|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
guy_k
חבר מתאריך 7.7.14
47 הודעות | יום שלישי ה' בטבת תשע''ז
10:06 03.01.17 |
|
26. אני לא מצליח להבין את מי שמצדד בו ובאמירותיו
בתגובה להודעה מספר 0
|
א. האדם הזה עשה את ממונו מייצוג נאצי ימ״ש. ב. פדיון שבויים - אחת המצוות החשובות בהלכה, הרמב״ם בעצמו כתב: פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות. והמעלים עיניו מפדיונו, הרי זה עובר על "לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך", ועל "לא תעמד על דם רעֶך", ועל "לא יִרדנו בפרך לעיניך", ובטל מצות "פתח תפתח את ידך לו", ומצות "וחי אחיך עמָך", "ואהבת לרעך כמוך", ו"הצל לקוחים למות" והרבה דברים כאלו. ואין לך מצווה רבה כפדיון שבויים. – רמב"ם, הלכות מתנות עניים, פרק ח, הלכה י ומוסיף השו"ע וכותב: כל רגע שמאחר לפדות השבויים, היכא דאפשר להקדים הוי כאילו שופך דמים ג. עד שלא הוכרזו כחללים - לא ניתן להתייחס אליהם ככאילו. ד. אמנם חלל צה"ל הוא קדוש שנפל על קידוש השם, ויש לעשות כל מאמץ להביאו לקבר ישראל – הן משום כבודו, הן משום כבוד משפחתו, שיהיה להם קבר לבכות עליו, והן משום כבוד ישראל שלא יחולל בגויים. מכל מקום אין לדמותו לשבוי חי, שהמצוה לפדותו היא בכל מחיר, יחד עם זאת גם לסוגייה הזו נדרשו רבותינו וגם הם אישרו את עיסקאות החזרת הגופות.חבל שכל התומכים בשפטל לא פתחו מזמן ספר הלכות כזה או אחר וקראו מה אומרים חכמים מאיתנו שנדרשים לסוגיות קשות כאילו וטוב שלא שם אותנו במקומם בעת שנדרשו לסוגייה הקשה כל כך הזו. מציע לכם להיזכר בדבריו של הגאון, מרן עובדיה יוסף זצוק״ל שהיטיב להגיד ״רב גדול נמדד במה שמיתיר ולא במה שאוסר״
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|