https://cdn.the7eye.org.il/uploads/2018/06/%D7%93%D7%95%D7%97-%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%9F.pdf ד״ר תהילה שוורץ-אלטשולר
ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, עמיתה בכירה וראשת התוכניות לרפורמות בתקשורת ולדמוקרטיה בעידן המידע, המכון הישראלי לדמוקרטיה. עומדת בראש הצוות של כתיבת הקוד האתי של "גלובס" ושל תאגיד השידור "כאן".
"הקוד האתי שאותו ניסחנו ב״גלובס״ מבטא חשיבה מחודשת על אתיקה עיתונאית בישראל.
הניסוח של תקנוני האתיקה הקיימים, החל ב...-מלמד שאובייקטיביות עיתונאית היא הערך העליון של עבודת התקשורת.
זוהי תפיסה שאינה מתאימה עוד לעולם שבו ציבור משתמשי הרשתות החברתיות וגם אמצעי תקשורת מתחרים, מלמדים אותנו יום יום שהניסיון להציג את התקשורת כמתווך נטול הטיות הוא ניסיון כושל מיסודו
ויש להחליף את המיתוס באתוס - את האובייקטיביות בשקיפות"הסבר ה"שקיפות" מובא בהמשך הטקסט, בכלל מס' 6 לכללי האתיקה החדשים של "גלובס" :
"לא רק נסקר כרגיל אלא נוסיף על כך גילוי והסבר מפורט - כי אנו בעלי עניין בפרסום הזה"
גם לעניות דעתי עתונאי לא יכול לכתוב אמת, על אף רצונו להשיג ולהציג אותה, כי אמת רחוקה מאד מחצי אמת, ואלו לעתונאי, שלא כמו לשופט או לועדת חקירה, אין די זמן בשביל להגיע לאמת שלמה שרק היא אמת והוא נאלץ לכתוב חצי אמת שכמוה כשקר שלם. למזלנו, מבין שקרים רבים יוצאת האמת.