גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #30825 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 30825   
ססטאולי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.16
2804 הודעות, 17 מדרגים, 33 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד בחשון תשפ''ג    17:36   08.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מתי יגיעו המדגמים מהתוצאות של בחירות האמצע בארה''ב?  

 
  



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יש כאן קצת מידע, מתוך הפוסט של מר דמבין הולך לוושינגטון (תומך דמוקרטים נלהב): ססטאולי 08.11.22 22:34 1

     
ססטאולי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.16
2804 הודעות, 17 מדרגים, 33 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד בחשון תשפ''ג    22:34   08.11.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יש כאן קצת מידע, מתוך הפוסט של מר דמבין הולך לוושינגטון (תומך דמוקרטים נלהב):  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
האמריקאים כבר בקלפיות ואנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר:

תוצאות הבחירות יתחילו לזרום זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות בחוף המזרחי, כלומר החל ב-18 בערב שעון מקומי (1 בלילה שלנו), ואולם תוצאות משמעותיות ראשונות - למשל בפנסילבניה או ניו יורק - יתחילו לזרום רק ב-3 ו-4 בבוקר שלנו. תוצאות ממדינות מפתח במרכז או מערב ארה״ב יגיעו כחלוף עוד 3 שעות בערך, בגלל ההבדל הגדול בשעון.

יש לזכור שמדינות שונות סופרות שונה, לעתים מאוד: פלורידה, למשל, נחשבת לסופרת מהירה, אבל היא גם נוטה באופן מובהק לרפובליקנים, כך שבשורה מהירה על נצחונו של המושל דה סנטיס, למשל, לא תבשר דבר. אם בכלל, רק במידה והנצחון שלו יהיה קשה יותר או איכשהו לא יושג ולא יוכרז במהרה, נוכל ללמוד מזה משהו על ההתלהבות - של הדמוקרטים. להבדיל, ניו המפשייר היא מדינה שסוגרת את הקלפיות מוקדם וסופרת מהר, ושם צפוי מירוץ צמוד, שבו כל תוצאה חוץ מנצחון למגי חסן תבשר, אולי, ערב אדום עמוק.

בנוסף, לא כל המדינות תסיימנה לספור הלילה: במדינות רבות ישנם חוקים שונים לגבי תהליך הספירה (חלק מתחילות לספור את הקולות שנשלחו בדואר ובהצבעה מוקדמת קודם, חלק אחר מתחיל רק אחרי שכל הקולות של המצביעים ביום הבחירות נספרו), ובחלק אחר נדרשת הכרעה ברורה. כך למשל, בג׳ורג׳יה יש יותר משני מועמדים, ואם אף אחד מהם לא ישיג 50% פלוס קול, נלך לסיבוב שני בסביבות חג ההודיה, ולא נדע מי ניצח היום או מחר, בעצם.

אז למה כן אפשר לצפות? ובכן, ברביעי בבוקר, שעון ישראל, כבר יהיה לנו כיוון ראשוני לא רע באשר לבחירות הללו. לאו דווקא תוצאות מלאות - אבל מגמות. בשעה זו חלק נאה מהמדינות במזרח ארה״ב כבר תסיימנה לספור (בוודאי חלק מהמחוזות) ונדע לספר גם על אחוזי ההצבעה כולל בחלוקה לפי מחוזות ואיזורים שנחשבים יותר דמוקרטים או יותר רפובליקנים, נדע להגיד אם ראינו ׳גל׳ כלשהו שהפתיע את הסוקרים, למשל בניו המפשייר או בניו יורק וכן הלאה מדינות - וככל שתיפולנה הפתעות מוקדמות, נוכל להרחיב גם בנושא הזה. מחר בצהריים בשעון ישראל רוב המדינות בחוף המזרחי וחגורת החלודה כבר תסיימנה לספור קרוב ל-99% מהקולות, כולל מישיגן, אוהיו, פנסילבניה, וויסקונסין, ונדע אם יש הכרעה או שמחכים לקולות האחרונים-בהחלט.

המדינות האחרונות לבשר על התוצאות תהיינה מדינות במערב שסופרות לאט באופן ידוע לשמצה, כמו נבאדה ואריזונה שצפויות לסיים פחות מ-80% מהספירה עד הלילה שבין רביעי לחמישי שלנו, וגם מדינות גדולות מסוימות - ניו יורק שסופרת לאט באופן מחריד, קליפורניה שבה חלק מהמירוצים בבית הנבחרים עשויים להיות מוכרעים במאות קולות בלבד.

אנחנו מציעים, אפוא, לקחת אוויר ולא ללמוד יותר מדי מהתוצאות גרידא, אלא לראות מה אומרים מי שעוסקים בזה. אפשר, למשל, לעקוב אחרינו או אחרי פרשנים אחרים שאתם אוהבים (לא, גדי טאוב לא נחשב); לבדוק בניו יורק טיימס או בגרדיאן שמעדכנים לכל אורך הספירה; לעשות מנוי לטוויטר של דייב ווסרמן ולחכות שיכתוב Iv'e seen enough, כדי לדעת מי צפוי לנצח במקום פלוני; או פשוט לחכות עוד כמה ימים לתוצאות הרשמיות שתפורסמנה.

אנחנו נהיה כאן לדיווחים ישירים ממחר בשעות הבוקר ולאורך היום. בנוסף, כמובן, נספק סיכום של הבחירות אם וכאשר יהיו די נתונים. עקבו. יהיה מותח (ואם לא, אז מישהו ניצח בגדול)!

בינתיים, בתמונה : סגן מושל פנסיבלניה והמועמד הדמוקרטי לתפקיד הסנאטור במדינה, ג׳ון פטרמן, מצביע הבוקר.

עד כאן ציטוט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות