גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #30617 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 30617   
UnderTech
חבר מתאריך 25.8.22
1794 הודעות
יום חמישי ד' בתשרי תשפ''ג    18:07   29.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''העובדים חלקו איתו בחפץ לב מידע וחשפו בפניו שיטות עבודה ונהלים''  

 
  
ספר חדש חושף נדבך נוסף במערכת היחסים הסודית של בנימין נתניהו ונוני מוזס • לפי "צופן נתניהו" של מזל מועלם, לפני השקת "ישראל היום" נהג נתניהו לבלות במערכת "ידיעות אחרונות", במקביל לפגישותיו האישיות עם מוזס, וללמוד את רזי עבודת המערכת


רה"מ לשעבר בנימין נתניהו (מימין) ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס. ברקע, מימין: שלדון אדלסון המנוח ואשתו מרים, הבעלים של "ישראל היום" (צילומים: פלאש 90)

הפוליטיקאי בנימין נתניהו והמו"ל ארנון (נוני) מוזס ידועים כיריבים מרים, אך בפועל תיחזקו במהלך השנים מערכת יחסים סודית שאף הובילה לכתב אישום בגין שוחד נגד מוזס ובגין מרמה והפרת אמונים נגד נתניהו. כעת נחשף נדבך נוסף ליחסים בין שני האישים רבי העוצמה, לפיו למשך תקופה היה נתניהו בן בית במערכת "ידיעות אחרונות". נתניהו הסתיר זאת ולא ציין את הפגישות ביומנו הרשמי.

בבחירות 2006 הובס נתניהו, שעמד בראש הליכוד, בידי קדימה בראשות אהוד אולמרט, והליכוד התרסק ל-12 מנדטים. נתניהו עסק אז ברקימת מהלך שישנה את שוק התקשורת בישראל: גיוסו של איל ההימורים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, מהאנשים העשירים בעולם, להקמת עיתון ישראלי שיתמוך בקריירה הפוליטית של נתניהו.

ב-2007 אכן הושק "ישראל היום", שהציף את המדינה במאות אלפי גליונות גיליונות חינם, מוטט את מחירי המודעות בשוק עיתונות הדפוס ושבר את המונופול שהיה ל"ידיעות אחרונות" במשך כמה עשורים. כעת מתגלה כי באותה תקופה, קודם להשקת "ישראל היום", נהג יו"ר האופוזיציה דאז להגיע לדסק החדשות של "ידיעות אחרונות" ולצפות בעבודת העיתונאים.

את החשיפה מפרסמת מזל מועלם בספרה החדש "צופן נתניהו". לפי מועלם, במקביל לפגישות הדיסקרטיות שערך נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס באותן השנים, ואשר עליהן נודע עם פרוץ הפרשה המכונה "תיק 2000", גם עובדי "ידיעות אחרונות" נחשפו לקשר המתהדק בין השניים.


"צופן נתניהו, ביוגרפיה", עטיפת ספרה של מזל מועלם

"לילה אחד הופתעו עובדי דסק החדשות של 'ידיעות אחרונות' למראה יושב ראש האופוזיציה מסתובב ביניהם וצופה בעבודתם", כותבת מועלם בספרה שרואה אור בימים אלה בהוצאת כנרת-זמורה-דביר. "בשבועות הבאים התברר להם שלא היה זה אירוע חד-פעמי. נתניהו שב וביקר בדסק עוד כמה פעמים. בניגוד לפגישותיו האישיות עם מוזס, שתואמו בצינורות המקובלים באמצעות מזכירות ועוזרים והתקיימו בידיעת אנשי הלשכה שלו, גיחותיו לדסק לא צוינו ביומנו, ורק נהגו ומאבטחיו ידעו עליהן".

לפי מועלם, המסתמכת בחלק זה של ספרה על שיחות שקיימה עם עובדי הדסק ועיתון "ידיעות אחרונות" באותה תקופה, נתניהו "נהג להתקשר בעצמו לעורך בכיר בעיתון, סיפר שהוא נמצא באזור ואמר שישמח לקפוץ לביקור ספונטני". בהמשך, "לאחר שהזמין את עצמו, סודר לו מיד אישור כניסה לחניון בבניין העיתון ששכן אז ברחוב מוזס בתל אביב. נתניהו נכנס אל הבניין בליווי שני מאבטחיו, בדרך כלל בלבוש לא פורמלי, ושהה במחיצת אנשי הדסק שעות ארוכות".

מועלם מוסיפה וכותבת כי בביקוריו ב"ידיעות אחרונות" התעניין ראש האופוזיציה בעבודה העיתונאית והפנה לעובדים שאלות ממוקדות כגון כיצד מחליטים על הידיעות שמגיעות לעמוד השער ועל ניסוח הכותרת הראשית, ומה העלות של עצירת ההדפסה ברגע האחרון ושינוי הכותרת בשער.

"מעולם לא נשאל או הסביר מדוע הוא מתעניין כל כך בתהליך", מוסיפה מועלם, "העובדים חלקו איתו בחפץ לב מידע וחשפו בפניו שיטות עבודה ונהלים". לפי מועלם, המו"ל מוזס היה מודע לביקוריו של נתניהו ועודד את הכנסת האורחים.

מועלם מתארת את הביקורים הללו כ"פעולה בעורף האויב, שנועדה לפצח את הנוסחה המוצלחת של העיתון". לגרסתה, מוזס לא שם לב שהוא למעשה מסייע לנתניהו להקים כלי תקשורת מתחרה, שיוריד את "ידיעות אחרונות" על ברכיו.

https://www.the7eye.org.il/466949



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  נתניהו אלוף דיברות אש 29.09.22 18:30 1

     
דיברות אש
חבר מתאריך 20.5.22
680 הודעות
יום חמישי ד' בתשרי תשפ''ג    18:30   29.09.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. נתניהו אלוף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רואים שהוא חושב קדימה הרבה לפני שמשהוא מדמיין בכלל שהוא יריב שלו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות