גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27984 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27984   
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ז באדר תשפ''א    23:25   01.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הצעת פתרון בהסכמה למחלוקת העמוקה סביב גיוס חרדים  

 
  
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 16.03.21 בשעה 10:40 על-ידי שלומצי (מנהל הפורום)
 
הצעת פתרון בהסכמה למחלוקת העמוקה סביב גיוס חרדים

אחת המחלוקת העמוקות והמשסעות את העם בישראל היא המחלוקת סביב סוגיות גיוס בחורי ישיבות או יותר מדויק גיוס חרדים לצה"ל.
העמדה החרדית טוענת שיש לאפשר לכל מי שחפץ ללמוד תורה לעשות זאת בלי שהגיוס לצבא יקטע זאת. יש גם הטוענים שהצבא אינו מקום המתאים לאורח החיים החרדי ויש חשש כי חינוך הבחורים החרדים ייפגע כתוצאה מהשירות.
לעומת זאת חלקים גדולים מהציבור החילוני וגם חלק מהציבור הדתי, טוענים כי אין לאפשר מצב שבו חלק מהעם מתגייס לצבא, מסכן את חייו ונותן את מיטב שנותיו למדינה, בעוד החרדים, אינם מתגייסים.
בשורות הקצרות שלפנינו, אציע מתווה מוסכם לפתרון משביע רצון לשני הצדדים, אשתדל להיות פרקטי, בלי לנסות לקבוע מי צודק ובלי להיות שיפוטי כלפי הצדדים (לדעתי שני הצדדים צודקים, כל אחד מנקודת מבטו).

בטרם ניגש למתווה הפתרון ננסה לעמוד, בקצרה, על הבעיות שבהשארת המצב הקיים (או בקיבוע נוסחה דומה למצב הקיים), ניתן להצביע על שלוש בעיות עיקריות:

1. תחושה של אפליה וחוסר צדק, שמרגיש חלק גדול מהמתגייסים. הם מרגישים "פראיירים" שהם נאלצים לשרת בעוד אחרים, "ממיתים עצמם באוהלה של תורה". תחושת חוסר הצדק הזו משליכה על המוטיבציה להתגייס ופוגעת בחוסן הלאומי.
2. המצב בו מי שאינו מתגייס מנוע מלעבוד, פוגעת במשק שמפסיד ידיים עובדות רבות, שלולא "חרב הגיוס" שהייתה מונפת על חלק מלומדי התורה, הם היו יוצאים מהישיבה ללמוד מקצוע ולעבוד בצורה מסודרת. אני מאמין שגם ראשי הישיבות מעוניינים שאלו שיישארו ללמוד בישיבה, ודאי שנים רבות, יהיו אלו שחפצים בתורה בפני עצמה ולא רק כאמצעי להימנע מגיוס.
3. המצב בו רוב הציבור החרדי לא מתגייס, גורמת למחסור במתגייסים איכותיים שיכולים למלא תפקידים בצבא, לשפר את יכולותיו ולהקטין את מצוקת כוח האדם שקיימת ביחידות רבות בצבא.

מתווה גיוס בהסכמה:
המתווה אותו אני מציע מורכב משני מרכיבים, אשר כל אחד מהם יכול לעמוד בפני עצמו, אך ביחד הם נותנים פתרון מקיף וכולל למכלול הבעיות, פתרון עמו יוכלו שני הצדדים לחיות בשלום:

א. יקבע כי מי שלומד ב - "מוסד ללימודי רוח", בהיקף של 8.5 שעות יומיות יוכל לקבל דחיית גיוס. "מוסד ללימודי רוח" יהיה כל מוסד ללימודי דת, תרבות, רוח וכדו', אשר יאושר על ידי משרד הביטחון לאחר שיוכיח כי במוסד לומדים לימודי רוח תרבות דת וכדו' ובלבד שלא לומדים בו מקצוע או לימודים המקנים תעודה מקצועית, או המכינים את התלמיד למבחנים אשר מעניקים תעודה כזו (כן, זה ייאלץ את הנגשים לבחינות רבנות ודיינות ומכוני הוראה לדחות את הלימודים למבחנים, רק לאחר שיקבלו פטור כדלהלן - לדעתי גם עולם הרבנות והדיינות ועולם ההוראה ייצאו נשכרים...).
בתקופת דחיית הגיוס, הלומד לא יוכל לעבוד, ללא היתר. (יש לבחון מתן היתר גורף להיקף שעות מצומצם שלא על חשבון שעות הלימודים והיתרים ספציפיים על פי מבחנים אישיים).
חשוב להדגיש, הקמת "מוסד ללימודי רוח" – לא תהיה תלויה במגזר של המקימים אותו, בהשקפות הנלמדות שם, בשאלה אם הוא נתמך על ידי המדינה במסגרת כזו או אחרת או אם הוא מאוגד יחד עם מוסדות אחרים, במסגרת כזו או אחרת. משרד הבטחון יהיה חייב לאשר כל מוסד שהוכיח כי הוא עומד בקריטריונים.

ב. ייקבע, כי מי שגיוסו נדחה בשל לימודיו במוסד ללימודי רוח, תקופת השירות שלו תתקצר בהתאם לנוסחה להלן:
ככלל, עבור כל תקופת דחייה כאמור, תקוצר תקופת השירות במספר חודשים השווה למחצית החודשים בתקופת הלימוד. אך לא תילקחנה בחשבון השנה וחצי הראשונות של הלימודים. את השירות יוכל לבצע הלומד גם באמצע לימודיו ואח"כ להשלים את מכסת הלימודים הנדרשת עד לפטור מלא (בדומה למקובל במסלול הסדר).
במקביל לזה, הצבא יגדיר, בהתאם לצרכיו פרק זמן מינימלי לשירות. מי שמשך שתקופת השירות שנותרה לו לאחר הקיצור האמור, קצרה מפרק הזמן המינימלי, יוכל לבחור גיוס לפרק הזמן המינימלי או השלמת לימודיו במוסד ללימודי הרוח עד לאיפוס תקופת השירות.

להלן דוגמאות:
• מי שלמד 5 שנים יהיה צריך להשלים שירות של 9 חודשים: שנה וחצי לימודים ללא קיצור תקופת השירות, ועוד 3.5 דהיינו 42 חודשי לימוד, השווים ל - 21 חודשי שירות, כך שנותרו 9 חודשים להשלמת 30 חודשי שירות חובה.
• מי שלומד 3.5 שנים יהיה צריך להשלים שנה וחצי של שירות: שנה וחצי לימודים ללא קיצור תקופת השירות ועוד שנתיים לימוד השווים לשנת שירות, כך שנותרה שנה וחצי להשלמת 30 חודשי שירות. (שימו לב, כי כיוון שניתן לבצע את השירות באמצע הלימודים – אזי מדובר על אופציה קרובה מאוד למסלול ההסדר המקובל היום).
• מי שלמד ב- "מוסד ללימודי רוח" במשך שש וחצי שנים, יקבל פטור מגיוס: שנה וחצי דחיית גיוס ללא קיצור תקופת השירות ועוד 5 שנים שהם 60 חודשים – פי שתים משירות חובה העומד כיום על 30 חודשים.

הסבר:
על מנת למנוע אפליה בפועל או גם תחושת אפליה, המתכונת של דחיית גיוס לא תהיה דווקא לדתיים או חרדים או בכלל ללימודי תורה. המדינה תכיר בזכותו של כל אזרח לבנות את עולמו הרוחני, בקצב שלו, בלי שחובת הגיוס תפגע בכך. ובלבד שאכן מדובר בבניית עולמו הרוחני ולא בבניית עולמו החומרי- כלכלי – דהיינו לא לעבוד או לעסוק בלימודי מקצוע.
בכך לא תהיה אפליה או טענה לאפליה, ויהיה שוויון בנטל הלכה למעשה – מי שרוצה ישרת כרגיל ומי שחפץ בלימודי רוח יוכל לעשות זאת ללא מונע וללא כל אפליה.
המדינה תאפשר "תחנות יציאה" קלות ממסלול הלימודים, כך שמי שהתחיל את מסלול הלימודים לא יכנס למסלול חד כיווני שקשה לצאת ממנו. כך ש- "מחיר" לא גבוה יחסית הוא יוכל, כמעט בכל שלב, להחליט להתגייס או להמשיך עד לפטור מלא בגיל 24.5, גיל שמאפשר בד"כ לימודי מקצוע והשתלבות בשוק העבודה.
בכך תיפטרנה שתי הבעיות הראשונות, שצוינו בראשית דברינו.
להערכתי, במהלך השנים, גם הבעיה השלישית תקטן באופן משמעותי בעקבות המתווה המוצע – דהיינו בחורי ישבות רבים יחליטו, כי בשביל "לצאת לחיים" דהיינו ללמוד מקצוע ולעבוד בשלב מוקדם יותר, יהיה שווה להם "לחתוך" מוקדם יותר ולעשות שירות מקוצר. ובכך יקבל הצבא לידיו כוח אדם שעד כה לא נכנס בשעריו.

התייחסות לטענות שעלולות לעלות נגד המתווה:

א. טענה: מדובר על ויתור לחרדים, בעצם זה מתווה שתפור למידותיהם של החרדים ושוב הנטל יישאר בעיקר על כתפי החילונים והדתיים לאומיים.
מענה: לדעתי זה לא נכון, מדובר על שתי חלופות שיעמדו בפני כל מועמד לגיוס חרדי/חילוני/דתי – זה שבאופן טבעי החילונים יבחרו בחלופה שיותר מתאימה להם והחרדים יבחרו בחלופה שיותר מתאימה להם זה בדיוק מהות השוויון. גם אם מישהו סבור שעדיין מדובר על חוסר שוויון, צריך להבין שזה פתרון הרבה יותר טוב והרבה יותר שוויוני מיתר הפתרונות המעשיים שעלו עד היום.

ב. טענה: חילונים רבים יתחמקו משירות בעקבות המתווה.
מענה: להערכתי חילונים מעטים אם בכלל יעדיפו מסלול ארוך של לימודי רוח על פני מסלול קצר הרבה יותר של שירות שמיד לאחריו הם יהיו משוחררים ללמוד מקצוע ולעבוד. גם מעט החילונים שיעשו זאת, סביר להניח שבאופיים הם פחות מתאימים למסגרת צבאית נוקשה והתועלת שבגיוסם נמוכה.

ג. טענה: זה זלזול בתורה להשוות אותה ללימודי רוח אחרים.
מענה: מטרת המתווה אינה להוכיח את ערך התורה המדינה מוקירה את לימוד התורה באמצעות תמיכה ישירה של המשרד לשירותי דת. המתווה נועד לאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא משקיע את מיטב שנותיו בלימודי תרבות ורוח או בשירות צבאי, זה החלטה אישית שלו והמדינה לא מעודדת אותו להחליט לצד זה או אחר.

ד. טענה: זה זלזול בערך לימוד התורה ששנת לימוד שווה רק חצי שנת שירות.
מענה: מטרת המתווה אינה לעשות "תחרות" מה יותר שווה או מה יותר חשוב אלא ליצור איזון בין דרישות מנוגדות של חלקים שונים בעם. בשל כך לא ניתן "להמיר" שירות צבאי בתקופה זהה של לימודי רוח, כיוון שאז מוסדות לימודי הרוח יהוו עיר מקלט לכאלו שרוצים לחמוק משירות, המטרה שמי שבוחר במתווה שמקצר או פוטר אותו משירות ידע כי הוא משלם מחיר אישי משמעותי בשל כך.

ה. טענה: זה ירוקן את הישיבות.
מענה: האם בישיבות רוצים שיהיו תלמידים שנמצאים שם רק כדי לחמוק משירות? אני חושב שלא. גם אם מישהו יטען שכן, אני לא חושב שזה תפקיד המדינה לייצר סנקציה בדמות "גיוס" למי שלא רוצה ללמוד תורה, רק בשביל למלא את הישיבות.

ו. טענה: לצה"ל לא מתאים שכל אחד יבוא לתקופת שירות אחרת.
מענה: כבר היום קיימים ממסלולים מקוצרים רבים (הסדר, הסדר מרכז הרב, שלב ב', נח"ל חרדי, שח"ר ועוד) המתווה המוצע רק יסדיר את המסלולים השונים במנגנון אחיד.

ועוד שתי הערות חשובות, העומדות בפני עצמן, אך גם יתרמו להצלחת המתווה:

1. יש לייצור כמה שיותר מקומות בצבא המותאמים לאורח החיים החרדי.
2. יש להמשיך ולייצור תמריצים חיובים למשרתים בכלל ולמשרתים קרביים בפרט.

אני מציג את המתווה לעיונכם, אשמח לשמוע הערות, שיפורים, הבהרות, ותוספות. אשמח גם אם המתווה המוצע יהיה בסיס למתווה אחר טוב יותר.

הכותב למד בישיבה שנים רבות, במהלכן שירת בשירות קרבי ומבצע שירות מילואים פעיל עד היום.

עד כאן
תודה רבה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  למה להמציא את הגלגל? יש את חוק טל, בו לקח השופט טל בחשבון את כל המורכבויות, ורק בייניש רמסה ברגל גסה. הכאוס... AVNER 01.03.21 23:39 1
     לי אישית אין בעיה עם חוק טל, אך יש לי חברים חילונים שגם עם חוק טל ירגישו מופלים, אני מבין אותם ורואה את הנזק אברהם בראל 01.03.21 23:41 2
         ניסיתי לקרוא את מה שכתבת, אבל כתבת את זה בפונט גדול, עתיד מתוק 02.03.21 19:23 12
             אני חלש בפונטים ועיצובים, ניסיתי וזה מה שיצא לי, יש לך הצעה כיצד לתקן? אני מאוד אשמח אם תעשה מאמץ ותקרא למרות אברהם בראל 02.03.21 19:30 13
                 במובייל, הטקסט מופיע בגודל רגיל, אבל בדסקטופ הוא מופיע בגדול. עתיד מתוק 02.03.21 19:50 14
             מכתב עבד לעם קדוש 16.03.21 10:55 24
         רק בעיה אחת. נתונים לא הבאת. מאיפה קבעת שיש חוסר בחיילים איכותיים ? אימרא 17.03.21 10:37 44
  מעניין עבד לעם קדוש 02.03.21 11:39 3
  בים הפרטים אובדת העובדה שמדובר בכניעה להונאה החרדית הגדולה בהיסטוריה Big Joe 02.03.21 11:48 4
     אתה לא תשכנע את החרדים והחרדים לא ישכנעו אותך - צריך למצוא פתרון! אברהם בראל 02.03.21 11:52 5
         להתפשר על הונאה? Big Joe 02.03.21 12:02 6
             לאפשר לכל מי שליבו חפץ לבנות את עולמו הרוחני באופן שהוא מבין - זה הונאה? אברהם בראל 02.03.21 12:21 7
                 ללא צל ספק - אם הוא עושה זאת על חשבון אחרים. עולמי הרוחני הוא לשכב על החוף ולקרוא ספרי זן. Big Joe 02.03.21 12:50 8
                     הלומד לא חומק משום חובה אזרחית - בפני כל אזרח עומדת הבחירה, כל אחד יכול לבחור. אם עולמך הרוחני הוא לקרא זן על אברהם בראל 02.03.21 22:30 19
                         כל אזרח חייב לשרת שלוש שנים בצבא או בשרות לאומי אחר. Big Joe 02.03.21 23:10 20
                             הוא כמובן מציע *לשנות* את העובדות. אתה סתם משתלח בו. שבילים 17.03.21 08:59 27
                             היום המדינה נותנת פטור ללומדי תורה, כך שמה שאתה כותב אלו לא העובדות, זו דעתך. אני חושב אחרת והחרדים חושבים אברהם בראל 17.03.21 11:37 53
                                 ונגד הפטור הזה אנחנו יוצאים כאן. ועכשיו גם בית המשפט העליון אמר את דברו. Big Joe 17.03.21 12:14 74
                                     הממממ עתיד מתוק 17.03.21 20:37 92
                                         מה שיקרה הוא שהמנורה האדומה של ניסיון הסטת הדיון תתחיל להבהב... Big Joe 17.03.21 20:41 93
                                     אתה כתבת שמי שאני כותב זה בוקי סרקי עובדתית. אז עדכנתי אותך עם העובדות. אברהם בראל 17.03.21 22:19 95
                     האם אדם שצו מצפונו מונע ממנו להתגייס שונה במשהו? Yud 17.03.21 09:19 29
                         יש אופציות לשרות לאומי למי שהמדים עושים לו אקזמה... Big Joe 17.03.21 09:40 34
  יש רק פיתרון אחד אמיתי שגם יהפוך את צה״ל לצבא הגנה וניצחון לישראל וזה צבא מיקצועי. המנהיג הרחמן 02.03.21 13:57 9
     צבא מקצועי זה לא צבא מקצועני עתיד מתוק 02.03.21 19:17 10
         תראה בסרטון את העובדות הנכונות המנהיג הרחמן 02.03.21 21:23 15
             1) את האנשים שצה''ל רוצה לשמור, הוא מציע להם קבע. עתיד מתוק 02.03.21 22:02 18
     אין שום התכנות כלכלית לצבא מקצועי, תשווה את שכר החובה ואת שכר המינימום (איזה כ''א איכותי עבד לעם קדוש 02.03.21 19:23 11
         תראה את הסירטונים בתגובה 15 וגם עכשיו מדובר במשכורת רצינית ביותר המנהיג הרחמן 02.03.21 21:25 16
             תראה מה קורה במשטרה... תראה מה קורה בצבא קבע... עבד לעם קדוש 02.03.21 21:28 17
  יפה אך הכלל בפרשת כי תצא מאפשר לכל מי שלא רוצה להתגייס לא להצטרף וזה עדיףכי סרבן יגרום לנזק עצום והוא מיותר בני מרום 03.03.21 02:06 21
     אתה מתכוון פרשת שופטים, שם יש 4 סוגים של החוזרים מעורכי מלחמה , אך לא כל מי שרוצה וגם זה עבד לעם קדוש 03.03.21 08:36 22
  שיעשו שירות לאומי ויצאו כבר מהפריים Street 03.03.21 23:41 23
  למה להסתבך. יש פתרון. הפתרון הזה הוא פשוט ביותר וקל מאוד לישום. ביריון 17.03.21 04:41 25
     דקה אחרי שישללו את זכות הבחירה ואת דמי ביטוח לאומי ממי שלא מתחסן... אהה??? איך אני אתך? עבד לעם קדוש 17.03.21 10:48 46
         עניין ההמתחסנים זה לא אותו דבר. ביריון 17.03.21 10:54 49
             הדעה שלך ושלי לא רלוונטית, לחרדים יש גדולים משלהם. נראה שיש כאלו שחושבים שהמלחמה בחרדים עבד לעם קדוש 17.03.21 10:56 50
                 לכן צריך פתרון שיאלץ אותם להתגייס ביריון 17.03.21 11:02 51
                     וכשהם יהיו רוב הם יאלצו אחרים לקיים מצוות אחרות, לא רק מלחמת מצווה. מי שלא יתפלל3 פעמים עבד לעם קדוש 17.03.21 11:06 52
                         ומה הקשר בין עניינים אמוניים לבין עניינים בטחוניים ושוויון בפועל? 27סוט 17.03.21 13:48 86
                     אני בעד שההכרעות ההלכתיות של הרבנות הראשית יחייבו את המדינה. נראה לי שאני במיעוט קטן. גם החילונים וגם החרדים אברהם בראל 17.03.21 11:40 54
                         +++ ביריון 17.03.21 11:42 56
  פתרון צריך להיות פשוט וקל גיוס ושירות ל*כל* בן/בת 18 המקור 17.03.21 08:42 26
     +++ ביריון 17.03.21 09:28 30
  יש 50% משתמטים בכל המגזרים. למה לא מחפשים על הדרך פיתרון גם לכל חילוני שני שמשתמט מהצבא? חוצן 17.03.21 09:01 28
     תן מקור מהימן לנתון הזה ביריון 17.03.21 09:28 31
     אין 50% השתמטות אצל חילונים ואצל גברים דתיים לאומיים, פשוט לא נכון. עבד לעם קדוש 17.03.21 09:30 32
     נתונים. ומהר! שלומצי 17.03.21 09:34 33
     גם אילו היה נכון - זה לא דומה כי לא מדובר בהיתר מגזרי קבוצתי אלא בהשתמטות אישית. Big Joe 17.03.21 10:36 42
         +++ ביריון 17.03.21 11:41 55
  כמה הערות: משפיע 17.03.21 09:52 35
  לי ישנה הצעה מכיוון אחר שלדעתי טובה לבוב 17.03.21 10:01 36
  הפיתרון היחיד - ביטול גיוס חובה. בן אדם 17.03.21 10:20 37
     תודה רבה עבד לעם קדוש 17.03.21 10:23 38
         קונספציה שגויה שלא רוצים להשתחרר ממנה. בן אדם 17.03.21 10:26 39
             חשבון פשוט מראה שמעבר לצבא חובה יצמצם את הסד''כ לרבע מהנוכחי, מרבית הצעירים האיכותיים לא עבד לעם קדוש 17.03.21 10:33 40
                 קבל מספרים והתייחסות נוספת: בן אדם 17.03.21 10:35 41
     ונשים בה' את מבטחנו. עבד טוב במשך 2000 שנה. בעיקר בשואה. Big Joe 17.03.21 10:37 43
         מה הקשר? גיוס חובה לא מוסיף כלום. הסתדרנו יופי במלחמת ששת הימים, עם חצי מכמות החיילים בן אדם 17.03.21 10:40 45
             לא כל יום אתרחיש ניסא עבד לעם קדוש 17.03.21 10:48 47
                 לא. בן אדם 17.03.21 10:52 48
                     אתה מעלה טענות קיצוניות, שאין להן בסיס עובדתי, ואכן לא מתיימר אפילו לנמק ולבסס. Big Joe 17.03.21 11:47 58
                         ניסיון אישי מספיק? במו עיניי ראיתי את האבטלה, פעם אחר פעם, במדגם מספיק רחב. בן אדם 17.03.21 11:55 60
                             נו, באמת... Big Joe 17.03.21 12:10 70
             גם במלחמת ששת הימים היה גיוס חובה. ובמלחמת הקוממות ''הסתדרנו'' עם עוד פחות חיילים Big Joe 17.03.21 11:44 57
                 מי טען שלא היה אז גיוס חובה? בן אדם 17.03.21 11:55 59
                     אין לי ויכוח עם ''נסיון אישי''... Big Joe 17.03.21 12:15 75
                         אני לא סובל את הטון המתנשא שלך, ובכל זאת אענה לך בן אדם 17.03.21 12:17 76
                             אם זה ירגיע אותך אני לא מקבל את גם את ה''מומחיות'' האוניברסלית של בריק שעסק בקובלנות חיילים. Big Joe 17.03.21 14:11 87
                 הסתדרנו זה במרכאות, כי ברור שהיו ניסי ניסים, אבל הכלל ההלכתי הוא שאין סומכים על הנס ולכן עבד לעם קדוש 17.03.21 11:57 62
                     עזוב את הנסים. הם התבוששו כמה שנים לפני מלחמת הקוממיות. (1939 - 1945) Big Joe 17.03.21 12:13 73
             לא הסתדרנו יופי בכלל. עתיד מתוק 17.03.21 21:17 94
     אני נגד תשלום מיסים. אפשר גם ביטול מס חובה❓ ביריון 17.03.21 11:57 61
         דמגוגיה לשמה. ניתן להסתדר ללא גיוס חובה, מדינה לא יכולה להתקיים ללא מיסים. קל. בן אדם 17.03.21 11:58 63
             ... ביריון 17.03.21 11:59 64
                 כך חשבו ברוב מדינות העולם, עד שהשתחררו מהקונספציה. בן אדם 17.03.21 12:01 65
                     רוב מדינות העולם אינן נתונות במצב ביטחוני מאתגר כל כך כמו ישראל. ביריון 17.03.21 12:04 66
                         אין חולק על כך שמדינת ישראל נמצאת במצב חירום תמידי. בן אדם 17.03.21 12:07 67
                             אתה מפגין ידע בטחוני רב. אולי תייעץ לשר הביטחון ולראש המטה הכללי. ביריון 17.03.21 12:09 68
                                 קונספציה, לא יעזרו אזהרות בן אדם 17.03.21 12:09 69
                                     מצטער, אני אדם פשוט שלא מבין מילים לועזיות. תסביר את עצמך בבקשה❓ ביריון 17.03.21 12:11 71
                                         דווקא ביטחוני... בן אדם 17.03.21 12:12 72
  שיוויון זה ערך אבסולוטי בפני עצמו, אי אפשר לנהל מו''מ על שיוויון. או שיש שיוויון מלא או שאין כלום. טרמי 17.03.21 12:17 77
     ההצעה שלי מדברת על שיוויון מלא. אם נראה לך שעדיין לא מדובר על שיוויון מלא, אז אולי נשנה למתווה שבו כולם חייבים אברהם בראל 17.03.21 12:29 78
         אבל איו שום מקום להשוואה בין לימוד תורה לבין שירות בצבא .. 27סוט 17.03.21 13:40 84
  הפיתרון לגיוס חרדים הוא אחד, ורק אחד ג'ק ספארו 17.03.21 12:55 79
     אבל הם לא מסכימים. מה תעשה? שלמי5 17.03.21 13:23 81
         עכשיו אין הסכמה על כלום כמובן, ולא יקרה בקרוב ג'ק ספארו 17.03.21 13:31 83
  לדעתי המתווה הזה הוא כניעה לעמדה החרדית. שלמי5 17.03.21 13:23 80
  לדעתי הפתרון שונה שלמי5 17.03.21 13:30 82
  יש 2 אופציות : ביטול גיוס חובה, או שוויון מלא בין כלל חלקי החברה. אם זה לא יקרה, הבלון הזה יתפוצץ מתישהו 27סוט 17.03.21 13:46 85
  אהבתי,מאוד מעניין תודה רבה הכוזרי 17.03.21 14:55 88
  מסכים gilboa770 17.03.21 15:45 89
  חברים לימדו אותי אמרה ברוסית שאומרת כך: ''מי שלא יודע - נלמד, מי שלא רוצה - נכריח'' מאן_דהוא 17.03.21 19:20 90
  אם אתה רושם את כל זה ולא הולך לפי חוק מסודר שרות חובה , אז כבר חילקת את העם למגזרים. זה אף פעם לא יעבוד Vinny Puh 17.03.21 19:41 91
     אני מציע חוק מסודר שלא מחלק בין מגזרים. אברהם בראל 17.03.21 22:20 96
  נראה לי נחמד מה שאתה מציע בעיקר הקטע של השיויון בין המסלול החרדי לחילוני נאקימה 18.03.21 03:50 97
     דורגת עבד לעם קדוש 18.03.21 10:11 98
  לאור הכוונה של הממשלה להוריד את גיל הפטור לחרדים, אני חושב ששוב כדאי להעלות ולחדד את הצעתי אברהם בראל 07.07.21 20:16 99
  יש לי איזה פתרון (מוזר) מחוץ לקופסא וגם לזה החרדים כנראה יתנגדו- ישראלצ'יק 08.07.21 04:42 100
  אני מאוד מתפלא על אילו אשר בשם הדת היהודית משתמטים מן השרות בצה''ל. ביריון 08.07.21 04:51 101
     זה לא רלוונטי אם אתה מתפלא או לא, גם אני מתפלא, אבל זה לא מוחק את העובדה שציבור שלם בהתאם אברהם בראל 08.07.21 09:24 102

     
AVNER לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.4.02
3357 הודעות, 33 מדרגים, 49 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ז באדר תשפ''א    23:39   01.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. למה להמציא את הגלגל? יש את חוק טל, בו לקח השופט טל בחשבון את כל המורכבויות, ורק בייניש רמסה ברגל גסה. הכאוס...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הכאוס בו אנו נמצאים כשנתיים, נגרם במישרין מההחלטה השערוריתית של בג"ץ,
בראשות הנשיאה דורית בייניש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ז באדר תשפ''א    23:41   01.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לי אישית אין בעיה עם חוק טל, אך יש לי חברים חילונים שגם עם חוק טל ירגישו מופלים, אני מבין אותם ורואה את הנזק  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
שנגרם לצה"ל בגלל זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
10502 הודעות, 154 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    19:23   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. ניסיתי לקרוא את מה שכתבת, אבל כתבת את זה בפונט גדול,  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
וזה מאוד מקשה על הקריאה.

גם לא חילקת מספיק לפסקאות, אז הרבה מהטקסט נראה כמו קיר של מילים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    19:30   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אני חלש בפונטים ועיצובים, ניסיתי וזה מה שיצא לי, יש לך הצעה כיצד לתקן? אני מאוד אשמח אם תעשה מאמץ ותקרא למרות  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
זאת
תודה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
10502 הודעות, 154 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    19:50   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. במובייל, הטקסט מופיע בגודל רגיל, אבל בדסקטופ הוא מופיע בגדול.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
מאחר ומאמרים ארוכים זה בלתי אפשרי מבחינתי לקרוא על מובייל, אז אני קורא בדסקטופ.

בכל אופן,
אתה יכול להעתיק את הטקסט שכתבת לתגובה חדשה מתחת לתגובה הראשונה באשכול, רק שהפעם, אל תעשה טקסט גדול (אני משער שכתבת גדול עם פעמיים האות ל' בסוף), ותנסה לחלק יותר לפסקאות.

למשל במקום: (ציטוט של מה שכתבת)

ניתן להצביע על שלוש בעיות עיקריות:
1. תחושה של אפליה וחוסר צדק, שמרגיש חלק גדול מהמתגייסים. הם מרגישים "פראיירים" שהם נאלצים לשרת בעוד אחרים, "ממיתים עצמם באוהלה של תורה". תחושת חוסר הצדק הזו משליכה על המוטיבציה להתגייס ופוגעת בחוסן הלאומי.
2. המצב בו מי שאינו מתגייס מנוע מלעבוד, פוגעת במשק שמפסיד ידיים עובדות רבות, שלולא "חרב הגיוס" שהייתה מונפת על חלק מלומדי התורה, הם היו יוצאים מהישיבה ללמוד מקצוע ולעבוד בצורה מסודרת. אני מאמין שגם ראשי הישיבות מעוניינים שאלו שיישארו ללמוד בישיבה, ודאי שנים רבות, יהיו אלו שחפצים בתורה בפני עצמה ולא רק כאמצעי להימנע מגיוס.
3. המצב בו רוב הציבור החרדי לא מתגייס, גורמת למחסור במתגייסים איכותיים שיכולים למלא תפקידים בצבא, לשפר את יכולותיו ולהקטין את מצוקת כוח האדם שקיימת ביחידות רבות בצבא.

ציטוט מאת: אברהם בראל

זה צריך להיראות כך: (ציטוט של מה שכתבת)

ניתן להצביע על שלוש בעיות עיקריות:

1. תחושה של אפליה וחוסר צדק, שמרגיש חלק גדול מהמתגייסים. הם מרגישים "פראיירים" שהם נאלצים לשרת בעוד אחרים, "ממיתים עצמם באוהלה של תורה". תחושת חוסר הצדק הזו משליכה על המוטיבציה להתגייס ופוגעת בחוסן הלאומי.


2. המצב בו מי שאינו מתגייס מנוע מלעבוד, פוגעת במשק שמפסיד ידיים עובדות רבות, שלולא "חרב הגיוס" שהייתה מונפת על חלק מלומדי התורה, הם היו יוצאים מהישיבה ללמוד מקצוע ולעבוד בצורה מסודרת. אני מאמין שגם ראשי הישיבות מעוניינים שאלו שיישארו ללמוד בישיבה, ודאי שנים רבות, יהיו אלו שחפצים בתורה בפני עצמה ולא רק כאמצעי להימנע מגיוס.


3. המצב בו רוב הציבור החרדי לא מתגייס, גורמת למחסור במתגייסים איכותיים שיכולים למלא תפקידים בצבא, לשפר את יכולותיו ולהקטין את מצוקת כוח האדם שקיימת ביחידות רבות בצבא.

ציטוט מאת: אברהם בראל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ג' בניסן תשפ''א    10:55   16.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. מכתב  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אימרא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.9.20
5011 הודעות, 31 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:37   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. רק בעיה אחת. נתונים לא הבאת. מאיפה קבעת שיש חוסר בחיילים איכותיים ?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
האם שירות בצהל נקבע כחובה כי צריך להגן על המדינה ? אז לא. חד וחלק. אזרחות חלק ב' ע"ש.
מאיפה לקחת שהחרדים נגד פטור לחילונים ? הם בעד.
וסתם לומר לך, שחוק שירות התנדבות חובה למען המדינה נוגד את העיקרון הדמוקרטי הבסיסי בכל המדינות הדמוקרטיות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    11:39   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מעניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    11:48   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בים הפרטים אובדת העובדה שמדובר בכניעה להונאה החרדית הגדולה בהיסטוריה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
"תורתו אומנותו" היא שקר ענק שהמציאו בדורות האחרונים. בשום תקופה בהיסטוריה היהודית לא הייתה "חיה" כזאת. גם חז"ל עבדו לפרנסתם ולא "נהרגו באהלה של תורה".

ההונאה הגדולה היתה הניצול לרעה של ראייתו הממלכתית יהודית של בן גוריון שהסכים שכמה מאות עילויים ישוחררו משירות צבאי כשי לחדש את עולם התורה שעלה בעשן המשרפות באירופה.

כל הסדר שבה להנציח שקר ורמיה - פסול.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    11:52   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אתה לא תשכנע את החרדים והחרדים לא ישכנעו אותך - צריך למצוא פתרון!  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    12:02   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. להתפשר על הונאה?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    12:21   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. לאפשר לכל מי שליבו חפץ לבנות את עולמו הרוחני באופן שהוא מבין - זה הונאה?  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    12:50   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ללא צל ספק - אם הוא עושה זאת על חשבון אחרים. עולמי הרוחני הוא לשכב על החוף ולקרוא ספרי זן.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
האם זה פור אוץתי מחובות למדינה? האם מישהו צריך לפרנס אותי כדי שאגשים את עולמי הרוחני?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    22:30   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. הלומד לא חומק משום חובה אזרחית - בפני כל אזרח עומדת הבחירה, כל אחד יכול לבחור. אם עולמך הרוחני הוא לקרא זן על  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 02.03.21 בשעה 22:42 בברכה, אברהם בראל
 
החוף, כל שנדרש זה הקמת מוסד ללימודי רוח המאפשר קריאת זן על החוף וקבלת אישור ממשרד הביטחון. אם לא מדובר בפיקציה, משרד הביטחון חייב לאשר.
לאחר שהמוסד יאושר נדרש ממך באופן אישי להחליט האם קריאת ספרי זן על החוף למשך 6.5 שנים עדיפה מבחינתך על 2.5 שנות שירות חובה.
הדילמה הזו תעמוד בפני כל אזרח בן 18 וכל אזרח באופן אישי יהיה אחראי לתוצאות בחירתו.
המתווה שהצעתי לא עוסק כלל במתן תקציב ממשלתי ללימודי רוח, לכן לא ברורה הטענה שלך שאתה מפרנס מישהו.
לילה טוב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    23:10   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. כל אזרח חייב לשרת שלוש שנים בצבא או בשרות לאומי אחר.  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
דבריך הם בוקי סריקי עובדתית. יש שני מגזרים שלא עומדים בזה. החרדים והערבים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שבילים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.12.13
5884 הודעות, 57 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    08:59   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. הוא כמובן מציע *לשנות* את העובדות. אתה סתם משתלח בו.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:37   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. היום המדינה נותנת פטור ללומדי תורה, כך שמה שאתה כותב אלו לא העובדות, זו דעתך. אני חושב אחרת והחרדים חושבים  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
אחרת משנינו.
הפתרון שהצעתי לא מנסה לשקף את עמדתי או את עמדתך, הוא מנסה למצוא פתרון מוסכם על הצדדים.
אם הצדדים לא יסכמו, אז הפתרון שלי לא רלוונטי והכיפוף ידיים ועשיית ההון פוליטי על הבעיה הזו ימשך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:14   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  74. ונגד הפטור הזה אנחנו יוצאים כאן. ועכשיו גם בית המשפט העליון אמר את דברו.  
בתגובה להודעה מספר 53
 
  
אתה מנסה להצדיק תופעה פסולה בשל עצם קיומה?!
כל הרעיון של "הסכמת" שני צדדים על קיום חוק וחובות למדינה הוא האבסורד שהגיע זמן לסיימו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
10502 הודעות, 154 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    20:37   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  92. הממממ  
בתגובה להודעה מספר 74
 
  

אתה מנסה להצדיק תופעה פסולה בשל עצם קיומה?!

ציטוט מאת: Big Joe

מעניין מה יקרה במוח של ביג ג'ו אם נזכיר לו עכשיו את עניין הבדואים והאדמות, וחאן-אל-אחמר, ו"הפלסטינים" בכלל....



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    20:41   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  93. מה שיקרה הוא שהמנורה האדומה של ניסיון הסטת הדיון תתחיל להבהב...  
בתגובה להודעה מספר 92
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    22:19   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  95. אתה כתבת שמי שאני כותב זה בוקי סרקי עובדתית. אז עדכנתי אותך עם העובדות.  
בתגובה להודעה מספר 74
 
  
לגבי בג"ץ, הוא דחה את חוק הגיוס בטענה של הפליה, ההצעה שלי לא מפלה אף אזרח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yud לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.6.15
4034 הודעות, 15 מדרגים, 21 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:19   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. האם אדם שצו מצפונו מונע ממנו להתגייס שונה במשהו?  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
או, שספורט לא מעניין אותי ולכן אני לא מוכן שהשחקנים שבסך הכל רודפים אחרי כדור כלשהו או נלחמים אחד בשני יקבלו כל מימון (ישיר או עקיף) על חשבון המיסים שלי או הטבות בשירות הצבאי שלהם.
אבל, אני מבין שאני חי במדינה והנני חלק מכלל גדול יותר ולכן איני מקבל את הטענה שחיים על חשבון אחרים, חובת המדינה לאפשר לאזרחים לחיות את חייהם באופן שוויוני שאינו יוצר אפליה על האחר ככל שאפשר תוך שמירה על מסגרת לעמידה במגבלות כאלו ואחרות.

לסיכום אני תומך בהצעה הנ"ל
למרות החשש הרב שארגונים מסויימים ינצלו זאת ועל כן נדרש שגם משרד החינוך יתן אישור בנוסף למשרד הביטחון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:40   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. יש אופציות לשרות לאומי למי שהמדים עושים לו אקזמה...  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המנהיג הרחמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.14
6858 הודעות, 73 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    13:57   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. יש רק פיתרון אחד אמיתי שגם יהפוך את צה״ל לצבא הגנה וניצחון לישראל וזה צבא מיקצועי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יותר מחצי מהמשרתים בצה״ל מיותרים בפועל. אבל מכיוון שמטרתו היום בעיקר זה לחנך לשמאלנות וליצר לשעברים שמאלנים קיצוניים שישתלבו בפוליטיקה ובמערכת המשפט וזאת כדי לגמור על מדינת ישראל היהודית אז כל המרבה הרי זה משובח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
10502 הודעות, 154 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    19:17   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. צבא מקצועי זה לא צבא מקצועני  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
זה שהופכים את החיילים לשכירים,
לא אומר שהם גם יהיו חיילים טובים יותר.

1) ההיסטוריה מראה שבכל עימות רציני, הרבה צבאות שכירים (גם גדולים מאוד, יחסית לצה"ל) הופכים לצבא גיוס חובה.

המשמעות של זה, לכל צבא, היא עיכוב משמעותי בזמן התגובה האיכותית למתקפה רצינית של האויב.

ובישראל, אפילו שיש בה גיוס חובה, אפילו זה לא מספיק.
בכל הסלמה גדולה (מה שהציבור פה מכנה "מלחמה", כאילו זה אירוע נפרד מהמלחמה הרצופה מאז 1947), כמעט תמיד יש השהייה בתגובת ישראל, כי, בין השאר, צריך לגייס מילואים.

כי יש לנו בעיה של אוכלוסייה (ציונית) קטנה מאוד, וצבא שכיר רק יחמיר את הבעיה הזו.


2) עוד יתרון של גיוס חובה:

היכולת של הצבא לגייס אנשים איכותיים מאוד לשורותיו (כמובן שרקע של מצב מלחמה עוזר למוטיבציה שלהם לשתף פעולה עם גיוס החובה - וקיומו של מצב המלחמה לא הכי תלוי בנו - הוא נמשך רצוף מאז 47').

זו אחת הסיבות שלצה"ל יש את "המוח היהודי".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המנהיג הרחמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.14
6858 הודעות, 73 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    21:23   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. תראה בסרטון את העובדות הנכונות  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
10502 הודעות, 154 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    22:02   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. 1) את האנשים שצה''ל רוצה לשמור, הוא מציע להם קבע.  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
ומאחר והאנשים המסויימים האלו כבר בצבא אחרי גיוס חובה, אז קל להכניס אותם כשכירים (בקבע) בשכר נמוך, כי הם כבר עם מוטיבציה.

2) את האנשים שצה"ל רוצה כבר מהתחלה במצב של קבע, הוא מראש דורש מהם שירות כזה (חלקים מחיל-האוויר, חלקים מחיל-הים, ועוד כמה יחידות ביבשה ובמודיעין).

היתרון פה הוא שצה"ל מקבל 3 שנים ראשונות במחיר זול, וכמובן יש את היתרון של להשיג את האנשים הטובים ביותר לתפקידים האלו, בזכות גיוס חובה.


3) בכוח חי"ר פחות חשוב הניסיון המקצועי (אני יודע, זה נשמע מופרך, אבל תקרא עד הסוף).
איפה שצריך, כמו סיירת מטכ"ל, אתה מראש חותם לקבע, אבל בכל השאר, המצב הנוכחי הוא טוב לנו, כי אנחנו חייבים שכמה שיותר מהאוכלוסייה תוכל להילחם.

כי יש לנו בעיה עצומה של הפרשי אוכלוסיות מול האויב.

בסופו של דבר, מה שקובע את איכות הכוח זו החשיבה, הערכים והאומץ של המפקד, יותר מכל אימון וציוד וניסיון אישי...

לדוגמא, במתקפה של דאע"ש בגבול מצריים (נדמה לי ב-2012), הימ"מ נחת שם ממסוקים, והילך מול העמדות של המצרים. ואז חייל מצרי צלף באיש ימ"מ והרג אותו. זה היה איש ימ"מ הכי ותיק, הכי מקצוען.

למה זה קרה, למרות הציוד, והאימונים, והוותק? כי לא היה מפקד אמיץ שיאמר שאי-אפשר לסמוך על החיילים המצרים שם, ושאסור לחשוף חיילים מולם, אלא להביא לשם מסוק קרב, עם סיוע של אמצעי תצפית מהאוויר והיבשה.

אז זו הבעיה אצלנו: לוקחים כוחות חי"ר ומכניסים אותם למצבים מחורבנים (כמו בחומת מגן בג'נין, ובלבנון 2), שדופקים אותם.

למה? כי הדרג המדיני הוא שמאלן פחדן, והדרג הפיקודי הוא גם פחדן, שחושש לומר לדרג המדיני שהוא פחדן ומוביל אותנו לאסון.

להפוך את הצבא לצבא של ג'ובים רק יחמיר את המצב....

יתרון של צבא חובה שלאנשים אין הרבה מה להפסיד אם הם מחליטים שלא לציית לפקודה מטופשת. אף חייל עם בייצים לא מפחד מלשבת בכלא צבאי שנתיים.


4) בשורה התחתונה, אנחנו עדיין במלחמה.

מחר בבוקר חיזבאללה יכול להפציץ את כל המדינה בטילים מדוייקים.

יחד עם איראן, וכוחות של איראן בעיראק, ותימן וכו'.

אין מקום לניסויים, שבינתיים, ההיסטוריה בעולם הוכיחה שהם לא מתאימים למצב מלחמה רציני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    19:23   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אין שום התכנות כלכלית לצבא מקצועי, תשווה את שכר החובה ואת שכר המינימום (איזה כ''א איכותי  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
יגיע בשכר מינימום?) ותראה בכמה תצטרך לקצץ את הסד"כ.
שלא לדבר על האיכות והמוטיבציה שיצנחו.
ושלא נדבר על היקף המילואים שיצנח, מהיכן נגיע לסד"כ הנצרך במקרה של מלחמה כוללת?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המנהיג הרחמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.14
6858 הודעות, 73 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    21:25   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. תראה את הסירטונים בתגובה 15 וגם עכשיו מדובר במשכורת רצינית ביותר  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ח באדר תשפ''א    21:28   02.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. תראה מה קורה במשטרה... תראה מה קורה בצבא קבע...  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בני מרום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.8.13
12489 הודעות, 38 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ט באדר תשפ''א    02:06   03.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. יפה אך הכלל בפרשת כי תצא מאפשר לכל מי שלא רוצה להתגייס לא להצטרף וזה עדיףכי סרבן יגרום לנזק עצום והוא מיותר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ט באדר תשפ''א    08:36   03.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. אתה מתכוון פרשת שופטים, שם יש 4 סוגים של החוזרים מעורכי מלחמה , אך לא כל מי שרוצה וגם זה  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
במלחמת רשות, לא במלחמת חובה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Street
חבר מתאריך 2.1.17
21126 הודעות
יום רביעי י''ט באדר תשפ''א    23:41   03.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. שיעשו שירות לאומי ויצאו כבר מהפריים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

הבעיה היא לא בהם, הבעיה היא בהנהגה שלהם.

אם הציונות הדתית יכולה להתגייס גם החרדים יכולים לעשות שירות לאומי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    04:41   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. למה להסתבך. יש פתרון. הפתרון הזה הוא פשוט ביותר וקל מאוד לישום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
להתנות את קבלת הזכויות במילוי החובות.
אזרח שאינו ממלא את חובותיו, למשל גיוס לצבא (או לחילופין לשירות לאומי אזרחי באותם תנאים ולאותו פרק זמן ובמקומות שהמדינה תקבע) או תשלום מיסים וכיו"ב ישללו ממנו זכויותיו, כגון הזכות לבחור ולהבחר לכנסת, קצבאות שונות שהמדינה נותנת, ביטוח בריאות ממלכתי וכולי וכולי.

אין דבר פשוט מזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:48   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. דקה אחרי שישללו את זכות הבחירה ואת דמי ביטוח לאומי ממי שלא מתחסן... אהה??? איך אני אתך?  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
ואל תשכח שכשהרוב יהיו חרדים תשלל זכות בחירה ממי שלא לומד תורה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:54   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. עניין ההמתחסנים זה לא אותו דבר.  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  
מי כמוך יודע שלפעילות צה"ל בימינו יש דין של מלחמת מצווה.
החרדים לדבר ה' היו צריכים להיות בראש התור בלשכת הגיוס.

http://www.daat.ac.il/he-il/kitveyet/mahanayim/goren-milhemet-mitsva.htm



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:56   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. הדעה שלך ושלי לא רלוונטית, לחרדים יש גדולים משלהם. נראה שיש כאלו שחושבים שהמלחמה בחרדים  
בתגובה להודעה מספר 49
 
  
היא מלחמת מצווה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:02   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. לכן צריך פתרון שיאלץ אותם להתגייס  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  
לחרדים יש גדולים משלהם.

מדינה לא יכולה להתנהל על פי דעתו של כל רעבע.

ועניין מלחמת מצווה זה דעתו ההלכתית המנומקת (בקישור שצרפתי) של הרבצ"ר/רה"ר הגאון רבי שלמה גורן זצ"ל.
בהיותו רב ראשי דעתו היא שמחייבת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:06   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. וכשהם יהיו רוב הם יאלצו אחרים לקיים מצוות אחרות, לא רק מלחמת מצווה. מי שלא יתפלל3 פעמים  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  
ביום ולא יניח תפילין לא יקבל קצבאות, לא יהיה בעל זכות בחירה...
ולמה ללכת רחוק, רוב גדולי ישראל פסקו שחייבים להתחסן, אז מי שלא מתחסן שלא יקבל קיצבאות ותשלל לן זכות הבחירה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות, 134 מדרגים, 226 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    13:48   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  86. ומה הקשר בין עניינים אמוניים לבין עניינים בטחוניים ושוויון בפועל?  
בתגובה להודעה מספר 52
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:40   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. אני בעד שההכרעות ההלכתיות של הרבנות הראשית יחייבו את המדינה. נראה לי שאני במיעוט קטן. גם החילונים וגם החרדים  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  
לא מקבלים את העמדה הזו.
וגם חלק גדול מהדתיים לאומיים לא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:42   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. +++  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המקור
חבר מתאריך 19.2.09
60192 הודעות
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    08:42   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. פתרון צריך להיות פשוט וקל גיוס ושירות ל*כל* בן/בת 18  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל התחכמות אחרת מועדת לכישלון.

כולל ערבים.

שירות הכוונה שירות לאומי במידת הצורך.


הצעד הכי חשוב, מי שלא ביצע שירות - יקבל זכויות מופחתות כולל אי הצבעה עד גיל הפטור ממילואים וללא קיצבאות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:28   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. +++  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חוצן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.10.20
3177 הודעות, 27 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:01   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. יש 50% משתמטים בכל המגזרים. למה לא מחפשים על הדרך פיתרון גם לכל חילוני שני שמשתמט מהצבא?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:28   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. תן מקור מהימן לנתון הזה  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:30   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. אין 50% השתמטות אצל חילונים ואצל גברים דתיים לאומיים, פשוט לא נכון.  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומצי
חבר מתאריך 14.8.05
67883 הודעות
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:34   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. נתונים. ומהר!  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:36   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. גם אילו היה נכון - זה לא דומה כי לא מדובר בהיתר מגזרי קבוצתי אלא בהשתמטות אישית.  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
כאשר חלק נובע מפסילה בריאותית שאינה השתמטות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:41   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. +++  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משפיע
חבר מתאריך 20.6.08
482 הודעות
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    09:52   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. כמה הערות:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
א. תחושת הקיפוח, לא נובעת (רק) מכך שדוחי הגיוס הם בעלי זהות ספציפית. היא תימשך גם אם הדיחוי יינתן ל"מוסדות רוח" נוספים. מבחינה זו, לא פתרנו כלום אם שינינו טרמינולוגיה ובמקום רק ישיבות זה נקרא מוסדות רוח.

ב. אי אפשר לאסור לימודים המכינים לרבנות ודיינות, באפשר אולי לנסות למנוע *הסמכה* ומתן תעודות. אבל מה תעשה אם ישיבות ילמדו לרבנות בכיתות ט-יב ויקבלו תעודת רבנות במקביל לתעודת רבנות? ומדוע לאסור פעילות מכינה לדיינות כמו כל מכינה ועתודה? זה לא רציני להגביל תוכן ולהתערב בתכני לימוד בתוככי מוסדות הרוח.

ג. בעיה נקודתית שקשורה לציבור הישיבתי, אתה מנסה לפתור על ידי הרחבת הבעיה לכלל הציבור. הרבה יותר נכון להכיר ולכבד את עולם הישיבות ולהציע כמה שיותר חלופות שירות שמצד אחד יסייעו לצה"ל ומצד שני יאפשרו לאורך כל הדרך תחנות יציאה למעוניינים לצאת מהמסלול הישיבתי אל העולם האזרחי ושוק העבודה. את החלופות, צריך לשפר ולהרחיב ולשווק. כמובן אם הצבא זקוק לכך. אם לא, עדיף לתת פטור ולוודא שמי שכן זכה להיקלט בצה"ל יזכה להטבות שיקלו עליו להשתלב כמפרנס בעולם האזרחי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לבוב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.19
23891 הודעות, 131 מדרגים, 246 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:01   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. לי ישנה הצעה מכיוון אחר שלדעתי טובה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שהחרדים יתגייסו בהמוניהם לצבא.
הפוליטיקאים שעושים הון כנגד החרדים
ע"י שנאת חינם , יצעקו שלא לגייס חרדים.
ובכל מקרה צבא כזה יהיה הרבה יותר ערכי ומקצועני ומוסרי מצבא היוהלם הקיים היום
רוב תחלואי הצבא יתאדו בשל כך
וגם שנאת החינם בעם תפסק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:20   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. הפיתרון היחיד - ביטול גיוס חובה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:23   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  
על החתום
איראן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:26   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. קונספציה שגויה שלא רוצים להשתחרר ממנה.  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
רוב מדינות העולם ביטלו את גיוס החובה, כאן פשוט מפחדים לצעוד קדימה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:33   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. חשבון פשוט מראה שמעבר לצבא חובה יצמצם את הסד''כ לרבע מהנוכחי, מרבית הצעירים האיכותיים לא  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
יגיעו לצבא, ובעת מלחמה כוללות לא יהיו מספיק מילואים...
ההשוואה למדינות אחרות בעולם מופרכת, אין מדינה כמו שלנו שמוקפת כ"כ הרבה אוייבים שרוצים להשמידה עם סד"כ הרבה יותר גדול משלנו...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:35   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. קבל מספרים והתייחסות נוספת:  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
https://www.jdn.co.il/breakingnews/863179/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:37   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. ונשים בה' את מבטחנו. עבד טוב במשך 2000 שנה. בעיקר בשואה.  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:40   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. מה הקשר? גיוס חובה לא מוסיף כלום. הסתדרנו יופי במלחמת ששת הימים, עם חצי מכמות החיילים  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  
האבטלה הסמויה בצה"ל לא מוסיפה כלום לביטחון ישראל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:48   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. לא כל יום אתרחיש ניסא  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
הסתדרנו יופי במלחמת ששת הימים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    10:52   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. לא.  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  
הסיבה היחידה לכמות החיילים "הנדרשת" היום, היא חוק פרקינסון....

ראה עוד כאן:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%A4%D7%A8%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%95%D7%9F?wprov=sfla1



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:47   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. אתה מעלה טענות קיצוניות, שאין להן בסיס עובדתי, ואכן לא מתיימר אפילו לנמק ולבסס.  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:55   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. ניסיון אישי מספיק? במו עיניי ראיתי את האבטלה, פעם אחר פעם, במדגם מספיק רחב.  
בתגובה להודעה מספר 58
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:10   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. נו, באמת...  
בתגובה להודעה מספר 60
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:44   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. גם במלחמת ששת הימים היה גיוס חובה. ובמלחמת הקוממות ''הסתדרנו'' עם עוד פחות חיילים  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:55   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. מי טען שלא היה אז גיוס חובה?  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
החשבון פשוט מאוד, אני לא מדבר על אחוז המתגייסים מכלל אזרחי ישראל, אלא על כמות החיילים.
אין חולק שאז היו איומים רבים ומגוונים שלא קיימים היום, היו עוד שתי גבולות עוינות, ובכל זאת הסתדרנו עם חצי מכמות החיילים שקיימת היום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:15   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  75. אין לי ויכוח עם ''נסיון אישי''...  
בתגובה להודעה מספר 59
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:17   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  76. אני לא סובל את הטון המתנשא שלך, ובכל זאת אענה לך  
בתגובה להודעה מספר 75
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 17.03.21 בשעה 12:30 בברכה, בן אדם
 
שירתי כמה שנים טובות בצה"ל, בהם ביקרתי בעשרות בסיסים.
לא יודע מה איתך , אבל לי לא תוכל למכור בובקס.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    14:11   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  87. אם זה ירגיע אותך אני לא מקבל את גם את ה''מומחיות'' האוניברסלית של בריק שעסק בקובלנות חיילים.  
בתגובה להודעה מספר 76
 
  
כל "גזלן" משרת בשטחי אימונים של צהל במשך שנים. אתה מציע להסתמך על דעתו? היומרה שלך לקבוע מסמרות בבטחון לאומי, קביעת סד"כ דרוש, השוואה (מופרכת לחלוטין) בין מלחמות ובין עידנים שונים - היא ניסיון התנשאות. לא הביקורת שלי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:57   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. הסתדרנו זה במרכאות, כי ברור שהיו ניסי ניסים, אבל הכלל ההלכתי הוא שאין סומכים על הנס ולכן  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
אין לבטל את שירות החובה.
''הסתדרנו''



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:13   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  73. עזוב את הנסים. הם התבוששו כמה שנים לפני מלחמת הקוממיות. (1939 - 1945)  
בתגובה להודעה מספר 62
 
  
ה"הסתדרנו" במרכאות בא להביע את דעתי על הטיעון שעליו הגבתי...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
10502 הודעות, 154 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    21:17   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  94. לא הסתדרנו יופי בכלל.  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
היה לנו מזל גדול.

אם האויב הוא זה שהיה עושה "מבצע מוקד" אז היום אתה וכל המשפחה שלך, וכל עם ישראל, היה באדמה.

אבל שיחק לנו המזל, והאויב היה טיפש מאיתנו וישב על התחת במקום לשמור על המומנטום, ובכך נתן לנו זמן להתארגן, לגייס מילואים, ללטש תוכניות וכו'.

מעבר לכך, אמרת שצבאות אחרים בעולם מוותרים על גיוס חובה.

תן דוגמא למדינות שנמצאות במצב שלנו, וגם ויתרו על גיוס חובה.

טיפ: אתה יכול לדלג על דרום-קוריאה, יש להם גיוס חובה מגיל 20.

https://www.nytimes.com/2020/12/01/world/asia/korea-bts-law-military-deferment.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:57   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. אני נגד תשלום מיסים. אפשר גם ביטול מס חובה❓  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:58   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. דמגוגיה לשמה. ניתן להסתדר ללא גיוס חובה, מדינה לא יכולה להתקיים ללא מיסים. קל.  
בתגובה להודעה מספר 61
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    11:59   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. ...  
בתגובה להודעה מספר 63
 
  
ניתן להסתדר ללא גיוס חובה



אנחנו לא חיים בשוויץ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:01   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. כך חשבו ברוב מדינות העולם, עד שהשתחררו מהקונספציה.  
בתגובה להודעה מספר 64
 
  
תקרא את התגובות הקודמות שכתבתי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:04   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. רוב מדינות העולם אינן נתונות במצב ביטחוני מאתגר כל כך כמו ישראל.  
בתגובה להודעה מספר 65
 
  
גילוי נאות: כותב שורות אלו שירת בצה"ל שנים רבות שלאחריהן פרש לגימלאות בגיל 47.
רוב השרות היה בגדוד של חיל ההנדסה הקרבית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:07   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. אין חולק על כך שמדינת ישראל נמצאת במצב חירום תמידי.  
בתגובה להודעה מספר 66
 
  
למרות זאת, הטענה שלא ניתן לוותר על גיוס החובה, שגויה לטעמי.
בכל העולם קיימים כיום תהליכים של ביטול גיוס חובה, כולל במדינות מאותגרות ביטחונית.

כאמור, אם בעבר שהיינו מוקפים בעוד שתי מדינות אויב, אויבים חזקים ומרים, ועמדנו מולם עם חצי מכמות החיילים כיום, אז אין ספק שנוכל היום לעמוד באתגר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:09   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. אתה מפגין ידע בטחוני רב. אולי תייעץ לשר הביטחון ולראש המטה הכללי.  
בתגובה להודעה מספר 67
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:09   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. קונספציה, לא יעזרו אזהרות  
בתגובה להודעה מספר 68
 
  

ולעצם העניין, מדובר בעניין חברתי נטו, לא ביטחוני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:11   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  71. מצטער, אני אדם פשוט שלא מבין מילים לועזיות. תסביר את עצמך בבקשה❓  
בתגובה להודעה מספר 69
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן אדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.16
3189 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:12   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  72. דווקא ביטחוני...  
בתגובה להודעה מספר 71
 
  
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%A1%D7%A4%D7%A6%D7%99%D7%94?wprov=sfla1



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טרמי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.17
9618 הודעות, 42 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:17   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  77. שיוויון זה ערך אבסולוטי בפני עצמו, אי אפשר לנהל מו''מ על שיוויון. או שיש שיוויון מלא או שאין כלום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:29   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  78. ההצעה שלי מדברת על שיוויון מלא. אם נראה לך שעדיין לא מדובר על שיוויון מלא, אז אולי נשנה למתווה שבו כולם חייבים  
בתגובה להודעה מספר 77
 
  
ללמוד 3 שנים תורה ולשרת 3 שנים בצבא?
ואם גם זה לא נראה לך, אז מה הפתרון שלך? לגייס את כל החרדים בכח? נראה לך שיש לזה היתכנות? הרי אפילו כשהחרדים לא היו בממשלה ונחקק חוק גיוס שמתאים ליאיר לפיד- לא דובר על גיוס בכפיה...
בקיצור, אתה יכול להאמין בעקרונות שלך וללכת אתם עד הסוף...
אני מציע פתרון פרקטי בהסכמה. אני לא מכיר פתרון ישים טוב מזה או שיוויוני מזה.
אני מאוד פתוח לשמוע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות, 134 מדרגים, 226 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    13:40   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  84. אבל איו שום מקום להשוואה בין לימוד תורה לבין שירות בצבא ..  
בתגובה להודעה מספר 78
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ג'ק ספארו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
22366 הודעות, 111 מדרגים, 222 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    12:55   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  79. הפיתרון לגיוס חרדים הוא אחד, ורק אחד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שיעשו טירונות, אפילו מקוצרת, ויגוייסו בימי מלחמה ח"ו.

את הטירונות הם יעברו 'במנותק לחלוטין' מהפיקוד הכללי. במלחמה זה כבר משהו אחר אולי.

אל דאגה, זה לא יקרה בקרוב, אבל לשם צריך לשאוף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלמי5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.09
4538 הודעות, 59 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    13:23   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  81. אבל הם לא מסכימים. מה תעשה?  
בתגובה להודעה מספר 79
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ג'ק ספארו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
22366 הודעות, 111 מדרגים, 222 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    13:31   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  83. עכשיו אין הסכמה על כלום כמובן, ולא יקרה בקרוב  
בתגובה להודעה מספר 81
 
  
והם צודקים מבחינתם, כי החילונים דוחפים אותם לגיוס מלא שבהחלט לא אפשרי מבחינתם.
אם הדרישה תתפשר ולזה ידחפו, אז במשך הזמן הרעיון יתקבל יותר ויותר על הדעת, כי הוא נכון והגיוני.
אבל עכשיו מנסים לפרק אותם, זו האמת לאמיתה, ולכן גם אין מה לדבר על פשרה, למרבה הצער.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלמי5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.09
4538 הודעות, 59 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    13:23   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  80. לדעתי המתווה הזה הוא כניעה לעמדה החרדית.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלמי5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.09
4538 הודעות, 59 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    13:30   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  82. לדעתי הפתרון שונה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צריך להכיר שבתוך החרדים יש מנעד רחב של אדיקות בעמדה החרדית. מהמיינסטרים שמבחינתו שירות בצה"ל לא עולה על הדעת מסיבות אידאולוגיות, ועד פריפריה חברתית שבה ההימנעות משירות היא עניין של היגררות אחר המיינסטרים בלבד.
מדינת ישראל צריכה לעשות רק שני דברים: לסגור את הברז במקומות הנכונים, ולפתוח ברז אחר במקומות הנכונים.
מצד אחד, להתנות תקציבים בשירות בצה"ל.
מצד שני, להקצות בדרכים שונות פיתויים שווים למתגייסים מהחברה החרדית (כן, אני יודע שזה לא הוגן, אבל זה יותר הוגן מהמצב הנוכחי, וזה גם זמני).
מה שזה יגרום בזמן לא רב, שכמחצית מהנוער החרדי יתגייס, כי לא יהיו לו ישיבות, וכי ישתלם לו להתגייס.
המחצית השנייה לא תתגייס, ואין שום דרך לשנות זאת. אבל לפחות המדינה לא תתקצב את אי-השוויון הזה. ואל דאגה, הם לא ימותו ברעב. ככל שמספר הלא-מתגייסים יקטן, כך יהיה יותר אפשרי שבעלי ההון החרדים בארץ ובחו"ל יקחו על עצמם את החזקת הישיבות.

זה לדעתי הפתרון היחיד האפשרי. הוא לא מושלם, אבל הוא הרבה יותר צודק מהמצב הנוכחי. ובעיקר - הוא אפשרי.


(את כל זה אני כותב כחרדי)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
27סוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.14
28071 הודעות, 134 מדרגים, 226 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    13:46   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  85. יש 2 אופציות : ביטול גיוס חובה, או שוויון מלא בין כלל חלקי החברה. אם זה לא יקרה, הבלון הזה יתפוצץ מתישהו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וזה קרוב מאוד. האינטרס המיידי של החרדים אמור להיות שאיפה לשרת שנתיים בשירות לאומי ולהפסיק ללכת עם הראש בקיר אל מול כל מי שהוא לא הם, עם שלל תירוצים שונים ומשונים שלא עובדים על אף אחד.

כל שאר ההסדרים והקומבינות של פוליטיקאים שחושבים שהם יצליחו לעבוד על אלו שכן מתגייסים, סופם להתגלות ולהיזרק (תוך כדי הוספת שמן למדורה).
כמו כל בעיה, ברגע שלא טיפלו בזה ברגע הראשון, וברגע השני, והשלישי, יצרו מפלצת שקשה מאוד להפוך אותה עכשיו. זה מה שקורה עם הבדואים, עם הפשיעה בחברה הערבית, עם הר הבית, עם ארגונים זרים במימון זר, וזה מה שקרה עם משפחות הפשע בישראל.
כולם יודעים שכל אלו הם עוולות שטובות רק לצד שמרוויח מהן, אבל סופן להקצין ולהקצין ולגדל את המפלצת עוד ועוד, ובסוף להתפוצץ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הכוזרי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
4073 הודעות, 56 מדרגים, 97 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    14:55   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  88. אהבתי,מאוד מעניין תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gilboa770
חבר מתאריך 18.2.15
174 הודעות
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    15:45   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  89. מסכים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רעיון מצויין.
ככה גם חרדים שמעוניינים ללמוד תורה עד/אחרי הנישואים יוכלו במידת הצורך להפטר בשירות ע''י תקופה ארוכה פי 2 של לימוד.
וכך גם מי שמעוניין ללמוד עד גיל 21.5 בערך כמו בהרבה ישיבות (לדוגמה ישיבות חב''ד) יוכל לעשות שירות מקוצר בלבד ולצאת ללימוד מקצוע/עבודה כבר בגיל 23



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאן_דהוא
חבר מתאריך 13.9.11
429 הודעות
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    19:20   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  90. חברים לימדו אותי אמרה ברוסית שאומרת כך: ''מי שלא יודע - נלמד, מי שלא רוצה - נכריח''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
החרדים לא רוצים ולכן אין ברירה אלא להכריח אותם.
כל התפלפלות והתפתלות אחרת תיכשל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Vinny Puh
חבר מתאריך 29.11.20
598 הודעות
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    19:41   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  91. אם אתה רושם את כל זה ולא הולך לפי חוק מסודר שרות חובה , אז כבר חילקת את העם למגזרים. זה אף פעם לא יעבוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ותמיד משהו ירגיש מקופח
או אותם חובות ואותם זכויות, או פילוג בעם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ד' בניסן תשפ''א    22:20   17.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  96. אני מציע חוק מסודר שלא מחלק בין מגזרים.  
בתגובה להודעה מספר 91
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נאקימה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.13
12418 הודעות, 32 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''א    03:50   18.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  97. נראה לי נחמד מה שאתה מציע בעיקר הקטע של השיויון בין המסלול החרדי לחילוני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יותר מדי נהרות של שנאה וסלידה בין שתי העולמות האלה - צריך להביא מסרים של אחווה ורעות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
56483 הודעות, 214 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''א    10:11   18.03.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  98. דורגת  
בתגובה להודעה מספר 97
 
  
יותר מדי נהרות של שנאה וסלידה בין שתי העולמות האלה - צריך להביא מסרים של אחווה ורעות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז בתמוז תשפ''א    20:16   07.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  99. לאור הכוונה של הממשלה להוריד את גיל הפטור לחרדים, אני חושב ששוב כדאי להעלות ולחדד את הצעתי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבקש להתייחס להרבה מהתגובות שעלו:

היו הרבה שהגיבו שהפתרון שאני מציע מנציח את אי השוויון, לתפיסתם, ולכן הציעו או לגייס את כולם בכפיה, או להפוך לצבא מקצועי או לשלול מענקים ממי שלא מתגייס.
אז אבקש לחדד, המתווה שאני מציע, לא מתיימר להציע את הפתרון הכי צודק, וודאי שלא הכי צודק לדעת כולם, הוא מתיימר להיות פתרון ישים ששני הצדדים יכולים לחיות אותו. הפתרונות שאחרים טענו (כפיה/צבא מקצועי/שלילת מענקים) הם גם לא ישימים וודאי שלא בהסכמה.
בנוסף, כולנו רואים שיש ממשלה שאין בה אף חרדי (ויש כמה אנטי-חרדים) אך היא אפילו לא חושבת על אחד מהכיוונים האלו, כי כאמור זה לא ישים.
מה כן חושבים? להוריד את גיל הפטור לחרדים 21 - כמובן שלכלכה זה טוב, אבל זה מגביר את השוויון? ההיפך! זה מגדיל את אי השוויון.
אז מה המסקנה? אולי כן כדאי לאמץ פתרון מוסכם, שהוא הרבה יותר שויוני?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישראלצ'יק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
17286 הודעות, 87 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בתמוז תשפ''א    04:42   08.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  100. יש לי איזה פתרון (מוזר) מחוץ לקופסא וגם לזה החרדים כנראה יתנגדו-  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.07.21 בשעה 04:53 בברכה, ישראלצ'יק
 
לפני שאומר את הפתרון שאני מציע חשוב לי להדגיש שאני מתנגד לכל סוג של גיוס עד שהמגזר הערבי גם ישא בנטל. כל זמן שזה לא קורה אין לחייב אף אחד על פי חוק.
בימי הקורונה נוכחנו לדעת שהעבודה יכולה להתבצע מהבית.דרך המחשב והנייד. אז אפשר לחייב גיוס לעבודת שירות לאומי מבלי לצאת מהישיבה. אפילו שיעורי עזר דרך הזום לאוכלוסיות מעוטות יכולת תוכל להיחשב כשירות לאומי (מה שבנות השירות הלאומי עושות כבר עכשיו בתוך הבתי ספר). ככה שכל יום במשך 2-3 שעות הבחור ישיבה יתרום מעצמו לטובת המדינה אפילו ללמד תורה וגמרא במידת הצורך.
פשוט לרכז את כל העבודות שאפשר לתת להן מענה דרך המחשב ולנתב לעמדת העבודה בתוך הכיתות בישיבה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בתמוז תשפ''א    04:51   08.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  101. אני מאוד מתפלא על אילו אשר בשם הדת היהודית משתמטים מן השרות בצה''ל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לפעילות שעושה צה"ל יש דין של מלחמת מצווה שבה משתתפים כולם.
למלחמת מצווה מתגייסים אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה ולכן כל מי שמגדיר עצמו כחרד לדבר ה' צריך לרוץ ולהיות ראשון בתור ללשכת הגיוס.

http://www.daat.ac.il/he-il/kitveyet/mahanayim/goren-milhemet-mitsva.htm



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אברהם בראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.21
4789 הודעות, 36 מדרגים, 61 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בתמוז תשפ''א    09:24   08.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  102. זה לא רלוונטי אם אתה מתפלא או לא, גם אני מתפלא, אבל זה לא מוחק את העובדה שציבור שלם בהתאם  
בתגובה להודעה מספר 101
 
  
לפסקים של רבותיו שהם גדולי תורה מובהקים ללא כל ספק, חושבים אחרת.
תביא פתרון ישים והוגן אחר, נדבר. לא תביא? אתה יכול להמשיך לצעוק!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות