אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #6074 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6074   
דנידינה
גולש אורח
יום ששי כ''ו באב תשס''ז    19:12   10.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הרומן המאוחר של אולמרט וביבי הם נפגשים, הם מתקרבים,  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 10.08.07 בשעה 19:15 בברכה, דנידינה
 
הרומן המאוחר של אולמרט וביבי


הם נפגשים, הם מתקרבים, ובין אנשי רה"מ יש מי שמכה על חטא השארתו של נתניהו בחוץ: "היינו צריכים להציע לו את האוצר - ולהוציא את האוויר מתוך אהוד ברק". בינתיים מנהלים האולמרטים קרב בלימה נגד וינוגרד, בלי ממש לספור אותו

פורסם: 10.08.07, 16:06


הנה סיפור קצת מורכב לעיכול: לפני כמה שבועות השלים אולמרט סבב תיקים מתוקשר מאוד בממשלתו: רוני בר-און מונה לאוצר, חיים רמון - למשנה, וגם רוחמה אברהם צורפה לשולחן. עוד כמה שרים השתתפו במשחק הכיסאות וקיבלו שדרוג כזה או אחר. אלא שכעת מתברר, כי החלום הרטוב של כמה מאנשי לשכת ראש הממשלה היה לראות שם דווקא את בנימין נתניהו.


אילו רק יכלו להשיב את הגלגל לאחור, היו מציעים ליו"ר הליכוד את תיק האוצר על מגש של כסף. כן, אחרי ההכחשות - ואחרי שנתניהו הסביר מדוע לא ייכנס כ"גלגל חמישי" - מתברר שאולמרט ואנשיו דווקא חשבו על זה ברצינות. "טעינו שלא ניצלנו את הרי-שאפל האחרון", אומר בכיר בלשכה. "היינו צריכים להכניס אותו אז, כמו שדליה איציק אמרה, הוא לא היה יכול לסרב. יכולנו לייצב את הקואליציה - ולהוציא את האוויר מתוך אהוד ברק". הטור הקודם

גם עכשיו ממשיכים כמה מאנשי אולמרט לחלום על צירוף הליכוד, ומציינים כי היחסים בין ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה הולכים ומשתפרים בחודשים האחרונים. "הם יושבים הרבה יחד, ראש הממשלה מעדכן אותו, והיחסים טובים. זה בטח לא כמו שהיה פעם. הבעיה היא, שעכשיו כבר קשה יותר לתת להם תיקים. חבל שלא עשינו זאת קודם".

וינו-מה?


אולי היה זה אולמרט, ואולי המציאות הלחה והחמה, שהצליחו לבלבל לאחרונה את הפוליטיקאים. פתאום, שום דבר כבר לא בטוח. לא וינוגרד, לא הפלת הממשלה, לא הבחירות, אפילו לא התחושה של אנשי הליכוד כי החזרה לשלטון היא רק שאלה של זמן. לא הרבה זמן.

בימים שבהם הדאגה של רוב הישראלים היא לשרוד את החום, הדאגה של ראש ממשלתם היא פשוט לשרוד. לשדר יציבות, לשדר שהוא כאן כדי להישאר. פעם אחר פעם דואגים אנשיו להבהיר כי הוא לא מתכוון לפנות את כיסאו בעתיד הקרוב. גם אם וינוגרד יפרסם את הדו"ח שלו - מהלך אותו מנסה אולמרט לטרפד דרך בג"ץ. הוא בונה על סבב נוסף של עדויות, שיעניק עוד זמן רב לנשימה. "זה יכול לקחת שנה וחצי", אומר גורם בלשכת רה"מ, "וינוגרד לא יחזיק מעמד. הם לא יצליחו לעשות את זה, הם יתפרקו. וגם אם לא, זה ייקח הרבה מאוד זמן - ואף אחד לא יזכור שהיה וינוגרד. זה לא יהיה רלוונטי".


אפילו בליכוד מתחילים לאבד תקווה. גורם בכיר בתנועה, שנמצא במערכת הפוליטית כבר הרבה מאוד שנים, העריך השבוע כי אין סיכוי לבחירות חדשות בשנה הקרובה. "גם אם יהיו בחירות", אמר הבכיר, "הן לא יהיו אלא בעוד שנה מהיום, לכל המוקדם". בליכוד מסתכלים ימינה ושמאלה בכנסת, ורואים שאף אחד לא ממהר להעניק להם את התענוג שבהפלת הממשלה. "לא רוצים בחירות", אומר הבכיר, "אף אחד לא רוצה לזוז, ווינוגרד נעלם ונחלש. כל הסיפור הזה מתרחק".


גם לאפשרות שהסיכול יסוכל - והדו"ח הסופי בכל זאת יתפרסם - מתכונן ראש הממשלה. אלא משום מה, בסביבתו מעריכים כי דבר לא יקרה גם הפעם. "דו"ח הביניים עשה את שלו - הסופי לא יהיה שונה בהרבה. אז יכתבו שוב את אותו הדבר - זה לא ישנה את המציאות. אף אחד לא יתרגש מהעניין הזה".

יכול מאוד להיות שאולמרט ויועציו "חיים בסרט". מצד שני, יכול להיות שהם צודקים. בינתיים, הם לא לוקחים סיכונים, ודוחפים במלוא המרץ את המהלך המדיני מול הפלסטינים. בישראל מקווים שאולי הפעם, האחרונים ייקחו את עצמם בידיים. "הם מבינים עכשיו הרבה יותר טוב את מה שאמרנו על החמאס כל השנים", אומר שר בכיר, המכיר היטב את מערכת הביטחון. "אחרי מה שקרה בעזה, הם מבינים את הסכנה הנשקפת מהחמאס. לכן, הם צריכים להתחיל לפעול. נגמר עידן הדיבורים, עכשיו צריך לעבור למעשים. לפעילות נגד החמאס". לדברי אותו שר, אם הפלסטינים יתחילו לשלוט בשטח, אין לפסול מהלך של יציאה ישראלית מהשטחים בעוד כשנה. "אבל הכל תלוי בהם".

כדאי לשים לב לקאמבק לאחור. זה התחיל עם החתונה המוסתרת מעין כל.



ביום שבו התברר כי אהוד ברק מתכוון להתחתן, מבלי להודיע לאנשים הקרובים לו ביותר, סימני השאלה החלו להיערם. פתאום, האיש שלא עשה אף לא טעות קטנה אחת במשך שמונה חודשים, התגלה במלוא אופיו הבעייתי. אחר כך נתגלו סדקים נוספים בתפקודו של שר הביטחון. לא דברים שאפשר להצביע עליהם באופן מפורש, אבל מהלכים שהרימו כמה גבות. בשפה הפוליטית קוראים לזה "התנהלות". ובהתנהלות של ברק, משהו השתבש. הצעדים המתוכננים בקפידה, שליוו את קמפיין הבחירות שלו, נעלמו. ואם זה לא מספיק, הוא גם הגיע לפיצוץ עם המזכ"ל איתן כבל בענייני ניהול המפלגה. אנשים שרוצים בטובתו של ברק מושכים בכתפיים, וכבר לא יודעים מה לעשות. פתאום חוזר להם הברק ההוא, שניסו להסתיר.

...לצבע הירוק. באיחור ניכר הגיע גם אלינו הטרנד של איכות הסביבה. רואים את זה בתקשורת, רואים את זה בוועדת הפנים של אופיר פינס. ללא ספק, ירוק הוא השחור החדש. בקצב הזה, משוכנעים כמה מביני דבר, מפלגת הירוקים תעשה היסטוריה ותיכנס לכנסת הבאה. הם יהיו הגמלאים החדשים.


נתניהו = ברק = סילבן = אולמרט = ציפי ליבני www.mf1.co.il




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  וינוגרד נתן את המנדט לעם להפיל את ראש הממשלה אבל דבר לא נעשה. אדישות תשבץ 10.08.07 19:14 1
     והBB ממלא פיו מים... Mאור 10.08.07 23:34 2

       
תשבץ
חבר מתאריך 12.10.04
35551 הודעות
יום ששי כ''ו באב תשס''ז    19:14   10.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. וינוגרד נתן את המנדט לעם להפיל את ראש הממשלה אבל דבר לא נעשה. אדישות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mאור
גולש אורח
אור ליום שבת כ''ז באב תשס''ז    23:34   10.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. והBB ממלא פיו מים...  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות