גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27289 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27289   
Orelz
חבר מתאריך 8.7.17
501 הודעות
יום ששי ז' בתשרי תשפ''א    12:20   25.09.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הישראלים מלוכדים במלחמות שמעבר לגבול, אך כשהמלחמה בתוכנו, אין לנו מושג כיצד להתמודד.  

 
  
כבר יותר מחצי שנה של כאוס במדינת ישראל, לימד אותי לא מעט עליה.
בתור אחד שמתעניין מאוד בהיסטוריה של מדינת ישראל, העם היהודי בכלל וישראל הקדום, אני טוען ששום דבר לא השתנה באמת.

במשך חצי שנה ישראל נמצאת על סף תהומות השנאה, שכאמור לא החלו מהיום. אך לאור המשבר ניתן לראות שחלקים מהציבור הישראלי לא מתביישים לומר (במעשיהם, לא במילותיהם ממש) "אתם לא אחינו ולא באמת איכפת לנו מכם". זאת ניתן לראות בין המגזר הדתי-חילוני-החרדי (להוציא את הערבים מהיותם לא יהודים וחוסר הציפייה לאחדות מהם).

אכן, חוסר במנהיגות אמתית מזה מס' שנים השפיע מאוד על העניין. המנהיגות בשנים האחרות התרכזה בנושאים מאוד ספציפיים : מדיניות חוץ וביטחון. בעוד נושאים אחרים נשארו בשוליים : חברה, בריאות, חינוך, דת ומדינה (המאזן ביניהם), דיור, פערים חברתיים כלכליים, ענישה מקלה כנגד עבריינים וכו'.
כאשר כל כך הרבה נושאים לא קיבלו את ההתייחסות הנכונה לאורך השנים, וכאשר נוצר משבר שבו כל התחומים האלו צפים מעל פני המים (לא שלא צפו בעבר, אבל הכותרות תמיד נטו לכיוונים אחרים), הבנו שאנחנו בבעיה אמיתית..

כאשר אנחנו מבינים שאנחנו, כעם, או לפחות מתיימרים להיות עם, צריכים להילחם באמצעים שאינם צבאיים, אלא באמצעות ויתור על זכויותינו הבסיסיות ביותר, תנועה, הפגנה, פולחן וכו', פרצופנו האמיתי נחשף ובעת הזו נצטרך לשאול, מהי רמת הלכידות של ישראל? שנתפסת בעתות משבר כבלתי ניתנת לשבירה?

ובכן, "עתות המשבר" שזכורות לנו מההיסטוריה, האירועים המרכזיים (שוב, שנתפסו כך) הם המלחמות מול אויב חיצוני, מעבר לגבולות המדינה. המסקנה שלי ברורה- כל עוד המאבק אינו גורע יותר מידי מחיי האזרחים- האזרחים יתמכו בו. (ונשאלת השאלה, מהי גריעת יתר מהאזרח)
אך כאשר המאבק הינו על חשבון חיי האזרחים (ברמה קשה) - פתאום החילוני והחרדי אינם אחים, מעולם לא היו ולא חשבו שיש בינהם דבר במשותף.
חשוב שלא ניתמם, בהיסטוריה של המדינה היו משברים חברתיים בזמנים שונים, שסימנו את אשר מתקיים עכשיו. האם היינו צריכים להסיק כבר אז שהמדינה מחולקת לשבטים שבטים? וכל שבט דואג לעצמו?

לא אוכל שלא להתייחס להיסטוריה הרחוקה של ישראל הקדום. גם עפ"י התנ"ך, מיציאת מצרים ישראל חולקה לשבטים שלא בהכרח דאגו להסתדר בינהם. שיא המתח היה בפיצול ישראל ויהודה והמלחמות האין - סופיות בינהם, כאשר בסופו של דבר, האמינו באותו האל (לכאורה) ולא השכילו לזנוח את המאבקים בינהם עבורו ועבורם.
אין חדש תחת השמש, וגם היום אותו עם יהודי שנותר, מחולק למגזרים שונים, שאינם משכילים להבין שמבלי שנשלים עם אורח חייו של האחר, ונקבל אותו, בצירוף הוויתורים הנדרשים מאיתנו על מנת להילחם יחד, אין לנו כיצד להסתדר יחד. ולאחר שלבסוף יחלוף הנגיף, המשבר הבא עלול להיות חריף מהנוכחי.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אכן ניתוח מדויק. העם אשם. באמת מגיע לקיסרות בלפור עם טוב יותר. Big Joe 25.09.20 13:14 1

     
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
173599 הודעות, 387 מדרגים, 451 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בתשרי תשפ''א    13:14   25.09.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אכן ניתוח מדויק. העם אשם. באמת מגיע לקיסרות בלפור עם טוב יותר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות