אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #5668 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5668
לוין אלכס
גולש אורח
יום שלישי כ''ד בתמוז תשס''ז    00:47   10.07.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ייקור הלחם ועודף תקציבי  

 
   לאן נושבת הרוח וייקור מצרכי יסוד.

מאת אלכס לוין


בימים האחרונים אנו עדים למאבק המתנהל בין המאפיות בארץ והממשלה ,והניסיונות לייקר את מחיר הלחם שבפיקוח.

דבר עצוב ותמוהה בעיני היא מדיניות הממשלה הכושלת והאטומה של אולמרט. מצד אחד אנו שומעים על כך שיש עודף תקציבי של כארבע מיליארד שקלים ואף יותר. על כך שיש גביית יתר של מיסים. על הרצון מהצד השני לקצץ עוד ועוד בתקציב. כאילו שהקיצוץ בתקציב המדינה זה הכרח חשוב ובל יעבור. מצד שני על הניסיונות לייקר את מחיר הלחם אשר הפיקוח. עד כמה מדיניותו של אולמרט משונה יעידו הפרטים הבאים. מספר התושבים בארץ אשר נמצאים מתחת לקו העוני הוא מבין הגבוהים בעולם המערבי. מספר הילדים החיים מתחת לקו העוני הוא הגבוה ביותר בעולם המערבי משמעותית. כיום חיים במדינת ישראל כשש מאות וחמישים אלף ילדים מתחת לקו העוני . מערכות הבריאות קורסות בגלל מחסור חמור בתקציבים.מרבית האוניברסיטאות נמצאות על סף פשיטת רגל , אם הן לא מגיעות לידי כך זה לא בזכות הממשלה אלה בזכות התורמים הנדיבים אשר תומכים באוניברסיטאות ומזרימים להן חמצן חשוב., החינוך במדינת ישראל מזמן אינו עומד בכל תקן. רמת הלמידה הולכת ומתדרדרת. רמת התלמידים בהתאם לבחינות העולמיות שילדנו לא עומדים בהם , רמתם של ילדנו בהשוואה הילדים
בעולם, בכל שנה ושנה נמוך יותר ויותר. רמת האלימות הולכת וגואה. ממשלת ישראל חייבת למערכת החינוך מאות אלפי שעות שקוצצו ועדיין לא הוחזרו למערכת החינוך. חוק חינוך ממלכתי מזמן אינו מיושם ואף מבוזה יותר ויותר , כך חודרות למערכת החינוך קבוצות וארגונים במסווה חינוכי אשר הולכות ושומטות את השטיח מתחת לרגלי ממערכת החינוך והמדינה. מערכות חינוך כמו של הכנסייה הסיינטולוגית ועוד. מדינת ישראל עוד תבכה מרות על חדירת גורמים מסוכנים אלו למערכת החינוך. מערכות לאזרח המבוגר קורסות , מפלגתו של רפי איתן שאני תמכתי בה לכנסת מתקשה לגייס משאבים לעזרה לאלו אשר הקימו, בנו וביססו את המדינה. המדינה בראשותו של ראש הממשלה הכושל ביותר שהיה למדינת ישראל מאז קום המדינה וזאת לדעתי כמובן לא רק שלא נותנות כתף לפתרון המצוקה של האוכלוסייה המבוגרת במדינת ישראל, אלה אף ממשיכות ומדרדרות את האוכלוסייה הזאת עמוק עמוק מתחת לקו העוני. רק מדינה אשר אינה ראויה להיות בחברת העמים הנאורים יכולה להביא את אוכלוסיית הפנסיונרים שלה למצב של לא חיים ולא מוות , לפעמים ממתינים למותם, נמקים בחוסר כל. רק ראש ממשלה אטום כמו אולמרט יכול לנסות ולקצץ בתקציב לאוכלוסיות אלו כאשר יש עודפי תקציב כה אדירים.
מערכת התשתיות של מדינת ישראל מצויה בפיגור רב ובחסר רב שנים. דבר היוצר בזבוז רב של כספי ציבור. זמן רב אובד בעמידה בפקקי ענק איין סופיים. דלק רב נשרף לשווא ויוצר יותר ויותר זיהום אוויר דבר אשר מוביל את מדינת ישראל למצב של אחת המדינות המזוהמות והמזהמות ביותר בעולם. נהגים שעומדים שעות ארוכות כל יום בפקקי ענק ונושמים גזים מסרטנים ומיותרים הנפלטים מהמכוניות. מאבדים מיליוני שעות עבודה בעמידה הזאת בפקקים דבר המביא לאבדן מיליוני שעות עבודה בשנה. לנזקים לכלכלת המדינה הנאמדים במיליארדי שקלים. דבר שנערי האוצר מדושני העונג לא מבינים לא בגלל רצונם הרע אלה בגלל חוסר הבנתם הבסיסית של ניהול כלכה נכונה. לא רק הקיצוץ חשוב, חשוב גם לפתח. להשקיע. לגרום להנעת העובדים וגלגלי המשק לנוע לפיתוח. לגרום לשביעות רצון בקרב האוכלוסייה. ככל שיהיה יותר כסף בידי האוכלוסייה. ככל שהחינוך יהיה יותר טוב, ככל שהתשתיות יהיו יותר טובות כך גם התקציבים יגדלו. גביית המיסים תגדל. המשק יצמח יותר ויותר. דבר שאותו פקידי האוצר מדושני העונג אינם יכולים להבין לצערי הרב. שכר העובדים אינו נטל ,הוא גורם יצרני חשוב ביותר. אוכלוסיה מרוצה תעבוד יותר טוב תיתן תוצר לאומי יותר טוב.
מצב חברתי טוב ימנע הגירה שלילית ממדינת ישראל. יביא יותר ויותר יהודים שירצו לעלות ולבנות את המדינה וגם להיבנות בה. אני שנוסע תכופות לחו"ל רואה במרכזים רבים בעולם קהילות ישראלים שהולכות ומתבססות.של ישראלים שבונים את ביתם ועתידם בחו"ל. את אלו שכבר לא רואים במדינת ישראל בית ולא מולדת והם לא מועטים. הם הולכים ורבים ואף מספר היורדים עולה מעל לשני מיליון אזרחים על פי הערכות שונות. הם נטשו את הארץ הזאת בגלל מדיניות טיפשית של ראשי ממשלה כושלים כמו אולמרט. בגלל מגבלתם השכלית והמנטאלית של פקידי אוצר אטומים ומדושני עונג. הם נטשו לא רק בגלל בעיות בטחון אלה בגלל בעיות כלכליות. ההתדרדרות החמורה במערכת החינוך. בבריאות, בטחון האישי ועוד.
אם אנו רוצים להידמות למדינות המערב ,הדבר לא יכול להיות על חשבון החלשים. לא על חשבונם של העובדים והפנסיונרים. אלה על ידי עשייה . על ידי פיתוח. על ידי הזרמת כספים לתשתיות ועוד. קיימת כרגע ההזדמנות פז לעשות זאת, אך ממשלה בראשותו של אולמרט לצערי לא תעשה כלום. זאת ממשלה זמנית. מקרטעת . עלובה שבראשה עומד אדם מושחת ומסוכן למדינת ישראל לפי דעתי כמובן.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות