גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24592 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24592   
אלמוני
חבר מתאריך 2.4.12
11203 הודעות
יום רביעי כ''ו בניסן תשע''ח    10:43   11.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כפייה רדיקלית של דת המגדר  

 
  

טובה אבן חן

השבוע ניתכה על תושבי מדינת ישראל פצצה אימתנית ממשגר לא קונבנציונלי שארוז דרך קבע במעטה הדת הרדיקלית ביותר של המאה ה־21: דת השוויון.
השיח השוויוני איננו חדש; חלקו מביא ברכה גדולה. הוא מבטא רצון להעריך כל אדם כערכו, ללא קשר למעמדו, מוצאו וצבעו. שוויון הזדמנויות גם הוא צמד מילים מעודד. מי לא רוצה בו, בעצם?
Ad by ilx

בית הדין לעבודה, למשל. הוא החליט ליטול לעצמו השבוע חירות לא לו. פסק הדין חייב את נציבות שירות המדינה לאלץ גברים חרדים ונשים חרדיות ללמוד בכיתות מעורבות בתוכנית "משפיעים/ות - חרדים לשירות הציבורי" בניגוד לאורח חייהם.
בראש ובראשונה זו פגיעה בניסיון הכן של המדינה לגייס חרדים לקורס מיוחד, שלאחריו ישתלבו בתפקידי מפתח בשירות המדינה ובשלטון המקומי. זהו ניסיון לחנך במקום לכבד, להכביד במקום להכיל. זוהי דרך בטוחה לפגוע בגישוש המתמיד והמבורך של צעירים חרדים לבוא בשערי הקדמה. אין כאן רק פגיעה בשוויון, אלא רמיסה מכוונת והתערבות בוטה באורחות חייה של קבוצת אוכלוסייה שגם היא ראויה לכבוד.
גם בצה"ל פגעה המכה. עד לא מזמן, שילוב נשים ביחידות הצה"ליות הושג באמצעות יועצת מיוחדת לענייני נשים (היוהל"ן). אך זה לא הספיק להטמיע את עקרונות "דת השוויון". כך שונתה אות אחת בראשי התיבות, וכעת מדובר ביוהל"ם. מ"נשים" ל"מגדר". לא מדובר בשינוי סתמי, כוונתו לא נותרה עמומה. היא הובהרה במסמך שנוי במחלוקת. לדעת מטה היועצת (היוהל"ם), המונח הוותיק "אישה" מבטא הלימה בין המין הביולוגי לכל שאר התכונות המאפיינות נשים. זוהי הנחת עבודה שחובה לשנותה.
הנה הסבר מתוך המסמך: "חשיבותו של המונח מגדר הינה כפולה: האחת, היות ודפוסי ההתנהגות והחשיבה של גברים ונשים אינם נובעים מההבדלים הפיזיולוגיים ביניהם, אלא הם תוצר של הייחוסים החברתיים שיש לנו כחברה אודותיהם, אזי אלה אינם אלא תבניות חברתיות שניתנוֹת לשינוי דרך פעולה חברתית".
מדובר בניסיון אקטיבי להציב את השוויון המגדרי מעל השינויים הפסיכולוגיים והביולוגיים שבין נשים וגברים. לא מדובר על שילוב נשים בתפקידים בצה"ל, גם לא בשוויון הזדמנויות או בפתיחת מקצועות שפעם לא היו נחלת נשים. הפרשנות של צה"ל לשינוי כה רחוקה מהקונצנזוס, עד שההסבר המתקבל על הדעת הוא שהדת הזו, דת השוויון, לא תהסס להתערב אף במעשה הבריאה כדי לבסס את דרכה.
בית הדין לעבודה פגע השבוע בחופש הדת ובשוויון ההזדמנויות. במקביל, בהתנהלות מטה היוהל"ם יש כדי לדחוף לא מעט אימהות ואבות לשלוח את ילדיהם להתבצר בערכים מבית המכינה הקדם־צבאית "בני דוד" בעלי. צה"ל טוען שטרם נעשה שימוש במסמך הלכה למעשה. זהו מסמך שבינו לבין ניצחון במלחמה - מטרתו העליונה של צבאנו - אין דבר, וטוב שייגנז.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  דוקא פתיחת הקורס לכולם תפגע בעקרון השוויון שכוי מנקר 12.04.18 12:58 1

     
שכוי מנקר
חבר מתאריך 2.5.14
238 הודעות
יום חמישי כ''ז בניסן תשע''ח    12:58   12.04.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. דוקא פתיחת הקורס לכולם תפגע בעקרון השוויון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם יפתח הקורס לכולם יצא שהמדינה פתחה קורס שמאפשר רק לנשים ללמוד בלי פגיעה רגשית בהן, ואילו הגברים הדתיים לא יוכלו ללמוד אלא אם יפגעו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות