אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #5970 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5970   
רקוויאם מקומי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.06
7404 הודעות, 117 מדרגים, 204 נקודות.  ראה משוב
אור ליום חמישי י''ח באב תשס''ז    23:26   01.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נגעו להם בקורקבן  

 
   נגעו להם בקורקבן

נאמן, ליברמן, רמון, הנגבי, כל מי שרק היתה הווא אמינא לגביו שמעייניו נתונים להחליף אפילו את השומר בפתח בית המשפט העליון, מייד מצא חקירה פלילית מרחפת מעל לראשו. כעת, הגיח מלב המאפליה, מלב הקליקה השמאלנית, פרופ' למשפטים, עם אג'נדה עצמאית ומסודרת, שחושב שבית המשפט העליון הלך רחוק מידי באופן שבו הוא תופס את מרחב פעילותו ואת סמכויותיו והחליט לקצץ את כנפיו.
והגרוע מכל, מי היה מאמין, נפל קו ההגנה האחרון, לא מסתמנת אפשרות של פתיחת חקירה פלילית והדחת השר בתואנה של "שמירת על נורמות שלטוניות". איך נפל בית המשפט העליון.

בעידן "הכל שפיט" של אהרן ברק, הפך המשטר במדינת ישראל למשטר בובות המנוהל בהכוונתו ה"ידידותית" של בית המשפט העליון כאשר המוציאים לפועל הם שכירי החרב של הפרקליטות והתקשורת שתפקדה כקו מז'ינו אקטיבי. שלוש זרועות משוננות היטב שאת פגיעתן הרעה הרגישו רבים, כאילו שזכו בה בצדק וכאלה שנקלעו לעין הסערה בשל אג'נדה לא נכונה. זרועות משולבות היטב שפעלו בתיאום כמעט מושלם. כל מתנגד הוקע כאוייב הדמוקרטיה, כל קורא תגר הוצג ככלי ריק וכמחבל בשלטון החוק. אם היה בעל השפעה, הגדיל את סיכוייו לזכות בחקירה פלילית.

ההצגה הדמוקרטית היתה תמיד מרכיב חשוב בשימור עוצמתו של בית המשפט, היא זו שנתנה להמון המטומטם את התחושה שמתנהלת כאן מערכת חוקתית מסודרת בצד שלטון דמוקרטי תקין כאשר לצידם עיתונות לוחמת השומרת עליהם מכל משמר למען הציבור ולמען המדינה. למעשה, מה שהתנהל כאן היה בדיוק ההיפך, קליקה קטנה ואליטיסטית בעיני עצמה, כפתה עצמה הר כגיגית על מדינת ישראל. השקפת עולמה החילונית-שמאלנית הפכה להיות מצעה הרישמי והבלתי משתנה של מדינת ישראל. שיטת "הכל שפיט" יצרה את הבסיס הקונספטואלי, הפילוסופי, המאפשר את יישומה של האידיאולוגיה בכל התחומים. גם נושאים שבמפגיע אינם שפיטים, והיו נושא בכל מערכת בחירות, הפכו להיות נתונים להכרעתו של "ראש הממשלה הבלתי נבחר" אהרן ברק.

כך נוצרה סיטואציה שפן אחד שלה הוא משחק דמוקרטי תוסס, פריימריס, תוכניות פוליטיקה סוערות, הקמת קואליציות, ועדות, החלפת ממשלות, ממש דמוקרטיה בתפארתה והפן השני שלה הוא רצף אידיאולוגי בלתי ניתן לשינוי, כזה מוכתב באמצעות אינספור עמותות המביאות כל נושא להכרעת הגוף השלטוני האמיתי של מדינת ישראל, בג"ץ.

מבחינת בית המשפט העליון וכל שוחרי טובתו, הסידור היה אידיאלי, הוא הבטיח את שלטון אידיאולוגיית השמאל בכל מחיר וללא קשר לתוצאות הבחירות. לא היה דבר בתוצאות מערכת הבחירות שלא ניתן לתיקון באמצעות פתיחת חקירה פלילית. לפעמים רק ההדלפות על חשיבה בכיוון, עשו את העבודה.
אלא, שלפי האמירה הצבאית הידועה, בגירסתא המעודנת: לכל דבר טוב יש סוף. ובמקרה הנוכחי, הסוף הטוב היה בחלקו צפוי ובחלקו בלתי צפוי. החלק הצפוי היה כאשר שרביט האוטוקרטיה הועבר מידי הטיראן אהרן ברק לידי שופטת בינונית שעיקר מעלתה הייתה הצייתנות, מהלך שבישר על היחלשות צפויה של בית המשפט העליון מול גדודי המתנגדים שרק חיכו להזדמנות להתמודד עם אישיות בסדר גודל קטן יותר מזו של אהרן ברק. החלק הבלתי צפוי התרחש כאשר ראשה של ממשלה בעלת אוריינטציה מופקרת, ניהיליסטית, חסרת ערכים ואידיאולוגיה, בדיוק כזו שמאפשרת את מרחב התמרון השלטוני של בג"ץ, בחר משיקולים פסולים כרגיל, שר משפטים שהיווה לדעתו מענה לקשייו הפליליים, למקרה שהליכים מדיניים יזומים לא יספקו את הסחורה כמו במקרה של קודמו. אלא שהשר הממונה החדש על משרד המשפטים, לא היה עוד "חבר" של אולמרט, כמו כן הוא גם לא היה מישהו בסדר הגודל של רוחמה אברהם. הפעם בטעות ובאופן שאינו הולם את התנהלותן חסרת האחריות של ממשלות ישראל, הגיע כנראה איש המתאים לתפקידו מבחינת כישורים, בעל אידיאולוגיה ומוכנות לביצוע רפורמות. אדם שדעתו על תפקוד בית המשפט העליון התגבשה עוד קודם לכן וללא קשר לאימת החקירות הפליליות של הפרקליטות, מישהו עם מספיק ביטחון עצמי בתחום, מה ששלל מראש את האפשרות המקובלת מאז ומתמיד, הילוך אימים תקשורתי על ידי משפטנים בעלי שיעור קומה אוניברסאלי, אנשי שם וצלבנים כמו משה הנגבי.

צעד אחר צעד, אבל באופן שיטתי, למגינת ליבם של שופטי בית המשפט העליון לדורותיו, מפרק פרופ' פרידמן את המנגנון האוטוקראטי שהוקם על ידם בעמל רב. הרבה יללות שבר ישמעו עוד, דמעות תנין יזלגו כמים, איומים ירחפו בחלל האוויר, רעש החרבות המצטחצחות ירעיש אוזניים אבל אם פרידמן ימשיך כך ולא ייכנע, בסופו של דבר אולי באמת תקום כאן מדינה דמוקרטית המתנהלת על פי תוצאות הבחירות ולא על פי מתווה אידיאולוגי ידוע מראש המסומן באמצעות גוויות פוליטיות המוטלות בצידיו.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מילים כדרבנות, מי יתן ויישמעו הדברים בשער בת רבים ! AVNER 01.08.07 23:33 1
  תיקוני פרידמן - קוסמטיים בלבד תפוזי 02.08.07 02:11 2
     תיקוני פרידמן - קוסמטיים בלבד תפוזי 02.08.07 02:15 3

       
AVNER לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.4.02
1518 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
אור ליום חמישי י''ח באב תשס''ז    23:33   01.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מילים כדרבנות, מי יתן ויישמעו הדברים בשער בת רבים !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 01.08.07 בשעה 23:33 בברכה, AVNER
 
תודה!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תפוזי
חבר מתאריך 10.9.13
40 הודעות
יום חמישי י''ח באב תשס''ז    02:11   02.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. תיקוני פרידמן - קוסמטיים בלבד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תפוזי
חבר מתאריך 10.9.13
40 הודעות
יום חמישי י''ח באב תשס''ז    02:15   02.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תיקוני פרידמן - קוסמטיים בלבד  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   כל עוד נמשך המצב המושחת שבו חבורת פקידים שאינם מייצגים את הציבור מוסמכים להחליט בשבילו כמעט בכל נושא.

הפוליטיקאי היחיד שמצהיר על כוונתו לשנות את המצב הזה הוא משה פייגלין. על פי הצעתו, שופטי בג"ץ ייבחרו ע"י הכנסת לאחר שייערך להם שימוע. (להרחבה ראו בסרט "מי אתה משה פייגלין?" באתר www.mf1.co.il).

לכן, כל מי שרוצה להחזיר את המדינה לעם - צריך לפעול לבחירתו של פייגלין לראשות הליכוד.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות