קבוצות דיון
פוליטיקה ואקטואליה
נושא #22963
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
בלגן
חבר מתאריך 4.5.16
9612 הודעות | יום חמישי י''א בתשרי תשע''ז
08:39 13.10.16 |
|
ח''כ מרב מיכאלי בפוסט על יום כיפור במניין הגאה בניו יורק
|
שנים שמעתי על יום כיפור בבית הכנסת הגאה בניו יורק, שאלפים מגיעות ומגיעים אליו וזה אירוע מדהים, ובכל זאת, כשהגעתי לשם הבוקר נשמטה לי הלסת. נעתקו המלים מפי. ארבעת אלפים כסאות חיכו בבניין המהמם של מרכז יעקב יעבץ, שהעולם נשקף דרכו מכל עבר. ארבעת אלפים כסאות שהלכו ונתפסו ע"י חברות וחברי קהילה ועוד המונים רבים שמוזמנים להגיע ופשוט להשתתף. עשרות עולות ועולים לתורה בחלקים שונים. הסידור הרפורמי מכיל, כידוע, גם דברי שירה עברית וטקסטים נוספים, אבל בבית הכנסת הרפורמי הזה יש משהו נוסף. זאת הזהות של קהילה גאה פעמיים: גאה להיות להט"בק וגאה להיות יהודית. זאת הרגישות הכפולה, זאת האהבה המיוחדת. זאת הרבה המחוננת שרון קליינבאום שמובילה את הקהילה הזאת זאת השנה ה- 25 ואלה השותפות והשותפים המחוייבים והמושקעים. זאת יהדות יפיפיה. גם הטקסטים המסורתיים מקבלים משמעויות חדשות. אני גאה שהתבקשתי לעלות ולקרוא - בעברית! - את "לכל איש יש שם" של זלדה. טקס יום הכיפורים המשמעותי כל כך והעצום של Congregation Beit Simchat Torah - CBST, הקהילה הגאה בניו יורק. יהדות גאה, עמוקה ומרגשת. אני רק יכולה לאחל לנו שבמהרה בימינו יהיו לנו כאלה גם בארץ. גמר חתימה נהדרת לכולנו. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1290682424288794&substory_index=0&id=213793465311034
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
מעוף
גולש אורח
| יום חמישי י''א בתשרי תשע''ז
11:30 13.10.16 |
|
30. הם דילגו על קריאת התורה של מנחה?על איסור החמור ביותר של משכב זכור??
בתגובה להודעה מספר 0
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 13.10.16 בשעה 11:40 בברכה, מעוף או שהם בעצם הם מחליטים מה מותר להם ומה אסורמדבריו של הנביא בסוף נבואת התוכחה בפרק ה'(עמוס) "מי ביקש מכם רמוס חצרי גם כי תרבו תפילה אינני שומע ידיכם דמים מלאו" ותהילים ס"ו פסוק י"ז: "און אם ראיתי בלבי לא ישמע ה" ותהילים נ` פסוק ט"ז: "ולרשע אמר אלוהים מה לך לספר חקי ותשא בריתי עלי פיך"
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|