גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23966 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23966   
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בסיון תשע''ז    00:36   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מִפקד המתנחלים | ההתנחלויות מ-67' ועד היום — תמונת מצב |  

 

בשלושת העשורים האחרונים נוספו שמונה התנחלויות ויותר מ–330 אלף מתנחלים, כשליש מהם חרדים. בדיקת "הארץ" מגלה כי בגדה המערבית חיים יותר מ–380 אלף מתנחלים, ויותר מ–40% מהם מחוץ לגושים ■ ההתנחלויות מ-67' ועד היום — תמונת מצב

בשנים האחרונות הפך צירוף המלים "חזון המיליון" לשגור לא רק בפיהם של מנהיגי המתנחלים. גם בין הפוליטיקאים הממסדיים המסתובבים במסדרונות הכנסת, יש מי שמדבר על הפנטזיה לשכן מיליון ישראלים בגדה המערבית, כתכנון ריאלי — אפילו בעתיד הקרוב. כשזה יקרה, הם סבורים, לא ניתן יהיה עוד לצייר מפה ובה שתי מדינות, ישראלית לצד פלסטינית. פינוי נרחב כל כך יהפוך לחלום רחוק, גם אם השמאל יהיה בשלטון.

למעשה, המציאות מראה שגם כיום קשה לצייר מפה כזו, שכן ב–50 השנים האחרונות חלו שינויים מרחיקי לכת בהיקף ההתנחלות בשטחים הכבושים. בדיקת "הארץ", המבוססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), מראה כי בשנת 2015 התגוררו בהם יותר מ–380 אלף מתנחלים. וגם נתונים אלה חלקיים, שכן הם אינם כוללים את אלה שחיים בשכונות היהודיות במזרח ירושלים, שמספריהם נאמדים בכ–210 אלף, לפי פרסומי "מכון ירושלים לחקר ישראל". בכל האמור בפינוי עתידי אפשרי, של אלה הנמצאים "מחוץ לגושים" (כפי שהוגדרו ביוזמת ז'נבה, ואינם כוללים את אריאל), הרי שגם כאן התמונה סבוכה, שכן מדובר בכ–44% ממתנחלי הגדה. >> לחצו Play לצפייה בשינוי שחל בגדה המערבית לאורך השנים:

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר














כדי להבין איך התפתחה המציאות בשטחים יש לשוב לימים שאחרי מלחמת ששת הימים, שבישרו על הקמת מפעל חדש — מפעל ההתנחלויות. עיון במפה משנת 1968 מגלה שכבר בה מופיעות חמש נקודות חדשות, ולא מאוד מאוכלסות, מעבר לקו הירוק. מי שעמדה מאחוריהן היתה מפלגת העבודה, שהחליטה ליישב את שטחי הגדה, יש שיאמרו בגלל סיבות ביטחוניות. כך או אחרת, פנחס ולרשטיין, לשעבר ראש המועצה האזורית מטה בנימין וממנהיגי מועצת יש"ע וגוש אמונים, סבור כי המתנחלים חבים לא מעט לשמאל. "אריאל עברה את כל ההליכים על ידי מפלגת העבודה", הוא אומר ומזכיר מי היה אחראי לתכנון היישובים לפני המהפך של 77'. "סיפור חוצה שומרון, עיבוי ירושלים, גבעת זאב, מעלה אדומים, בית חורון — זה הכל עבודה שלה".

http://www.haaretz.co.il/st/inter/Hheb/images/settl.png

העבודה אולי החלה בבנייה בשטחים, אך הגידול הדרמטי במספר המתנחלים החל רק לאחר שהליכוד בראשות מנחם בגין תפס את השלטון. מיד לאחר הבחירות ב–77', היו בגדה 38 התנחלויות בהן חיו 1,900 מתנחלים. כעבור עשור, בשנות ה–80, קפץ מספר המתנחלים לכדי קרוב ל–50 אלף, שחיו ביותר ממאה התנחלויות שונות.

לא רק מספרן של ההתנחלויות גדל פלאים תחת שלטון הימין, חלו גם שינויים באופיין ובגודלן.  "לפני עליית הליכוד היה רק יישוב עירוני אחד — קרית ארבע", אמר ל"הארץ" פרופ' הלל כהן, ראש מרכז צ'ריק לחקר הציונות באוניברסיטה העברית. בשנים הבאות, הוא אומר, החלו לקום ערים ברחבי הגדה. "זו היתה מדיניות ממשלתית — להגדיל את מספר היהודים בשטחים. הם עשו תוכניות חומש, תוכניות עשור, דיברו על איך נגיע ל–100 אלף ול–300 אלף ואיך נגיע לחצי מיליון".


כהן מדגיש את חלקו המשמעותי של אריאל שרון במפעל ההתנחלות בגדה המערבית: "מבחינתו, ההגיון שמאחורי הפריסה של היישובים בשטחים היה מניעת אפשרות של הקמת מדינה פלסטינית".

בשנים האלה, מעליית בגין לשלטון ועד 1984, דחפה הממשלה את מפעל ההתנחלות בכל כוחה, כתבה פרופ' מרים ביליג מאוניברסיטת אריאל במאמר בשם "אידיאולוגיה ועיצוב המרחב ביהודה ושומרון", אותו פרסמה ב–2008. "ההאטה", כדבריה, הגיעה עם הקמת ממשלת האחדות באמצע שנות ה–80, ועם הקמת ממשלת רבין ב–1992 הוחלט על בלימה: הפסקת הקמתן של התנחלויות חדשות. אך באותה עת כבר היו לא מעט התנחלויות קיימות, והישראלים המשיכו לזרום אליהן. ב–1997, שנה לתוך הקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו כראש הממשלה, עמד מספר המתנחלים בגדה על כ–150 אלף. 

20 שנים חלפו מאז, ואם מספר המתנחלים היה גדול כבר אז, היום הוא מתקרב ל–400 אלף, לא כולל תושבי השכונות הירושלמיות שמעבר לקו הירוק. הנתונים לא כוללים גם את המתגוררים במאחזים הלא חוקיים. לפי נתוני "שלום עכשיו", ברחבי הגדה המערבית יש 97 מאחזים בלתי חוקיים, וחגית עופרן, ראש צוות מעקב ההתנחלויות בארגון, מציינת שגרים בהם כמה אלפי תושבים. עם זאת, כיוון שמרבית המאחזים צמודים להתנחלויות כלשהן, ייתכן שתושביהם נספרים בתוך התנחלויות האם. 

אופי שונה

מתנחלים, יושבי מאחזים או "נוער גבעות", הדימוי של כל אלה בציבור הוא הרבה פעמים אחיד: בני המחנה הדתי־לאומי. אולם בפועל האוכלוסייה מעבר לקו הירוק הרבה יותר מגוונת. הנתונים מראים כי רק 100 אלף מבין מתנחלי הגדה ב–2015 התגוררו ביישובים דתיים לאומיים מובהקים, בעוד ש–164 אלף ביישובים חילוניים או מעורבים.

אולם האוכלוסייה לה חייבים המתנחלים את הגידול הרב במספרם היא זו החרדית, שברובה אינה חוצה את הקו הירוק מטעמים אידיאולוגיים בהכרח. "זה שילוב של כורח המציאות והחלטה של ראשי קהילות", אומר פרופ' כהן "מצוקת הדיור, גם בבני ברק וגם בירושלים, הובילה להקמת השכונות החסידיות". 


ולרשטיין מוסיף כי "החרדים התחילו בקטן בעמנואל, אבל עמנואל לא פתרה להם את בעיית הדיור. השיקול של האוכלוסייה החרדית הוא קרבה לעיר שממנה הם באים". וכך, עם השנים קמו התנחלויות ענק חרדיות כמו בית"ר עילית (ליוצאי ירושלים) ומודיעין עילית (ליוצאי בני ברק) ובסך הכל ב–2015 גרו בגדה 118 אלף מתנחלים ביישובים חרדיים מובהקים.

ככלל, ההתיישבות העירונית בשטחים אינה אופיינית רק לחרדים. נכון ל–2015, כ–65% מהמתנחלים גרו ביישובים בעלי אופי עירוני, כאשר עיקר הגידול בסוג מגורים זה חל בשנות ה–90 ובשנות ה–2000 המוקדמות. לצד המדיניות הממשלתית לעיבוי הערים, תרמה לכך גם העלייה, בעיקר ממדינות ברית המועצות לשעבר. "באריאל ובמעלה אדומים היתה קליטה של עולים וגם בקרית ארבע יש נוכחות רוסית כלשהי", אומר פרופ' כהן. "יש גם כאלה שהגיעו (לשטחים) בשלב מאוחר יותר, לא כחלק מקליטת העלייה, אלא אנשים שהתייצבו במעמד הבינוני".


http://www.haaretz.co.il/st/inter/Hheb/images/gushim.png

בהקשר זה עלו עם השנים לא מעט טענות על כך שרבים מהמתיישבים בגדה לא הגיעו לשם ממניעים אידיאולוגיים, אלא רק לשם שיפור דיור במחיר מוזל. פרופ' עדית זרטל, היסטוריונית וחוקרת תרבות, שחיברה יחד עם עקיבא אלדר את הספר "אדוני הארץ", סבורה שתיאור זה נכון במיוחד לשנים 87'–97'. "זו תקופה של התנחלות כלכלית, הרבה פחות התנחלות אידיאולוגית", היא אומרת. "זה גם מסביר את הגידול בערים — אל הערים באים מחפשי דירות". לדבריה, ערי ההתנחלות שקמו, עלו על קרקע הקרובה למרכזים עירוניים, בתוך הקו הירוק. "למשל מעלה אדומים — זה המשך של ירושלים", היא מסבירה. "אדם שיש לו דירה של 50–60 מ"ר בירושלים יכול כמעט לשלש אותה, ועוד לקבל החזר כספי. לדעתי זה אולי האלמנט המרכזי שמסביר גידול אינטנסיבי כזה".

ביליג מנגד סבורה שזה הסבר פשטני מדי. "אני יודעת שיש נטיה להגיד שיש הרבה משפרי דיור", היא אומרת. "זה גם וגם. יש בהחלט כאלה שגרו בבית קטן, ועברו לבתים גדולים יותר, אבל יש אחוז מאוד גדול שעשו תהליך הפוך". לדבריה, כיום הבנייה בשטחים שונה מזו שהיתה נפוצה בעבר. "היום מכוונים לבנייה רוויה, בנייה של דירות יותר קטנות", היא מוסיפה, "ויש לזה ביקוש אדיר".


מימין למעלה, עם כיוון השעון: רבין בהתנחלות קליה ב-1976; בגין, שרון ובני קצובר ליד אלון מורה, 1981; נתניהו ליד אריאל, 1996; פרס בגוש עציון, 1986 צילום:סער יעקב, הרמן חנניה, נתי הרניק / לע"מ

שאלה אחרת שעולה היא באשר לאופיין של ההתנחלויות, ושל אלה הגרים בהן. "הגרעין הנוקשה והוותיק של האידיאולוגים (בקרב המתנחלים היום, י"ב) מאוד קטן, אני לא חושבת שהם יותר מ–5%", אומרת זרטל. "לעומת זאת, צמח גרעין אידיאולוגי מסוג שונה — הבנים והנכדים, הנכדים יותר נכון, של הגרעין הנוקשה והישן. והם היום חוד החנית, והם רבים מאוד. פגיעתם הרבה יותר גדולה משיעורם באוכלוסייה". לדבריה, "הוותיקים אף פעם לא דיברו בלשון שבה מדברים אנשי נוער הגבעות — ושמתכוונים לכל מלה. הוותיקים ידעו לשחק את המשחק הפוליטי ולעשות מניפולציות במערכת הפוליטית. לנוער הגבעות אין שום דיבור עם המערכת הזו, אין להם גם היגיון פוליטי בדברים. הם בתוך בועה משיחית שלהם".

מעבר לגדר

אחד השינויים המשמעותיים בגדה המערבית ב–15 השנים האחרונות הוא הקמתה של גדר ההפרדה. לדברי ביליג, טרם הקמתה היה חשש בקרב מתנחלים שהיא תרחיק אוכלוסייה חדשה מהאזור. בפועל, לדבריה, לא נראה שהיא הרתיעה רבים. "הגדר השפיעה במידה מאוד שולית", היא אומרת. "זה הוריד מחירים בזמן מסוים, ולאחר מכן הם עלו. בהסתכלות ארוכת טווח, אני לא רואה משהו מאוד משמעותי". עם הדברים הללו מסכימה גם עופרן. "בתחושה שלי, היתה עלייה במספר התושבים מעבר לגדר גם לאחר הקמתה, אבל זה בכלל לא קשור אליה", היא אומרת ומסבירה שזה בגלל "הרגיעה שאפשרה לאנשים להתחיל לחזור למקומות האלה" וכן מדיניות נתניהו לאשר התחלות בנייה מעבר לקו הירוק. 

גם אם הגדר לא שינתה את הביקוש להתגורר מעבר לקו הירוק, היא אולי השפיעה במידת מה על חלוקה, אם זו עדיין אפשרית — שכן היא מקיפה, מהצד הישראלי, את מה שמכונה "הגושים". מדובר בהתנחלויות שלא יהיה צורך לפנות לפי יוזמת ז'נבה, שב–2015 התגוררו בהן כ–214 אלף מתנחלים. לשם השוואה, ב–106 ההתנחלויות שיהיה צורך לפנות לפי המתווה המדובר, מתגוררים כ–170 אלף איש.

http://www.haaretz.co.il/st/inter/Hheb/images/sugim.png
אחד היישובים שכלל אינו חלק מיוזמת ז'נבה, הוא מודיעין, שכן כל כולו בתחומי הקו הירוק. אלא שאם השנים הוא הפך למעין "מרכז גוש" חדש, של יישובים בגדה, כמו ניל"י וחשמונאים. "בשנים האחרונות, האוריינטציה שלהם זה באמת אוריינטציה של מודיעין", אומר כהן. "זה סוג של מרכז נוסף".

הנתונים בכתבה המתבססים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נאספו באופן ידני מהדו"חות השנתיים שהיא מפרסמת. זאת מאחר שהלשכה לא ערכה מעולם רשימה מפורטת של כמות התושבים המתגוררים בכל התנחלות. כמו כן, בשנות ה-60 וה-70, הנתונים בדו"חות הלמ"ס נראים חסרים, ולעתים מסומנות התנחלויות כיישובים שהיו קטנים מכדי לפקוד את האוכלוסייה (פחות מ-50 תושבים – ולכן נספרו עם כמות תושבים זו), אף כי בפועל ייתכן שחלקן היו גדולות מזה ולא נספרו מסיבות אחרות. התנחלויות אחרות שהוקמו שלא כדין גם כן לא הופיעו במרשם הלמ״ס עד שהוסדרו.


http://www.haaretz.co.il/news/50years/.premium-1.4159019



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  למחוק ZioNLight 12.06.17 00:18 1
     ישתבח שמו איש חברון 12.06.17 00:20 2
     אופס ... התבלבלתי בפורום. זה לפורום פוליטיקה ואקטואליה.... ZioNLight 12.06.17 00:21 3
     וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ יריחו3 12.06.17 00:27 4
     הכתבה הכי משמחת שקראתי היום בלגן 12.06.17 00:29 5
     מרגש ומחמם את הלב. כן ירבו והלוואי בעשור הקרוב יתווסף עוד 0 למספר BlackHawkIL 12.06.17 00:31 6
         בהצלחה עם הרב תרבותיות היהודית-פלסטינית. מקווה שיקימו שם מדינה לדתיים וחרדים ולמי שסתם ZioNLight 12.06.17 00:40 8
             תהייה שם רב תרבותיות ישראלית יהודית על כול גווניה.. קדושים ומבורכים כולם BlackHawkIL 12.06.17 00:45 9
                 בכיף . עם הפלסטינים . את הימין נזרוק לאירופה. זקוקים קצת לנאורות . בקיצור-פורום פוליטיקה ZioNLight 12.06.17 00:50 13
                     אירופה אכן צריכה נאורות. השמאל רק דרדר אותם. אך הימנים הנאורים ישארו ויפתחו את הארץ BlackHawkIL 12.06.17 00:56 15
                         הימין אוהב את הפלסטינים . מוכן אפילו להתאבד עם ילדיו ולחיות מול כפרים פלסטינים תוך ZioNLight 12.06.17 01:11 17
                             חחח כמה סילוף והזיות בהודעה אחת BlackHawkIL 12.06.17 01:18 18
     נראה כמו מפקד שעשו הנאצים ליהודים בגטאות... VERITAS 12.06.17 00:39 7
         הנתונים בכתבה המתבססים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נאספו באופן ידני מהדו''חות ZioNLight 12.06.17 00:46 10
         אומרים שהשותף של הנייר הזה היה נאצי אז זה עונה לך. ושוקן? שלהבת 12.06.17 00:46 11
             עוד בורות תת רמה סקופים. מאמר מעמיק . שותפים לו אנשים מהאקדמיה שכמובן חוקרים את העניין ZioNLight 12.06.17 00:49 12
                 זה לא העניין, ואתה יודע את זה... VERITAS 12.06.17 00:51 14
                     נו באמת. אז תעבור כתבה. מה אני אגיד לך. זה נושא למחקר ולתיכנון . הממשלה עושה את זה גם ZioNLight 12.06.17 01:00 16
  שתי הערות ש-עצמון 19.06.17 08:12 19
  צריך להודות לחונטה שבאמת שולטת במדינה, שהיא בנתה כך את יו״ש ירושלמי ציוני 20.06.17 23:07 20
  תענוג! חייא 28.06.17 10:26 21
  בן פורת יוסף בן פורת עלי עין בנות צעדה עלי שור אור דוד 28.06.17 14:12 22
  ומה עושים עם הערבים ששם? Dalev 01.07.17 15:03 23

     
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
   00:18   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. למחוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 

הועבר בתאריך 12.06.17 בשעה 00:53 מפורום חדשות על-ידי CarpeDiem, (גלובל)
 
הועבר לפה:
https://rotter.net/forum/politics/23966.shtml



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש חברון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
6884 הודעות, 89 מדרגים, 160 נקודות.  ראה משוב
   00:20   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ישתבח שמו  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
   00:21   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אופס ... התבלבלתי בפורום. זה לפורום פוליטיקה ואקטואליה....  
בתגובה להודעה מספר 1
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 12.06.17 בשעה 00:43 בברכה, ZioNLight
 
חשבתי שפירסמתי שם



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יריחו3 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.11.12
8407 הודעות, 71 מדרגים, 138 נקודות.  ראה משוב
   00:27   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  


ימין ה' רוממה, ימין ה' עושה חיל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בלגן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.5.16
9612 הודעות, 140 מדרגים, 276 נקודות.  ראה משוב
   00:29   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הכתבה הכי משמחת שקראתי היום  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
נחת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BlackHawkIL לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.9.16
18058 הודעות, 91 מדרגים, 180 נקודות.  ראה משוב
   00:31   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. מרגש ומחמם את הלב. כן ירבו והלוואי בעשור הקרוב יתווסף עוד 0 למספר  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
   00:40   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. בהצלחה עם הרב תרבותיות היהודית-פלסטינית. מקווה שיקימו שם מדינה לדתיים וחרדים ולמי שסתם  
בתגובה להודעה מספר 6
 

בא לו לחיות שם (עדיף ממשל דתי שם ופה-ממשל חילוני קיצוני) שהם ישברו את הראש עם הפלסטינים התוכנית הכי טובה-חלום.



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BlackHawkIL לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.9.16
18058 הודעות, 91 מדרגים, 180 נקודות.  ראה משוב
   00:45   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. תהייה שם רב תרבותיות ישראלית יהודית על כול גווניה.. קדושים ומבורכים כולם  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
העם המומצא יחזור לארץ מוצאו ואולי לאיזה נווה מדבר בסיני כפיצוי ומידי פעם נצא לביקור בזק כדי לקנות שמן זית ולבאנה..
אולי גם השמאל יחזור מההתנחלויות באירופה בחזרה לארץ ישראל השלמה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
   00:50   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. בכיף . עם הפלסטינים . את הימין נזרוק לאירופה. זקוקים קצת לנאורות . בקיצור-פורום פוליטיקה  
בתגובה להודעה מספר 9
 



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BlackHawkIL לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.9.16
18058 הודעות, 91 מדרגים, 180 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בסיון תשע''ז    00:56   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אירופה אכן צריכה נאורות. השמאל רק דרדר אותם. אך הימנים הנאורים ישארו ויפתחו את הארץ  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
אולי השמאל יקבל תעודת זהות פלסטינית בירדן או בסיני ויעבדו שם בבניית הארץ הפלסטינית שסגדו לה כול השנים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בסיון תשע''ז    01:11   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הימין אוהב את הפלסטינים . מוכן אפילו להתאבד עם ילדיו ולחיות מול כפרים פלסטינים תוך  
בתגובה להודעה מספר 15
 

סיכון כוחות הביטחון . כמובן לא יהיה טרנספר וכלום . אתם תחיו איתם מעורבבים ותקוו שתצליחו לעשות טרנספר ל2+ מיליון אנשים וזה בלי לדבר מה בתוך המדינה . תמשיכו לבכות על כל ערבי ישראלי שלא מזדהה ומנשק את הדגל (על פלסטינים אין מה לדבר ) .



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BlackHawkIL לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.9.16
18058 הודעות, 91 מדרגים, 180 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בסיון תשע''ז    01:18   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. חחח כמה סילוף והזיות בהודעה אחת  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
ראשית קוראים לזה חלוציות. יישובי חומה ומגדל לשחרור הארץ מידי הכובש הזר.
דבר שני אין 2 מיליון בלסטינים. אולי שמעת את זה בכיכר מאבו מאזן- המשיח של השמאל.
אם תהיה חבילת פיצויים לעם הממצוא הם ינהרו באוטובוסים לכול מקום שישלחו אותם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
VERITAS לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.10.15
6065 הודעות, 51 מדרגים, 90 נקודות.  ראה משוב
   00:39   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. נראה כמו מפקד שעשו הנאצים ליהודים בגטאות...  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
מתי יפסיק הרדיפה הנוראית הזו אחרי יהודים, בידי יהודים!!?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
   00:46   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. הנתונים בכתבה המתבססים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נאספו באופן ידני מהדו''חות  
בתגובה להודעה מספר 7
 

השנתיים שהיא מפרסמת



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלהבת
חבר מתאריך 3.7.14
12375 הודעות
   00:46   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אומרים שהשותף של הנייר הזה היה נאצי אז זה עונה לך. ושוקן?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
נו טוב, אותו הרי אנחנו מכירים.

אם הנייר הזה ימשיך להביא עוד כתבות מהסוג הזה,

הוא עוד יהפוך לעיתון העם היהודי...


Magna est veritas et praevalebit


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
   00:49   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. עוד בורות תת רמה סקופים. מאמר מעמיק . שותפים לו אנשים מהאקדמיה שכמובן חוקרים את העניין  
בתגובה להודעה מספר 11
 

וזה גם חשוב לממשלה- טענות נאצים-אליהם



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
VERITAS לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.10.15
6065 הודעות, 51 מדרגים, 90 נקודות.  ראה משוב
   00:51   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. זה לא העניין, ואתה יודע את זה...  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
נתונים יש תמיד, השאלה איך משתמשים איתם, מי מפרסם אותם, מה האג'נדה החבויה מאחורי הרצון לפרסם, וכיוצא באלה
בוא לא ניתמם...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות, 294 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח בסיון תשע''ז    01:00   12.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. נו באמת. אז תעבור כתבה. מה אני אגיד לך. זה נושא למחקר ולתיכנון . הממשלה עושה את זה גם  
בתגובה להודעה מספר 14
 

אין פה שום דבר כזה נורא. סה"כ יש פילוח למגזרים . בטח אם היה מפורסם בזוועתון inn או ערוץ 20 , לא הייתם אומרים כלום.
בכל אופן נהיה פה זוועה ומרגיז , במקום לענות לגופו של תוכן או אפילו סתם לזרוק 'תודה' , מתייחסים למסגרת ולוקחים את זה לכיוונים הזויים ולא קשורים. זה זילזול חבל על הזמן .

זה למה אני מחזיר את הסקריפט היפה שעושה את זה:

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
33079 הודעות, 165 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ה בסיון תשע''ז    08:12   19.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. שתי הערות  
בתגובה להודעה מספר 0
 

מספר המתישבים ביהודה ושומרון מאד נמוך.צריך לפחות מיליון.
הערה שניה-עדיף שהישובים יהיו רק במקומות בהם לא תהיה נסיגה כמו גוש עציון,לטרון,אריאל,בקעת הירדן וכדומה.
אין טעם לתמוך בישובים מבודדים. הם לא יחזיקו מעמד לאורך זמן.
כמובן שהמצב האידיאלי היה התיישבות מיליונים בכל רחבי יוש וללא ערבים ,אבל המציאות לא תאפשר כנראה מצב כזה.


"חיינו הממהרים וחיינו העוברים לאט. דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד".{י.עמיחי}


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ו בסיון תשע''ז    23:07   20.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. צריך להודות לחונטה שבאמת שולטת במדינה, שהיא בנתה כך את יו״ש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הפריחה הגדולה של ההתיישבות היתה אחרי שמינו את אהרון ברק, לחבר בחונטה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חייא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.4.17
2352 הודעות, 74 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בתמוז תשע''ז    10:26   28.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. תענוג!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תודה רבה על הנתונים המשמחים!
כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אור דוד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.13
10363 הודעות, 124 מדרגים, 231 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בתמוז תשע''ז    14:12   28.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. בן פורת יוסף בן פורת עלי עין בנות צעדה עלי שור  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כן ירבה וכן יפרץ!!!


רַבִּ֥ים מַכְאוֹבִ֗ים לָרָ֫שָׁ֥ע וְהַבּוֹטֵ֥חַ בַּי-הוָ֑ה חֶ֝֗סֶד יְסוֹבְבֶֽנּוּ׃ (תהילים לב י)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dalev לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.12.08
8163 הודעות, 37 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ז' בתמוז תשע''ז    15:03   01.07.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. ומה עושים עם הערבים ששם?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תעודת תושב כמו במזרח ירושלים עם זכויות בביטוח הלאומי ותנועה חופשית לישראל?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות