם באותם ימים היה אחד אבי שטאנק (שיניתי מעט את שם המשפחה; ייתכן שהוא אינו בין החיים.(
שטאנק היה אחד שנכנס לוויכוחים עם מפקדיו. עד שבאחד הבקרים קטע אחד הקצינים את הוויכוח בפקודה הבאה: "שטאנק אתה רואה את שני הג'ריקנים המלאים בעמדה? אתה לוקח בכל יד ג'ריקן ועולה ויורד בלי הפסקה על הגבעה שמולנו. זה מה שאתה עושה כל היום."
וכך היה. במשך כל אותו היום מהבוקר עד הלילה שטאנק עלה וירד על אותה גבעה עם שני הג'ריקנים. אבל הוא לא נשבר ובלילה מייד כשהסתיים העונש חזר לוויכוח שנקטע בבוקר. זה נגמר בפקודה הבאה: "שטאנק אותו נוהל ג'ריקנים גם מחר."
האירוע נהפך למיתוס והמקום נקרא "גבעת שטאנק." בהתחלה השם נכתב בטוש על הניילון שעטף את המפות אבל שנה אחר כך המפות הגיעו כשהשם "גבעת שטאנק" כבר מודפס עליהן ואיכשהו דלף גם למפות הטיולים האזרחיות.
ככה זה היה כמה שנים עד שהתחילו לבנות את העיר מודיעין. מאז השם כבר לא מסומן במפות.
ב"עלייתו ונפילתו של הרייך השלישי" מקדיש המחבר ויליאם שירר מחשבה לשאלה מה היה קורה אילו פקיד מכס בשם אלואיס שיקלגרובר לא היה מתייצב לפני כ120- שנה באחת מלשכות משרד הפנים באוסטריה ומבקש להחליף את שם המשפחה שלו. שיקלגרובר רצה להקל על עצמו לקבל ירושה קטנה ואימץ את שם המשפחה של אביו המאמץ.
וכך נהפך אלואיס שיקלגרובר לאלואיס היטלר כמה שנים לפני הולדת בנו אדולף.
האם אנחנו מסוגלים לדמיין לעצמנו את המוני הגרמנים מתייצבים למיסדרי-ענק וצורחים בקולי קולות "הייל שיקלגרובר?" כנראה שלא.
כך קרה שבמשרד קטן ונשכח שאליו הגיעו דמויות חסרות חשיבות נקבע מהלך ההיסטוריה וגורלם של עשרות מיליונים. גם של העם היהודי.
עכשיו אם כבר מדברים מה בדיוק קרה השבוע אצלנו? האם מדינת ישראל ויתרה על העמדה לדין של עבריינים שילמה לכל אחד מהם מאות דולרים והטיסה אותם על חשבונה למולדתם - או שמא גירשנו עובדים זרים? גירוש - או החזרה למולדת? עבריינים - או עובדים זרים?
השם קובע הכל.
ממשלת גיאורגיה שפעם קראנו לה גרוזיה מנסה באחרונה לשווק בארץ חבילות תיירות לאתרי סקי. זה נשמע די מושך חופשת סקי בגאורגיה.
להבדיל מהרעיון על חופשת סקי בגרוזיה.
רק לפני זמן לא רב צבא רוסיה פלש בברוטליות לגיאורגיה. הרוסים עשו את זה כמעט בלי התנגדות. היה כאן מי שאמר שלגרוזיה זה לא היה קורה.
האם חוות גלעד היא "מאחז בלתי חוקי" או "יישוב?" והאם כשעושים את זה בדואים בנגב מדובר ב"מאחז בלתי חוקי" - או שהפעם זהו "יישוב בלתי מוכר?" למה אנחנו נותנים שם אחר לאותה פעולה? כי השם עושה את כל העבודה.
הנה מקרה אמיתי שמדגים עד כמה משמעותי הוא השם. חיים פלטיאל אברמוביץ' יהודי צעיר גאוות אמו ובית הכנסת "נאמני ישראל" בברוקלין סיים התמחות ברפואה פנימית באחד מבתי החולים הטובים של ניו יורק. כמקובל לגבי מי שקיבלו מילגות הוא יצא לשנת התנדבות (ע"ע ג'ואל פליישמן מ"חשיפה לצפון.(" במקרה שלו הוא הגיע לשמורת אינדיאנים בניו מקסיקו. שלושה חודשים אחרי שהגיע הוא התקשר לאמו בברוקלין: "אמי היקרה בעוד שבוע אני מגיע לחופשה הביתה. אני רוצה להציג בפנייך את מי שתהיה אשתי."
"יופי" אמרה לו האם "מי הכלה?"
הבן ענה: "היא אינדיאנית מהשמורה ושמה 'ירח זורח.' עכשיו גם לי יש שם אינדיאני. מהיום אני רוצה שתקראי לי 'נמר קופץ."'
האמא הקשיבה ואחר כך אמרה: "איזה צירוף מקרים. אתה יודע גם לי יש שם אינדיאני."
הבן היה המום: "מה את אומרת! כלל לא ידעתי על זה. מהו השם האינדיאני שלך?" האמא ענתה: "קוראים לי 'יושבת שבעה."' פוליטיקאי אמריקני אמר לא מכבר ש90" אחוזים מהמנהיגים הערבים מוציאים שם רע לשאר." יש בזה משהו אם כי לא ברור איזה שם יש לשאר. מדי שבוע מפגינים במזרח ירושלים קוראים "יהודים החוצה." האם הם מפגינים בשייח' ג'ראח או בשכונת שמעון הצדיק? האם מה שנעשה בגוש קטיף היה "פינוי" או "גירוש?" האם השבוע בחוות גלעד המשטרה ירתה במפגינים או במתפרעים? האם האירוע הזה התרחש בשומרון או בשטחים? כיוון שהשם קובע הכל גם אצלנו יש מי שמבקשים לשנות את שמם. לא מזמן הגיע אחד כזה למשרד הפנים בחדרה. הפקידה שאלה אותו: "מדוע אתה רוצה לשנות את השם?" ענה האיש: "כי כולם צוחקים עלי." הפקידה: "מה שמך?" האיש: "ירחמיאל פיפי." הפקידה: "ומהו השם שאתה רוצה מעכשיו?" האיש: "יהושפט פיפי."
עיתון בריטי פרסם השבוע ידיעה שלפיה אבו מאזן ומשפחתו וגם בכירים פלשתיניים אחרים פנו לממשלת ירדן וביקשו לקבל אזרחות. האם גם הם הגיעו למסקנה ש"ירדן היא פלשתין¬ ?"









              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות