גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #22464 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 22464   
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
2359 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד בניסן תשע''ו    14:26   02.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מדוע ביבי נזכר דווקא עכשיו ברמת הגולן ולמה אין למדינת ישראל מדיניות החוץ  

 
  
כך כותב משה פייגלין יו"ר "זהות" אצלו בפוסט.

על מדיניות חוץ וזהות, 
או – מה חיפש נתניהו בגולן, למה ירו הרוסים על מטוס ישראלי ומדוע לא יכולה להיות לישראל אסטרטגיה מדינית בטחונית.

באפריל 2016 ביקר נתניהו בלבוש 'שדה' אצל כוחות צה"ל ברמת הגולן. מוקף חיילים (ומאבטחים) הכריז ראש הממשלה כי רמת הגולן תישאר בידנו לנצח. ספק אם הוסיפה ההכרזה הפטריוטית לשלוותו של מאן דהו באגף הימני. אחרי ככלות הכול, נתניהו כבר ניהל משא ומתן על מסירת רמת הגולן לסוריה (באמצעות ידידו המיליארדר רון לאודר). גם הכרזתו של רבין ערב בחירות 1992 כי "מי שירד מרמת הגולן יפקיר את בטחון ישראל" לא מנעה ממנו לנהל משא ומתן משמעותי על מסירתו לסורים – לאחר היבחרו ובכלל - הישראלים כבר מזמן הפסיקו להתרשם מהצהרות הנאמנות (לירושלים, לגוש קטיף, לגולן) של מנהיגיהם כי בישראל, ה"עקרונות" משרתים את הפוליטיקה במקום להיפך.

"בישראל אין מדיניות חוץ, רק מדיניות פנים" קבע הנרי קיסינג'ר ובמילים אחרות, הטקטיקה, היא היא האסטרטגיה. הצהרתו של נתניהו משתלבת - אם כן - היטב ב"מסורת" הישראלית הזו ובוודאי שאינה תורמת דבר לריבונות הישראלית ברמת הגולן. 
למעשה, אף הזיקה ההצהרה למימוש הריבונות ברמה. ראשית, משום שמי שמכיר את נתניהו מבין שהצהרה מסוג זה שאינה באה על רקע סיבה נראית לעיין, מבטאת מן הסתם מצוקה כל שהיא ולכן מעידה על ההפך הגמור, ושנית – כפי שהתברר עד מהרה – גררה ההצהרה תגובה חוצת יבשות, הן מצד האמריקנים, הן מצד הגרמנים (ובהמשך שאר מדינות האיחוד) ובאופן התקיף ביותר, מצד הרוסים, תגובה השוללת מכל וכל את סיפוח רמת הגולן לישראל.
ניתן בהחלט לומר שאם ביקש נתניהו לחזק את ריבונות ישראל בגולן, הרי שהשיג בדיוק את ההפך. היות ומהלך מסוג ההצהרה המוזרה הזו, מנוגד לחלוטין לאסטרטגיה הפאסיווית של נתניהו, והיות והאיש בקיא ומנוסה בנבכי הפוליטיקה הבין לאומית, סביר מאוד להניח כי הבין היטב את תוצאות ההצהרה.

אז למה הוא עשה את זה?

זמן קצר לאחר ההצהרה, יצא נתניהו לביקור במוסקווה, מלווה בצמרת חיל האויר וצה"ל ובאיש סודו דובר הרוסית – השר זאב אלקין. מטרת הביקור היתה – כך הוסבר – הידוק התיאום ושיתוף הפעולה נוכח פעילות חיל האויר הרוסי באזור, בכלל, - ומעל שמי הגולן בפרט. אלא שכחצי שנה קודם לכן, בספטמבר 2015 , כבר ביקרה במוסקווה אותה משלחת בדיוק וכבר אז נתבשר הציבור הישראלי כי הוקמו מנגנוני תיאום משותפים למניעת מקרים דוגמת הפלת המטוס הרוסי בידי הטורקים – מאוחר יותר. כבר אז שווק הביקור לציבור הרחב כסיפור הצלחה של מדיניות חוץ מפוקחת הרואה פני עתיד. "במדיניות שלנו אנחנו לא תוקפים ולא מפילים או יורים בשום מטוס רוסי. לא הוא עלינו ולא אנחנו עליו." ( ynet 26,נוב' 2015) הסביר בכיר בחיל האויר בסיום תרגיל רחב היקף שנערך אח"כ. אלא שלקראת הביקור האחרון, כבר ידע העיתונאי שמעון שיפר, לדווח בעיתונו 'ידיעות אחרונות', כי אש רוסית נורתה אל מטוסי חיל האויר ואם נדרש שוב ביקור רם דרג שכזה, אז כנראה שמערכת התיאום המשוכללת לא בדיוק מספקת את הסחורה.

אז מה בעצם קורה כאן?

מדיניות ה 'טקטיקה במקום אסטרטגיה' (או הפוליטיקה כאסטרטגיה) הובילה בין השאר להסגת צה"ל מלבנון (ע"י שדרנית קול ישראל שלי יחימוביץ' וארבע אימהות) ולכ 150,000 טילים המוצבים על גבולנו הצפוני – בהם טילים מונחי GPS . 
מבחינת יכולת הפגיעה והשיתוק של מטרות אסטרטגיות בישראל, מהווים הטילים הללו איום חמור לא פחות מהאיום הגרעיני.
ה"מדיניות" הזו הובילה בין השאר לנסיגה חסרת פשר (אסטרטגי) מגוש קטיף והפכה את תל אביב לבת ערובה של עזה וטיליה.
"מדיניות" זו הובילה בין השאר לויתור על עקרון אסטרטגי ראשון במעלה עיקרון לפיו רק צה"ל יגן על מדינת ישראל , והובילה לתבוסה מדינית מול איראן, להתעצמותה האזורית ולהתחמשותה הכמעט וודאית בנשק גרעיני בהזדמנות הראשונה שתיקרא בדרכה.
ו"מדיניות" זו מובילה עכשיו לאובדן בכושר ההגנה של ישראל על גבולה עם סוריה ולאיום ממשי על יכולתה להמשיך ולהחזיק ברמת הגולן.


כיצד הפכה הזדמנות אסטרטגית יוצאת דופן לתבוסה מדינית!

בין מלחמות העולם, החליף המזה"ת את הקולוניאליזם שחינו סר, במסכה של מדינות לאום ערביות מודרניות. משטרי הבובות התחלפו במהירות בעריצויות מקומיות שגדול המרחק בינן לבין מדינה של ממש. בחלוף כ 70 שנה, פרץ ה"אביב הערבי" והמזה"ת החל לשוב אל תצורתו השבטית הטבעית. ככל אביב מדיני, גם האביב הערבי הביא את החברה שבקרבה פרץ, אל מצב הצבירה הטבעי לה – ובמזה"ת זו לא דמוקרטיה ולא שום צורה של מדינת לאום. האלכימאות (החלמאות) המדינית של הנשיא בוש השני, שניסתה לייצר דמוקרטיה בעיראק הכבושה (בדומה לזו שנכפתה על יפן וגרמניה המערבית לאחר המלחמה) היתה הגיונית באותה מידה בה ניסתה האלכימיה המקורית לייצר זהב מחול. לדמוקרטיה (של ממש) נדרשים יסודות תרבותיים בסיסיים שאינם קיימים באסלאם הערבי.

הוואקום המדיני שנוצר במזה"ת והיחלשות האחיזה האמריקנית, הביא לפריחתם של ארגונים חמושים תת ועל לאומיים – מחד, ולפיתוי בלתי נשלט אצל מנהיגים אזוריים שלטשו עין אל הנעשה. 
ארגון דע"ש שכוכבו החל לדרוך, מלחמות האזרחים הבלתי פוסקות בין הנילוס והפרת, הכנופיות החמושות, האכזריות הנוראה – כל אלה הביאו לטבח המוני ולגלי הגירה שהציפו את אירופה.
מנהיגי המדינות הראשונים שביקשו לנצל את המצב ולרכוש לעצמם את מעמד ה צלאח אדין החדש שקם על תבוסת ה'צלבנים' – כלומר האמריקנים – וחזר ואיחד את האומה הערבית תחת ההגמוניה שלו, היו אחמדיניג'אד האיראני מזה, וארדואן התורכי מזה – כמו צלאח אדין בזמנו גם שני הג'נטלמנים הללו אינם ערבים וכמו בימי נשיא מצרים נאצר שביקש את הנהגת האומה הערבית באמצעות התגרות בישראל, גם אחמדיניג'אד וארדואן פנו בטבעיות רבה לדרך זו .

אמנם בלב המאפליה המזרח תיכונית, שוכנת לה מדינה חזקה ומפותחת הרבה יותר מאיראן ותורכיה. מדינה משגשגת כלכלית וצבאית, מעצמה אזורית (וגרעינית) הממהרת ראשונה להגיש עזרה באזורי אסון על פני כל הגלובוס. אך טבעי היה שישראל תיקח אחריות לאסון ההומניטארי המפלצתי שנוצר בגבולה הצפוני, ומלבד הגשת עזרה רפואית לפצועי הצבא הסורי העוין, תסייע גם לאזרחים ותציע (למשל) שמיים אסורים בטיסה מעל אזורים מסוימים בגולן הסורי, אזורים בהם יוכלו הפליטים למצוא מקלט מיד טובחיהם. האם מישהו יכול היה ברצינות להתלונן כלפי ישראל בשל צעד הומניטרי זמני שכזה? 
בעבר הרשתה לעצמה ישראל הקטנה והחלשה לשלוח כוחות צבאיים לכורדיסטאן הרחוקה, לאמן כוחות במדינות אפריקה, לתמוך בלוחמים הנוצרים בלבנון –

מדוע יכול כל זב ומצורע ללטוש עיניו ממרחקים אל חצרה האחורית, ואילו בישראל עצמה – חשיבה אסטרטגית שכזו, הווה אומר תפיסת עצמה כפתרון אזורי במקום כבעיה אזורית ועולמית, כמנהיגה אזורית במקום כספחת, כמנהיגה הגמוניאלית במקום כנטע זר המתחנן לפרור לגטימיות – 
מדוע חשיבה שכזו נתפסת כיום כבלתי אפשרית?

נניח לעת עתה לשאלה הזו – די לנו אם נבין בשלב זה שבשל האופן הזמני והארעי שישראל תופסת עצמה, אין היא מסוגלת לייצר מדיניות אסטרטגית של ממש ובגבולה נוצר וואקום.

בירכתי צפון שוכנת המעצמה העולמית השניה בעוצמתה הצבאית. נראה כי לאחר שנפטר מכל מוקדי הכח שאיימו על שלטונו, מחפש המנהיג הרוסי אתגרים מחוץ לגבולות ארצו. הכלכלה הרוסית (אם אפשר לקרוא לה בשם זה) מתבססת בעיקר על יצוא גז ובדומה לארה"ב – המוצר המשמעותי ביותר שמסוגלים לייצר שם – הוא נשק.
אצל פוטין אין את העכבות הישראליות. הוא סיפח את קרים, הוא התגרה בטורקים (שם כן מפילים מטוס שחוצה את הגבול), הוא מתגרה באמריקנים, בכל מקום בו האחיזה רופפת – ינסה הרודן הרוסי את מזלו ויבדוק את גבולותיו. גם הוואקום בגבולנו הצפוני והחולשה המדינית הישראלית לא נעלמו מעיניו.
כך הובילה מדיניות הבדלנות הישראלית למצב אסטרטגי חדש וגרוע בהרבה מקודמו.

במקום משטר סורי מוחלש או מעורער על גבול רמת הגולן, משטר שמולו יכלה ישראל להתנהל בחופשיות ולהגיב בעומק השטח מול כל איום – במקום מצב ששמר את גבול הגולן בשקט מוחלט מאז מלחמת יום כיפור, קיבלה מעתה ישראל חסרת האסטרטגיה, את הדוב הרוסי. מעתה השתנו כללי המשחק. כבר לא ניתן להגיב סתם כך על "זליגות" ארטילריות – בלי להסתבך עם הריבון החדש. חיל האויר כבר לא יכול להסתובב לו בשמי הגולן בלי אישור מהקרמלין – וצודק קצין חיל האויר הבכיר המסביר ש"אנחנו לא יורים עליהם", 
אבל לא כל כך צודק ש "הם לא יורים עלינו"...

למה בעצם זה לא עובד? מדוע לא יכול הדוב הרוסי לשכון בשקט עם הכובע טמבל הישראלי?
משום שבשונה מישראל, לשאר העולם יש אסטרטגיה. מצב בו לצד אחד יש ולצד שני אין, אינו מוביל לשקט אלא ללחץ בלתי פוסק – לחץ מדיני, לחץ כלכלי ולחץ צבאי.

לחץ מדיני - 
לנשיא פוטין יש אינטרסים גלובליים. לא רק לארה"ב ואירופה מותר לנגוס בריבונות הישראלית בכדי להפוך למתווך שבחסותו הושכן "שלום" במזה"ת (פאקס RUSSIA). עכשיו, כשהאמריקנים כבר לא כאן, מגיע תורם של הרוסים. אם אנחנו כבר כאן, אז למה לא ללחוץ על הישראלים לרדת מרמת הגולן? רוסיה כבר תערוב לביטחונם...

לחץ כלכלי - 
לרוסיה אינטרסים כלכליים מובהקים ברמת הגולן ובישראל. חברת גז פרום הרוסית כבר ביקשה להיות מעורבת בהפקת הגז ממאגר לוויתן. המהלך נחסם על ידי נובל אנרג'י שאינה מעוניית בשותפות מסוג זה. ככל הנראה גם בגולן ישנם מרבצים גדולים של פצלי שמן ומקורות אנרגיה. ירידה של ישראל מהרמה והפקדתו בידי סוג של הגמוניה רוסית, יכולים בהחלט להיות אסטרטגיה הגיונית למי שמבקש שליטה על מקורות האנרגיה הישראליים.

לחץ צבאי - 
כשאתה יורה על מטוס ישראלי, כשאתה מספק מערכות טילים מתוחכמות לאיראן, כשאתה יוצר מצב אסטרטגי הדוחק את ישראל לפינה, אתה מייצר לעצמך קלפי מיקוח. תנו לי (לדוגמה) שותפות בלווייתן וקבלו חופש תמרון בגולן... בנתיים...

פוטין אינו אויב של ישראל. כמו האמריקנים גם הוא פועל מתוך אינטרסים. ההבדל הוא שהוא עושה זאת עם פחות טאקט – זה הכל.

עכשיו אפשר להבין את פשר ההצהרה המוזרה של נתניהו בגולן.
נתניהו כמו נתניהו – נאמן ל"אסטרטגיית" הנאומים וההצהרות עמה התמודד מול הגרעין האיראני - ניסה לייצר לעצמו איזו עמדת מיקוח מעט יותר מוצלחת בטרם ישוב לחלות שוב את פניו של הריבון החדש. המופע המוזר, אכן העיד, על לחץ אישי ומפולת אסטרטגית – וודאי שלא על נחישות ועצמה.

נותרה רק השאלה – מדוע אין ישראל מסוגלת לייצר לעצמה אסטרטגיה כפי שידעה לעשות בשנות הששים.

התשובה היא שעד סוף שנות השמונים, סיפקה הישראליות הצעירה אנרגיות של זהות עצמאית המאפשרת יצירת אסטרטגיה. מלחמת המפרץ הראשונה וועידת מדריד, מסמנים ככל הנראה את סיום העידן ההוא. ישראל הבורחת מזהותה ומבשורתה הפכה בעיני עצמה אט אט לאורחת לא רצויה במרחב."כחגבים היינו בעיננו וכן היינו בעיניהם". התייחסות העולם אליך היא בבואה של האופן בו אתה מתייחס אל עצמך. התהליך הגיע אל שיאו בהסכמי אוסלו שבהם אימצה ישראל את העיקרון לפיו היא כובשת בארצה. לכן ניוד יהודים מביתם נתפס כלגטימי, וערבים - כפשע נגד האנושות. תפילה בהר הבית (מקום מקדשם של היהודים) נתפס כמעשה טירוף והנפת דגלי דע"ש במקום, נסלחת.

מתוך תודעה לאומית שאיבדה את זהותה, לא תיתכן גזירת אסטרטגיה. הערך היחיד שניתן להסתתר מאחוריו הוא ערך ההגנה העצמית ומציאות שכזו כמובן שאינה מאפשרת יותר אסטרטגיה גלובלית.

'באין חזון יפרע עם', באין זהות לא תיתכן אסטרטגיה ובלי אסטרטגיה - תוכרע לבסוף גם החזקה שבמדינות.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1038260232919758&id=230709873674802&fs=5




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כבר קיסינג'ר טען את זה מיד לאחר מלחמת יו''כ פאשיסט 02.05.16 14:34 1
  קל מאוד לכתוב מהכסא בבית אל מול המחשב אבי הטחול 02.05.16 16:52 2
     בפוליטיקה העולמית כמו בטבע הכל שאלה של בטחון עצמי פאשיסט 02.05.16 17:29 3
         אני לא זוכר בהיסטוריה של עשורים האחרונים ראיס 03.05.16 07:37 5
             לא אמרתי שהוא צודק, אמרתי שיש הטוענים פאשיסט 03.05.16 13:48 7
                 העם היחיד שיש לו בעלות אמיתית וזכויות היסטוריות ראיס 03.05.16 14:02 9
                     אין באמת דבר כזה זכות היסטורית בדיפלומטיה פאשיסט 03.05.16 18:38 10
         אני מסכים שלא צריך לפחד ומיד לומר אמן לכל מה שהמעצמות אומרות אבי הטחול 03.05.16 11:53 6
             איפה כוחי ועוצם ידי?! פאשיסט 03.05.16 18:40 11
     רוסיה כבר מזמן לא ממש מעצמה ראיס 02.05.16 19:10 4
         נכון פאשיסט 03.05.16 13:49 8
             אני עוד יכול להבין כשמדובר בארצות הברית ראיס 04.05.16 11:17 12
                 גם בפני ארה''ב אין סיבה להתרפס פאשיסט 04.05.16 15:11 13
                     אני האחרון שרוצה שאנחנו נתרפס בפני מישהו ראיס 05.05.16 01:00 14
                         נעשה הכל על מנת לברוח מהמטרה פאשיסט 05.05.16 17:22 15
                             הרבה אנשים כבר מזמן לא יודעים מה המטרה ראיס 10.05.16 08:07 16

     
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד בניסן תשע''ו    14:34   02.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כבר קיסינג'ר טען את זה מיד לאחר מלחמת יו''כ  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לא חשוב שזה ככה ברוב העולם, גם בארה"ב.
ולא חשוב שבגללו לא הגענו להישגים גבוהים יותר במלחמת יו"כ שגרמה להישגים דלים בזירה המדינית.
אבל הוא צודק, מדיניות החוץ של ישראל עסוקה בכיבוי שריפות.
אין יוזמה, וחמור מכך, הגולם עלה על יוצרו ומדיניות הפנים של ישראל מושפעת מ"מדיניות החוץ" ולא להיפך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי הטחול לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.8.11
1002 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד בניסן תשע''ו    16:52   02.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. קל מאוד לכתוב מהכסא בבית אל מול המחשב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל כשמעצמה כמו רוסיה קובעת משהו באזור, לא יודע מה ביבי היה יכול לעשות אלא למזער נזקים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד בניסן תשע''ו    17:29   02.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בפוליטיקה העולמית כמו בטבע הכל שאלה של בטחון עצמי  
בתגובה להודעה מספר 2
 

ראיתי צ'יוואווה מבריח דוברמן, רק בגלל הטירוף שלו.
ככה גם בפוליטיקה, לפעמים מעצמה מאיימת על מדינה רק בכדי לראות את התגובה שלה.
אם רוסיה רוצה, היא דורסת את כל האיזור, אבל ראינו כבר בסיפוח שיש טוענים שהוא צודק של חצי האי קרים, שגם רוסיה לא פטורה מביקורת.
וגם היא מגיבה לאותה הביקורת.
מדינת ישראל צריכה להגיב כמדינה ריבונית ולא כמדינת חסות, לא של ארה"ב ולא של רוסיה.
רוסיה יכולה להתעצבן כאוות נפשה, אבל על ישראל לעמוד על שלה ולבצע את החשוב לה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
2359 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ו    07:37   03.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אני לא זוכר בהיסטוריה של עשורים האחרונים  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
מעשה כל כך לא צודק כמו סיפוח חצי האי קרים.
ואל תשכח שהסיפוח זה רק חלק מהמלחמה שרוסיה מנהלת נגד אוקראינה כשמטרה שלה היא סיפוח לפחות חצי מאוקראינה לרוסיה או לפחות הפיכתה למדינת חסות שלה.
אם לא היה סיפוח קרים המלחמה בדונבס לא הייתה פורצת.רוסים ראו שהלך להם חלק עם קרים והחליטו לכרסם בעוד חלקים מהמדינה, רק שהפעם אוקראינים התנגדו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ו    13:48   03.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. לא אמרתי שהוא צודק, אמרתי שיש הטוענים  
בתגובה להודעה מספר 5
 

עם זאת, אם כבר גלשנו.
רוסיה נתנה במתנה את חצי האי לאוקראינה כשלא נראה פירוד באופק.
אם לספח עכשיו זה צודק או לא, אני לא יודע. מה שאני יודע זה שזה לא חד משמעי.
מה גם שזה רק מוכיח את טענתי, רוסיה עושה מה שבראש שלה והדיפלומטיה שלה מלבד כח הוא להסיט את האש מעצמם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
2359 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ו    14:02   03.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. העם היחיד שיש לו בעלות אמיתית וזכויות היסטוריות  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
על חצי האי קרים זה טטרים של קרים שזה מולדתם.
ברית המועצות הוקמה ב1922.לאחר גירוש והגליה של טטרים חצי האי הגיע למצב קשה מבחינה כלכלית ואחד הסיבות לכך שהוא הועבר לאוקראינה הייתה שאוקראינה יכלה לפתח אותו באופן יותר יעיל מרוסיה (בגלל חיבור יבשתי וקירבה למרכזי אוכלוסיה גדולים באוקראינה).ב1954 חצי האי הועבר לאוקראינה, והיה 37 שנים חלק ממנה במסגרת ברית המועצות.
כלומר 32 שנה הוא היה חלק מרפובליקה רוסית ו37 שנה חלק מרפובליקה אוקראינית.
בנוסף לכך אוקראינה ויתרה לרוסיה על אזורים מסוימים בגבול(למשל העיר טגנרוג).את זה הם מין הסתם לא זוכרים.
אוקראינה מעולם לא תקפה ולא חשבה לתקוף את רוסיה,מעולם לא פגעה במיעוט הרוסי במדינה.לא הייתה לרוסיה שום סיבה לתקוף אותה,כמו שלארה"ב אין שום סיבה לתקוף את אנגליה וקנדה.כל פשעה של אוקראינה היה רצון להתקרב לאירופה ולתקן את המשטר המושחת שלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ו    18:38   03.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אין באמת דבר כזה זכות היסטורית בדיפלומטיה  
בתגובה להודעה מספר 9
 

יש:
"שלי כי ככה".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי הטחול לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.8.11
1002 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ו    11:53   03.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אני מסכים שלא צריך לפחד ומיד לומר אמן לכל מה שהמעצמות אומרות  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
אבל גם עמידה של אני ועוצם כוחי היא דרך לא נכונה.
עדיף לדוגמה להיכנס לדיאלוג דיפלומטי ולתאם עמדות על פני הליכה עם ראש בקיר נגד מעצמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ו    18:40   03.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. איפה כוחי ועוצם ידי?!  
בתגובה להודעה מספר 6
 

אין בעיה להיכנס לדיאלוג, אבל לא מעמדת נחיתות.
כמו שאינך צריך להצהיר שהדירה שקנית שייכת לך לפני כל ישיבת ועד בית, כך לא צריך להצהיר שהגולן שלנו לפני כל כינוס דיפלומטי בלי ששאלו אותך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
2359 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד בניסן תשע''ו    19:10   02.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. רוסיה כבר מזמן לא ממש מעצמה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
יש להם עדיין עוצמה צבאית אבל לא ברמה מספקת כדי להוות איום על ישראל באזור.
רוסים זה הרבה פוזה.
וגם ההתערבות שלהם בסוריה היא לא רק בגלל הרצון שלהם להיכנס לוואקום המזרח תיכוני אלא בעיקר כדי להסיט תשומת לב מהמלחמה שלהם באוקראינה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה בניסן תשע''ו    13:49   03.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. נכון  
בתגובה להודעה מספר 4
 

וזה בדיוק הענין שפייגלין טוען.
אנחנו מלקקים סתם.
אין לנו דיפלומטיה כי אנחנו לא רוצים להיות מדינה ריבונית אלא מדינת חסות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
2359 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו בניסן תשע''ו    11:17   04.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אני עוד יכול להבין כשמדובר בארצות הברית  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
יש לנו בכל זאת תלות מסוימת בהם.אבל כשאנחנו רצים ומתרפסים בפני כל אחד זה כבר מקומם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו בניסן תשע''ו    15:11   04.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. גם בפני ארה''ב אין סיבה להתרפס  
בתגובה להודעה מספר 12
 

אנחנו מדינה ריבונית וזהו.
או כמו שאומרים היום-
מי שלא טוב לו וכו'.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
2359 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ז בניסן תשע''ו    01:00   05.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אני האחרון שרוצה שאנחנו נתרפס בפני מישהו  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
אני רק אומר שאנחנו כל כך התרגלנו ללקק לאומות העולם שאנחנו כבר מוכנים להתרפס למדינות חלשות מאיתנו בהרבה.
למשל ירדן (שללא ישראל לא הייתה ככל קיימת עכשיו.וכל קיומה העכשיוי תלוי רק בנו).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פאשיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.9.14
957 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ז בניסן תשע''ו    17:22   05.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. נעשה הכל על מנת לברוח מהמטרה  
בתגובה להודעה מספר 14
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
2359 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ב' באייר תשע''ו    08:07   10.05.16   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. הרבה אנשים כבר מזמן לא יודעים מה המטרה  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
וחלק חושבים שכלל אין מטרה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות