גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23794 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23794   
Skymaster
חבר מתאריך 27.3.17
11056 הודעות
יום חמישי י' בניסן תשע''ז    18:58   06.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אירופה: האוכלוסיה מתחלפת  

 
  
אירופה: האוכלוסיה מתחלפת

מאת ג'וליו מאוטי
1 בספטמבר, 2016 תרגום של הטקסט האוריגינלי: Europe: The Substitution of a Population
שיעור תמותה גבוה משיעור ילודה נשמע אולי מדע בדיוני, אולם זו המציאות כיום באירופה. זה כבר קרה. בשנת 2015, נולדו 5.1 מיליון תינוקות באיחוד האירופי, לעומת 5.2 מיליון אנשים שנפטרו, ומשמעות הדבר היא כי האיחוד האירופי בפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית רשם שינוי טבעי שלילי באוכלוסייתו. מקורם של הנתונים ב- Eurostat (המשרד הרשמי לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי) אשר מאז 1961 סופר את אוכלוסיית אירופה. זה רשמי.

אולם יש מספר מפתיע נוסף: אוכלוסיית אירופה גדלה בכללותה מ- 508.3 מיליון ל- 510.1 מיליון איש. ניחשתם מדוע? אוכלוסיית המהגרים גדלה, בכשני מיליון בשנה אחת, בעוד שהאוכלוסיה ילידת אירופה הולכת ומתכווצת. האוכלוסייה מתחלפת. אירופה איבדה את הרצון לשמור על אוכלוסייתה או להגדילה. המצב הדמוגרפי הוא בבחינת רעידת אדמה בדומה למגיפה השחורה שהתרחשה במאה ה- 14.

שינוי זה הוא מה שהדמוגרף הבריטי, דוויד קולמן, תיאר במחקרו "Immigration and Ethnic Change in Low-Fertility Countries : A Third Demographic Transition" ("הגירה ושינוי אתני במדינות בעלות פריון נמוך: שינוי דמוגרפי שלישי"). שיעור הילודה של אירופה שהוא בגדר התאבדות, יחד עם מהגרים המתרבים במהירות, ישנו את פניה של התרבות האירופית. שיעור הפריון ההולך ופוחת של אירופים ילידי המקום עולה בקנה אחד, למעשה, עם התמסדותו של האסלאם באירופה וה"רה-אסלאמיזציה" של המוסלמים שלו.

בשנת 2015, נרשמו בפורטוגל שיעור הילודה השני הנמוך ביותר באיחוד האירופי (8.3 ל- 1,000 תושבים) וצמיחה טבעית שלילית של 2.2- ל- 1,000 תושבים. באיזו מדינה באיחוד האירופי שיעור הילודה הנמוך ביותר? איטליה. מאז ה"בייבי בום" בשנות השישים במדינה המפורסמת במשפחות הגדולות שלה, שיעור הילודה ירד כמעט בחצי. בשנת 2015, מספר הלידות צנח ל- 485,000, פחות מבכל שנה אחרת מאז הוקמה איטליה המודרנית ב- 1861.

במזרח אירופה יש כיום את "אובדן האוכלוסייה הנרחב ביותר בהיסטוריה המודרנית", ואילו גרמניה עקפה את יפן בשיעור הילודה הנמוך בעולם, כאשר עורכים ממוצע של חמש השנים האחרונות. בגרמניה ובאיטליה, נרשמו ירידות דרמטיות במיוחד, ירידה של 2.3%- ו- 2.7%- , בהתאמה.


הזקנים נפטרים ומגיעים חדשים... אירופה, ההולכת המזדקנת, אינה מביאה לעולם דורות חדשים, ובמקום זאת מקדמת בברכה כמויות עצומות של מהגרים מהמזרח התיכון, אפריקה ואסיה, העומדים להחליף את האירופים ילידי המקום, ומביאים עמם תרבויות עם ערכים שונים לחלוטין בנוגע למין, מדע, כוח פוליטי, תרבות, כלכלה והקשר בין אלוהים לאדם.

ישנם עסקים שכבר אינם מתעניינים בשווקים האירופים. קימברלי-קלארק המייצרת את חיתולי "האגיס" יצאה מרוב אירופה. השוק פשוט אינו משתלם. בינתיים, פרוקטר אנד גמבל המייצרת את חיתולי "פמפרס" משקיעה בעסקי העתיד: חיתולים למבוגרים.

אירופה מזדקנת, אפשר להרגיש את כל עצבות העולם אשר כילה עצמו לדעת. בשנת 2008, במדינות האיחוד האירופי היו 5,469,000 לידות. חמש שנים לאחר מכן, היו קרוב לחצי מיליון לידות פחות, 5,075,000 - ירידה של 7%. שיעורי הפריון צנחו לא רק במדינות בעלות כלכלה מקרטעת, כגון יוון, אלא גם במדינות כמו נורבגיה, אשר צלחה את המשבר הכלכלי.

כפי שאמר לאחרונה לורד סאקס: "שיעור הילודה הצונח עשוי לבשר על קץ המערב". אירופה, ההולכת המזדקנת, אינה מביאה לעולם דורות חדשים, ובמקום זאת מקדמת בברכה כמויות עצומות של מהגרים מהמזרח התיכון, אפריקה ואסיה, העומדים להחליף את האירופים ילידי המקום ומביאים עמם תרבויות עם ערכים שונים לחלוטין בנוגע למין, מדע, כוח פוליטי, תרבות, כלכלה והקשר בין אלוהים לאדם.

ליברלים וחילונים נוטים להתייחס בביטול לחשיבותן של סוגיות דמוגרפיות ותרבותיות. זו הסיבה מדוע האזהרות החשובות ביותר מגיעות ממספר מנהיגים נוצרים. הראשון שהתריע על מגמה דרמטית זו היה מיסיונר איטלקי נודע, האב פיארו גדו, שהסביר כי מפאת צניחתם של שיעורי הילודה ואדישות דתית, "לא רחוק היום שבו האסלאם יכבוש את רוב אירופה". אחריו הזהירו עוד רבים, כמו הקרדינל הלבנוני בשארה ראי, המנהיג את הקתולים המזרחים בהתאם לוותיקן. ראי הזהיר, כי "האסלאם יכבוש את אירופה באמצעות אמונה ושיעור ילודה". אזהרה דומה הגיעה לא מזמן מקרדינל נוסף, ריימונד לאו בורקה.

בתוך דור, אירופה תשתנה ללא הכר. נראה, כי האנשים באירופה חושבים במידה רבה, כי זהותה של הציביליזציה שלהם מאוימת בעיקר על ידי ליברטריאניזם קלי דעת, אידאולוגיה במסווה של חירות, הרוצה לנתק את כל הקשרים הקושרים את האדם למשפחתו, להוריו, עבודתו, ההיסטוריה, הדת, השפה, הלאום והחירות שלו. נראה, כי תפיסה זו נובעת מרפיון וחוסר אכפתיות אם אירופה תעשה חייל או תיכנע, אם הציביליזציה שלנו תיעלם, תטבע בתוהו ובוהו אתני, או תירמס על ידי דת חדשה מהמדבר.

כפי שמאמר ב- Washington Quarterly מסביר, למפגש הרה הגורל בין שיעורי הילודה הצונחים של אירופה לבין עלייתו של האסלאם היו כבר השלכות מרחיקות לכת: אירופה הפכה לחממה לטרור, פיתחה אנטישמיות ארסית חדשה, ידעה שינוי בנטייה פוליטית לעבר הימין הקיצוני, עברה את המשבר הגדול ביותר באחדות האירופית והייתה עדה לשינוי המוקד במדיניות החוץ מאז נסיגתה של אירופה מהמזרח התיכון.

התאבדות דמוגרפית אינה רק מתרחשת, נראה שמעוניינים בה. נראה, כי הבורגנות האירופית חובבת הזרים, אשר כיום שולטת בפוליטיקה ובעיתונות, ספוגה בגזענות סנובית ומזוכיסטית. הם הפנו עורף לערכי התרבות יהודית-נוצרית שלהם ושילבו אותה עם עמדה הזויה ורומנטית של ערכי תרבויות אחרות. הפרדוקס העצוב הוא שהאירופים מייבאים עתה צעירים בכמויות גדולות מהמזרח התיכון כדי לפצות על אורח החיים שבחרו.

ליבשת אגנוסטית ועקרה - נטולת אלים וילדים מפני שגירשה אותם - לא יהיה כוח להילחם או להטמיע ציביליזציה של קנאים וצעירים. נראה כי חוסר הצלחתה להתנגד לשינוי הממשמש ובא יסתיים עם ידו של האסלאם על העליונה. האם אנו עדים לימי הקיץ האחרונים?

ג'וליו מאוטי, עורך תרבות בעיתון Il Foglio הוא עיתונאי וסופר איטלקי.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  'חליפות' נעימה עוד1 08.04.17 22:11 1
  גם אצלנו יש שינויים דמוגרפים משמעותיים-2 מגזרים מתעצמים והיתר נחלשים יחסית. ש-עצמון 11.04.17 12:20 2
     אמת Skymaster 13.04.17 06:49 3

     
עוד1
חבר מתאריך 31.5.15
12868 הודעות
יום שבת י''ב בניסן תשע''ז    22:11   08.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. 'חליפות' נעימה  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
33079 הודעות
יום שלישי ט''ו בניסן תשע''ז    12:20   11.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. גם אצלנו יש שינויים דמוגרפים משמעותיים-2 מגזרים מתעצמים והיתר נחלשים יחסית.  
בתגובה להודעה מספר 0
 


"חיינו הממהרים וחיינו העוברים לאט. דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד".{י.עמיחי}


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Skymaster
חבר מתאריך 27.3.17
11056 הודעות
יום חמישי י''ז בניסן תשע''ז    06:49   13.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אמת  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
אבל באירופה זה עבר את הנקודה הקריטית בכמה מדינות
וכמו כן יש גם הבדלים אחרים כמו חברתיים ובטחוניים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות