גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #30682 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 30682
LOCKE
חבר מתאריך 3.1.17
87 הודעות
יום ששי י''ט בתשרי תשפ''ג    13:08   14.10.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פורום ישובי עוטף ירושלים: מפקירים את חיינו. לא נשתף פעולה עם העברת האחריות הבטחונית למשטרה  

 
  
ביישובים הסמוכים לירושלים מתריעים: המשטרה לא ערוכה לקבל את האחריות הביטחונית עלינו. ביום שאחרי חיינו יהיו בסכנה.


בפורום ישובי עוטף ירושלים זועמים. למרות ההסלמה הבטחונית בצה"ל מתכוונים ליישם דווקא כעת החלטת ממשלה משנת 2006 ולהעביר את האחריות על בטחון הישובים מצה"ל למשטרה כאשר המשטרה כלל לא ערוכה לכך ואינה מבינה את הצרכים הבטחוניים של הישובים. "מפקירים את חיינו" אומרים התושבים.

בשנת 2006 וכחלק מהקמת 'גדר ההפרדה', החליטה ממשלת ישראל כי האחריות הביטחונית על יישובי עוטף ירושלים (כפר אדומים, אלון, נופי פרת, הר אדר, הר גילה, קידר, ענתות, גבעון החדשה, גבעת זאב, בית חורון) תועבר מצה״ל למשטרת ישראל.
הממשלה החליטה לאחרונה כי המועד לביצוע המעבר המלא יתקיים ב31.11.22.

*בעקבות ההחלטה- צה"ל החל למשוך את ידו מהאחריות על ביטחון היישובים וזאת על אף שמשטרת ישראל לא ערוכה כלל לקבלת אחריות זו בשים לב לכלל מרכיבי הביטחון השונים.*

נציגי הישובים מקיימים שיח עם המשטרה, אך נראה שיש שם חוסר הבנה מוחלטת למצב (לדוג׳- מציעים שהרבשצים של היישובים יהיו שוטרים שלא מתגוררים בישובים, והם יהיו נוכחים רק בלילות כי השערים של הישובים סגורים).

ועד הביטחון של היישובים דורש להקפיא לאלתר את תכנית העברת הבטחון למשטרה ושהמעבר יבוצע רק לאחר שהמשטרה דאגה לכל מרכיבי הביטחון.

בעדכון שפרסם היום לתושבים נכתב: "כפי שידוע לכם, ההעברה המתוכננת של האחריות הביטחונית על הישובים בעוטף ירושלים, ובהם ישובי הגוש, העלתה הילוך ואמורה לקרות כבר בשבועות הקרובים.

בפגישות העבודה עם מג"ב לקראת ההעברה, בהן נכחו נציגי הנהגות הישובים, המועצות השונות, רבש"צים והמזכירים - גילינו שוב שלמרות הגישה החיובית - הפערים עדיין משמעותיים והשאלות הבסיסיות בנוגע לתפקוד מערך הביטחון בישובים ביום שאחרי המעבר נותרו ללא מענה, מצב המסכן את חיינו באופן יום יומי.

*אנו לא נשתף פעולה עם המהלך עד שהפרטים הקטנים יקבלו מענה ונוכל להבטיח כי ביטחון הישובים והתושבים לא ייפגע*. זו העמדה המשותפת לכלל הישובים והמועצות החברים בועד הפעולה שהוקם בנושא.

https://www.inn.co.il/news/579971



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות