גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23425 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23425
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
33079 הודעות, 165 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ד בטבת תשע''ז    10:41   12.01.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בעקבות החלטת מועצת הבטחון-עלייה משמעותית בפיגועים  

 

מספר הפיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים עלה משמעותית מאז החליטה מועצת הביטחון שההתנחלויות אינן חוקיות. זה ודאי אינו צירוף מקרים.
1.מניע בינלאומי
השבוע דווח, כי מאז ההחלטה של מועצת הביטחון לפיה ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים אינן חוקיות, חלה עלייה של עשרות אחוזים במספר התקריות האלימות בשטח. העלייה המשמעותית ביותר היא במספר מקרי יידוי האבנים, כאשר בחודש דצמבר בוצעו 344 מקרים, רובם בסוף החודש. בשבוע הראשון של ינואר נספרו 169 מקרים, וההערכה היא שאם מספר האירועים יימשך באותו קצב, במהלך החודש צפויים כ-700 מקרי יידוי אבנים. במערכת הביטחון אומרים שהעלייה נובעת גם מציון תאריכים חשובים לפלשתינים, ביניהם יום השנה לחיסולו של המהנדס יחיא עייש. אולם, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהעלייה הדרמטית נרשמה כבר לאחר החלטת מועצת הביטחון.
הפלשתינים פשוט מוציאים לפועל את החלטת מועצת הביטחון. כיצד אפשר להאשימם בטרור, אם הם פועלים נגד משהו שהוא לא חוקי מלכתחילה? החלטה זו, שמונעת משנאה וחוסר ידע, התירה את דמם של היהודים - כמו החלטות רבות אחרות. לממשלת ישראל אסור להיכנע להחלטות אלו, אלא להמשיך להציג את האמת העובדתית ולקדם את האינטרסים של מדינת ישראל.
2.סימן לבאות
במבט ראשון נראה, כי הפיגוע שבוצע בתחילת השבוע בארמון הנציב בירושלים, הוא פיגוע נוסף במה שכונה כבר "אינתיפאדת הבודדים". בבדיקה מעמיקה יותר, ניתן לראות את השוני שבפיגוע זה.
ראשית, המחבל היה נשוי ואב לילדים, בעוד רוב המחבלים בגל האחרון היו צעירים ורווקים. שנית, הוא היה בעל תעודת זהות כחולה והייתה לו עבודה בישראל. מה שדומה הוא הדפוס שככל הנראה הניע את המחבל לפיגוע: מחבלים ללא פעילות ארגונית השואבים השראה מאירועים בעולם ומהמסגדים.
מה שחשוב לזכור בפיגוע זה, הוא שהמניעים שהביאו לפרוץ הפיגועים מלכתחילה עדיין קיימים בשטח: העדר האופק המדיני, ההסתה ברשתות החברתיות והזעם כלפי ישראל כאשר במרכז עומד הנרטיב על הר-הבית. מרכיבים אלו יוצרים אווירה מתוחה וטעונה, שיכולה לייצר פיגוע נוסף.

המאמר של אריאל י.לוין באתר NEWS 1
www.news1.co.il/Archive/003-D-117332-00.html


"חיינו הממהרים וחיינו העוברים לאט. דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד".{י.עמיחי}


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות